Pētījums

PĒTĪJUMS: Kā mediji atspoguļoja krīzi?


Gads:
2013
Organizācija:
The Centre for Media Studies at the Stockholm School of Economics in Riga


Autori

Marta HercaVita Dreijere


Foto: Mustafa Khayat

Krīzes atspoguļojums uzrāda mediju analītisku vājumu - krīze medijos atainota kā politiķu kaujas lauks, aiz kura pazūd vairāki būtiski konteksti, tostarp, arī cilvēki, atzīst mediju pētniece Vita Dreijere.

Pētījumā ‘Kā mediji atspoguļoja krīzi’ skatīti seši nacionālie preses izdevumi laika posmā no 2008.gada nogales līdz 2010.gada beigām, meklējot atbildes uz jautājumiem – no kā mediji prasīja atbildību par lejupslīdi, vai mediji piedāvāja savus risinājumus, vai identificēja tos, kas atbildīgi, par situācijas stabilizēšanu, vai atspoguļojumā redzama arī krīzes cilvēciskā seja.

Galvenie ieteikumi, kā uzlabot mediju darbu, ir kritiskāk izvēlēties avotus, nebalstīties tikai uz politiķu skaidrojumiem, iedziļināties pētījumos un dokumentos, paplašināt zināšanas ekonomikas jautājumos.

(How did the Media Report the Crisis? An Analysis of the Latvian National Daily Presspdf)

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!