Pētījums

Bilingvālā izglītība


Gads:
2014
Organizācija:
Tiesībsargs


Autori

Providus


Foto: Hindrik S

Tiesībsarga biroja pētījuma izpētē iekļauts ne tikai nacionālais un starptautiskais normatīvais regulējums, dažādu starptautisku organizāciju rekomendācijas, bet arī faktiskās situācijas izpēte mazākumtautību skolās Latvijā un ārvalstu pieredze.

Izglītības procesa kvalitātes nodrošināšana ir primārais, kam šobrīd pievēršama uzmanība, mācību programmu īstenošanā trūkst kontroles – tāds ir viens no galvenajiem pētījuma secinājumiem.

Tāpat autori atzīst, ka visām mazākumtautībām nav vienlīdzīga pieeja attiecībā uz eksāmenu kārtošanu. Šobrīd 9.klases izglītojamais, kurš apgūst mazākumtautību izglītības programmu, ir tiesīgs izvēlēties eksāmena materiāla valodu – latviešu vai krievu valodu (izņemot eksāmenos valodu mācību priekšmetos). Tas nozīmē, ka pārējām mazākumtautībām, izņemot krievu valodā runājošos, nav iespēja kārtot eksāmenus savā valodā.

Pētījums: (Bilingvālā izglītībapdf)

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!