Zatlers maina spēles noteikumus 34

Neatkarīgi no tālākas notikumu attīstības, Zatlera reformu partijas (ZRP) vēsturiskais aicinājums veidot valdību kopā ar Saskaņas Centru (SC) jau ir mainījis politiskās spēles noteikumus Latvijā vairākos veidos:

Iesaki citiem:

1. Pretēji Latvijas politiskai kultūrai raksturīgajai "kā var nesolīt?" mentalitātei, ZRP demonstrē, ka programas jāuztver nopietni. Par vienu no pamatnostādnēm partija izvirzīja sabiedrības saliedētības veicināšanu. Aicinājums veidot valdību ar partiju, par kuru, patīk tas vai nepatīk, balso liela daļa Latvijas krievvalodīgo, ir konkrēts solis šajā virzienā. Tas vairo uzticību, ka arī citos jautājumos, kur partija izvirzīja inovatīvas idejas - piemēram, Kīļa pieteiktās radikālās reformas izglītības sistēmā vai seksuālo minoritāšu tiesību paplašināšana - ZRP vismaz mēģinās tās realizēt praksē, nevis upurēs pie pirmās izdevības citu interešu dēļ.


2. Līdz šim Latvijas patriotisma definēšanu bija piesavinājušās labējās, konservatīvās, nacionālās partijas. To rezumē lozungs "Latvieti, nepadodies!". ZRP parāda, ka iespējama alternatīva izpratne par Latvijas patriotismu, kas iekļauj sevī godīgu, racionālu un pragmatisku dialogu ar to sabiedrības daļu, kuras izpratne par dažiem Latvijas valstiskuma un etno-nacionālās politikas aspektiem var atšķirties. Ne visi viedokļi, kak nesaskan ar Latvijas labējo partiju konsensu, ir Latvijai naidīgi. Alternatīvie uzskati un cilvēki, kas tos pauž, nav jāatgrūž, ar tiem ir jāveic dialogs un jāmeklē saskarsmes punkti.


3. Veids, kādā tika paziņots par sadarbību ar SC, ir tikpat inovativs kā pats šis solis: nevis aizkulišu intrīgu un iedzīvotājiem nesaprotamo un necaurspīdīgo shēmu rezultātā, bet atklāti vēršoties pie sabiedrības, ar skaidru, saprotamā valodā rakstītu, politisko argumentu izklāstījumu. Nav arī tās augstprātības, ar kuru pērn Vienotība eksaminēja SC vēstures jautājumos. Aicinot sadarboties, ZRP iezīmē savu pozīciju, bet izdara to veidā, kas nav pazemojošs vai nepieņemams otrajai pusei.


4. Valsts stratēģiskās intereses gūst virsroku pār īstermiņa taktiskiem apsvērumiem. Nav noslēpums, ka lēmumu par sadarbību ar Nacionālo Apvienību pārdot ZRP vēlētājiem būtu bijis vieglāk. Taču Latvijas kā demokrātiskas nacionālas valsts nākotne tiktu apdraudēta, ja SC vēlētāju viedoklis tiktu ignorēts. SC aicināšana valdībā ļaus mazināt krievvalodīgo atsvešinātību no Latvijas valsts, atvieglos diskusiju bez tabū un veicinās lielāku uzskatu daudzveidību krievu informatīvajā telpā. Turpretim, SC izslēgšana no varas iecementētu aizvainojuma jūtas, konsolidētu de-facto divkopienas valsti, marginalizētu mērenos krievvalodīgos un iedrošinātu radikāļus. Līdz Biškekai, iespējams, nenonāktu, bet demokrātijas kvalitātei un valsts ilgtermiņa stabilitātei tas būtu nopietns trieciens. Ne velti arī Latvijas Rietumu sabiedrotie diskrēti, bet nepārprotami pauda priekšroku koalīcijas modelim ar SC. Un ja kādam nacionālim vēl joprojām šķiet, ka tā ir "Maskavas propaganda", es ieteiktu atcerēties, ka vēl pirms gada par krievu atstumtības draudiem brīdināja SAB direktors Jānis Kažociņš, kas it kā sakaros ar SC līdz šim aizdomās nav turēts.


