Ziņojuma mērķis ir identificēt un analizēt slēptās reklāmas gadījumus medijos pirms 2005.gada pašvaldību vēlēšanām.
Ziņojumā atklāti 672 iespējamie slēptās reklāmas gadījumi, kas par 25 partijām tika izvietoti 53 dažādos medijos. Secināts, ka iespējamie slēptās reklāmas gadījumi lielākoties ir dažu mediju un atsevišķu partiju darbības veids. Analīze aptvēra kopumā 108 Latvijas raidošos un drukātos medijus nacionālā un reģionālā līmenī, un vairumā no tiem slēptās reklāmas netika konstatētas vispār vai uzskatāmas par izņēmuma gadījumiem, jo mediji lielākoties pieturējušies pie kvalitatīvas žurnālistikas principiem.
Analīzē konstatēts, ka apvienība “Dzimtene” ir līdere iespējamo slēpto reklāmu biežuma ziņā (157 gadījumi), kam seko “Jaunais centrs” (95), LSDSP (84) un PCTVL, Tautas saskaņas partija un Latvijas pirmā partija (katrai 79 gadījumi). Par šīm 6 partijām izvietoti kopumā 84% visu konstatēto iespējamās slēptās reklāmas gadījumu, pārējām partijām tādi konstatēti daudz retāk.
Ziņojumā ir sniegts sīks izklāsts par medijos konstatētajām tendencēm, konkrētiem iespējamās slēptās reklāmas gadījumiem, kā arī iekļauti komentāri no žurnālistu darba grupas, kurā tika izvērtēti analizējamie materiāli, un savu viedokli par pētījumu izteikuši arī mediju vadītāji. Apskatot mediju grupas, pēc konstatēto iespējamās slēptās reklāmas gadījumu skaita tās sarindojas sekojoši:
Projekts īstenots ar Eiropas Savienības finansiālu atbalstu. Par ziņojuma saturu pilnībā atbild Sabiedriskās politikas centrs “Providus”, un tas nekādā ziņā neatspoguļo Eiropas Savienības viedokli.
(Iespējamo slēptās reklāmas gadījumu analīze medijos pirms 2005. gada pašvaldību vēlēšanāmpdf)
(pdf 3. pielikums. Rīgas domes līgumi ar ar plašsaziņas līdzekļiem (257.71 KB)pdf)