Sestdienas un svētdienas žurnālistiem ir laiks, kad politisko aktivitāšu atspoguļojumam tiek veltīts vismazāk laika, tā secinu aplūkojot kārtējo nedēļu atlasītos materiālus no plašsaziņas līdzekļiem.
Tā 4. un 5. septembrī kopā tika atlasīti 13 materiāli, kur iespējams varētu būt slēptās reklāmas pazīmes. Sestdien, 4. septembrī, no 12 publikācijām septiņās saskatījām slēptās reklāmas pazīmes, kas varētu atbilst mūsu izvirzītajiem kritērijiem, viens bija šaubīgs gadījums, kuru atstājām tālākām diskusijām un piedāvāsim lasītājiem vēlāk, četros gadījumos neko aizdomīgu nemanījām. Savukārt svētdien, 5. septembrī, atlasīts tikai viens raidījums, kuru arī atstājām tālākām diskusijām. Tāpat kā iepriekš, arī šoreiz dominēja tā sauktie pseidonotikumi, kur deputāta kandidāts vai tā partija gūst publicitāti no notikumiem, ko rada sabiedrisko attiecību speciālisti un/vai mediji.
Iespējamās slēptās reklāmas. Aizdomīgie gadījumi 2010. gada 4. septembris.
1. Dombrovskis klausās “Rammstein” un “Depeche Mode”.
Ziņa, kādas grupas klausās Ministru prezidents Valdis Dombrovskis. Izrādās viņam sirdij tuvākas “Rammstein” un “Depeche Mode”.
Kritērijs
Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.
Fragments:
2. Partijas iesaistās „Baltās nakts” pasākumos (Radio SWH, “Ziņas”)
Ziņa, kādas partijas iesaistās šajā pasākumā. Izcelta partiju apvienība „Par labu Latviju”, vienā teikumā minētas arī partiju apvienības „Vienotība”aktivitātes.
Kritērijs
Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.
Fragments:
3. Rīgas „mikriņi” – ēnu ekonomikas bastions (www.kasjauns.lv)
Stāsts par to, ka neskatoties uz augustā notikušo traģisko negadījumu, kad no braucoša maršruta taksometra Rīgā izkrita un nositās sieviete, pasažieri „mikriņos” atkal stāv kājās un tiek pārkāpti satiksmes noteikumi. Viedoklis tiek taujāts „Vienotības” deputāta kandidātam, kurš ir arī Autotransporta direkcijas valdes loceklis.
Kritērijs
Deputāta kandidāts tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis.
Fragments:
4. Inovatori aicina palīgā politiķus (Latvijas Avīze)
Uzņēmējs un partiju apvienības „Par labu Latviju” valdes loceklis Juris Savickis, kurš ir saistīts ar a/s „Latvijas gāze” un citiem uzņēmumiem, pagājušajā nedēļā viesnīcā „Hotel de Rome” Latvijas Inovatoru apvienības gada sanāksmē zinātnieku un ražotāju klātbūtnē vērtēja vēlēšanu kampaņas gaitu, konkurentus un skaidroja savas partiju apvienības lēmumus.
Kritērijs
Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.
Fragments:
5. Skolā viesojas valsts otrā persona (Ventas Balss (Ventspils))
Raksts, ka Ventspils 4. vidusskolā viesojās Saeimas priekšsēdētājs Gundars Daudze(ZZS), kurš izsaka savas domas par jaunatni. Raksts ir vienpusīgs, tajā atspoguļots tikai G. Daudzes viedoklis.
Kritērijs
Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.
Fragments:
6. Депутатская подписка (Вести Сегодня)
N. Kabanovs piedalījies laikraksta “Vesti Segodnja” abonēšanas kampaņā.
Kritērijs
Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.
Fragments:
7. В школе – председатель Сейма (Вентас Балсс (Вентспилс))
Raksts krievu valodā, ka Ventspils 4. vidusskolā viesojās Saeimas priekšsēdētājs Gundars Daudze(ZZS), kurš izsaka savas domas par jaunatni. Raksts ir vienpusīgs, tajā atspoguļots tikai G. Daudzes viedoklis.
Kritērijs
Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.
Fragments: