PĒTĪJUMA ANOTĀCIJAPētījums analizē uzņēmējdarbības vidi, šķēršļus un motivējošos faktorus biznesa attīstībai no Latvijas sieviešu - uzņēmēju skatpunkta. 2005.gada pētījums ir turpinājums divos iepriekšējos gados veiktajai izpētei, kas ļauj runāt par tendencēm uzņēmējdarbības vides attīstībā.
2005.gada pētījums apstiprina tendenci, ka pieaug to uzņēmēju skaits, kas ir optimistiski noskaņotas, vērtējot Latvijas biznesa vides attīstību, kaut arī 46,6% no uzņēmējām joprojām uzskata to par nelabvēlīgu. Ik gadu pieaug arī uzņēmēju problēmas ar kvalificēta darbaspēka trūkumu, savukārt, aktuālāko problēmu vidū stabili dominē augstie nodokļi un konkurence, kā arī kontrolējošo institūciju lielais skaits. Sievietes uzņēmējas lielākoties atzīst, ka Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā bija pareizs lēmums, lai arī tikai 23,7% izjūt pozitīvu iespaidu uz savu uzņēmējdarbību. Uzņēmējas gadu no gada arvien biežāk atzīst, ka Latvijas biznesā valda vienlīdzība, sievietēm nav grūtāk kā vīriešiem sākt uzņēmējdarbību (64,2%), kā arī biznesam Latvijā nav dzimuma (72%).
Katru gadu pētījumu veido vairāki jautājumu bloki. Jautājumi, kas kopumā raksturo uzņēmējdarbības vidi, tiek atkārtoti ik gadu, lai dati būtu salīdzināmi, bet daļa jautājumu tiek veltīti uzņēmējdarbībā aktuāliem jautājumiem. 2005. gada pētījums apskata uzņēmēju pieredzi attiecībā uz savu uzņēmumu novērtēšanu, investoru piesaisti, uzņēmuma pārdošanas pieredzi, kā arī iekļauti jautājumi par izmaiņām uzņēmējdarbībā pēc Latvijas iestāšanās ES.
2005.gada pētījumā februārī un martā personiskās un telefonintervijās aptaujātas 206 uzņēmējas visā Latvijas teritorijā. Lielākā daļa uzņēmēju darbojas tirdzniecības (51,1%) un sadzīves pakalpojumu (18,3%) jomās. Nākamās populārākas sieviešu uzņēmēju izvēlētās jomas ir veselības aizsardzība un sociālā palīdzība, kā arī biznesa pakalpojumi (abās – pa 5,0%), tāpat rūpniecība (4,6%).
Sieviete uzņēmējdarbībā