Raksts

Ultimāts arī Air Baltic?


Datums:
15. novembris, 2007


Autori

Dace Akule


Eiropas Komisija vakar nāca klajā ar ultimātu ES aviokompānijām, kas maldina patērētājus, uzrādot zemākas lidojumu cenas nekā vēlāk patērētājam nākas maksāt.

Es ceru, ka šo paziņojumu ir saklausījis arī Air Baltic, kas gan godīgi norāda visus nodokļus un piemaksas, bet – kā man nācies vairākkārtīgi uz savas ādas izjust – nesaprotami rīkojas citos gadījumos, piemēram, groza lidojumu cenas. Protams, es varu labi saprast, ka biļešu cena palielinās, jo tuvāk ir lidojuma laiks. Piemēram, ka divvirzienu biļete no Rīgas uz Briseli 27.novembrī šodien jau ir dārgāka nekā tā bija pirms nedēļas vai pat tikai vakar. Bet es tiešām nesaprotu, kā šī pati biļete no Rīgas uz Briseli 27.novembrī šodien var maksāt mazāk nekā tā maksāja vakar, un tikai mazliet vairāk nekā tā maksāja aizvakar. Citiem vārdiem, pirmdien vienam un tam pašam produktam (27.novembra divvirziena biļetei no Rīgas uz Briseli) ir vienas cenas (nedaudz virs Ls 170), otrdien – citas (Ls 203.5), trešdien – atkal citas (Ls 193.30), un nedēļas nogalē – vēl citas (parasti, ja iegādājas biļetes nedēļas nogalē, cenas ir zemākas nekā iepriekšējās nedēļas darba dienās). Pieļauju, ka darba dienās daudz lidojumu tiek iegādāti darba vajadzībām, līdz ar to varētu būt lielāks pieprasījums nekā nedēļas nogalē un kompānijas varētu būt gatavas maksāt vairāk. Bet neviena cita prece vai pakalpojums, piemēram, piens vai ķīmiskās tīrītavas pakalpojumi nedēļas nogalē taču nemaksā mazāk vai vairāk nekā darba dienās… Acīmredzot, uz Air Baltic pakalpojumiem tas neattiecas.

Tāpat droši vien daudziem ir gadījies pašiem uz ādas izbaudīt Air Baltic lēto piedāvājumu maldīgumu – kad veselu nedēļu garumā nav iespējams atrast nevienu lidojumu par piedāvāto lēto summu, pat tad, ja meklēts tiek pirmajā stundā pēc piedāvājuma izplatīšanas! Savukārt, no draugiem esmu dzirdējusi par vēl satraucošāku Air Baltic mājas lapas opciju, kad “online check-in” tiek norādīts cits – 25 minūšu vēlāks – lidojuma laiks nekā faktiski plānots. Un tad nu brīnies, ka, ierodoties lidostā, tevi sagaida uzraksts “last call”, bet vēl jāpaspēj iziet drošības pārbaudes un tikai brīnumainā kārtā – par spīti Air Baltic “online check-in” pakalpojuma kvalitātei – izdodas tomēr tikt līdz lidmašīnai.

Vienu vārdu sakot, Air Baltic ir paveicies, ka šoreiz Eiropas Komisija ir pētījusi tikai 15 dalībvalstīs operējošo aviokompāniju un biļešu pārdošanas mājas lapas, un, ka šo 15 dalībvalstu vidū nav Latvija. Taču es silti ieteiktu Air Baltic ņemt vērā Komisijas paziņojumus un uzlabot savu pakalpojumu kvalitāti ne tikai domājot par cenu politiku un nereto blefu ar lētajiem piedāvājumiem, bet arī piedāvāto pakalpojumu kvalitāti. Varbūt Air Baltic varētu nākt klajā ar uzlabojumu plāniem jau decembrī, kad Latvijā viesosies ES patērētāju tiesību aizsardzības komisāre Meglena Kuņeva – tā pati, kas vakar izsūtīja ultimātu aviokompānijām.

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!