Pētījums

Sociālā uzņēmējdarbība Eiropā un ASV


Gads:
2012
Autori:
Jacques Defourny Defourny,Marthe Nyssens
Organizācija:
EMES European Research Network asbl


Autori

Jacques Defourny Defourny
Marthe Nyssens


Foto: Thorsten Becker

Kas vieno un šķir sociālos uzņēmējus Eiropā no kolēģiem Amerikas Savienotajās valstīs? Piedāvājam iepazīties ar EMES Network pētījumu.

Ar jēdzienu sociālais uzņēmums ASV saprot ikvienu indivīdu vai komersantu, kura mērķis ir veicināt pozitīvas sociālās pārmaiņas. Tas var būt uzņēmums, kas novirza daļu no savas peļņas kādam sociālam mērķim vai sociālam projektam vai indivīds, kas risina sociālo problēmu ar inovatīvām metodēm. Eiropā ar sociālo uzņēmējdarbību nodarbojas tikai un vienīgi šim mērķim izveidotas nevalstiskās organizācijas, kooperatīvi vai komersanti. Inovāciju klātbūtne izvēlētajās darbības metodēs nav obligāts, bet vēlams priekšnosacījums.

Pētījumu veicis EMES Network – starptautisks pētījumu centrs, kas jau vairāk nekā 10 gadus pēta un analizē sociālās uzņēmējdarbības koncepta attīstību Eiropā. Pētījumā apskatīta sociālo uzņēmumu koncepta attīstība Eiropā un ASV; tiek aplūkotas dažādās definīcijas un kritēriji, kā arī meklēti kopsaucēji un analizētas atšķirības.

(The EMES approach of social enterprise in a comparative Perspectivepdf)


Saturs, kurš šajā mājaslapā publicēts 2014.gadā un agrāk, bija daļa no sabiedriskās politikas portāla politika.lv. Šajā portālā tika publicēti dažādi pētijumi, analīzes, viedokļraksti un blogi, kuru saturs ne vienmēr sakrīt ar politika.lv redakcionālās komandas vai Providus pozīciju.

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!