Situācija komunikāciju jomā Latvijas tiesu sistēmā

  • Autors:Aivita Putniņa, sociālā antropoloģe
  • Organizācija:Zvērinātu advokātu birojs “Liepa,Skopiņa/BORENIUS
  • Gads:2004
  • Valoda:latviešu

Pētījuma mērķis ir izstrādāt priekšlikumus, kas gan no tiesību aktu regulējošās puses, gan no komunikācijas puses kalpotu par pamatu tālāko darbību veikšanai uzlabojot tiesu komunikāciju ar sabiedrību. Pētījums veikts ANO Attīstības programma (UNDP) un Tieslietu ministrijas kopīga projekta „Tiesu sistēmas komunikācijas kapacitātes stiprināšana” ietvaros, kura mērķis ir izveidot caurskatāmu un profesionālu saziņu starp tieslietu sistēmu un sabiedrību, tādējādi veicinot uzticību tieslietu sistēmai un veidojot atbalsošu vidi tieslietu reformām.

Iesaki citiem:

Darba izklāstu veido divas daļas: 1. daļa ietver tiesu sistēmas ārējās un iekšējās komunikācijas analīzi, 2. daļa – informācijas pieejamības un tiesu komunikācijas regulējošo tiesību aktu izpēti un analīzi. Pētījuma laikā tika iegūta plaša informācija, intervējot tiesu sistēmas dalībniekus, žurnālistus un pētniekus, kā arī veicot Latvijas mediju kontentanalīzi un normatīvo aktu izpēti.

Pētījums norāda uz vairākām problēmām un iespējamajiem risinājumiem:

(1) iekšējās komunikācijas jomā (saziņā starp dažādām tiesu sistēmas institūcijām) nepieciešams pilnveidot elektronisko komunikāciju.

(2) ārējās komunikācijas jomā (saziņa starp tiesu institūcijām, apmeklētājiem un plašsaziņas līdzekļiem) nepieciešami vienoti komunikācijas mērķi, darbinieku komunikācijas prasmju paplašināšana un motivēšana, elektronisko informācijas avotu paplašināšana. Pētījums uzrāda nepieciešamību precīzāk regulēt informācijas pieejamību, nosakot tiesas sistēmas darbinieku, sabiedrības un mediju pienākumus un tiesības.

(3) sabiedrības apmācības un informētības jomā – ieteicama kopīga žurnālistu un tiesu varas pārstāvju semināru rīkošana, debatējot un pētot sabiedrībā aktuālus tiesu varas jautājumus; sabiedrisku organizāciju iesaistīšana un atbalstīšana ar tiesisku valsti un sabiedrības izglītošanu saistītu projektu īstenošanā.

(4) saziņā ar apmeklētājiem - apkalpošanas standartu izstrāde un darbinieku apmācība, informatīvo materiālu (elektroniski un papīra formātā) izstrāde par klienta tiesībām un pienākumiem saskarsmē ar konkrēto tiesu institūciju.

Pētījuma sniegtā informācija tiks izmantota projekta tālākā attīstībā un ieviešanā.

Komentāriem un/vai papildus informācijai lūdzu kontaktējieties ar Ievu Belu, UNDP programmas vadītāju, e-pasts: ieva.bela@undp.org.

(pdf Situācija komunikāciju jomā Latvijas tiesu sistēmāpdf) (754.18 KB)

Iesaki citiem:

Citi autora darbi