Facebook Tracks and Traces Everyone: Like This!

  • Autors:Arnold Roosendaal
  • Organizācija:Tilburg University, The Netherlands
  • Gads:2010
  • Valoda:angļu

Daudz mājaslapu un portālu ir ievietojuši Facebook piedāvāto 'patīk' pogu (like), lai ļautu sociālā tīkla locekļiem dalīties ar savām interesēm tādā veidā ceļot lapas vai konkrēta satura atpazīstamību. Tas ir kļuvis par svarīgu biznesas instrumentu satura veidotāju rokās. Lai nu kā šī raksta mērķis ir parādīt, ka šo rīku var izmantot arī kā sīkdatņu izvietotāju lietotāja datorā, neskatoties uz to vai lietotājs pats lieto šo pogu vai nē, apmeklējot lapu. Tas ļauj Facebook izsekot lietotāju gaitām internetā un procesēt iegūtos datus. Tādā veidā Facebook var izsekot arī tos, kas nemaz nav sociālā tīkla locekļi (vai vēl nav). Apslēptā datu un izdarīto izvēļu kolekcija kā arī individuālo datu kopumu izveide ir cieši saistīta ar indivīda privātumu. Raksta autors, ņemot par piemēru Facebook 'patīk' pogu, vairāk pievēršanas tieši privātuma jautājumiem, kas izriet no trešo personu sīkdatņu lietojuma un tīkla aktivitāšu un ierīču savienošanas iespējām.

Iesaki citiem:

(Facebook Tracks and Traces Everyone: Like This!pdf)

Iesaki citiem:

Vēl šajā tēmā

PĒTĪJUMS: Kā mediji atspoguļoja krīzi? Autors:Vita Dreijere

Pētījums: Indivīdu attiecības tiešsaistes sociālajos tīklos 12 Autors:Jānis Buholcs

Ziņas sabiedriskajā televīzijā: paaudžu un etnisko grupu mediju izvēles Latvijā 2 Autors:Jānis Juzefovičs

Mapping Digital Media: Latvia 2 Autors:Jānis Juzefovičs

Independent Study on Indicators for Media Pluralism in the Member States - Towards a Risk-Based Approach 1 Autors:Eiropas Komisija Izpildītājs: Katholieke Universiteit Leuven – ICRI, Central European University – CMCS and Jönköping International Business School – MMTC, together with a consultancy firm, Ernst & Young Belgium.

Slēptā reklāma Latvijas mediju saturā: cēloņi, redakciju stratēģijas un reklāmdevēju prakse 12 Autors:Anda Rožukalne

Citi autora darbi