Pētījums

20. gadsimta vēstures pretrunīgo jautājumu pasniegšana Latvijas skolās un muzejos


Gads:
2009
Organizācija:
Sabiedriskās politikas centrs PROVIDUS


Autori

Viktors Makarovs


Pētījuma mērķis ir apskatīt jautājumu par latviešu un krievu skolu skolēnu uzskatiem par 20. gs. vēsturi, attieksmju socioloģiskā rakstura kontekstā, kā arī ņemot vērā skolu, skolotāju, muzeju un ģimeņu faktoru.

Pētījums rāda, ka vislielākā ietekme uz skolēnu priekšstatiem par vēsturi ir skolotāju un tuvinieku stāstījumiem, vizuālajiem medijiem (TV, kino, video), grāmatām un muzeju apmeklējumiem; mazāka ietekme – presei, radio un internetam. Latviešu skolu skolēni daudz vairāk, nekā krievu skolēni, ietekmējas no mācību grāmatām un muzeju apmeklējumiem. Krievu skolu skolēniem ir vērojami negatīvāks skats uz sociāli-ekonomiskajām pārmaiņām Latvijā kopš 1990. gada – gan attiecībā un viņu ģimeni, gan uz valsti kopumā.

(20. gadsimta vēsturespretrunīgo jautājumu pasniegšana Latvijas skolās un muzejospdf)


Saturs, kurš šajā mājaslapā publicēts 2014.gadā un agrāk, bija daļa no sabiedriskās politikas portāla politika.lv. Šajā portālā tika publicēti dažādi pētijumi, analīzes, viedokļraksti un blogi, kuru saturs ne vienmēr sakrīt ar politika.lv redakcionālās komandas vai Providus pozīciju.

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!