Education and Corruption

  • Autors:Stephen P. Heyneman
  • Organizācija:Vanderbilt University
  • Gads:2002
  • Valoda:angļu, krievu

ZIŅOJUMA ANOTĀCIJA

Šis referāts ir balstīts uz korupcijas starptautiskajām definīcijām, kas ir pielietotas izglītības jomā. Autors definē korupciju izglītības jomā, skaidro, kāpēc tā ir nozīmīga, kā arī apraksta dažādus korupcijas veidus un tās cēloņus. Uzsvars referātā ir uz augstākās izglītības iestāžu lomu, taču analīze neaprobežojas tikai ar augstāko izglītību. Referāts nav orientēts tikai uz kādu vienu valsti vai reģionu, bet pieskaras tendencēm, kas vērojamas visā pasaulē.

Iesaki citiem:

Autors referātā identificē vairākas jomas, kurās izglītība var ciest no korupcijas. Daudzās valstīs trūkst modernu metožu, ar kuru palīdzību atlasīt studentus. Tāpēc atlases sistēmas augstākajā izglītībā mēdz būt piesātinātas ar kukuļošanu. Tas pats mēdz notikt arī ar mācību iestāžu un programmu akreditācijas un licencēšanas sistēmām. Dažviet pastāvošais vietējais monopols attiecībā uz grāmatu un citu materiālu piegādēm pakļauj korupcijai arī šo iepirkuma jomu. Visbeidzot arī pasniedzēji mēdz izmantot savas pilnvaras, lai saņemtu nelikumīgus labumus – kukuļus.

Referāta beigās ir ierosinātas četras reformu kategorijas, kurām vajadzētu samazināt korupcijas risku izglītībā. Šīs kategorijas ietver reformas izglītības struktūrās, vadības un lēmumu pieņemšanas procesos, pārkāpumu novēršanas mehānismos un sankciju sistēmā.


Education and Corruption

((angliski, PDF, 72 KB)pdf) ((krieviski, PDF, 326 KB)pdf)

Iesaki citiem:

Citi autora darbi