Raksts

Viedokļi par partiju priekšvēlēšanu aktivitātēm. 28.02.-06.03.2005


Datums:
08. marts, 2005


Autori

Providus


Foto: Foto © AFI

Politika.lv ir uzrunājusi 50 dažādu jomu ekspertus un sabiedriski aktīvus cilvēkus, aicinot atlikušajās četrās nedēļās līdz vēlēšanām novērtēt, kādu iespaidu – vairāk pozitīvu vai negatīvu – ar savu darbību un priekšvēlēšanu aktivitātēm ir radījušas uz Rīgas domi kandidējošās partijas, kā arī īsi paskaidrot savu viedokli. Ceturtās nedēļas aptaujā savus viedokļus izteica 15 uzrunātie.

Viedokļi par LPP

(+) Lieto gan simbolus, kas rosina “pirmsākuma” asociācijas, gan mēģina apliecināt sevi kā reāli kaut ko paveikušu partiju. Uzmanība piesaistīta visumā sekmīgi, cita lieta -vai arī domas.

Joprojām kvalitatīva un dinamiska reklāma. Pretēja pašas partijas darbības radītam tēlam.

“Vīri” strādā un kampaņa iet uz priekšu!

(-) darbi un vārdi…

Rīgas attīstības plāna videi nedraudzīgā pirmā redakcija apstiprināta, turklāt A.Ameriks vēl mēģina paspēt ‘izbīdīt’ partijas ietekmīgajiem vajadzīgos detaļplānojumus Ķīpsalā.

Reklāma turpina būt ļoti iespaidīga, bet LPP ir pārkāpusi kapmaņas izdevumu ierobežojumus Ba(p)štika dēļ. Aizdomīgas lietas atklājas bērnu adopcijas sakarā. Citādi no visām labējām partijām šī patīk vislabāk.

Vai Lujāna frizūra nav pārāk nepiedienīga politiķim? Vairāk Linda Leen, nekā Gorbunovs.

Priekšvēlēšanu lozungs – pārmaiņas nepiepildās ar reālu darbības seguma plānu. Vairāk mētāšanās ar frāzēm.

Pārkāk uzbāzīgi un ne vienmēr ticami.

Lai ar cik simpātisks nebūtu kandidāts Lujāns, LPP joprojām ir šleserisks biznesa projekts, pie siles nedrīkstētu pārāk tuvu laist.

(Grūti pateikt) Reklāmas nešķiet pārāk uzbāzīgas, tomēr mulsina LPP divkosīgā politika sabiedrības integrācijā, ekonomikā un reliģiskajās lietās.

Viedokļi par TB/LNNK

(+) Balsoja pret Rīgas attīstības plāna pirmo redakciju un arī izteica kritisku viedokli, paužot, ka plāna īstenošanai būs negatīva ietekme uz vidi

Beidzot atklājusi kārtis-agresīvi etniski konfrontējoši. Iezīmējusi savus galvenos konkurentus – JL un TP, kā arī pretiniekus – LSDSP. Otra līnija – no Briseles līdz pašvaldībai nav tik pārliecinoša. Taču politiskā “grafika” partijai viena no labākajām.

TV klipi un ielu reklāmas ir labas – partijas paustās ziņas arī cilvēkiem ar zemāku izglītības līmeni ir skaidri saprotamas! Savukārt vēlēšanas rādīs, cik lielai daļa rīdzinieku paustās nostājas būs šķitušas aktuālas.

Skaidri un vienkārši pozicionēts vēlēšanu uzstādījums.

(-) Ja es būtu krievvalodīgais, es justos aizvainots, ejot garām reklāmstabiem.

Klaji bezgaumīgā kampaņa

TB/LNNK plakāti par sarkanajiem Rīgā ir nesaprotami, TV reklāma ir dinamiska, bet tajā ir tikai vīrieši, tāpēc rada agresivitātes iespaidu.

“Sarkanie Rīgā” un “Uljica Brivibas”. Nezinu, kuru tas uzrunā un uz kādu rīcību mudina, jo latviešiem, kas vēlas starpnacionālo saskaņu, tas varētu būt atbaidoši un cittautiešiem – vēl atbaidošāk.

