Šobrīd vienā Rīgas kinoteātrī nopirktās biļetes ieliek aploksnē ar „Volvo” reklāmu. (Es to nofotografēju, kaut arī kvalitāte nav īpaši laba.) Nezinu, ko īsti ar šo attēlu domāja „Volvo”. Iespējams, ka viens no puišiem uz bildes ir vienkārši auto dīleris. Bet ja nu viņš nav vienkārši auto dīleris? Ja nu šitiem diviem tiešām „esot kopā, dzīve ir skaistāka”? Te būs izaicinajums mūsmāju ģimenes vērtību piekritējiem: ko teiksiet par tādu ģimeni, ar tādām ģimenes vērtībām, tādā klasiskā gimenes autiņā?
Zviedri nodibināja autorūpniecību krietni agrāk, nekā atzina un sāka atbalstīt cilvēku daudzveidību. Taču šodien tieši tas pēdējais ir viens no svarīgākajiem Zviedrijas labklājības, konkurētspējas un pievilcīguma avotiem. Rietumu bagātības avots ir to vērtības, kas lolo brīvu un laimīgu cilvēku, nevis uzspiež „vienīgo pareizo” izpratni par laimi. Tāpēc sasniegt Rietumeiropas labklājību, vienkārši importējot rietumu autiņus un “atsijājot” rietumu vērtības – nesanāks.