Sabiedriskās politikas centra "Providus" atzinums par operacionālo programmu "Cilvēkresursi un nodarbinātība"

Sabiedriskās politikas centrs Providus ir iepazinies ar 1. Operacionālās programmas (OP) „Cilvēkresursi un nodarbinātība” projektu un izsaka sekojošus iebildumus un priekšlikumus:

Iesaki citiem:

  • Iebilstam pret jaunas horizontālās prioritātes ieviešanu - Rīgas starptautiskā konkurētspēja. Šī nav minēta kā horizontālā prioritāte Nacionālā stratēģiskā ietvardokumentā. Tā faktiski nonāk pretrunā ar
    - NSID formulēto horizontālo prioritāti: teritorijas līdzsvarota attīstība
    - NAP izvirzīto policentriskas attīstības modeli.

    Tā rezultātā pastiprinās jau plānošanas dokumentos minētā Latvijas monocentriskās attīstības problēma. Lai gan Nacionālajā attīstības plāna (NAP) projektā Rīgas starptautiskā konkurētspēja minēta kā viens no risināmajiem uzdevumiem, šis rīcības virziens ir kā policentriskas attīstības sastāvdaļa. Šādas horizontālas prioritātes noteikšana mazina horizontālās prioritātes ‘Teritorijas līdzsvarota attīstība’ jēgu.


  • Nesakritība starp OP un Operacionālās programmas papildinājumos (POP) minēto informāciju. OP minētais 1. prioritātes iznākuma rādītājs: „Uzlaboto mācību programmu skaits – 150” nesaskan ar POP minēto programmu skaitu.


  • Izstrādāt 1.1. pasākuma 3. aktivitātes iznākuma rādītājus.


  • Papildināt OP ar 1.2. pasākuma 1. un 3. aktivitātes iznākuma rādītājiem (atbilstoši POP minētajiem).


  • Papildināt OP ar 1.3. pasākuma 1., 4. un 5. aktivitātes iznākuma rādītājiem (atbilstoši POP minētajiem).


  • Nesakritība starp OP un POP minēto informāciju. OP minēts 2. prioritātes iznākuma rādītājs „Atbalstīto personu skaits – 20 000”. Taču POP minēts atbalstīto personu skaits - 122 610 (2.1.1. aktivitātē vien)


  • Papildināt OP ar 2.1. pasākuma 3., 4., 5. un 7. aktivitātes iznākuma rādītājiem (atbilstoši POP minētajiem).


  • Izstrādāt 2.1. pasākuma 6. aktivitātes iznākuma rādītājus.


  • Papildināt OP ar 2.2. pasākuma 2. aktivitātes iznākuma rādītājiem (atbilstoši POP minētajiem).


  • Papildināt OP ar 2.3. pasākuma 1., 2. un 4. aktivitātes iznākuma rādītājiem (atbilstoši POP minētajiem).


  • Papildināt 3. prioritātes iznākuma rādītājus ar kvantitatīviem datiem.


  • Paplašināt 2.3. pasākuma 4. aktivitātes mērķa grupu. Liela negatīva ietekme uz nodarbinātību, it īpaši lauku reģionos, ir augstajam alkoholisma un citu atkarību līmenim. Ierosinām arī šai mērķa grupai paredzēt ārstēšanas un reintegrācijas darba tirgū pasākumus.


  • 3. prioritātes rezultāta rādīju „Publiskās pārvaldes sniegto pakalpojumu skaita pieaugums” izteikt sekojošā redakcijā „Publiskās pārvaldes sniegto e-pakalpojumu skaita pieaugums”


  • Lūdzam papildus izvērtēt budžeta un izmaksu efektivitāti (attiecību starp projekta izmaksām un rezultātiem) sekojošās aktivitātēs:
    - 2.3.1. – Pēc POP informācijas plānoti 500 informēšanas pasākumi vidēji par 58 000 eiro katrs
    - 2.3.2. – Pēc POP informācijas plānoti 50 pētījumi par vidēji 160 000 eiro katrs - 2.3.3. – Pēc POP informācijas plānotas 15 apmācības (13 ārstu un veselības vecināšanas speciālistu katrā) par vidēji 626 600 eiro katra.


  • Ierosinām ievērojami palielināt 1.3.3. aktivitātes iznākuma rādītājus. Pēc Latvijas Pieaugušo izglītības apvienības datiem 2005.gadā astoņu mēnešu laikā vien 33 pieaugušo izglītības organizācijās ir apmācīti 23 276 cilvēki (avots: Diskusija „Pieaugušo izglītība. Kurš uzstādīs kursu?” politika.lv, 28.03.2006.)
    Tātad septiņu gadu periodā mūžizglītības aktivitātēs iesaistīto personu skaitam jābūt vismaz 160 000.
  • Iesaki citiem:
    Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

    Citi autora darbi