Tātad var secināt, ka ZRP ir uzņēmusies reālā pārmaiņu aģenta lomu Latvijas politikā. Uz šā fona Vienotība, sākumā koķetējot ar SC, tad histēriskā tonī pārmetot ZRP "separātās" sarunas ar SC un beidzot uzsēžot uz "ideoloģiskās nesavietojamības" ar SC zirdziņa, uzvedās kā tipiska Latvijas partija, kas tirgojas par amatiem un ietekmi, bet bez jebkādas stratēģiskās vīzijas. Vienotības līderu reakcijā manāma arī vāji slēpta greizsirdība, ka valstiski svarīgu, drosmīgu lēmumu ir pieņēmusi "nepieredzējusī" Zatlera partija, nevis Vienotības "profesionāļi". Vienotības labējais gals vēl joprojām nav sapratis, ka sabiedrības sašķeltības pārvarēšana ir tikpat svarīgs uzdevums, kā tiesiskuma stiprināšana. Vienotība sludina jauno sākumu, bet paliek veco aizspriedumu gūstā. Bet šī situācija sniedz Vienotībai arī jaunas iespējas: pienācis laiks, lai apvienības progresīvie spēki (un tādi ir!) arī teiktu savu vārdu un liegtu Pilsoniskās Savienības korim monopolu uz apvienības viedokli. Ja cena par ZRP aicinājuma strādāt vienā valdībā ar SC akceptēšanu ir Drūvietes, Kursītes un Ko. aiziešana no apvienības, lai notiek! Vienotībai nav vērts sacensties nacionālismā ar VL-TB/LNNK, jo vēlētājs parasti izvēlas oriģinālu, nevis kopiju. Un to Vienotības spicei un ierindas biedriem derētu atcerēties.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (34) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Elma 06.10.2011 17:20

Zatleru vajaga pārtraukt pieminēt,jo šis HAMELEONS jau sāk domāt,ka viņam Latvijas vēsturē arī ir loma-ja nu vienīgi kā nodevējam-kangaram ar izcilām kampšanas spējām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 04.10.2011 09:10

Diesel - Andris_2 03.10.2011 16:56 ...nav tik daudz laika, lai ar Jums disutētu...
------------------------------
Pat murgos neienāktu prātā ielaisties diskusijās par meliem - turklāt hroniskiem!!!
Ir ticis uzrakstīts MELĪGS apgalvojums, ka Vienotības veiktā vēlētāju apkrāpšana ir bijusi tik vien kā sīks populism.
Pretī ir likts PIERĀDĪJUMS, ka ir tikuši nelietīgi izkrāpti no darba vietām 40 000 simgalvju, turklāt APZINĀTI un MĒŖĶTIECĪGI pārkāpjot jau IZTIESĀTU SATVERSMES TIESAS LĒMUMU.
Punkts!
Meli pret pierādījumu - un nekādām diskusijām te nevar būt vietas.
(Arī ad hominem uzbraucieni nemaina melu un faktu būtību - tik vien kā raksturo uzbraucēju.)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

w 03.10.2011 19:38

«Savā laikā nevienu būtisku lēmumu nepieņēmušais, allaž ar sirēnām braucošais, Ls 40 000 dīvānus slepeni pērkošais, uz Krievijas uzbrukuma piemeklēto Gruziju no olimpiskajām spēlēm nebraucošais, aploksnes ņemošais, četrus gadus oligarhus ne ar vārdu nepieminējušais Zatlers piepeši ir kļuvis par tautas varoni? Es apsveicu vēlētājus un noliecu galvu gudrās izvēles priekšā,» intervijā laikrakstam Diena sacījis reklāmas speciālists Ēriks Stendzenieks.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

greek 03.10.2011 17:39

Domāju, ka viltīgā rudā lapsa un vienotība izshēmos gājienus, ko līdz šim daudzi nav paredzējuši...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Deco - Diesel 03.10.2011 17:31

Redziet, jums ruup tikai latviskums un latviesu valoda. Bet man ruup arii demorkatija. Reiz muusu vesturee jau bija latviskums bez demokratijas. Atgadinat, ar ko tas beidzaas? Man personigi nav tuvi ne Kravcovs, ne Kabanovs. Bet ja Jus domajat, ka velesanu rezultatu ignoreshana novedis pie kravcovu un kabanovu ietekmes mazinasanas, tad tie ir maldi. Tiesi otradi, SC aicinajums valdibnaa atstaas vinus un viniem lidzigos bez argumentiem, bet ar mereniem SC cilvekiem var runat par visaam temaam, ieskaitot okupaciju. Un nevajag izlikties, ka mereno tur nav, un visi tik gul un redz Padomju Savienibu atgriezamies Latvijaa. Politika ir kompromisa maksla, nevis fanatiska skandineshana par krieviem, kuri "nak".

