Atslēgvārdi:

Yes, Sir sindroms Latvijas ārpolitikā 32

Biju patīkami pārsteigts, kad pirms kāda mēneša uzzināju, ka AirBaltic gatavojas atklāt reisu Rīga-Teherāna. Iedomājos, ka tagad arī Latvijas iedzīvotājiem būs iespēja iepazīt šo seno un fascinējošo zemi.

Iesaki citiem:

Jo Irāna nav tikai islāma fundamentālisms, kodolprogramma un terorisms, ar ko tā visbiežāk asociējas mūsdienās. Tā ir arī senā persiešu civilizācija, izsmalcināta māksla un dzeja, Persepoles pils un zoroastriešu tempļi, Isfahānas laukumi, mošejas un tilti, Širāzas rožu dārzi un daudz kas cits. Persijas tēls ieņem nozīmīgu vietu arī Rietumu kultūras mantojumā – sākot jau ar Bībelē bieži minēto persiešu valdnieku Kīru Lielo, kurš glāba ebrejus no Babilonas gūsta. Persijas motīvi iedvesmoja nevienu vien Šekspīra sonetu un Hendela un Ramo operu.

Tomēr prieku ātri vien nomainīja vilšanās. Kad ASV vēstniecība pauda savu neapmierinātību ar šo projektu, ministru prezidents Valdis Dombrovskis un nu jau bijušais ārlietu ministrs Māris Riekstiņš steidzīgi vērsās pie AirBaltic vadības ar lūgumu (norādījumu?) atteikties no lidojumiem uz Teherānu, aizbildinoties ar to, ka reiss varētu “apdraudēt Latvijas drošību un attiecības ar ASV”.

Te rodas vairāki jautājumi. Vai ir loģiski, ka tieši labējo, it kā biznesam draudzīgo, partiju pārstāvji norāda privātai kompānijai, ko tai darīt? Un kā šāda dedzīga vēlme izdabāt citas valsts iegribām ir savienojama ar labējo partiju tradicionālo jājamo zirdziņu – nacionālo pašlepnumu? Un ja par iemeslu tiek minēti “drošības apsvērumi”, tad kāpēc lai tos neizklāstītu, jo publikai taču ir tiesības par tiem zināt? Un vai tiešām attiecības ar ASV ir tik trauslas, ka pietiek ar AirBaltic lidojumiem uz Teherānu, lai tās sabojātu? Acīmredzot, arī pēc iestāšanās Eiropas Savienībā Latvija vēl nav izaugusi no bērnišķīgā pro-amerikānisma savā ārpolitikā.

Bet galvenā problēma ir tā, ka šāda veida rīcība no Eiropas Savienības valsts puses ir tieši tas, ko izmisīgi vēlas Teherānas pašreizējie valdnieki. Nāvīgi nobijušies no masveida demonstrācijām pret islāmisko diktatūru, viņi ir apņēmības pilni iznīcināt pēdējās brīvības paliekas valstī. To ir vieglāk panākt valsti pilnīgi izolējot no ārējās pasaules, padarot to par jaunu Ziemeļkoreju vai Birmu. Kontakti ar Eiropu palīdz brīvību alkstošai Irānas pilsoniskai sabiedrībai un iedragā islāmisko režīmu. Turpretim, no izolācijas iegūst tikai režīms. Tāpēc starptautiskās satiksmes un citu kontaktu ierobežošana ar šo valsti ir kontrproduktīva. Neviena no ES valstīm to negrasās darīt. Bet Latvijas valdība Dombrovska un Riekstiņa sejā kārtējo reizi parādīja savu provinciālo aprobežotību un tuvredzību.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (32) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

goga 26.03.2010 12:36

apsaubams reiss

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

aka 26.03.2010 12:30

pilnigi piekritu

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

dārijs 25.03.2010 15:39

Air Baltic no lidojumiem uz Teherānu neatteiksies, tas jau ir zināms, un pilnīgi pareizi arī darīs, ja negribam, lai mūs uzskata par vasaļvalsti vai štatu!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Eldars 24.03.2010 17:51

Paldies, Rita, interesants raksts.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Rita Ruduša 24.03.2010 14:31

