Izglītības un zinātnes ministrijas 2000. –2001. gada valsts pasūtītā pētījuma mērķis bija novērtēt mazākumtautību izglītības reformas procesu.
Šis pētījums apkopo un analizē skolotāju lomu bilingvālās izglītības ieviešanā. Tika aptaujāti ap 1500 skolotāju un skolu direktoru visos Latvijas novados un visu līmeņu skolās. Pētījuma autori norāda uz dziļakas datu analīzes nepieciešamību un atzīmē, ka joprojām ir nepieciešama skolotāju metodiskās meistarības pilnveidošana tālākiglītības kursos, jāturpina nodrošināt bilingvālais mācību process ar atbilstošajiem metodiskajiem materiāliem un jāpilnveido iedzīvotāju izpratne par bilingvālo izglītību.
Bilingvālās izglītības ieviešanas izpēte. Skolotāju darbs 2000-2001