Ziņu atlases un ziņu izlaiduma veidošana Latvijas nacionālajās televīzijās

  • Autors:Gunita Berķe, Vineta Silkāne
  • Organizācija:Vidzemes augstskola
  • Gads:2005
  • Valoda:latviešu

Pētījuma mērķis ir analizēt TV nacionālo ziņu sižetu struktūru, to veidojošos elementus, kā arī ziņu raidījumu satura veidošanas tendences.

Iesaki citiem:

Pētījumā ir:

  • veikta ziņu kvantitatīvā analīze (kādi ir ziņu sižetu veidojošie elementi, kāds ir ziņu sižetu ilgums, cik un kādi eksperti tiek rādīti ziņu sižetos);

  • veikta ziņu saturiskā analīze (identificēti galvenie temati, notikumi un to atspoguļojums);

  • identificēts ziņu dominējošais atspoguļojums (vai ziņa ir pozitīva, neitrāla vai negatīva);

  • veikta ziņu kvalitatīvā analīze un identificēti informācijas telpas raksturojušie rādītāji un sadalījums;

  • analizētas krievu un latviešu valodā veidotās ziņas, noteiktas dominējošās tendences.


  • Kopumā tika veikta sešu TV kanālu - LTC1, LTV7, TV3, LNT un PBK – vakara ziņu raidījumu analīze laika posmā no 2004. gada 8. līdz 18. novembrim.

    (Ziņu atlases un ziņu izlaiduma veidošana Latvijas nacionālajās televīzijāspdf)

    (Pielikumipdf)

    Iesaki citiem:

    Vēl šajā tēmā

    PĒTĪJUMS: Kā mediji atspoguļoja krīzi? Autors:Vita Dreijere

    Pētījums: Indivīdu attiecības tiešsaistes sociālajos tīklos 12 Autors:Jānis Buholcs

    Ziņas sabiedriskajā televīzijā: paaudžu un etnisko grupu mediju izvēles Latvijā 2 Autors:Jānis Juzefovičs

    Mapping Digital Media: Latvia 2 Autors:Jānis Juzefovičs

    Independent Study on Indicators for Media Pluralism in the Member States - Towards a Risk-Based Approach 1 Autors:Eiropas Komisija Izpildītājs: Katholieke Universiteit Leuven – ICRI, Central European University – CMCS and Jönköping International Business School – MMTC, together with a consultancy firm, Ernst & Young Belgium.

    Slēptā reklāma Latvijas mediju saturā: cēloņi, redakciju stratēģijas un reklāmdevēju prakse 12 Autors:Anda Rožukalne

    Citi autora darbi