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel - Deco 03.10.2011 17:02

Ja mēs diskutēsim par personālijām, tad katrai partijai atradīsim kādas mnelnās avis. Taču atšķirībā no citām partijām SC pārstāvji ir izteikuši atbalstu krievu valodai kā otrai valsts valodai, godinājuši 9. maiju, izteikušies, ka "inkorporācija" PSRS bija brīva Latvijas tautas griba. Jūsu nesaprotat vai izliekaties, ka nesaprotat? Citām partijām varbūt ir mīnusi, varbūt ir trūkumi un pat milzīgi trūkumi, taču tās neapdraud to vienīgo, kā dēļ ir vērts būt šeit A/Z Eiropā pie Baltijas jūras - latviskumu un latviešu valodu. Skan patētiski, bet tā ir taisnība.
"Dienas beigās" tas ir vērtību jautājums. Man daudz tuvāki ir VL/TB LNNK cilvēki (lai arī starp tiem būtu Iesalnieks), nekā Kravcovs, Kabanovs, Zemļinskis un citas šādas personības. ja Jums ir otrādi - lai veicas!!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel - Andris_2 03.10.2011 16:56

Atvainojiet, bet man nav tik daudz laika, lai ar Jums disutētu par Vienotības sātana dabu - zinu, ka šī partija Jums nepatīk, ja Jaunais laiks izjauca kādu ziglītības projektu vai ko tamlīdzīgu. Jūsu viedoklis ir skaidrs. Vienotība ir ļaunuma sakne, bet pārējie - reālpolitiķi. Paldies, jauka argumentācija.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

kundze to bikai 03.10.2011 16:43

ZRP aicina Vienotības Domrovski uzņemties premjera posteni tikai tāpēc, ka ar to liek skaidri aizdevējiem pateikts, ka visas iestrādes- parādu atdošanu, konsolidācija, eiro ieviešana paliek spēkā. Bet ja Vienotībai pietrūkst prāta, nu tad ZRP+ SC vieni paši to paveiks un pēc 3 gadiem saeimas vēlēšanās plūks laurus.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Trz 03.10.2011 16:15

Veidojot iepriekšējo valdību ar NA tika izvirzītas prasības (bez pārējo ziņas necilāt nacionālos jautājumus). NA piekrita bet tāpat valdībā netika.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

... 03.10.2011 16:00

no SC tiek prasits, lai atzitu okupaciju (kas, manuprat, ir pilnigi pareizi), bet VL-TB/LNNK neviens nekadus prieksnoteiukumus neizvirza.
=======================
Pilnībā piekrītu. Vēl jo vairāk - ja jau mēs pēkšņi esam iesākuši vēstures jautājums ultimatīvi apspriest, veidojot valdību, tad VL valdībā drīkst iekļaut tikai tad, ja viņi atzīst, ka K.Ulmaņa apvērsums un autoritatīvais režīms bija nelikumīgs un nosodāms. Ja VL netiek eksaminēti vēstures jautājumos - piedodiet, dubulti standarti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 03.10.2011 15:59

Mjā, Eldar, bet SC daudz homofobu, kas nedod man savu dirsu!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

eco 03.10.2011 15:52

Diesel, pieklajigaas partijas par taadiem izteikumiem kaa Iesalniekam, cilvekus izmet araa. Vienkarsi nevajag aizrauties ar dubultstandartiem: no SC tiek prasits, lai atzitu okupaciju (kas, manuprat, ir pilnigi pareizi), bet VL-TB/LNNK neviens nekadus prieksnoteiukumus neizvirza. Luk, te ir istaa demagogija un dubultstandarti! Ja jau tiek prasits no SC, tad no VL jaaprasa arii. Kas attiecas uz meliem un veletaju uzmeshanu, varbut Vienotibai ar ZZS bija vienada ekonomiskaa programma? Varbut izpratne par tiesiskumu bija vienada? Vai tas neskaitaas tikai tapec, ka ZZS nav "krievu partija"? Kategoriski nepiektitu arii, ka ZRP uzmet savu veletaju. Partijas programmaa kops saakta gala bija ierakstits par sabiedribas saliedetibu. Ar ko veidot saliedetu sabiedribu? Ar VL? Ar Kristovski un Druvieti? Neredzu, ar ko SC + ZRP koalicija ir sliktaka par V + ZZS! Un starp citu, ja pamanijat, tad ZRP piedavajums ir triju partiju koalicija, ieskaitot arii V. Taa kaa Vienotibas shemotajiem vajag nevis spiiteeties, bet stradat valsts labaa lielaa koalicijaa.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 03.10.2011 14:50

