Dāvina un skaidroLīdzīgi kā līdz šim, arī pagājušās nedēļas sestdienā un svētdienā (28. un 29. augusts) atlasīto publikāciju skaits slēptās reklāmas monitoringam nebija liels. Tā 28. augustā no deviņām analizētajām publikācijām sešas identificējām kā iespējamās slēptās reklāmas, divi bija šaubīgi gadījumi, ko atstājām tālākajām diskusijām, vienā gadījumā neko aizdomīgu nesaskatījām.
Savukārt 29. augustā analīzei bija divi materiāli, no kuriem viens gadījums izskatās pēc slēptās reklāmas atbilstoši monitoringa kritērijiem, bet otrs ne. Arī šoreiz slēptajās reklāmās dominēja tā sauktie pseidonotikumi, kā arī deputāta kandidāti tiek izmantoti kā kāda notikuma vienīgie komentētāji vai eksperti.
Iespējamās slēptās reklāmas. Aizdomīgie gadījumi 2010. gada 28. augusts.
1. Politiskā apvienība „Par Labu Latviju” (Kurzemnieks (Kuldīga))
Par labu Latviju! Kurzemes apgabala kandidāts Edgars Zalāns aicina uz tikšanos. Publikācijas atzīmētas kā reklāma, bet uzraksts ir grūti saskatāms.
Kritērijs
Apzīmējums “apmaksāta politiskā reklāma” parādās tikai raidījuma beigās, ir grūti vizuāli identificējams un ir proporcionāli daudz mazāks vai nemanāmāks.
Fragments:
2. Vērtīgs dāvinājums Cēsu muzejam/ Novadnieks (Druva (Cēsis))
Tālis Pumpuriņš, Cēsu Vēstures un mākslas muzeja galvenais speciālists pateicas Nikolajam Kabanovam („Saskaņas centra” deputāta kandidāts) par dāvanu Cēsu Vēstures un mākslas muzejam – foto albumu ar Latvijas pirmsākumos tapušām fotogrāfijām.
Kritērijs
Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.
Fragments:
3. Jānis Lāčplēsis: «Pašvaldība rēķinās ar savu uzņēmēju interesēm» (NRA)
Intervija ar Daugavpils mēru Jāni Lāčplēsi par to, ko izdevies panākt gada laikā. Mērs ir parakstījis Par labu Latviju! manifestu.
Kritērijs
Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.
Fragments:
4. Встречи во дворах (Вести Сегодня)
Deputāta kandidāts Nikolajs Kabanovs raksta par „Saskaņas centra” tikšanās sesijām ar iedzīvotājiem Rīgas rajonos.
Kritērijs
Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.
Fragments:
5. Jurists: “Parex banka” mazākuma akcionāru prasība var iedragāt ERAB reputāciju (Radio Baltkom)
Jurists Ņikita Ņikiforovs (SC) uzskata, ka “Parex banka” mazākuma akcionāru prasība par 860 000 latu zaudējumu piedziņu var iedragāt Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankas (ERAB) reputāciju.
Kritērijs
Deputāta kandidāts tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis.
Fragments:
6. Jurists: „Parex banka” mazākuma akcionāru prasība var iedragāt ERAB reputāciju (Mix FM)
Jurists Ņikita Ņikiforovs (SC) uzskata, ka “Parex banka” mazākuma akcionāru prasība par 860 000 latu zaudējumu piedziņu var iedragāt Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankas (ERAB) reputāciju.
Kritērijs
Deputāta kandidāts tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis.
Fragments:
Iespējamās slēptās reklāmas. Aizdomīgie gadījumi 2010. gada 29. augusts.
1. Jurists: „Parex banka” mazākuma akcionāru prasība var iedragāt ERAB reputāciju (Mix FM)
Jurists Ņikita Ņikiforovs (SC) uzskata, ka “Parex banka” mazākuma akcionāru prasība par 860 000 latu zaudējumu piedziņu var iedragāt Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankas (ERAB) reputāciju.
Kritērijs
Deputāta kandidāts tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis.
Fragments: