Sieviete uzņēmējdarbībā 2006 0

  • Organizācija:Biedrība "Līdere", Latvijas fakti, Lietišķās informācijas dienests
  • Gads:2006
  • Valoda:latviešu

Ikgadējo pētījumu «Sieviete uzņēmējdarbībā» veic biedrība «Līdere» sadarbībā ar tirgus izpētes firmu «Latvijas fakti» un Lietišķās informācijas dienestu. 2006. gada pētījums ir jau ceturtais turpinājums 2003. - 2005. gadā veiktajiem tāda paša nosaukuma pētījumiem. Šie pētījumi analizē uzņēmējdarbības vidi, tajā pastāvošos šķēršļus, biznesa aktualitātes, iespējas un norises no Latvijas sieviešu - uzņēmēju skatupunkta. Četru gadu laikā tapušie pētījumi ļauj dziļāk vērtēt tendences uzņēmējdarbības vides attīstībā.

Iesaki citiem:

Pētījuma mērķis ir ilustrēt sievietes uzņēmējas situāciju biznesa vidē, salīdzināt un definēt izmaiņas, kā arī noteikt tos faktorus, kas motivē sievietes iesaistīties uzņēmējdarbībā vai kas ir šķēršļi šādai iesaistei.

2006. gada pētījums apstiprina agrāko tendenci, ka pieaug to uzņēmēju skaits, kas ir optimistiski noskaņotas, vērtējot Latvijas biznesa vides attīstību. Neskatoties uz to, vēl arvien 43,5% no uzņēmējām šo vidi uzskata par uzņēmējdarbībai nelabvēlīgu. Aktuālāko problēmu vidū stabili un tradicionāli dominē augstie nodokļi (86,0%). Ik gadu pieaug arī uzņēmēju bažas par kvalificēta darbaspēka trūkumu, šogad tas izjūtams īpaši asi (problēmas aktualitāti atzīst 70,5% aptaujāto). Tāpat vairumam izvaicāto uzņēmēju apgrūtinošs ir kontrolējošo institūciju lielais skaits un pārbaužu formālais raksturs (57,5%), nesakārtotā likumdošana un nepieciešamo normatīvo aktu trūkums (55,0%), kā arī konkurence (50,5%).

Katru gadu pētījumu veido vairāki jautājumu bloki. Daļā no tiem ietverti jautājumi, kas kopumā raksturo uzņēmējdarbības vidi un tiek atkārtoti gadu no gada, lai salīdzinātu tendences. Savukārt, divi jautājumi bloki tiek veltīti uzņēmējdarbībā aktuāliem jautājumiem. Pētot aptaujāto uzņēmēju attieksmi pret savu klientu lojalitātes stiprināšanu, tika noskaidrots, ka šādas programmas pielieto 44,0% aptaujāto, savukārt to nav 55,5%. Turklāt starp uzņēmējām, kas īsteno klientu lojalitātes programmas, lielākā daļa sāka tās veidot jau vismaz pirms pieciem gadiem. Vairākums izvaicāto, kas vēl šādas programmas nav ieviesušas, plāno to darīt. Absolūts vairākums uzņēmēju uzskata, ka programmas ir izdevīgas uzņēmumam un par tām ir jābūt vairāk informācijas. Kā galvenie cēloņi, kas bremzē klientu lojalitātes programmu izplatību, tiek minēti informācijas (60,5%) un naudas (50,5%) trūkums.

Pētot uzņēmēju priekšstatus, kā būtu veicināma darbinieka lojalitāte, tika noskaidrots, ka teju gandrīz visas aptaujātās, vairāk nekā 90 procenti, par efektīvāko līdzekli uzskata atalgojumu un darba apstākļus. Neskatoties uz rūpēm par strādājošo trūkumu, vairākums (52%) nepieņemtu darbā citu valstu pilsoņus (pieņemtu 46,5%).

Šī gada pētījumā ar personisko un telefoninterviju laikā tika aptaujātas tieši 200 uzņēmējas visā Latvijas teritorijā. Lielākā daļa anketēto darbojas tirdzniecībā (34,5%, kaut nozare saglabā līderpozīcijas, straujš kritums no 51,1% pērn) un sadzīves pakalpojumu jomā (22,5%). Trešajā vietā strauji ielauzies tūrisma un viesnīcu bizness (14,5%, bet pērn tikai 2,3%), tam seko biznesa pakalpojumi (7,0%), veselības aizsardzība un sociālā palīdzība (5,0%), izglītība un zinātne (4,5%).


(Sieviete uzņēmējdarbībā 2006pdf) (726.78 KB)

Iesaki citiem:

Saistītie raksti
Article research 1e4ac20bb63aee5492853c84556a2de54571efc0425d62b84a0cec8d841f82ac

Sieviete uzņēmējdarbībā 5 Autors:Latvijas fakti

Citi autora darbi