Diesel_Andris_2 03.10.2011 14:02 ...Vārdiem ir jāsaskan ar darbiem un otrādi. ...Turklāt politiskās vides kontekstā - kāpēc, piemēram, Vienotībai visumā (neizslēdzu sīku populismu...
--------------
Ko, ko - SĪKU populismu?!!!!
Divas dienas pirms vēlēšanām zvērēt pensiju neaiztikšanu un pēc tam PĀRKĀPJOT jau vienreiz lemtu SATVERSMES TIESAS LĒMUMU atņemt strādājošiem pensionāriem NOPELNĪTO - tas būtu tas SĪKUMS?!
Pirms šīs megakrapšanas Latvijā bija 70 000 strādājošu pensionāru, bet palika 30 tūkstoši.
40 000 sirmgalvju palika piesmieti un izmesti sēdēt uz soliņa pie mājas durvīm. Desmitiem tūkstošu darba vietas pameta tiešam pieredzējuši un algā pieticīgi darbinieki, kuru aizvietošanai nācās algot "zaļus gurķus" par daudz lielākiem izdevumiem.
Pēc Melotības reāli padarītajiem meliem, vēl neviens viņus nav pārspējis - kur nu vēl SC, par kuru eventuālo solījumu nepildīšanu pagaidām var tikai gremdēties izdomas migliņā.
Faktu vēl nav - un tik drausmīgu kā apzināta SATVERSMES TIESAS LĒMUMA PĀRKĀPŠANA arī vairs nekad Latvijas vēsturē, esmu pārliecināts, nekad nebūs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel-Deco 03.10.2011 14:38

Nevajag sākt nodarboties ar demagoģiju - Norvēģijas slepkavu neviens nav attaisnojis, bet šo (piekrītu, idiotisko) frāzi minēja Jānis Iesalnieks, tā nebija VL viedoklis. Turpretī SC gadījumā mums ir runa par partijas ekonomisko progframmu. Ir starpība vai nav?:)
Kas attiecas uz Jūsu argumentu būtību - koalizīcija no ZRP un SC nav iespējama, izņemot gadījumu, ja viena vai abas partijas pilnībā uzmet savus pirmsvēlēšanu solījumus. Zatlers - par to, ka jācīnās par tiesiskumu politikā un pret oligarhu ietekmi. SC - par SVF uzmešanu, pensiju palielināšanu, eiro ieviešanas atlikšanu. Jūsu viedoklis acīmredzot ir, ka viss pie vienas vietas - citi ar nav labāki, tāpēc atzīsim SC +_ZRP par jauku un normālu koalīciju. Taču vai nav ironija - tieši pret šādiem principiem arī cīnijās mūsu bruņinieks Valdis un tieši tāpēc dabūja 20%. Jūs domājat, ka par viņu kāds balsotu, ja viņš pateiktu, ka mūsu viedoklis ir iet ar SC un to var mainīt tikai "tanki"? Viņš taču 5% barjeru nepārvarētu.
Tas ko es gribu teikt, ir tas, ka, ja ZRP un SC izveido valdību, tā turēsies labi ja mēnesi. Iemesls - tās pamatā ir meli, turklāt, atšķirībā no iepriekšējās Saeimas, šajā būs arī alternatīvas valdības izveidei.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Deco 03.10.2011 14:31

Pilnigi pareizi. Naksies samierinaties ar demokratijas butibu: SC + ZRP = 53 balsis. Vienotiba zaudeja gandriz pusi no savaam vietaam Saeimaa, un tomer to aicina valdibaa un pat ir gatavi Dombrovskim atstaat PM amatu. Un vel joprojam V uzdrosinas izvirzit noteikumus, it ka vini butu vinnejusi sajaas velesanaas! Nu tad kaa ir ar demokratijas butibu?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

