Ziņojumā sniegts pārskats par pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības skolotāju pedagoģisko pamatstudiju un tālākizglītības iestāžu un programmu kvalitātes vērtēšanas un akreditācijas procesiem.
Pedagoģisko pamatstudiju vērtēšana ziņojumā tiek skatīta augstākās izglītības vērtēšanas procesa kontekstā, tiek salīdzināti ārējās vērtēšanas un pašvērtēšanas procesi Eiropas valstīs, analizēta vērtēšanas rezultātu izmantošana un profesionālās pilnveides vērtēšana.
Ziņojumā secināts:
- Divas trešdaļas no pētījumā aplūkotajām valstīm augstākās izglītības vērtēšanu reglamentē tikai vispārēji;
- Pedagogu pamatstudiju ārējā vērtēšana un pašvērtēšana ir obligātas lielākajā daļā Eiropas valstu. Ārējā vērtēšanā parasti tiek izmantots pašvērtēšanas ziņojums.
- Ārējo vērtēšanu parasti veic ekspertu komisijas, kolēģi vai inspektori. Studējošo iekļaušana vērtētāju komisijās ir obligāta vai tiek rekomendēta piecās valstīs.
- Lielākajā daļā valstu ārējā vērtēšana kalpo par pamatu lēmumam par iestādes vai programmas (atkārtotu) akreditāciju, kas var ietekmēt arī iestādes valsts finansējumu.
- Gandrīz visās valstīs pastāv normatīvi attiecībā uz profesionālās pilnveides iestāžu akreditāciju un/vai vērtēšanu. Galvenās ārējās vērtēšanas procedūras ietver šo izglītības projektu aprakstu un/vai pašvērtēšanas ziņojumu analīzi.
Pilns ziņojuma teksts angliski un paziņojums masu informācijas līdzekļiem latviešu valodā pieejams lasīšanai un izdrukai Eurydice centrālajā mājaslapā
http://oraprod.eurydice.org/pls/portal/url/page/Eurydice/showPresentation?pubid=062EN