Pētījuma mērķis ir izpētīt faktorus, kas ietekmē tirdzniecības uzņēmumu spēju konkurēt globālajā pasaules tirgū
Literatūrā tiek uzsvērta inovatīvo aktivitāšu nozīmība, sekmējot uzņēmumu konkurētspēju daudz efektīvāk, kā arī paplašinot tā darbību. Pamatojoties uz šīm teorijām un datiem no liela skaitu tirdzniecības uzņēmumu no atsevišķām Centrālās un Austrumeiropas valstīm, pētījums tiecas identificēt faktorus un citus spēkus, kas nosaka organizācijas spēju sacensties pārejas apstākļos. Uzņēmumu konkurētspēja, kas tiek noteikta pēc tirgus daļām, ir atkarīga no tādiem firmu uzvedības indikatoriem kā izmaksu efektivitātes uzlabojumi, darbaspēka produktivitāte, investīcijas jaunās tehnoloģijās un aprīkojumos, kā arī tādiem vides elementiem kā atrašanās vieta, pieredze, tehnoloģiskā un konkurētspējas intensitāte.
Innovation Activities and Competitiveness: Empirical Evidence on the Behaviour of Firms in the New EU Member States and Candidate Countries