... > Nesaprotu 03.10.2011 14:20

kāpēc mana un manu domubiedru balsis ir mazāk svarīgas par -piemēram - Kravcova balsi
=========
Nevis mazāk svarīga, bet līdzvērtīga. Un līdzvērtīgas ir visu pilsoņu balsis - nāksies vien samierināties ar demokrātijas būtību.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Nesaprotu> Deco 03.10.2011 14:17

tomēr kāpēc mana un manu domubiedru balsis ir mazāk svarīgas par -piemēram - Kravcova balsi,ja es un mani senči esam dzīvojuši Latvijā vienmēr,bet Kravcovs atbraucis no Altaja un pat valodu nezin,bet viņš ir vērā ņemams,bet es-nē.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Deco 03.10.2011 14:14

Kas attiecas uz nepilditiem solijumiem. Vai tie nebija dedzigie tiesiskuma aizstavji no Vienotibas, kas veselu gadu stradaja vienaa valdibaa ar Lemberga partiju? Un ja jau SC skaitaas pretvalstisks un uz austrumiem orientets, tad ko teikt par VL/TB-LNNK? Attaisnot Norvegijas slepkavu un paust, ka tresdalas veletaju balsis nav janem veraa - tas ir loti eiropeiski un civilizeti? Par to VL-TB-LNNK nav jasniedz nekadi paskaidrojumi? SC ir par ko kritizet, tikai ludzu, bez liekulibas un dubultstandartiem!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Deco 03.10.2011 14:09

Diesel, es atkartoju velreiz: SC "burbulis" ir veletaju balsis. Jums vai nu jarespektee demokratiskaa izvele, vai arii jaatzist, ka dazhu pilsonu balsis ir mazak svarigas. Tresho variantu nav. Un ja arii runa par koalicijas vairakumu, tad SC+ZRP ir 53 balsis Saeimaa. Tas ir vairakums vai nav?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel_Andris_2 03.10.2011 14:02

Vārdiem ir jāsaskan ar darbiem un otrādi. tas ir tāpat kā visnotaļ cilvēciskās attiecībās - ja kāds vakar ir ateists, bet jau šodien - pārliecināts katolis, tad, ja vien nav noticis īsts brīnums, es šaubītos par šā cilvēka godīgumu. Tāpat ir arī ar SC - ja vien par viņiem nav nākusi dievišķa gaisma, es neticu viņu pašreiz paustajai piekrišanai samazināt deficītu, izpildīt SVF programmu, pārskatīt pensijas jau tikai tad, ja ekonomiskā situācija to atļaus u.tml.
Turklāt politiskās vides kontekstā - kāpēc, piemēram, Vienotībai visumā (neizslēdzu sīku populismu, bet kopumā)ir jāpauž nepopulāras idejas un jāzaudē vēlētāju balsis, kamēr SC uz pilnīga burbuļa pamata iebrauc Saeimā un tad visma uzspļauj?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 03.10.2011 12:36

Diesel - Deco 03.10.2011 12:01 ...jautājumu par SC priekšvēlēsanu solījumiem un to atbilstību pēcvēlēšanu realitātei...
-------------------------
Jūs balsojāt par SC, ka tagad piedēvējat sev tiesības atprasīt no ievēlētajiem kaut kādu solījumu pildīšanu?!!!
Jūs redzējāt SC vēlētāju pūļus, kas iziet ielās, jo neapmierināti ar SC vadības rīcību?!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel - Deco 03.10.2011 12:01

Jūsu arguments būtu pareizs, ja SC būtu 51 balss. Ja nemaldos, tam ir tikai mazliet pāri 30, vai ne tā? Līdz ar to mēs varam runāt par "visvairāk balsīm" koalīciju, nevis konkrētu partiju kontekstā. Kas tad ir vairāk - 33 vai 67 balsis? Vai vēlētāji "aiz" 33 balsīm kontrolēs tos "aiz" 67 balsīm?
Turklāt Jūs nekomentējāt jautājumu par SC priekšvēlēsanu solījumiem un to atbilstību pēcvēlēšanu realitātei.
Vēl viens piemērs no darba sfēras - ja esmu pamācis pieņemšanu darbā, melojot par savām prasmēm, vai neesmu pelnījis, ka mani atlaiž?:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

bika > Deco 03.10.2011 12:01

Nu, taa jau nebuutu nedz pirmaa, nedz arii pedejaa reize, kad partija, kas ir ieguvusi visvairak balsu, paliek opozicijaa.

