Diena, 24.04.2002.
Mediji nedrīkst prasīt atklātību no partijām, ja pašiem ir ko slēpt
Austrālijā elektroniskajiem medijiem likums prasa publicēt detalizētu informāciju par priekšvēlēšanu kampaņā pārraidīto politisko reklāmu un cenām, par kādām reklāmas pārdotas katrai partijai.
Kanādā ar likumu aizliegts TV kanāliem uz partiju rēķina uzskrūvēt peļņu, piemērojot īpaši augstu cenu priekšvēlēšanu reklāmai — tā partijām jāpārdod par zemāko cenu, kādas tiek piemērotas nepolitiskajiem reklāmdevējiem. Piedevām katram elektroniskajam medijam politiskajai aģitācijai jāatvēl sešarpus stundu, sākot ar 29.dienu pirms vēlēšanām un beidzot divas dienas pirms vēlēšanām.
Lielbritānijā likums gan publiskajai BBC, gan komerctelevīzijām un radio stacijām uzliek pienākumu programmās ievērot politisko neitralitāti.
Šie piemēri ilustrē, ka arī brīvās un demokrātiskās sabiedrībās privātie mediji uzņemas noteiktus pienākumus un ierobežojumus, lai demokrātijas «pamatšūniņai» — partijām — vēlēšanās nodrošinātu vienādas iespējas un atklātību to finansu darījumos.
Pilnu “Dienas” raksta tekstu lasiet šeit.