Autori, veicot pētījumu par eksakto priekšmetu (fizika, ķīmija, IT) mācību grāmatu izvērtēšanu no dzimumu līdztiesības aspekta balstās uz atziņu, ka izglītības uzdevums ir pievērst uzmanību tādas sabiedrības izveides iespējām, kurā sievietei un vīrietim ir vienlīdzīgas tiesības īstenot savu potenciālu gan profesionālajā jomā (šajā gadījumā – ar eksaktajām zinībām saistītā profesijā), gan ģimenē. Šajā procesā nozīmīga ir ne tikai likumdošanā paustā valsts nostāja un skolotāja profesionālā meistarība, bet arī mācību līdzekļi, tai skaitā mācību grāmatas, kas atspoguļo sabiedrības vispārpieņemto pozīciju konkrētā jautājumā.
Pētījuma mērķis ir izvērtēt Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrijas apstiprinātās eksakto priekšmetu (fizika, ķīmija, IT) mācību grāmatas no dzimumu līdztiesības aspekta.
Pētījuma uzdevumos ietilpst ne tikai mācību līdzekļu pētīšana, bet arī metodoloģijas izstrāde dzimumu lomu un stereotipu atspoguļojuma konstatēšanai eksakto priekšmetu mācību grāmatās, kā arī izstrādāt rekomendācijas mācību līdzekļu uzlabošanai.
Pētījumā iegūti gan kvantitatīvi, gan kvalitatīvi dati, kas sniedz informāciju par izpētīto mācību grāmatu ilustratīvo un tekstuālo materiālu. Tika pētīts arī skolotāju viedoklis attiecībā uz dzimumlīdztiesības aspektu eksakto mācību priekšmetu apguvē.
Secinājumos autori norāda, ka veiktais pētījums par mācību grāmatu izvērtēšanu no dzimumu līdztiesības aspekta liecina, ka gan vizuālā, gan tekstuālā informācija, kas piedāvāta mācību grāmatās pastiprina tradicionālo sabiedrībā pastāvošo izpratni par dzimumu lomām un piemērotākajām darbības jomām, kas ir balstīta uz dzimumus diskriminējošiem stereotipiem. Pētījums apstiprina Latvijā līdz šim veiktajos līdzīgos pētījumos konstatētās likumsakarības.