Raksts

Viedokļi par partiju priekšvēlēšanu aktivitātēm. 14.02.-20.02.2005


Datums:
22. februāris, 2005


Autori

Providus


Foto: © AFI

Politika.lv ir uzrunājusi 50 dažādu jomu ekspertus un sabiedriski aktīvus cilvēkus, aicinot atlikušajās četrās nedēļās līdz vēlēšanām novērtēt, kādu iespaidu – vairāk pozitīvu vai negatīvu – ar savu darbību un priekšvēlēšanu aktivitātēm ir radījušas uz Rīgas domi kandidējošās partijas, kā arī īsi paskaidrot savu viedokli. Otrās nedēļas aptaujā savus viedokļus izteica 17 uzrunātie.

Viedokļi par LPP

(+) LPP sākusi skaidri sadzirdamu un prātīgi organizētu kampaņu – sejas ir redzamas, labo darbu apraksti – dzirdami

Ambivalentas jūtas. Patīk, ka viņi stiprina pilnas ģimenes ideju, bet biedē “vīrs un vārds” patriarhālā noskaņa un baznīcas mīlestība. Patīk reklāmas, bet tas jau laikam Stendzenieka, nevis partijas nopelns.

Neatlaidīgi, mēģinot vairāk akcentēt latviskas personas. Neveiksmīgs videoklips par balsīm (mutēm) – tā kā “lienot pēc bučas”.

Veiksmīga reklāma; laba iniciatīva ar Maizīša apstiprināšanu.

Cenšas uzrunāt krieviski runājošo auditoriju

Laikraksts VESTI ir pilns ar šī saraksta cilvēku “varoņdarbiem”. Nez vai visas tās intervijas tiks klasificētas kā slēptā reklāma!

Patīk reklāmas un labas atbildes diskusijās

Interesanti TV klipi. Pietiekami daudz labi sagatavotas vizuālās reklāmas (piemēram, pieturās).

Viena no retām, ko var pamanīt. Sviestaina TV reklāma

(-) Uzsvars uz izmaiņām, it kā saistītām ar LPP, putniņi un Lujāns – nepārliecinoši (kāpēc izmaiņas, ja jau valdībā tik ilgi, bet bez izmaiņām uz pozitīvo pusi vēlētājiem), spēlē tikai uz emocijām par pavasari un vizuālām asociācijām

Reklāma īsti nesaskan ar partijas programmu, jo reklāma saka, ka “pirmie ir pārmaiņas”, bet programma, ka pirmie ir konservatīvi, tātad saglabā pastāvošo kārtību.

Aktivitātes TV5 partiju spēlē kārtējo reizi parādīja, ka mūsdienās nav svarīgas piedāvājamās idejas, bet gan pārdodamie tēli, pārliecinoša prezentācija. Prasmīgi kodētā ziņa – partiju pārstāv jauna paaudze, bez vecās partijas funkcionāru bagāžas, atvērtāki.

Darbība kā vienumēr plātīga, reklāmas stendos drūmas un svētulīgas
Pirmās partijas siltie vilcieni atstāj iespaidu arī uz pašvaldību vēlēšanām.

Nepatīk Lujāns kreklā, kas pēkšņi parādījies visur. Pozitīvi – skaista reklāma ar puķītēm.

Viedokļi par TB/LNNK

(+) Politiskajā spēlē zaudēja, bet, nepadodoties vilinošajai idejai palīdzēt vienai konkrētai personai, mēģināja atbildēt pēc būtības, kaut arī paredzot iznākumu. Uzvarēja oponenta veiksmīgāks PR un komunikācijas prasmes.

(-) Maizīša lietā klusē…

Tādi vāji un vecišķi izklausās.

Ļoti neveiksmīgi uzstājās šovā “Par ko balsot?”

Maz ko dzird; nav skaidrojumu par Straumes dzīvokļa skandālu.

Nacionālistiski orientēti

Ne redzējis esmu, ne dzirdējis par viņiem jel ko.

Viedokļi par Jauno laiku

(+) Ieinteresēta darbība tiešos kontaktos organizējot pārrunas, sapulces.

Kandidāti īsti nav redzēti, bet partija pozicionējas kā Maizīša pārvēlēšanas advokāti un tas ir labi.

Aptauju līderiem bail, ka var “pārsālīt”, tāpēc pietiek ar to, kas atlec no varas resursiem.

Kontakti ar atsevišķiem politiķiem bija sakarīgi. Reklāmu neesmu manījis.

(-) Esmu norūpējusies par mazspēju dabūt nopietnus kandidātus mēra amatiem, īpaši ārpus Rīgas. Uldis Grava Liepājā ???!!!???!

Diemžēl nepārliecina neviens no solījumiem, īpaši jau topošie deputāti ar pamatskolas izglītību.

Viedokļi par Tautas partiju

(+) Partijai pozitīvs tēls – Kikī & Andris gaida bērnu! (P.Dzīve)

Problēmas ar Ārgali, jo pazudusi harizma, bet varbūt cerības saistās ar marta dienam.

Kalvītis sakarīgi runā intervijās

(-) TV5 šovā TP aicināja “aizvākt bomžus”. Nepatīk, ja risina problēmas, aizvācot cilvēkus.

Nepiekrītu A. Ārgaļa viedokļiem par pilsētas attīstības plāniem un par “neatbilstoši” uzbūvetām ēkām. Pats bija atbildīgs par lielo vairumu šo projektu!

Jauc gaisu Maizīša jautājumā

Darbi nepārliecina.

Gandrīz visām partijām idejas par Rīgas transporta uzlabošanu un attīstību ir vienādas. Vajag pārliecinošāk piedāvāt kādu konkrētu ideju

Ministru prezidentam liekas prātā pašvaldību vēlēšanas, reklāmās laikam kaut kur spokojās atkal Ārgalis

Pamanīju Kučinska un Bojāra sarunu caur medijiem, vairāk īsti neko.

Viedokļi par PCTVL

(+) PCTVL ir skaidrs viens vēstījums, kuru viņi konsekventi, tai skaitā caur Saeimas frakcijas aktivitātēm, atgādina.

Bez ilūzijām strādā uz krievvalodīgo vēlētāju un ir droši par panākumiem. Krievu prese arī palīdz.

(-) Ždanoka EP naudas izmanto savai vēlēšanu kampaņai – nelietīgi.

Vai izglītības reformas protesti notiks arī Rīgas Domē?

Viedokļi par Jauno centru

(+) Dolgopolovs strādā “za sebja i za tovo parņa”, bet citiem ir pavāji. Krievu preses atbalsts.

Laikraksta VESTI un Dolgopolova savstarpējā sadarbība reklāmas jomā, manuprāt, ir jāvērtē kā asprātīga!

(-) Sauc sevi par Dolgopolova partiju. Tātad politiskā ideja ir Dolgopolovs. Neuzticos fīrera partijām.

Dolgopolovs ir simpātisks politiķis, bet par visu pārējo nav nekāda īpaša iespaida, izņemot naftalīna smaržu…

Pavisam negatīvi uztveru lielās reklāmas, kas ir it kā avīzes reklāmas ietvaros! Slēptā reklāma desmitniekā.

Nepatīk mājās braucot skatīties atklātās, bet slēpti domātās, uzbāzīgās reklāmas caur krievu avīzēm

Vesti Segodņa reklāmas seja vai apmaksāta politiskā reklāma.

Nav savu ideju, grib “izbraukt” tikai ar “lokomotīves” Dolgopolova komunikācijas prasmēm un pieredzi Domē

Maldina ar “Vesti Segodņa” reklāmas plakātiem

Viedokļi par Tautas saskaņas partiju

(+) Jurkāns raujas uz pusēm, cer vienatnē pārvarēt 5% barjeru. Krievu prese piepalīdz, bet arī RB ir vēlīga.

(-) Jurkāns ir redzams, TSP visumā neizteiksmīga…

Smaidošais Jurkāns varētu izskatīties pārliecinošs par saskaņu, bet virsraksts – laiks mainīt Rīgu, skan draudoši.

Viņu skrejlapiņa, liekas, klaji propogandē šovinismu, pie tam atšķiras latviešu un krievu valodās.

Tukši un nerealizējami solījumi.

Juceklīga pieeja; noriets tuvojas

Viedokļi par “Latvijas ceļu”

(+) Neesmu redzējis, neesmu dzirdējis, izņemot profilu avīzē DIENA, kas bija aizkustinošs.

(-) Ar visu samērā pozitīvo preses attieksmi – kur ir konkrētas idejas?

Nav redzama medijos – un ārpussaeimas partijai tas ir katastrofāli.

Pacēlies privatizācijas jautājums, LC tur slikta vēsture

Neizprotu Godmaņa un SWH saistību

Kāpēc arī Latvijas ceļš spēlē uz cilvēku jūtām.

Viedokļi par “Latvijas Kalvi”

(+) Reklāma ļoti manāma katram interneta lietotājam.

Skaista reklāma. Bet par segumu nevar neko saprast.

Laba reklāma

(-) Zinot, ka Latvijas Kalve ir Šlesera projekts nacionāli norūpējušos vēlētaju fragmentācijai, esmu visai sliktās domās.

Sauklis uz reklāmas plakāta “es neļāvu viņiem zagt” ir dīvains. Katrā gadījumā neļaut kādam zagt ir tikai normāli un nav pietiekams pamats, lai kļūtu par deputātu.

Grūti saredzēt solījumu realizāciju nākotnē.

Ļoti zemas profesionalitātes līmeņa TV reklāmas

Viedokļi par Zaļo un zemnieku savienību

(+) Tadi prātīgi un apdomīgi. Nerunā sarežģītas frāzes, viņu runu vienkāršība atbruņo. Jocīgi, ka reklāmai izmanto gotiņkonfektes ar ZZS simboliku. Zaļi un zemnieciski.

Neemu redzējis, dzirdējis ZZS, bet “zaļās aktivitātes” ir dienaskārtībā (Vecrīga, Mangaļsala, VAK)

(-) Zaļie naftas zemnieki.

Viedokļi par LSDSP

(+) Man simpātiska ideoloģija, taču vēl jocīgāks piegājiens nekā ZZS. Šie publiskos pasākumos dod vēlētājiem sūkāt cukurgailīti ar partijas simbolu. Ļoti divdomīgi.

Īvāns pret piesārņošanu

(-) Dienas un Nedēļas mīļākais “graužamais kauliņš”,kas nepaliks bez sekām vēlēšanās. Nav nopietnas stratēģijas Rīgā,jo, liekot uz Bojāra kārti, var arī vairāk zaudēt, nekā iegūt.

Rīgas domes resursu tērēšana, ilgtemiņa līgums Bojāram – privātās intereses svarīgākas par pilsētas.

G. Bojāra nerimstošā spēja nodrošināt savu nākotni atkal un joprojām ar ostas valdes līgumu interpretāciju.

“Darbaļaužu līdera” mēneša alga >5000 Ls par nekā nedarīšanu Rīgas Brīvostā ir augstākā mēra cinisms un ļaunprātība

Bojāram kārtējie ceļojumi un pilsētas naudas administratīvie reklāmu pasākumi.

Nebaudāma TV reklāma ar cienījamām aktrisēm uzticamu pensionāru lomā, kuras partija (Bojāŗs un Īvāns) lēti piekukuļo ar svētku pabalstu. Samērā precīzs vienas daļas mērķa auditorijas trāpījums.

Bojāra amats ostā – vai tā uzvedas īsts Sociāl Demokrāts?

Bojārs atstāj kriminālu iespaidu.

Viedokļi par Darba partiju

(+) Partijas avīzīte katrā pasta kastītē, mēģina radīt par sevi “nopietni ņemamas” partijas iespaidu.