Un kapec gan tad VL vai ZZS balsotaju velmes ir mazaksvariigas. Arii vajadzetu respekteet un aicinaat valdiibaa. Nekadas opozicijas. Tikai viena vienota koaliicija, kas kopigiem spekiem darbosies LV labaa. Skan vienkarsi satriecosi, vai ne :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Deco 03.10.2011 10:52

Diesel, juus esat aizmirsis vienu siikumu: SC ir ieguvis visvairaak balsu shajaas veeleeshanaas, un tam ir visvairaak mandaatu Saeimaa. Ja reiz Latvija ir demokratiska valsts, tad jarespektee veeleetaaju griba, vai ne? Vai ir Latvijas pilsonu kategorija, kuru balsis ir mazaak svarigas?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel 03.10.2011 10:44

SC aicināšana valdībā ir pielīdzināma darbiniekam, kurš'zog un krāpjas, bet darba devējs tā vietā, lai to atlaistu, palielina tam algu. Tieši tas pats ir ar SC. Iebraukuši Saeimā ar nereāliem solījumiem un Zīgerista stila populismu, tie tagad, lai tiktu valdībā, no visa atsakās. Taisnība ir A. Ozoliņam no "Ir" - ja reiz SC tagad ir tik progresīvi, lai pagaida vēl trīs gadus un pirms nākamajām vēlēšanām to apsola saviem vēlētājiem. Ja ar to tiks Saeimā - visu cieņu. Ja ne - paši vainīgi.
Pasŗeizējā situācijā izskatās, ka vieni zvēri ir līdzīgāki par citiem - proti, ka SC kaut kas automātiski pienākas tikai tādēļ vien, ka tie pārstāv "notektas sabiedrības daļas" intereses. Godīgi solījumi vēlētājiem, atbildība par solīto - aizmirstiet...
Nožēlojami.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ES 03.10.2011 09:26

V, ja viņiem būtu vairāk balsu, izflirtētos ar visiem no vietas un beigās samestos kopā ar ZZS, kā to vienreiz jau izdarīja. Un, starp citu, netieši palīdzēja SC savākt tik daudz balsu. Ja SC būtu bijusie iepriekšējā valdībā, kurai bija jāpieņem vesela kaudze mazpopulāru lēmumu, tad nekādus 30% viņi neredzētu kā savas ausis. Netālredzība drīkst piemist daudziem, bet tikai ne politiķiem. Un tādā aspektā visu cieņu ZRP, kas nodemonstrēja gan tālredzību gan drosmi, jo par šo lēmumu viņi tiks smagi knābāti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

anglosaxis 03.10.2011 09:16

ZRP var apsveikt par valstisku domāšanu un drosmi riskēt, nebaidoties no iespējamajiem uzbrēcieniem par briesmīgajiem krieviem un Maskavas roku. Turpretī Vienotība pagaidām nespēj izkļūt no shēmošanas un gļēvām bailēm zaudēt popularitāti. Un tas viss laikā, gad jābeidz skandināt lozungus un jāsāk stradat, lai attīstītu uzņēmējdarbību un mazinātu bezdarbu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

bika 03.10.2011 08:39

Man gan visaa shinii procesaa vairak izbrina tas, ka par premjeru ZRP grib Dombrovski no V nevis no ZRP vai SC. Lai gan man no visiem LV premjeriem (pedejo 8 gadu laikaa, pirms tam politikai lidz nesekkoju) tieshi Dombrovskis lidz shim licies vissakariigaakais, shis lemums liekais visai divains vai arii labi pardomats no ZRP puses, jo, kaa zinams, par visam valdibas neizdariibaam, pirmie parmetumi ir tiesi premjeram, nevis konkretam nozares ministram, valdibai vai saeimai, par atseviskiem deputaatiem nemaz nerunajot.
Runajot par SC ieklausanu valdibaa, man nav buutisku iebildumu pret (lai gan balsoju par VL), kamer vien vinji tiek tureti pa gabalu no izglitibas un arlietu ministrijas :) - joprojam mieles no akcijas par krievu valodu kaa otru oficiaalu un gaidaamo referendumu par to.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ilonapl 03.10.2011 08:14

Iebilstu Katei - VL kodolā ir ļoti daudz politiķu no TB/LNNK ar pieredzi politikā desmit gadi un vairāk. PS nebūt ne tik seni. Tieši viņi ir tie, kas virzīti izpildvaras amatiem visās nopietnākajās pozīcijās. Tāpēc arī tas izmisums tik liels. Dikti pie varas gribās. Frakcija mierīgi nostrādās arī opozīcijā, bet vietas vecajiem bukiem nebūs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ainars r. 03.10.2011 01:44

