Foto: epSos.de
Arī šogad Sabiedriskās politikas centrs Providus monitorēs politisko reklāmu izmaksas – mūsu mērķis ir pārliecināties par to, vai kampaņas gaitā tiek ievērots likums. Partijām, kas vēlēšanās piedalās visos piecos Saeimas vēlēšanu apgabalos, ir ļauts reklāmas izdevumiem tērēt ne vairāk kā 571 211,72 latus. Citiem priekšvēlēšanu reklāmu izvietotājiem “griesti” ir 2700 lati.
Iepriekšējie ziņojumi: 2009, 2007, 2005, 2003
Jaunākie monitoringa dati šajā portāla sadaļā jūnijā un jūlijā tiks ievietoti aptuveni reizi divās nedēļās. Tuvāk vēlēšanām jaunākā informācija būs pieejama biežāk.
Lūdzu paturiet prātā to, ka šajā monitoringa stadijā dati par politisko reklāmu izmaksām ir aptuveni un tos jāinterpretē uzmanīgi* – precīzāku ieskatu par partiju reālajiem izdevumiem varēsim sniegt īsi pirms vēlēšanām un gala ziņojumā novembrī, kad būsim sarēķinājuši partiju saņemtās atlaides.
Veidotāja Iveta Kažoka
_____________________
* Dati ir aptuveni vairāku iemeslu dēļ:
(1) Monitorings aptver lielāko daļu, bet ne visus Latvijas medijus.
(2) Ne vienmēr par visiem monitorējamiem medijiem saņemtie dati ienāk vienlīdz operatīvi – līdz ar to ir iespējams, ka paši jaunākie dati neaptver pilnīgi visus monitorejamos medijus.
(3) Monitoringa pašreizējā stadijā nav ņemtas vērā partiju saņemtās apjoma atlaides (tādēļ, ka nav iespējams noteikt, cik lielu reklāmas apjomu partijas ir pasūtījušas). Tas ļoti būtiski var samazināt partiju reālās izmaksas par izvietoto politisko reklāmu.