Pētījumā skatīts, kā finašu krīze ietekmējusi mediju darbu un ziņu piegādi cilvēkiem 18 Centrāl, Austrumeitorpas un NVS valstīs.
Globālā ekonomikas lejupslīde reģionā ietekmējusi daudzus uzņēmumus, piespiežot tos pazemināt cenas, atlaist darbiniekus, samazināt ražošanu. Mediju bizness nav izņēmums, taču trieciens skar ne tikai apgrozījumu, bet arī to svarīgāko funkciju – ziņu sniegšanu iedzīvotājiem.
Pētījumā aplūkots mediju sniegums 2009.gadā salīdzinājumā ar trim iepriekšējiem gadiem, pētīts, kādus taupības rīkus piemēro nozīmīgi ziņu nesēji un kāda ir šo mehānismu ietekme uz apgrozījumu, satura plašumu un dziļumu, izmeklējošās žurnālistikas vērienu un atklātu publisku debašu iespējām.