Pirmdienā turpinām spēlēt spēles, svinēt svētkus un runāt par kravām. Kopā esam apskatījuši 36 gadījumus, no kuriem 15 saskatījām slēptās reklāmas pazīmes. Par šaubīgiem uzskatām astoņus materiālus, bet 13 gadījumos slēptās reklāmas pazīmes neatradām.
Iespējamās slēptās reklāmas. Aizdomīgie gadījumi. 2010.gada 6.septembris:
1. Вести Сегодня (За девушек ответишь!)
Rakstā aplūkota SC reklāmas akcija Liepājā, kurā 1. septembrī piedalījušās vidusskolnieces. Neskatoties uz pārmetumu citiem laikrakstiem, ka kā „eksperti” tiek izmantoti citu partiju politiskie pārstāvji, šajā publikācijā varam lasīt tikai paša kampaņas organizatora Valērija Agešina izvērstu komentāru.
Kritēriji: Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.
Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta kandidāta personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas un jautājumus, kas attiecas uz deputāta kandidāta atbildības un darbības lauku.

Turpinām spēlēt spēlītes
Iepriekšējos blogos jau esam apskatījuši materiālus, kuros rakstīts par SC piedāvāto Latvijas ekonomikas simulatora spēli. Arī šoreiz divi materiāli par šo pašu tēmu. Žēl gan, ka iespējā novērtēt spēli netiek dota tās lietotājiem, bet gan tikai partijas pārstāvjiem.
Kritērijs: Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.
2. Вести Сегодня (Перезагрузи Латвию)

3. Час (Как стать премьером)

4. Вести Сегодня (ПРАЗДНИК)

Publikācijā par izstādi „Rīgas krievu namā”, vairākkārt minot arī nama vadītāju M. Gavrilovs, kas ir PLL pārstāvis.
Kritērijs: Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.
5. Вести Сегодня (Нет однополым бракам!)
Šoreiz mums ir iespēja lasīt izvērstu Aināra Šlesera nostāju jautājumā par viendzimuma laulībām.
Kritērijs: Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.

6. Вести Сегодня (Krīzes grozs Latvijai)vesti_trio.jpg
Mums jau ļoti labi zināmais SC trio M. Kameņeckis, A. Kozlovs, N. Kabanovs apspriež aktuālākās problēmas Latvijā un Rīgā.
Kritērijs: Deputāta kandidāts tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/ galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis (netiek pamatots, kādēļ tieši deputāta kandidāts ir uzskatāms par labāko notikumu komentētāju).
7. Час (Поздравления с юбилеем) Seinins_vecticibnieki.jpg
Rīgas vecticībnieku draudzi 250 gadu jubilejā ieradušies apsveikt daudzi, bet, izlasot šo materiālu, rodas iespaids, ka visvārīgākais viesis tomēr ir PLL pārstāvis A. Šeiņins.
Kritērijs: Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.
8. Час (Главное чтобы грузы шли…)slesers_kravas.jpg
Attiecībā uz Latvijas dzelzceļu, tad svarīgi, lai būtu kravu pārvadājumi. Attiecībā uz A. Šleseru svarīgi, lai būtu kārtējā iespēja pagozēties vēlētāju priekšā. Šoreiz – tiekoties ar dzelzceļa arodbiedrību pārstāvjiem.
Kritērijs: Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.
9. NRA Kā atdzīvināt Latvijas ekonomiku?/ Viedokļi

Redz, krievu valodā rakstošo mediju vidē labi zināmais Mārtiņš Lauva sāk parādīties arī latviešu presē. Intervijā Mārtiņš Lauva un Žanete Jaunzeme-Grende par Latvijas ekonomiku un politiku.
Kritēriji: Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta kandidāta personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas un jautājumus, kas attiecas uz deputāta kandidāta atbildības un darbības lauku.
Deputāta kandidāts tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/ galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis (netiek pamatots, kādēļ tieši deputāta kandidāts ir uzskatāms par labāko notikumu komentētāju).
10. Radio Baltkom Baltkom (Intervija ar Mihailu Černousovu)
Radio “Baltkom” studijā viesojas privātdetektīvs, SIA “Baltic Security” valdes loceklis, advokāts un tiesību doktors Mihails Černousovs. Tikai netiek pateikts, ka viņš ir arī apvienības “Saskaņas centrs” 10.Saeimas deputāta amata kandidāts.
Kritērijs: Deputāta kandidāts tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/ galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis (netiek pamatots, kādēļ tieši deputāta kandidāts ir uzskatāms par labāko notikumu komentētāju).
11. PBK (Intervija ar Mihailu Gavrilovu/ Latvijas laiks)
PBK piedāvā sarunu ar apvienības “Par labu Latviju” (PLL) deputāta kandidātu Mihailu Gavrilovu.
Kritērijs: Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta kandidāta personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas un jautājumus, kas attiecas uz deputāta kandidāta atbildības un darbības lauku.
12. LTV7 (Rūpes par pamestajiem bērniem/ Rīts ar Natāliju Ābolu)
VSAC “Rīga” direktore Iveta Purne (ZZS) stāsta, kā tiek aprūpēti pamestie bērni.
Kritērijs: Raksts vai informācija par partiju vai deputātu kandidātu tiek pasniegta tajās medija tradicionālajās rubrikās, kas nav saistītas ar aktuālo politikas procesu vai pirmsvēlēšanu aktualitāšu atspoguļošanu.
13. Pik FM (Raidījums “Tautas kontrole” 6. septembrī)
Raidījumā “Tautas kontrole” saruna ar “Tautas kontroles” pārstāvjiem Rihardu Jablokovu, Anatoliju Romaņuku un Olgu Samkovu par krievu kopienu un vēsturi Latvijā, kā arī nacionālisma un pilsonības jautājumiem Latvijā.
Kritērijs: Apzīmējums “apmaksāta politiskā reklāma” parādās tikai raidījuma beigās, ir grūti vizuāli identificējams un ir proporcionāli daudz mazāks vai ievērojami nemanāmāks par ierastajiem titriem.
Tikšanās ar vēstniekiem
Politiskās apvienības “Par Labu Latviju!” deputātu kandidāti 10. Saeimas vēlēšanās pirmdien tikās ar ārvalstu vēstniekiem Latvijā. Vēstniekiem tika prezentēta politiskās apvienības programma un rīcības plāns pēc 10. Saeimas vēlēšanām.
Kritērijs: Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.
14. PBK (“Par Labu Latviju!”: ar starptautiskajiem aizdevējiem slēgsim abpusēji izdevīgu vienošanos/ Latvijas laiks)
15. LNT “Par Labu Latviju!”: ar starptautiskajiem aizdevējiem slēgsim abpusēji izdevīgu vienošanos/ Ziņas