Nacionālisti, ne vienmēr labā nozīmē.

Viedokļi par Jauno laiku

(+) Ir gatavi uzklausīt sabiedrības viedokli un radījuši iespaidu, ka ņems to vērā.

TV reklāma ir veiksmīga un liek uzsvaru uz ļaudīm, partija izplata kartiņas ar Ligitas Azovskas bildi, cerams, ka pašvaldībā viņa ir gatava darīt vairāk nekā Žurnālistu savienībā

Labi, ka partiju spēlē beidzot parādījies mēra kandidāts.

Ministre Āboltiņa labi sevi parādīja bērnu adopcijas lietā. Viņas argumenti ir pārliecinoši.

Konsekventi turpina veidot zināmā mērā iracionālu jauno sācēju tēlu, “jauno slotu” un citādi progresīvo.

Vienīgā kampaņa, kas uzsvaru liek uz vēlētājiem, dodot rīcības brīvības ilūziju.

Vēlme runāt un kopīgi strādāt ar sociālajiem partneriem – uzņēmējiem un NVO.

Vai Repšes aktivitātes Aizsardzības ministra amatā var tikt vērtētas kā JL PR? Nezinu, bet es uzķēros, jo cīņa pret negodīgajiem iepirkumiem Aizsardzības struktūrās manās acīs pacēla JL reitingu augstāk, nekā Raiņa dzeja uz plakātiem.

Repšes faktors šķiet pārvarēts, JL vēl jāpārvar pārliecība, ka vienīgi viņi ir “godīgi”, bet citādi šķiet, pozitīvi kandidāti.

(-) Viņu slavenais pantiņš jau ir dziļi iesēdies sirds tumšākajos kambaros.

Aksenoks nav īsts līderis, un tas Jaunam Laikam tikai nāk par sliktu.

Nu velti Āboltiņa uzbruka Baštikam. Vai nu Jaunajam Laikam vajadzēja ar savu kampaņu tik ZEMU nolaisties!

Viedokļi par Tautas partiju

(+) Kopā mēs varam vairāk – valdība kā piemērs TP apvienotājas lomai. Ar dzīvi apmierināto partijas tēls.

“Tautas Partijas Avīze” perfekti sastādīta Rīgas vēlētājam.

Beidzot viss notiek! … un piedevām vēl labāko tradīciju garā: gan TV klipi, gan teltis, gan partijas avīzes, gan plakāti ar “pūķi trejgalvi”.

(-) Skaistas sejas uz plakātiem, tomēr tas atgādina reklāmas kampaņas pirms Saeimas vēlēšanām. Vai tiešām šīs partijas sabiedrisko attiecību cilvēki neattīstās?

Rada iespaidu, ka viņus interesē, ko domā sabiedrība, taču vismaz vides jautājumos pilnīgi to ignorē

Izmanto administratīvos resursus, savā pastkastītē atradu “Žurnālu”, kur ārišķīgais Ārgalis nebeidz sevi izrādīt. Pie tam, bukletu par Ārgaļa kopmītnes apmeklējumu izplatīšana universitātēs ir likuma pārkāpums.

Kampaņa centrēta uz pašslavinājumu, partijas darbības kontekstā “mēs” attiecas uz partiju.

Koncentrējas uz mēra kandidātu, kur ir tā komanda?

Vārdu salikums “kopā mēs varam”, pa šīm nedēļām būs pilnībā nodeldēts.

Kamēr nebūs atrisināta situācija ar TP protežēto ekstrēmisti Saeimā, neko pozitīvu par šo partiju neteikšu.

Viedokļi par PCTVL

(+) PCTVL nevajag reklamēties – lielākā krievu avīžu daļa to reklamē savās slejās.

Cieši skauj savu krievvalodīgo vēlētāju – savējie saprot. Mēģina nebaidīt latviešu vēlētājus ar radikālām aktivitātēm, kas iespējamas tikai daļēji.

(-) Protams, var būt lētas reklāmas, bet šīs jau izskatās pēc pamatskolas skolēnu kolāžām.