Piekrītu autoram. Bērnišķīgi un provinciāli, nudien. Lai gan nedomāju, ka režīma dzīvotspēju airBaltic reisa esamība vai neesamību jebkādā veidā ietekmētu. Režīms jau kļuvis par pilsoņu izmiekla avotu un tādēļ nevar būt ilgdzīvotājs http://bit.ly/djMknT

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ateists 24.03.2010 11:29

Godātais Autor

Mūsdienās totāla izolācija vairs nav iespējama
Ir tikai viens precedents pasaulē uz ko varat atsaukties, un tā ir Ziemeļkorejas Tautas Demokrātiskā Republika
Pie tam, izņēmums eksistē tikai tādēļ. ka totāla režīma kontrole bija iestatīta uzreiz pēc Otrā pasaules kara: sabiedrībā kura jau iepriekš dzīvoja nebrīvē cita režīma – Japānas kontrolē
Koreja nepazina brīvības un saziņu pat Austrumeiropiešu izpratnē

Irāna nedzīvo totālā informācijas badā, viņiem ir izplatīta satelīttelevīzija un vispasaules tīmeklis
Šie indivīdi skatās Aljazeeru, kura ir ļoti nedraudzīga šādam musulmaņu sektas paveidam
Kritikas ir gana.
Pie tam, nemieri parādīja – ar telefonos esošām kamerām un internetu var atrādīt notikumus pasaulei, laikā kad īstens musulmaņu režīms cenšas it visu cenzēt.
Piekrītu, gan mūsu valstij- ES, gan sabiedrotajai- ASV, vajadzētu izvērst propagandas kampaņu Irānas teritorijā ar interneta TV un radio palīdzību
Bet vienlaikus pieņemt un īstenot visstingrākās sankcijas
Jo, ja nebūs sankcijas, daļa musulmaņu sektas indivīdi piecietīs režīmu. Viņi varēs baudīt daļu brīvību.
Lai gan atsevišķos jautājumos kā Afganistāna Pakistāna -ASV un Irānas Islama Republikas intereses ir līdzīgas
Tomēr visumā ne ES ne ASV nav izdevīga naidīga teokrātu diktatūra.
Tā kā tuvākajā laikā ne ASV ne Izraēla diemžēl negatavojas uzbrukt Irānas Islama Republikai, tad vienīgais veids, ir sankcijas un propaganda
Irānai ir vēl tāls ceļš ejams, lai tā panāktu sabiedrības apziņas līmen,i kas bija 60 gadus atpakaļ
Tad neskatoties uz Šaha diktatūru – Šaha režīms centās kaut vai ar varu, bet ieviest sabiedrībā individuālās brīvības, mazināt musulmaņu sektas ietekmi

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aivars V.>autors 24.03.2010 08:58

Obama gan uzrunā irāņu tautu,bet vienlaicīgi gatavojas karam,jo pagājušonedēļu bija ziņojums,ka Irānai domātās bumbas no Kalifornijas tiek pārvestas uz Djego Garsijas salu Indijas okeāna vidū,no kurienes lidoja bumbvedēji divos līča karos.Kaut arī Obama mīlīgi runā viņam pa rokai ir baigā kaujas vāle un tā ir tradicionālā amerikāņu politika.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autors 23.03.2010 23:24

Ateist, vai tiešām ir tik grūti vismaz pieļaut domu, ka starptautisku kontaktu paplašināšana nozīmē nevis pretīmnākšanu islāma republikai, bet drīzāk tās gala tuvināšanu? Cik ir precedentu, kad totāla izolācija ir veicinājusi demokrātiskas pārmaiņas?

Tiem komentētajiem, kas uzskata, ka vienmēr jāseko ASV politikai, ieteiktu ieklausīties Obamas uzrunā irāņu tautai. Viņš skaidri pateica, ka vēlas sniegt plašākas iespējas irāņu studentiem mācīties ASV augstskolās. Arī Eiropā vajadzētu darīt to pašu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autors 23.03.2010 23:12

Piiters, pirms ārlietu ministru deklarācijas Eiropas Parlaments jau februārī pieņēma rezolūciju, kur stingri nosodīja cenzūru un interneta kontroli (sk. p. M, 8, 11):
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//...

