Raksts

Brašais kapteinis Godmanis un brašā valsts


Datums:
02. februāris, 2009


Autori

Kārlis Streips


Labrīt, lasītāji!Nu, ko. Pabārās cilvēks. Paņurdēja. Pat atļāvās savas politiskās pēcpuses glābēju pakritizēt. Un tad salīdzināja sevi laikam jau ar kuģa Titāniks kapteini, kuram pēc sadursmes ar ledus kalnu ir jāpaliek uz klāja un jāgrimst kopā ar savu laivu. Vien nelāgi, ka Titānika un tamlīdzīgu traģēdiju gadījumā kopā ar brašo kapteini mēdz iet bojā arī ievērojams skaits citu cilvēku.

Vienu nu gan Ivaram Godmanim nevarētu pārmest — nevar viņam pārmest pašpārliecinātības trūkumu. Vakar vakara izrāde televīzijā to apliecināja jau kārtējo reizi, lai gan no otras puses, nevarēja jau neko citu no brašā kapteiņa gaidīt, kā apgalvojumu, ka valdība joprojām ir rīcībspējīga. Formāli viņam ir taisnība. Ministri nāk uz sapulcēm, viņi darbojas. Lēmumi, tādi vai citādi, tiek pieņemti. Papīri tiek bīdīti šurpu, turpu. Bet cik tas ir nopietni? Perversi asociētie zaļie un zemnieki buntojas, ka valsts nedarot pietiekami daudz, lai palīdzētu lauksaimniekiem (protams, tuvojas pašvaldību vēlēšanas, un ZZS acīmredzot turpinās apgalvot, ka tā ir fermeru galvenā aizstāve, lai arī tas ir visnotaļ apšaubāms apgalvojums, ja ņemam vērā pilnīgi apātisko pieeju, kādu minētajā jomā ir demonstrējis Ministru kabineta mēbele Roze). “Tautas” partija apgalvo, ka neviens valdībai un Saeimai vairs netic, un tāpēc bode jāklapē ciet pēc iespējas drīzāk, jāveic jauns brendings un jāsāk no jauna. Sarunas ar opozīciju par “izlīguma valdību” beidzās vēl nesākušās. Ja tā ir rīcībspēja, tad jāsaka, ka arī klauni cirkā rīkojas, un ne bez rezultātiem. Un “klaunāde” nav slikts vārds tam, kas patlaban mūsu valsts galvgalī darās.

Pats interesantākais vakardienas performancē tomēr bija tas, ka Godmanis atļāvās sabārt arī mūsu buldozeru ar atzinumu, ka buldozera šofera atvases iekārtošana darbā, kur atvase pelna krietni vairāk, nekā pats Godmanis, esot ļaudis “aizkaitinājusi.” Tiesa, kaptenis arī paslavēja sava kuģa bocmani par lieliskiem panākumiem ostās (ja vien nebūtu visi tie briesmīgi kretiniskie putni!), transportā (tas nekas, ka sabiedriskais transports laukos no jaunā gada ir pasliktinājies, nevis uzlabojies), aviācijā (sasodītā Eiropas Savienība un tās sasodītie konkurences noteikumi!), un citās jomās, kādās buldozers ir darbojies un ņēmies jau kopš 2004. gada. Taču bija jauki vismaz vienreiz no valdības vadītāja mutes dzirdēt atzinumu, ka buldozera “personāla politika” tomēr nav pati labākā. Protams, būtu bijis vēl labāk, ja Godmanis būtu pateicis, ka arī viņš ir viens no “aizkaitinātajiem” Latvijas iedzīvotājiem, bet tas, iespējams, būtu par daudz prasīts.

Nu, ko? Godmanis turpinās strādāt, bet kuģis — grimt. Trešdien paredzēts uzticības balsojums Saeimā. Vai tiešām tur esošie uzskata, ka patreizējais modelis ir labākais, uz kādu var cerēt? Diemžēl, laikam jā, un vēl diemžēlāk var piekrist. Ar visu to, ka valdībā ir ne mazums ļaužu, kurus sabiedrība labprātāk redzētu aizejam (vēlams mērkaķa ātrumā un tālu, tālu prom), valdošā banda tāpat kā tās spīdeklis buldozers ar personāla politiku nav izcēlusies, un vienu “nasing spešal” ministru nomainīt ar citu “nasing spešal” ministru tikai tāpēc, lai imitētu rīcību — nu, nē.

***

Un arī valsts ir bijusi braša. Valsts ir piekāvusi četrus gadus vecu puiku Gustavu, kurš cieš no retas slimības, un valsts ir aizstrīdējusies visu ceļu līdz Administratīvajai Apgabaltiesai, lai Gustavam un viņa ģimenei pateiktu, ka nē, valsts par Gustava ārstēšanu nemaksās. Bravo! Bravo, valsts! Bravo, “Veselības” ministrija! Bravo!

Jauku visiem dienu!

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!