Kaut kā mani tā PCTVL kampaņa līdz šim nav sasniegusi. No kā secinu, ka vai nu kampaņas tā īsti nemaz nav, vai arī viņi mani neuzskata par mērķauditoriju (bet velti).

Ždanoka, Petropavlovskis, melošana, liekulība, skumji.

Viedokļi par Jauno centru

(+) Pārliecinošs Dolgopolova tēls krievu presē. Pietiekami pamanāma reklāma pilsētvidē.

Izskatās, ka iespēju robežās šie cenšas!

(-) Nāvīgi uzbāzīgais, pa visu Rīgas centru izmētātais Dolgopolovs un viņa draugi, te vienam no galvas uguns liesma, pats sēž virpuļojošos reklāmas rullīšos un Vesti reklāmās.

Uz vienu cilvēku vērsta kampaņa, sarakstā ir arī citi spēcīgi cilvēki.

Ja Vesti reklāma nav politiska reklāma, tad saule ir mēness un pūcei tūlīt aste uzziedēs. Nesmuki.

Viedokļi par Tautas saskaņas partiju

(+) Tikai Jurkāna dēļ. Nu ir viņš gudrs un taisnība arī viņam bieži ir.

Saņemot aģitācijas materiālu pastkastītē, secināju, ka viņu mērķi man ir pilnībā pieņemami. Viss izklāstīts lakoniski un saprotami. Jācer, ka vārdi, ievēlēšanas gadījumā, saskanēs ar darbiem!

(-) Izskatās, ka Jurkāna kungs iekaro spēļu zāles. Vai tiešām Saskaņu meklējošie cilvēki aicina cilvēkus iet uzspēlēt kādu ruletes partiju?

Neveiksmīga reklāma – sākumā rada intrigu, bet pēc tam ieraugām, ka tas Jurkāns un pie tam vēl Rīgas ģērbonī – nu nē, paldies!

Meklējot saskaņu novecojuši un jau atstāj vecišķu iespaidu. Jurkāns kā vienīgais cerības salmiņš.

Partijas piedāvātā integrācija pārāk vērsta nelatviešu virzienā.

Viedokļi par “Latvijas ceļu”

(+) Pieredzējusi komanda, podus Rīgas Domē negāzīs.

(-) Notikušajā kampaņā pie McDonalds šķita, ka viņi dala McDonalds kečupu ar savu logo.

Latvijas Ceļš ir sevi noracis ar neveiksmīgo reklāmu. Žēl.

Tas strupceļš uz sliedēm ļoti raksturo partijas centienus atgriezties spēles laukumā. Divdomīgas vārdu spēles reklāmās.

Reklāma dara atpazīstamu, bet strupceļa un “nez kur palikušā” tēli rosina teikt – tie paši,bet vecāki un bez jaunām idejām.

Neveiksmīgi un neizteiksmīgi tēli. Īpaši asociācijas ar dzelzceļu.

Arpussaeimas partijai ir jāstrādā daudz aktīvāk.

TV klipi – tas ir kaut kāds pārpratums!

Noteikti ir spējīgi pierādīt sevi profesionālāk. Reklāmas ir parādījušās, bet argumentu, kāpēc par viņiem balsot – nav. Viņi, saka: “bez ceļa nevar”, bet realitātē izrādās, ka var. Saeima strādā arī bez ceļa…

Viedokļi par “Latvijas Kalvi”

(-) Meklējiet Rīgas ielās plakātu “Es viņiem neļāvu zagt! Es zagu pats!” Tiešām iesēžas atmiņā.

Reklāmas bezgaumība.

LK reklāma izskatās kā mazgāšanas līdzekļu vai platekrāna TV reklāma, ar partiju un politiku tur nav nekāda sakara.

Pilnīgi pārprotamas vai arī garlaicīgas reklāmas.

Tikai kā ironijas un izklaides objekts.

Infantīla izpratne par vēlētājiem.

“Latvijas Kalvei” ir patētiski amatieriskā kampaņa.

“Es neļāvu zagt!” JA ir šādi fakti, kāpēc godīgais pilsonis nevērsās tiesā jau toreiz?

Nekas neliecina par nopietnību.

Viedokļi par Zaļo un zemnieku savienību

(+) Patika Ūdres uzstāšanās LLU. Reklāmas gan tādas nekādas.

Mēģina ar reklāmas kampaņu veidot dialogu ar vēlētājiem.

Atturīga un skaidra nostāja. Oriģināls sauklis.

(-) PAR, PAR, PAR Zaļajiem Naftas Zemniekiem

No zaļajiem varēja gaidīt aktīvāku viedokļa paušanu par Rīgas attīstības plānu, bet pārāk aizņemti ar priekšvēlēšanu reklamēšanos, lai darītu kaut ko praksē

Andris Bērziņš, kas nevērps shēmas, ir vecmodīgs un nožēlojams, vides plakāti – neko neizsakoši.

Rodas iespaids, ka uz “bruģa” zemniekiem necer. Pensionējies baņkieris nevar rosināt ar nākotni saistītas cerības.

Nesakoptās cilvēku sejas uz plakātiem par sakoptību

Nav pierādījusi, kāpēc lielpilsētai ir vajadzīgi zemnieki Dome.

Interesanti būs saprast, kāpēc reklāmas laukumu “Dienā” apmaksā privāts uzņēmums un vai šī summa tiek pieskaitīta pie partijas priekšvēlēšanu laikā iztērētās summas?

Nav skaidri partijas nolūki, startējot Rīgas Domes vēlēšanās.

Viedokļi par LSDSP

(+) Vairāk idejiskās pārliecības dēļ. Pēdējie domes lēmumi par Doma laukuma neapbūvēšanu arī patīk.

Iezīmējusi sevi kā Rīgas pašvaldības administratīvi birokrātiskā aparāta “strādnieku” partija, kurai zinošs un enerģijas pilns līderis.

Labs TV klips ar uzbrukumu vadošajām Latvijas politiskajām partijām.

(-) Vienkārši neciešama kampaņa, tiešām izraisa šermuļus.

Reklāma bezgaumīga.

Pirms vēlēšanām vēl aktīvi turpina izbīdīt vajadzīgos lēmumus, piemēram, sadalot Attīstības fonda līdzekļus

“Normāli cilvēki” – pārāk atgādina mazgājamo līdzekļu reklāmas ar “parastais pulveris” un piedāvātais – īpašais. Diemžēl reklāma vēsta, ka politikā īpašs piedāvājums ir labākajā gadījumā normāls…

Klaji populistiska reklāma. Nejauki izskatās Bojāra reklāma “Rīgas ziņās”.

Bojāra juniora seja & vārds ir sastopams visos medijos.

Pēdējo mēnešu izrīkošanās ar pašvaldības resursiem klajā pretrunā sociāldemokrātijas principiem. Rainis no šādas partijas izstātos

Žēl, ka var izcelt sevi, tikai kritizējot citus.

Dinevičs ir vienkārši šausmīgs

Par sociķiem nebalsošu nemūžam, bet Gundars Bojārs pēdējās nedēļās laikā bijis pārliecinošs savas partijas viedokļa aizstāvis. Tas pozitīvi. Sev nodrošinātie 60 tūkst. latu ir negatīvi.

Viedokļi par Darba partiju

(+) Patīk TV reklāmas – skaudras un sirsnīgas. Turklāt reklāmās arī ir sievietes.

Kreitusu ģimene cenšas: gan avīzes drukā, gan arī “asarains” TV klips ir redzēts.

(-) Afišu stabi šķiet arī ir nodarbināti ar šo reklāmu. Tomēr ļoti nepievilcīgi.

Pastkastītes piepildītāju partija. Nauda ir, bet harizmas nav. Neprot, pastāvot materiālu pārbagātībai, izraisīt vēlmi lasīt kaut ko vairāk par āra reklāmas tekstiem.

Populisms un prasta operēšana ar cilvēku emocijām.

Vai Rīga tiešām ir vēlētāji, kas šo “partiju” uztver nopietni?

Partijas uzstādījums – saprotams, bet šaubas par realizāciju, ja būtu bijusi patiesa vēlēšanās, daļu no problēmām bija iespējams atrisināt jau iepriekšējos 4 gados.

