Laiks pirms vēlēšanām. Politiķim - laba ideja. Vai mediji drīkst par to stāstīt?
Viens no biežākajiem jautājumiem, ko esmu saņēmusi no žurnālistiem: ko darīt, ja pirms vēlēšanām kāda pie varas esoša vai opozīcijas partija nāk klajā ar ideju, pasākumu, kas žurnālistam šķiet interesanta? Vai šīs iniciatīvas atspoguļošana būs vai nebūs jāuzskata par nepieņemamu attiecīgās partijas reklamēšanu?
Mans viedoklis: ja žurnālistam ir labi argumenti tam, kādēļ kāda iniciatīva ir sabiedrībai svarīga un tās atspoguļojums “nevar gaidīt” uz citu laiku, tad, protams, ka tā ir jāatspogoļo! Vienlaikus atspoguļojumā jācenšas izdarīt visu, lai kādai no partijām neradītu nepienācīgas priekšrocības – piemēram, ja tā ir pozīcijas partijas iniciatīva, tad derētu arī opozīcijas vērtējums. Labāk arī būtu fokusu likt uz idejas saturu – mazāk uz to, kas konkrēti to piedāvā. Aptuveni tā kā par auklīšu dienestu izdarīts šajā TV5 sižetā (sākums: 6.minūtē, 20 sekundēs). Tas ir kopumā veidots profesionāli – fokuss nav uz iesniedzēju, bet ideju; sižets ir rūpīgi izstrādāts; parādīts, ka idejas parādīšanos var izskaidrot vēlēšanu laiks – bet tam ir viens (bet pirmsvēlēšanu laikā nopietns!) trūkums. Ja tā ir opozīcijas iniciatīva, tad pieklātos pajautāt arī pie varas esošo partiju vērtējumu. Ja tā būtu pozīcijas iniciatīva, tad otrādi.
[ieraksta autore: Iveta Kažoka]