Raksts

Piecītis par bagāžu


Datums:
29. novembris, 2007


Autori

Dace Akule


AirBaltic atkal ir uzprasījies, lai mans blogs būtu par viņiem – jo ar 5.decembri mēs būsim spiesti maksāt par nodotajām somām! Trīs latus, ja biļeti pirksim internetā, bet visu piecīti jeb “pēdējā brīža maksu”, ja izdomāsim ar nododamo somu lidostā ierasties negaidīti.

Aviokompānija preses paziņojumā gan saka, ka ar šo soli cenšoties palielināt lidojumu cenu caurspīdīgumu, bet viss pārējais paziņojuma saturs drīzāk liecina, ka runa ir par papildus summas iekasēšanu, jo biļetes taču ir tik lētas. Kā sacīts paziņojumā, ņemot inflācijas apmērus, AirBaltic cenas pēdējo piecu gadu laikā esot samazinājušās par 50%. Kompānija “piemirst” pateikt, ka cenu samazināšanos diktējusi lielā konkurence. Tāpat AirBaltic “piemirst” pieminēt, ka pati taču pēdējo gadu laikā ir sevi pozicionējusi kā pieejamo (lēto) biļešu aviokompāniju, kas arī spiedis samazināt biļešu cenas, jo pakalpojuma kvalitāte – piedāvāto pakalpojumu daudzums – ir samazinājies. Piemēram, ja pirms gadiem visiem ekonomiskās klases pasažieriem tika piedāvātas uzkodas un dzērieni, tad tagad tas iespējams par papildus samaksu. Piemēram, agrāk arī lidojumos no Rīgas bija iespējams saņemt laikrakstus, tagad tas iespējams tikai, atgriežoties Latvijā (un vienu dienu droši vien pat vispār nē).

Tāds sīkums, kas nav pateikts preses paziņojumā par “bagāžas komisiju”, ir tas, vai tas trīnītis vai piecītis būs jāmaksā par vienu somu, vai divām somām, kas nesver vairāk par 20kg (kas ir standarts pieļaujamās bagāžas apjomam, par ko nav jāpiemaksā papildus)? Mēģināju šo noskaidrot, pērkot biļeti lidojumam pēc 5.decembra, bet pagaidām nekādi papildus lati par bagāžu netika piedāvāti. Tāpat nav apskaidrots, kur būs iespējams samaksāt par bagāžu: vai to varēs darīt pie reģistrācijas logiem (kas nav aprīkoti ar kases aparātiem), vai būs jāmetas uz AirBaltic stūri un tad jāstāv reģistrācijas rindā? Vai varbūt tas lodziņš, uz kura šodien stāv “bagāžas nodošana” ar 5.decembri būs aprīkots ar kases aparātu? Acīmredzot atbildes būs jāgaida pēc izbaudījuma uz savas ādas…

Bet tas jau tiešām ir tāds sīkums, jo svarīgāki, manuprāt, ir sekojošie jautājumi.

Pirmkārt, kā šis jauninājums ietekmēs rindas lidostā? Ja ar iepriekšējo jauninājumu “online check-in” aviokompānija ļāva lidot ērtāk, ietaupot laiku, ko pavadām lidostā, tad “pēdējā brīža bagāžas komisija”, visticamākais, radīs rindas un līdz ar to palielinās nepieciešamo laiku, kas jāpavada lidostā. Tā ticēt ļauj ne tikai tas, ka daudzi biļetes nepērk internetā, bet arī, ka daudzi varbūt pēdējā mirklī sapratīs, ka nevar somu paņemt līdz lidmašīnā, jo somā ir šķidrumi, kas lielāki par 100ml vai soma ir pārāk liela (atļautie rokas bagāžas perimetri ir 50x40x23cm). Tas nozīmē, ka pie reģistrācijas jums varētu pateikt, ka soma ir jānodod, un tad jūs varēsiet ne tikai stāvēt rindā, lai samaksātu “bagāžas komisiju”, bet arī atkārtoti stāvēt rindā, lai somu nodotu.

Otrkārt, vai “bagāžas komisijas” ieviešanas dēļ tiks par attiecīgo summu samazināta lidojuma cena, tādā veidā ļaujot pasažieriem izvēlēties, vai lidot ar rokas bagāžu, vai tomēr nē?

Treškārt, kā AirBaltic cīnīsies ar pārāk lielo rokas bagāžas apjomu, kas varētu rasties šī jauninājuma rezultātā? Vai tiks sūtītas lielākas lidmašīnas, lai visai rokas bagāžai ir vieta? Vai AirBaltic sāks par rokas bagāžu uzskatīt pat iepirkumu maisiņu?

Un, ceturtkārt, protams, kādi citi iekasēšanas pasākumi ir AirBaltic padomā? Jo principā taču varētu iekasēt arī par tualetes apmeklēšanu lidmašīnā. Bet, ja pārāk daudz pasažieru iedomāsies lidot ar rokas bagāžu, tad varbūt AirBaltic nākotnē varētu ieviest pie bagāžas novietojuma virs sēdvietām monētu automātus, kuros būtu jāiemet, piemēram, viens lats, pēc kā samaksāšanas Sezams (bagāžas novietne) varētu atvērties un būtu iespēja nolikt savas mantiņas…

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!