Pūš tautai miglu acīs ar solījumiem, kas nav izpildāmi.

Viedokļi par Kristīgi demokrātisko savienību

(-) Nosaukums tomēr uzrunā neticīgos, kuri sevi pieskaita pie ticīgajiem.

Viedokļi par Apvienību “Dzimtene” un Latvijas Sociālistisko partiju

(-) Diemžēl Latvijai, kā dzimtenei priekšgalā nav dežūrpuķe neļķe – domāju šī partija ir sajaukusi dislokācijas vietu – valsti.

Sarkanais ielas plakāts ar manuprāt gramatiski kļūdainu tekstu kusli vēsta – esam vēl dzīvi. Nevar vienīgi saprast, kura dzimtene domāta.

Bezpalīdzīgi pūlas pateikt, ko viņi īsti pārstāvēs un ka spējīgi adekvāti domāt.

Komunisma vilciens sen aizgājis, šie ļaudis joprojām kvern uz perona.

Viedokļi par Latvijas Jaunatnes partiju

(-) Ar katru brīdi man vairāk šķiet, ka šī partija varētu saukties savādāk – Latvijas Bērnu partija vai Latvijas Skolēnu partija

Pārāk tuvas saites ar Latvijas noliedzējiem, pārāk nenobrieduši kandidāti.

Viedokļi par Sociāldemokrātu savienību

(-) Vēl joprojām apstiprinās frāze – kur 3 latviešu tur 5 partijas

Nav harizmātiska līdera

Viedokļi par “Mūsu Latviju”

(-) Tiešām partija orientēta uz savu Latviju.

Piekrītu tam kas te bija rakstīts pagājušajā nedēļā – Jūsu Latvija mums nav vajadzīga.

Vispārīgi komentāri par aizvadītās nedēļas kampaņu

Straujš reklāmas pieplūdums, tomēr nevar saprast atšķirības, ko varētu piedēvēt konkrētam politiskajam spektram. Liekas, ka gan labējā, gan kreisā spārna partijas piesola vienu un to pašu. Vismaz aplūkojot sociālo sfēru.

Mani apmierina kampaņas tēriņu ierobežojumi. Paliek brīva publiskā telpa. Diemžēl to nav aizpildījušas žurnālistu aktivitātes – joprojām trūkst analīzes masu medijos, kas pieejami visiem. Gan jau partijas (un reklāmu veidotāji)apgūs prasmes strādāt šādos apstākļos.

Esmu izlēmusi, par ko balsot. Tam gan nebija sakara ar priekšvēlēšanu aktivitātēm, kaut gan vienu brīdi pārliecība sašūpojās. Secinājums banāls: priekšvēlēšanu kampaņas veido nevis politiķi, bet PR speciālisti. Žēl, ka nevar balsot par viņiem.

Vislabāk profilējušās TP un TB/LNNK.PCTVL un krievu prese drīkst izmaksāt speciālo pārsteiguma prēmiju TB/LNNK par “krievu šausmeni”. Zaudējot Rīgā pašvaldību vēlēšanās – arī tirgū pēc vēlēšanām – valdību gaida ļoti nikna diskusija.

Maz radošu ideju un nekāda sakara ar pašvaldības darbu Rīgā – nevienas atsauces uz pārvaldības instrumentiem, piemēram, katastrofālo jauno attīstības plānu.

Prieks, ka nav bijusi liela dubļu mētāšana, redzēsim, kā būs pēdējā nedēļā!


Viedokļi par partiju priekšvēlēšanu aktivitātēm 07.02.-13.02.2005

Viedokļi par partiju priekšvēlēšanu aktivitātēm. 14.02.-20.02.2005

Viedokļi par partiju priekšvēlēšanu aktivitātēm. 21.02.-27.02.2005


Saturs, kurš šajā mājaslapā publicēts 2014.gadā un agrāk, bija daļa no sabiedriskās politikas portāla politika.lv. Šajā portālā tika publicēti dažādi pētijumi, analīzes, viedokļraksti un blogi, kuru saturs ne vienmēr sakrīt ar politika.lv redakcionālās komandas vai Providus pozīciju.

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!