Šis ir noslēdzošais šī gada slēpto politisko reklāmu bloga ieraksts - veltīts 17.septembrim, vēlēšanu dienai.
Pārbaudījām 23 aizdomīgus materiālus, lielākoties dažādas internetā publicētas ziņas, taču par laimi slēptās reklāmas pazīmes atradām tikai trijos.
Divi ir radio Baltkom ziņu materiāli par to, kā balso divi ļoooooti atpazīstami SC politiķi (tur pat neko komentēt nevajag, klausieties paši!) un tad vēl ārkārtīgi nekorekti apzīmēta LTV7 kādas sīkpartijas līdera reklāma.
1. Radio Baltkom. Savu balsi atdevis arī EP deputāts Alfrēds Rubiks. Partija: SC
Kritērijs: Deputāta kandidāts vai ar partiju cieši saistīta persona (piemēram, premjerministra amata pretendents) tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/ galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis (netiek pamatots, kādēļ tieši šī persona uzskatāma par labāko notikumu komentētāju)
2. Radio Baltkom. Savu balsi atdevis arī Rīgas mērs Nils Ušakovs. Partija: SC
Kritērijs: Deputāta kandidāts vai ar partiju cieši saistīta persona (piemēram, premjerministra amata pretendents) tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/ galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis (netiek pamatots, kādēļ tieši šī persona uzskatāma par labāko notikumu komentētāju)
3. LTV7. “TV Mozaīka”: Saruna ar SIA “GTG 1” valdes priekšsēdētāju Einaru Grigoru.
Komentārs: “sabiedriskajā televīzijā dienā, kad nevar pārraidīt politiskās reklāmas, tiek pārraidīts apmaksāts raidījums, kurā parādās viens no kandidātiem, kurš var klārēt savus (politiskos) uzskatus – viņiem laikam tiešām nu neviens, neviens nepārbauda programmu saturu. To, ka šis ir apmaksāts raidījums, pierāda vien uzraksts „Televeikala skatlogs” un norāde „Apmaksāts raidlaiks” raidījuma noslēgumā.
Kritērijs: Apzīmējums “apmaksāta politiskā reklāma” parādās tikai raidījuma beigās, ir grūti vizuāli identificējams un ir proporcionāli daudz mazāks vai ievērojami nemanāmāks par ierastajiem titriem.
Ar to arī šogad no jums atvadāmies! Turpinām pētīt par šaubīgiem atzītos gadījumus, datus par mediju satura kopējo līdzsvarotību un tuvākajos mēnešos noteikti portālā politika.lv pastāstīsim par slēpto politisko reklāmu monitoringa gala rezultātiem!
Cerībā, ka nākamajā gadā vairs nebūs jāsatiekas,
jūsu monitorētāji! 🙂