Visnotaļ kompetenta avīze

(-) Neko daudz nezinu, bet reklāma ir briesmīga. Staļina laika meitenītes ilustrācija un līdzās teksts par neatbildētu mīlestību.

Nepatīkamas sovjetiskas reklāmas uz ielām. Darbība nav manāma. Pundurpartija

Kreitusu pāris!

Neesmu redzējis, dzirdējis, bet Kreitusu nemīlu

Viedokļi par Kristīgi demokrātisko savienību

(-) Diemžēl nosaukums jau atgrūž.

Viedokļi par Apvienību “Dzimtene” un Latvijas Sociālistisko partiju

(-) Ceļojoša politiskā cirka trupa.

Alfrēds Rubiks

Viedokļi par Latvijas Jaunatnes partiju

(+) Dzirdēju ļoti sakarīgu interviju ar viņu pārstāvjiem radio.

(-) Pārāk jauni, lai ieņemtu politiskus amatus (kā redzams televīzijā).

Ļoti neskaidri viedokļi.

Viedokļi par Sociāldemokrātu savienību

(+) Tikai tāpēc, ka vienīgā partija, kurā pirmajā pozīcijā ir sieviete.

(-) Neizprotama partijas jēga.

Viedokļi par “Mūsu Latviju”

(+)

(-) Daudzi no partijas programmā iekļautajiem solījumiem nav izpildāmi Rīgas Domes robežās, tie ir Saeimas kompetence

Vispārīgi komentāri par aizvadītās nedēļas kampaņu

Labējām partijām visumā sekmīgi izdodas sludināt, kā Rīgu jāglābj no LSDSP nesaimniekiem un viņu krievvalodīgajiem partneriem. Nav perspektīvu jaunu politiķu, kas vēlāk varētu ienākt nacionālajā politika. Ir sejas, bet nav skaidru rīcības līniju.

Kauns tām partijām un politiķiem, kuri debates par darbu pašvaldībās ir aizvietojuši ar debatēm būt vai nebūt Maizītim. KAUNS!

Brīžiem pārņem bezcerība: no vienas puses – jānovērtē “spin doktoru” polittehnoloģijas, no otras – jāšausminās par cilvēku lētticību, uz viņu trikiem iekrītot. Populisms, nekritiska uzticēšanās (TV spēlēs uzaicināto personu balsojuma pamatojumi)

Tā kā vairs nevar tērēt lielu naudu pompozām reklāmām, tad publiskajā telpā partijas nav īpaši pamanāmas. Taču diskusiju un debašu šovi TV un publikācijas presē parāda partiju nostājas, kandidātus un viņu attieksmi pret konkrētām sadzīves situācijām

Uzdīgušas “outdoor” reklāmas. Vispār – maz satura jelkurai kampaņai un ja tādas ir, neesmu vēl manījusi.

Visievērojamākā, mauprāt, bija Šķēles un TP pretkampaņa – sludinājums Dienā it kā no Gērnsī salas.

Paldies Providus un pārējiem cīnītājiem par izdevumu barjeru. Ja ne šinīs, tad nākamās vēlēšanās partijas būs spiestas pārliecināt ar reāliem darbiem, nevis lētiem klipiņiem.

Pašlaik aktīvi jūtama tikai LPP un Darba partija. Ar nepacietību gaidu citu partiju kampaņas. Ar nožēlu jāatzīst, ka nav, par ko balsot pašreizējās pašvaldību vēlēšanās.

Vēl arvien pārsteidzoši maz reklāmas uz ielām…

Samērā neaktīva


Saturs, kurš šajā mājaslapā publicēts 2014.gadā un agrāk, bija daļa no sabiedriskās politikas portāla politika.lv. Šajā portālā tika publicēti dažādi pētijumi, analīzes, viedokļraksti un blogi, kuru saturs ne vienmēr sakrīt ar politika.lv redakcionālās komandas vai Providus pozīciju.

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!