Biju iesaistīts šā teksta rakstīšanā vistiešākajā veidā. Patiesībā EP rezolūcija iet daudz tālāk par ārlietu ministru paziņojumu, jo nosoda tās Eiropas firmas, kas piegādāja Teherānas režīmam tehnoloģiju, kas ļauj kontrolēt internetu - Nokia un Siemens. Bet tam nav nekāda sakara ar satiksmes ierobežošanu ar Irānu. Ir jāatdala režīms no tautas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aivars V. 23.03.2010 15:20

Irānas kodolprogrammu Ķīna un Krievija izspēlē pret štatiem līdzīgi kārtij.Ja ASV grib,lai viņu pasaule ņem nopietni,tad pa virsu būs neizbēgami jāuzliek stiprāka kārts,pat ja tās būs pretbunkuru bumbas.Tā ir neizbēgama šīs lielās spēles loģika.
Savukārt Latvijas spēle ir izsist krievu ķīli ar amerikāņu ķīli,jo mēs Krievijai esam pārāk tuvu,bet no štatiem pietiekami tālu,lai viņiem nebūtu interesanti mūs okupēt,pat ja tāda vēlēšanās rastos.Kam vajadzēs nokļūt Irānā,tas tur nokļūs pa apkārtceļiem.Eiropa nupat taisās pieņemt bargas sankcijas pret Irānas satelītu radiotraucējumiem.
Atceraties,kā VVF veda Bušu pie rociņas pa lidmašīnas trapu lejā.Tas ir vienīgais no pasaules varenajiem,kas Baltijas valstīs piedzīvojis šādu sagaidīšanu.Pat Klintona vizīte atpaliek,ja neskaita austriešu ķiveru nomainšanu godasardzei pie pieminekļa.Tā kā par Irānu šeit nav runa bet gan par sabiedrotā atbalstīšanu lielajā spēlē.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Normunds 23.03.2010 13:39

Jautājums ir daudz nopietnāks. Vai tā nebija Vīķes-Freibergas kļūda, veidojot priviliģētas attiecības ar ASV? Jo ASV ietekme pasaulē strauji rūk. Un ir lielas šaubas, vai ASV Latviju ir gatava aizstāvet pret Krieviju globāla konflikta gadījumā? Savukārt ES ir pārāk neviendabīga (turklāt Francija vienmēr tradicionāli ir Krievijas pusē). Zīmīgi, ka Igaunijas, Lietuvas un pat Polijas valstu vadītāji pašlaik intensīvi risina sarunas ar Krieviju. Tieši sarunas, jo vienkārša aizbraukšana uz 9.maija svinībām neko pozitīvu nedod. Tā kā vispirms jāsāk veidot līdztiesīgu (Latvijas dalība ES un NATO to ļauj!) dialogu ar Krieviju un tad jau var domāt par Irānu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ateists 23.03.2010 12:22

Pirmkārt Latvijai ir tiesības un pat pienākums balansēt starp mūsu valsts ES – pavalstu ārpolitikas interesēm un mūsu pašu pavalsts tuvajiem sabiedrotajiem – ASV interesēm un lūgumiem
Ja valdošās partijas uzskatīja ka ir jāņem vērā ASV lūgums vai aicinājums tad partijām ir tādas tiesības
Kritika ap un par rīcību ir ne tikai vēlama bet obligāta
Taču Latvijai nav jāņem vērā Irānas Islama Republikas intereses
Latvijai nevar rūpēt Irānas Islama Republikas pavalstnieku liktenis un ciešanas
Jo šie paši pavalstnieki vardarbīgā apvērsumā iestatīja tagadējo klerikāļu režīmu
Un viņu ciešanas ir tikai vēlamas jo kā gan citādi šie indivīdi sāks domāt par varas maiņas nepieciešamību
Laikam neseno protestu apsiešana nebija pietīkami asa jo režīms turpina pastāvēt
ES ietektu pārtraukt jebkuru pretimnākšanu Irānas Islama Republikai

