Atslēgvārdi:

8. Saeimas vēlēšanas. Partiju publicitātes kvalitatīvā analīze 0

  • Autors:mediju pētījumu kompānija "Observer"
  • Organizācija:-
  • Gads:2003
  • Valoda:latviešu

ANOTĀCIJA

Pētījumu veikusi mediju pētījumu kompānija Observer pēc projekta “Atklāti par 8. Saeimas priekšvēlēšanu kampaņas finansēm” pasūtījuma. Pētījuma ietvaros divus mēnešus pirms vēlēšanām tika analizēti radio, TV, nacionālo un reģionālo laikrakstu ziņu materiāli. Pētījuma pamatuzdevums bija noteikt, kādā veidā dažādas politiskās partijas atspoguļojas dažādu mediju – radio, TV, nacionālo un reģionālo laikrakstu - ziņās. Pētījums norāda, ka partiju atspoguļojuma ziņā mediju vēstījums bija neitrāls un balansēts, ar salīdzinoši nelielām niansēm dažādos medijos.

Iesaki citiem:

Uzmanību piesaista pētījuma analīze par to, kāda ir bijusi mediju dienas kārtība pirms vēlēšanām. Lielākās mediju daļas dienaskārtībā pirms vēlēšanām dominēja skandāli, kampaņas gaita un partiju reitingi. Šis secinājums dos iespēju uzdot tālākus jautājumus par to, cik lielā mērā mediji atspoguļo jautājumus, kas priekšvēlēšanu laikā varētu interesēt plašāku sabiedrību un cik lielā mērā mediju dienas kārtību nosaka pašas partijas un to sabiedrisko attiecību aktivitātes. Ja mediju dienas kārtību pirms vēlēšanām pamatā nosaka partiju aktivitātes (kampaņas gaita) vai starppartiju cīniņi (skandāli), tad jājautā, cik lielā mērā lasītājam ir iespējas uzzināt un izvērtēt alternatīvus risinājumus un valsts attīstības redzējumus, ko piedāvā dažādas politiskās partijas.

Pētījums būs interesants arī partiju un īpaši to priekšvēlēšanu kampaņas veidotājiem un sabiedrisko attiecību pārstāvjiem, jo tajā redzams, kuros medijos tā vai cita partija parādījās visbiežāk, kādā veidā tā atspoguļojās (pozitīvi – negatīvi – neitrāli) un kādas bija galvenās tēmas, ar kurām saistīts partijas atspoguļojums.


8. Saeimas vēlēšanas. Partiju publicitātes kvalitatīvā analīze

((latviski, PDF, 1,87 MB)pdf)

Iesaki citiem:

Vēl šajā tēmā

PĒTĪJUMS: Kā mediji atspoguļoja krīzi? 0 Autors:Vita Dreijere

Pētījums: Indivīdu attiecības tiešsaistes sociālajos tīklos 66 Autors:Jānis Buholcs

Ziņas sabiedriskajā televīzijā: paaudžu un etnisko grupu mediju izvēles Latvijā 2 Autors:Jānis Juzefovičs

Mapping Digital Media: Latvia 2 Autors:Jānis Juzefovičs

Independent Study on Indicators for Media Pluralism in the Member States - Towards a Risk-Based Approach 1 Autors:Eiropas Komisija Izpildītājs: Katholieke Universiteit Leuven – ICRI, Central European University – CMCS and Jönköping International Business School – MMTC, together with a consultancy firm, Ernst & Young Belgium.

Slēptā reklāma Latvijas mediju saturā: cēloņi, redakciju stratēģijas un reklāmdevēju prakse 27 Autors:Anda Rožukalne

Komentāri (0) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Saistītie raksti
Citi autora darbi