Izmantojot 2005.gada datus no 26 Centrālās un Austrumeiropas valstīm, pētījums izvērtē atšķirtības starp uzņēmumiem, kurus vada sievietes un vīrieši. Pētījums parāda, ka sievietēm ir ievērojami mazāka apjoma uzņēmumi pēc pārdošanas ieņēmumiem (sales revenues) un ir nedaudz mazāki produktivitātes rādītāji (total factor productivity).
Kaut arī gan sieviešu, gan vīriešu uzņēmumi apskatītajās valstīs ir mazāki par vēlamo, sieviešu uzņēmumiem ir ievērojami lielāki ieņēmumi uz apjomu (returns to scale), kas nozīmē, ka sieviešu uzņēmumi iegūtu no apjoma palielināšanas. Autores uzsver, ka galvenie iemesli, kāpēc sieviešu uzņēmumi ir mazāki par vēlamo, ir saistīti ar kapitāla ierobežotu pieejamību un to, kas šie uzņēmumi koncentrējas ražošanas nozarēs, kurās darbojas mazi uzņēmumi.
Does Gender Matter for Firm Performance? Evidence from Eastern Europe and Central Asia
Ja nedarbojas saite, lūdzu ziņojiet admin@politika.lv