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Piiters 23.03.2010 08:33

Esiet atbildīgāks arī pret ES:
"Eiropas Savienības (ES) ārlietu ministri pirmdien vienojās veikt pasākumus, lai izbeigtu Irānas īstenoto cenzūru.
Ministri paziņoja, ka ir "nepieņemami" traucēt satelīttelevīzijas kanālu signālu un kontrolēt internetu. Eiropa "aicina Irānas valdību nekavējoties pārtraukt elektronisko iejaukšanos satelītpārraidēs un atcelt interneta cenzūru", kopīgā paziņojumā norāda 27 ārlietu ministri. "ES ir apņēmības pilna šo jautājumu risināt un lemt par pasākumiem, lai izbeigtu nepieņemamo situāciju."
Kopš plaša mēroga protestiem, kas izcēlās pēc Irānas prezidenta Mahmuda Ahmadinedžada pārvēlēšanas pagājušā gada jūnijā, Irānas varas iestādes ir ierobežojušas mediju darbību un arestējušas daudzus žurnālistus.
Islāma režīms traucē arī telekanālu darbībai. Cietušo vidū ir arī BBC persiešu valodā raidošais kanāls.
Gandrīz 70 ārzemju radio un televīzijas stacijām, kas izmanto " Eutelsat" satelītu, 11.februārī radās traucējumi. Tā bija Islāma revolūcijas 31.gadadiena."

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autors 22.03.2010 11:21

Piiters, es pagaidam neesmu redzejis "viedokli":)) tikai histeriju par "atbildibu pret valsti". Un iesaku jums apgut civilizetas diskusijas iemanas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Piiters 22.03.2010 10:57

Var gan norādīt. Ja reiz publiskojiet savas domas, esiet gatavs citu viedoklim. Ja to nevēlaties - līmējiet savas apcerējumus līmlapiņās uz ledusskapja.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autors 22.03.2010 10:34

Piiters, izlasiet ludzu velreiz tekstu. Runa iet par atbalstu Iranas sabiedribai un opozicijai PRET Iranas valdibu. Vai tieshaam ir tik gruuti saprast latviski uzrakstitio tekstu?! Un ne jau Jums man noraadit, kaa man jaaizturas pret valsti!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Piiters 22.03.2010 08:57

Eldar,
Nevar jums piekrist, "AirBaltic" pieder valstij, tāpēc tas nav "tikai bizness". Ja mēs nosodām to, ko šobrīd dara Irānas valdība - un publiski mēs to nosodām - tad nekādai papildus satiksmei ar šo valsti šobrīd nav vietas. Un te nav nekādas saistības ar pašu skaito zemi un tās vēsturi. Esiet, lūdzu, atbildīgāks pret savu valsti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autors 21.03.2010 17:31

Veiko, teicami! tieši to arī gribēju pateikt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Veiko Spolītis 21.03.2010 17:05

Paldies Eldar par domu izklāstu. Biju palaidis garām V.Dombrovska paziņojumu, kur viņš to teica? No "bijušā" ārlietu ministra, kuru daži LV politikas pārstāvji neargumentēti cenšas tagad celt godā:(, tā bija gan paredzama rīcība...:)

Persijas mantojums, un vēl jo vairāk neefektīvās econ. sankcijas ir sevi diskreditējušas Kubas un Irānas gadījumā. Cilvēcisko kontaktu veicināšana, tieši tā kā tas notika caur W.Brandt Ostpolitik, bija papildus argumenti, lai Austrumeiropas kvazi-Staļiniskie režīmi zaudētu autoritāti iedzīvotāju prātos.

Ar Irānu šodien ir tieši tas pats - cilvēku kontakti, tirdzniecība un sadarbība ar Irānas mērenajiem spēkiem ir biļete mierīgam Persijas jautājuma risinājumam un saspīlējuma samazināšanai starp Rietumiem un pārējo pasauli

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autors 21.03.2010 16:34

Starp citu, ja kādam interesē, tad šeit Obamas uzruna Irānas tautai sakarā ar persiešu jauno gadu. Viņš cita starpā ieminējās par studentu apmaiņām. Lūk, tas ir tieši tas, kas ir jādara.
http://www.iranian.com/main/2010/mar/obamas-nowruz-message

