Pētījumā aplūkots, kā sievietes pakļautais sociālais stāvoklis, ko ietekmējusi ilgstošā atkarība no katoļu baznīcas akceptētā dzimumu lomu sadalījuma, iespaido sieviešu politiķu attēlojumu Itālijas medijos.
Intervējot politiķes, mediju ekspertus un analizējot partiju publicitāti politiskajās TV programmās pirms Eiropas Parlamenta vēlēšanām pētnieki konstatējuši, ka sievietes atspoguļojums ir cieši saistīts ar mātes tēlu un intensīvu emocionālo dzīvi. Sievietes ir skaitliski daudz mazāk pārstāvētas gan kandidātu vidū, gan mediju atspoguļojumā, bet pētnieki īpaši uzsver otru raksturīgu iezīmi – atšķirībā no vīriešiem, parasti sievietes tiek pasniegtas nevis kā spēcīgas personības, bet gan tikai “pārstāves” politisko spēku rindās bez savas individualitātes. Sieviešu vēstījumi lielākoties ir vēlējuma izteiksmē, viņas nevar runāt sabiedrības vārdā, jo parasti ir tikai varas kandidātes – atšķirībā no vīriešiem, kas jau tikuši agrāk ievēlēti un kandidē atkārtoti.
Šī publikācija ir tapusi projekta Masu mediju loma varas pārdalē ietvaros, kas finansēts no Eiropas Kopienas Dzimumu līdztiesības pamatstratēģijas 2001.-2005. gadam līdzekļiem, bet Eiropas Komisija nav atbildīga par autora pausto viedokli un darba tālāko izmantošanu.
Mass media in redistribution of power
(angliski, PDF)