Kas kaiš Sastrēgumstundai ? 161

Autors:Iveta Kažoka

Pieci novērojumi par LTV1 raidījumu "Sastrēgumstunda". Lasi

Tweet

Pētījums: Kāds labums no Twitter? 

Autors:Nadja Hahn

Sociālo mediju lietošana sabiedriskajos medijos nav revolūcija. Tā ir evolūcija.
Kā sociālie mediji var noderēt žurnālistiem?
Lasi

6695821139 ef05093736

PĒTĪJUMS: Kā mediji atspoguļoja krīzi? 

Autors:Vita Dreijere

Krīzes atspoguļojums uzrāda mediju analītisku vājumu - krīze medijos atainota kā politiķu kaujas lauks, aiz kura pazūd vairāki būtiski konteksti, tostarp, arī cilvēki, atzīst mediju pētniece Vita Dreijere. Lasi

Buholcs

Pētījums: Indivīdu attiecības tiešsaistes sociālajos tīklos 12

Autors:Jānis Buholcs

"Kādu nakti istabā bez klauvēšanas ienāca divi cilvēki, viņi bez liekiem ievadvārdiem apsēdās un ģitāras pavadījumā mēģināja spēlēt kādu latviešu galda dziesmu. Viens no viņiem iepazīstoties nosauca savu tiešsaistes lietotājvārdu." Ar šo stāstu sākas ne tikai autora interese par indivīdu attiecībām internetā, bet arī viņa promocijas darbs, kurā šīs attiecības pētītas. Lasi

Petijums2

Ziņas sabiedriskajā televīzijā: paaudžu un etnisko grupu mediju izvēles Latvijā  2

Autors:Jānis Juzefovičs

Pētījums: Lai arī etnisko mazākumgrupu auditorijas galvenokārt pulcējas ap krievu valodas TV kanāliem, tostarp tādiem, kas piegādā ziņu plūsmu no Krievijas, tas nav pierādījums nelatviešu intereses trūkumam par Latvijas dzīvi. Lasi

Article research

Slēptā reklāma Latvijas mediju saturā: cēloņi, redakciju stratēģijas un reklāmdevēju prakse 12

Autors:Anda Rožukalne

Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kāpēc Latvijas mediji ievieto slēpto reklāmu, kas ir šo reklāmu pasūtītāji un sagatavotāji. Lielākā daļa no pētījumā intervētajiem profesionāļiem ļoti precīzi un vienoti uzskata, ka slēptā reklāma ir neapzīmēta, kādam izdevīgas informācijas publicēšana, ja par to ir saņemta samaksa, bet auditorijai nav iespējamas šo saturu atšķirt no redakcijas veidota satura. Lasi

Article research

Facebook Tracks and Traces Everyone: Like This! 

Autors:Arnold Roosendaal

Daudz mājaslapu un portālu ir ievietojuši Facebook piedāvāto 'patīk' pogu (like), lai ļautu sociālā tīkla locekļiem dalīties ar savām interesēm tādā veidā ceļot lapas vai konkrēta satura atpazīstamību. Tas ir kļuvis par svarīgu biznesas instrumentu satura veidotāju rokās. Lai nu kā šī raksta mērķis ir parādīt, ka šo rīku var izmantot arī kā sīkdatņu izvietotāju lietotāja datorā, neskatoties uz to vai lietotājs pats lieto šo pogu vai nē, apmeklējot lapu. Tas ļauj Facebook izsekot lietotāju gaitām internetā un procesēt iegūtos datus. Tādā veidā Facebook var izsekot arī tos, kas nemaz nav sociālā tīkla locekļi (vai vēl nav). Apslēptā datu un izdarīto izvēļu kolekcija kā arī individuālo datu kopumu izveide ir cieši saistīta ar indivīda privātumu. Raksta autors, ņemot par piemēru Facebook 'patīk' pogu, vairāk pievēršanas tieši privātuma jautājumiem, kas izriet no trešo personu sīkdatņu lietojuma un tīkla aktivitāšu un ierīču savienošanas iespējām. Lasi

Article research

Footprint of Financial Crisis in the Media 

Autors:Rita Ruduša, József Péter Martin, Roberto Belicanec, Irina Chebotayeva, Peter Javurek, Daniela Šeferovic

Pētījumā skatīts, kā finašu krīze ietekmējusi mediju darbu un ziņu piegādi cilvēkiem 18 Centrāl, Austrumeitorpas un NVS valstīs. Lasi

Article research

A new notion of media? 

Autors:Karol Jakubowicz

Saskaņā ar Robina Fostera teoriju elektronisko mediju attīstībai Lielbritānijā ir četri scenāriji:

1.Transformācija - ļoti strauja jauno tehnoloģiju adoptācija, kas veicina radikālas izmaiņas mediju organizācijā un ievērojami mainās lietotāju satura veidošanas īpatsvars, uzsvars uz meklēšanas rīkiem, nevis saturu;

2.Konsolidācija - tehnoloģijas tirgū maina tempus, kādos notiek tā uzlabojumi, bet tajā darbojas mazs skaits spēlētāju - uzticama satura turētāji un agregatori;

3.Galēja fragmentācija - daudz patērātāju piedzīvo 1.scenārijā paredzētās transformācijas, taču daudzi paliek aiz svītras, nespējot tikt līdzi tehnoloģiju attīstībai un nonākot izolācijā;

4.Stagnācija - daudz lēnāka izaugsme nekā gaidīts, tehnoloģijās netiek ieguldīts un Lielbritānija zaudē starptautiskajā sacensībā.
Lasi

Article research

Public Service Broadcasting: A Comparative Legal Survey 

Autors:Toby Mendel

Pētījumā apskatīts, kā uz sabiedrību balstīti mediji ir izveidoti, funkcionē un tiek apmaksāti sešās valstīs, kur mediji turpina saņemt spēcīgu sabiedrības atbalstu. Tās ir Austrālija, Kanāda, Francija, Japāna, Dienvidāfrika un Lielbritānija. Pētījumā uzmanība pievērsta tam, kā juridiski un praktiski panāktas vienošanās par raidstaciju darbību, ieskaitot saistības, pārvaldības struktūras un finansējumu. Autors piedāvā arī ieskatu, ka katrā no valstīm risināti problēmjautājumi - galvenokārt saistīti ar neatkarīgas redakcijas nodrošinājumu, sabiedrības uzticības iegūšanu un finansējumu. Lasi

Article research

Nacionālās radio un televīzijas padomes neatkarību ierobežojošo riska faktoru izvērtējums: analīze un ieteikumu izstrāde 

Autors:Ieva Beitika

Darba mērķis ir identificēt un izvērtēt NRTP neatkarību ierobežojošos riska faktorus pašreizējā Latvijas Elektroniskom plašsaziņas līdzekļu uzraudzības modeļa un politiskās sistēmas ietvaros un izstrādāt ieteikumus pēc iespējas efektīvākai šo risku novēršanai. Lasi

Lasītākais