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Autors 21.03.2010 16:28

Paldies Kārlim par precizējumu par AirBaltic. Bet kas attiecas uz jautājuma būtību, tad pilnīgi visi Irānas demokrātijas aktīvisti ir vienisprātis, ka valsts izolācija tikai un vienīgi spēlē par labu režīmam. Un režīma nostiprināšanās palielina globālos drošības draudus - kodolprogramma, atbalsts Hezbollah un Hamas utt. Veids, kā šos draudus neitralizēt, ir nevis izolēt valsti, bet veicināt pārmaiņas no iekšpuses, un tas ir panākams nostiprinot pilsonisko sabiedrību un opozīciju. Bet kas attiecas uz iespējamajiem "draudiem" Latvijai, tad gribētu atgādināt, ka 11.septembra un citos mega-terora aktos nebija iesaistīts neviens Irānas pilsonis, toties daudzi Eģiptes pilsoņi, bet nav dzirdēts, lai kāds gribētu ierobežot aviosatiksmi ar Eģipti. Uzskatīt jebkuru Irānas pilsoni par potenciālo teroristu vai narkotirgotāju ir dziļi netaisnīgi un ož pēc rasizma.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

gt 21.03.2010 15:11

Īpatnējs spriešanas veids dažiem. Diskutēts tiek tikai par tiem, kas vēlētos lidot pa tiešo no Rīgas uz Teheranu. Bet, ja "pafunktierētu" par tiem, kas lidotu no T uz R? Pie kam, ne tiem, kas iepriekš lidoja no R uz T.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris 21.03.2010 12:51

Labas attiecības ar ASV ir Latvijas drošības garants, bet... šai gadījumā raksta autora argumenti ir gana pārliecinoši. Braukt vai nebraukt uz Irānu ir katra indivīda brīva izvēle.Ēģipte no drošības viedokļa nebūt nav klasi pārāka,bet par par to neviens nerunā. Jaunu tiešo avioreisu atklāšana no Rīgas uz jebkuru valsti, vai tā būtu ASV, Irāna, Ķīna ir tikai apsveicama.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel 21.03.2010 12:31

Gribēju vēl piebilst nezinu, kāda situācija Irānā ir tagad, taču pirms kāda gada Sestdienā bija raksts, kurā bija stāstīts par jauniešiem, kuri kā backpackers bija aizceļojuši līdz Irānai. Rezumē - brīnišķīgi un viesmīlīgi cilvēki, kuru izturēšanās ir patāla no valsts varas nostādnēm. Piekrītu arī tēzei, ka jebkuri kul'tūras sakari nāk par labu. Protams, cita lieta, ja tiešām eksistē risks, ka ar ES pilsoņiem tur varētu notikt kas nelāgs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel 21.03.2010 12:27

Es gan neredzu nevienu negatīvu aspektu, ko vaētu dot šāds reiss uz Teherānu. Ja kāds tur grib doties, tad dosies ar citas lidostas starpniecību, iespējams, samaksājot dārgak. Ja kāds uz Irānu braukt negrib, tad tr nebauktu arī no RIX. Turklāt šaubos, vai Irānas kontekstā ir aktuāls jautājums par to, ka ar šāda reisa starpniecību pie mums sāktu plūst aizdomīgu personu straume. Tāds ir aviobizness - veicam atiecīgos drošības pasākumus, un viss! Tad jau, piemēram, slēgsim reisu arī uz Stambulu - ari tā ir pilsēta, ku ir ļoti raibs iedzīvotāju kontingents. Varbūt naiva prātula, taču - arī no ASV viedokļa drtši vien ir labāk, ja pa potenciāli aizdomīgi cilvēki Eiropā nokļūst ar kaut cik attīstītu sabiedroto starpniecibu (tad cilvēku plūsmu var viegli kontrolēt), nevis piemēram, ar reisu Teherāna - Tirāna vai Teherāna - Belgrada.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 21.03.2010 10:07

Te tomēr ir viena nianse, proti -- airBaltic tomēr nav privāts uzņēmums, valstij tajā joprojām pieder, ja nemaldos 52% daļu. Taču piekrītu autoram, ka Irāna ir fantastiska vēsturiska zeme. Nav jau tā vienīgā, par ko tā var teikt, bet mūsdienu apstākļi ir tādi, ka turp tomēr labāk nebraukt. Piemēram, arī Zimbabvē ir daudz kā skaista un redzama, bet arī tur valdošā iekārta ir visnotaļ nedraudzīga. Personīgi uz Irānu es negribētu patlaban doties.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

a 21.03.2010 00:16

P.S. Īstu brīvā tirgus (ne "labējo", jo politiskais spektrs ir absurds un bezjēdzīgs) skatījumu uz pašreizējo krīzi var izlasīt grāmatā Meltdown http://www.amazon.com/Meltdown-Free-Market-Collapsed-Governm...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

a 21.03.2010 00:13

meinhardt,

Kā nu nedara, glābj parexu, palielina deficītu, iedzen mūs parādos. Tas nu galīgi nav "labēji". Mums ir partijas, kuras sevi nostāda kā labējas, bet rīkojas pretēji.