Krievijas ietekmes aģenti no iekšpuses pārņēmuši "prorietumniecisko" sorosistu (politika.lv, providus, utt.) struktūras?
Šķebinoši.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

nu m. 03.10.2011 01:18

izskatās pēc Armanda Strazda. Bet jebkurā gadījumā pilnīga neizpratne par situāciju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

... 02.10.2011 23:15

"Iebildumi pret SC nav etniska rakstura", "šai partijai ir" "promaskaviska ģeopolitiskā virzība".
===================
Pfff. Visām "krievu" partijām ir kabināta "promaskaviska ģeopolitiskā virzība", cik vien atceros. Tas vien liecina par etniska rakstura aizspriedumiem - ja balsojis krievvalodīgo elektorāts, tad partijai noteikti ir "promaskaviska"... tā pati. Pietiks varbūt vienreiz?

Bet raksts ir ļoti vietā un laikā izdevies. Vairāk viedokļu no šī autora, lūdzu :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kate 02.10.2011 22:30

Mamedova minētie PS politiķi politiskajā arēnā ir daudz ilgāk nekā VL un daudz vairāk arī darījuši Latvijas kā nacionālas valsts stiprināšanā, tā ka tieši viņi ir oriģināls, nevis kopija. Un iebildumi pret SC valdībā nebūt nav etniska rakstura.Sai partijai taču ir kreisa ekonomiska nostādne un promaskaviska ģeopolitiskā virzība, tāpēc vismaz pagaidām tā nenoteiks Latvijas politiku.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

m. 02.10.2011 20:09

Nekā inovatīva te nav redzama, jo izskatās, ka ZRP būs kārtējā labējā partija, kas centisies sevī uzsūkt kreiso partiju, lai atbrīvotos no diskusijām un opozīcijas. Un te var pārmest gan ZRP par atteikšanos no godīgiem spēles noteikumiem, gan arī pārmetumi varēs būt priekš SC, ja viņi atteiksies no savas ideoloģijas.

Tas ir business as usual, kuru Latvijas vēlētājs redzēja tad, kad labējā V uzsūca sevī kreiso SCP, vai kad šajās vēlēšanās labējā V savā sarakstā iekļāva vismaz 4 sociāldemokrātiski domājošus kandidātus, kas nemaz nebija Vienotības partijas biedri.

Latvijā ir nepieciešama godīgā labējo un kreiso partiju diskusija par to, vai mēs ticam tirgum un ļaujam, lai tas nosaka valsts attīstību, vai arī - valsts tomēr iejaucas ekonomikā ar savām atbalsta programmām (kaut vai - lai veicinātu tādu biznesu attīstību, kas rada lielu pievienoto vērtību, labas darbavietas un maksā lielus nodokļus - ar visām šīm lietām pēc 20 gadus labējo valdīšanas ir problēmas). Tāpat diskusija būs nepieciešama arī par progresīvo IIN, par ekonomikas atbalsta pasākumiem nakamās krīzes laikā, utt., utt.

Uz izskatās, ka visi labējie spēki - ZRP, V, labējie propagandisti žurnālistu un 'ekspertu' aprindās - visi viņi ir vienojušies, lai panāktu, ka šī diskusija par labējo vai kreiso politiku izčākst un labējie neoliberāļi Dombrovska-Aslunda vadībā turpina valdīt. Tiešī šis aptumšošanās dēļ jau Latvijā ir tā, ka vēlētājs nesaprot, par ko balsot, tāpēc arī ir liela vara reklāmām, un tāpēc arī politikā parādās naudas un oligarhu vara. Ja Latvijā būtu godīga un skaidra diskusija un partiju atklāta pozicionēšanās, tad partijas finansētu un atbalstītu arī mazais vēlētajs un oligarhiem atliktu atbalstīt vien marginālas kabatas partijas.

Citi autora darbi
Article article 94e9b47eb53424413213ba7a20e3e78d4d93021a2a0496f22bd704797b55734b

Par nāvessodu 49 Autors:Eldars Mamedovs

Article article 94e9b47eb53424413213ba7a20e3e78d4d93021a2a0496f22bd704797b55734b

Vienotības grābekļi 23 Autors:Eldars Mamedovs