Izaicinājums pilsoniskajai līdzdalībai 2007-2009

  • Autors:Marija Golubeva, Anda Rožukalne, Ilze Ārnesta, Marta Herca, Teiksma Buševa, Marks Jermaks
  • Organizācija:Providus
  • Gads:2009
  • Valoda:latviešu

Šis ir pēdējais projekta ‘Izaicinājums pilsoniskajai līdzdalībai’ pusgada ziņojums, kas apkopo tendences Latvijas medijos kopš 2007. gada pirmā pusgada.

Iesaki citiem:

Projekta ‘Izaicinājums pilsoniskajai līdzdalībai’ metodoloģija pamatojas atziņā, ka demokrātiska politika nav iespējama, ja politikas mērķu apspriešanā neiesaistās pēc iespējas plašāka sabiedrība, ņemot vērā dažādu grupu, tajā skaitā — minoritāšu, intereses un publiskajā telpā veidojot optimālus apstākļus debatēm.

Mediju monitoringa gaitā tiek analizēti un uzskaitīti gadījumi, kad mediji izslēdzoši vai iekļaujoši raksta vai runā par atsevišķām sabiedrības grupām (minoritātēm, NVO). Tiek identificēti mediji, kas biežāk veido simboliskus šķēršļus dažu grupu pilsoniskajai līdzdalībai, norādot uz to ”kaitīgumu”, kā arī tiek identificēti izslēdzošo un iekļaujošo izteikumu avoti (žurnālisti, politiķi, iedzīvotāji).

2008. un 2009. gada monitorings aptvēra laikrakstus Diena, Neatkarīgā Rīta Avīze (NRA), Latvijas Avīze (LA), Čas, Vesti Segodnja (VS), Telegraf, kā arī sabiedriskā radio diskusiju programmas – LR 1 „Krustpunktā” un LR 4 „Deņ za dnem”.

(Izaicinājums pilsoniskajai līdzdalībai 2007-2009 pdf)

Iesaki citiem:

Vēl šajā tēmā

PĒTĪJUMS: Kā mediji atspoguļoja krīzi? Autors:Vita Dreijere

Pētījums: Indivīdu attiecības tiešsaistes sociālajos tīklos 12 Autors:Jānis Buholcs

Ziņas sabiedriskajā televīzijā: paaudžu un etnisko grupu mediju izvēles Latvijā 2 Autors:Jānis Juzefovičs

Mapping Digital Media: Latvia 2 Autors:Jānis Juzefovičs

Independent Study on Indicators for Media Pluralism in the Member States - Towards a Risk-Based Approach 1 Autors:Eiropas Komisija Izpildītājs: Katholieke Universiteit Leuven – ICRI, Central European University – CMCS and Jönköping International Business School – MMTC, together with a consultancy firm, Ernst & Young Belgium.

Slēptā reklāma Latvijas mediju saturā: cēloņi, redakciju stratēģijas un reklāmdevēju prakse 12 Autors:Anda Rožukalne

Citi autora darbi