Kas attiecas uz drošību. Kā gan ASV rūpejas par drošibu ar savām imperiālistiskajām ambīcijām? Iejaucoties citu valstu darīšanās, draudod un okupējot tikai palielinās citu valstu nepatika pret ASV.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 20.03.2010 21:55

Tas jautājums ir jāskatās kontekstā - un ne jau tas, ko saka amerikāņi ir izšķirošais. Uz Teherānu ved reisi no dažādu valstu lidostām. Un cik liels ir brauktgribētāju skaits uz Irānu tieši no Rīgas (vai, teiksim, Baltijas valstīm kopumā)? Var jau būt, ka mums ir labi būt par dažnedažādu citu tranzīta pasažieru apkalpošanas vietu - ceļā uz Irānu. Un Rīgas lidosta par to, protams, gūtu ienākumus. Bet rastos arī visādi neparasti drošības riski.

Nemāku teikt par terorismu, bet Irāna tomēr ir opiātu tirdzniecības centrs. Neviens jau nebūs tik dumjš, ka vestu narkotikas ar avioreisu - bet kādas lietas bīdīt brauks Teherāna-Rīga reisu pasažieri, varēsim tikai minēt. Širāzas rožu dārzi tur diez vai būs svarīgākie. Ja nu kādam tiešām vajag braukt uz Teherānu - kādēļ to nedarīt caur Kopenhāgenu, Frankfurti, Šipholu vai Ruasī? Tur vismaz starptautiskos narkobiznesmeņus pazīst ne pēc teorijas grāmatām.

Es toties nedomāju, ka mums vienmēr vajadzētu iracionāli baidīties no Tuvo Austrumu kontaktiem. Viena no nejaukākajām epizodēm bija pirms kādiem sešiem gadiem, kad Rīgā neielaida pazīstamās Kataras telekompānijas Aldžazīra (Al Jazeera) žurnālistu. http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/201013-valsts_parstavji_ne... . Tas bija 2004.gadā - manuprāt totāls stulbums. Kāda tur vairs runa par demokrātiju, par preses brīvības atbalstīšanu, utml.? Turklāt Katara ir samērā sakarīga un stabila Tuvo Austrumu zeme, turklāt Aldžazīra ir ārkārtīgi populārs telekanāls visā pasaulē.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

meinhardt 20.03.2010 20:46

a

Latvijā krīze tiek risināta ar labējiem līdzekļiem - cirpšanu un neko nedarīšanu. Atliek noskaidrot, kuras partijas ir valdībā un tad atbilde būs rokā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

meinhardt 20.03.2010 20:44

Ar nepacietību gaidu, ko rakstīs E. Mamedovs, jo tā ir retā iespēja dzirdēt arī centriski kreiso viedokli Latvijā. Bet esmu noskaņots pro-amerikāniski, tāpēc šoreiz nepiekritīšu. Neesmu īsti drošs, vai amerikāņu norādījums ir bijis vietā vai nē, bet ASV tomēr ir lielvasts ar atbildību par drošību gan vairāk kā 300 miljonu savu pilsoņu priekšā gan arī daudzu sabiedroto valstu - arī Latvijas priekšā. Latvija varbūt var atļauties oriģinālus gājienus, jo mēs nekad neizšķirsim lielās lietas, bet ASV to nevar atļauties.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

a 20.03.2010 20:34

Kur mums ir kāda labējā partija? Kaut kā neesmu pamanījis. Bet par pārējo piekrītu.

Citi autora darbi
Article article 94e9b47eb53424413213ba7a20e3e78d4d93021a2a0496f22bd704797b55734b

Par nāvessodu 40 Autors:Eldars Mamedovs

Article article 94e9b47eb53424413213ba7a20e3e78d4d93021a2a0496f22bd704797b55734b

Vienotības grābekļi 23 Autors:Eldars Mamedovs