Ušakovs un Lembergs "ārdās" medijos dienu pirms vēlēšanām 0

Pagājušajā piektdienā - pēdējā dienā pirms vēlēšanām, kad apmaksāta aģitācija aizliegta, iespējamo slēpto reklāmu skaits varēja būt ļoti liels.

Iesaki citiem:
Ventas balss lemberga pr

Varēja būt, bet par laimi nebija tik traki - tikai 24 izskatāmie gadījumi, no kuriem par patiešām aizdomīgiem, kurus vērts parādīt blogā, atzinām 10. Tiesa, šis samazinājums panākts galvenokārt dēļ nekārtīgi marķēto oficiāli apmaksāto reklāmas laukumu pazušanas (jo, tīri objektīvi, šīs reklāmas pirmsvēlēšanu dienā presē nedrīkstēja būt, citādi varētu sanākt nepatikšanas ar likumu).

Identificētajos aizdomīgajos gadījumos pagājušopiektdien ļoti izteikti dominēja divas personālijas - SC un ZZS premjeru amatu kandidāti Aivars Lembergs un Nils Ušakovs... Un kā gan citādi varēja būt, jo tieši šīs abas partijas arī ir pārliecinošas mūsu monitoringa līderes iespējamo slēpto reklāmu skaita ziņā. Gluži kā oficiālā kampaņā - dienu pirms vēlēšanām noslēgt ar "spiedienu" uz līderiem.

UŠAKOVA FRONTE

1. Telegraf "Елена Ушакова: "Мне хочктся все успеть"" (SC, Ušakovs)

Iesildoties sākam ar publikāciju citādi salīdzinoši korektajā laikrakstā "Telegraf", kur tieši dienu pirms vēlēšanām parādās intervija ar Nila Ušakova sievu Jeļenu (medijos šī ir vismaz jau trešā viņas intervija pirmsvēlēšanu periodā). Kā šķiet kolēģiem, "Ušakova sievas intervēšana izmantota, lai palielinātu Nila publicitātes apjomu - pastāstītu, kā atpūšas un ko ēd. Vārdu sakot, rada savējā iespaidu".


Kritērijs:

Nenozīmīgu kandidāta vai ar partiju cieši saistītas personas privātās dzīves notikumu,
dzīvesbiedra, tuvinieku izmantojums, lai palielinātu konkrētā kandidāta publicitātes apjomu;

2. Vesti Segodna "Новоселье для десятерых" (SC, Ušakovs)

3. Ves.lv (dublēts)

Ja iepriekšējā rakstā uzzinājām, ka Ušakovs spēj priecēt savu ģimeni, tad šajā mēs uzzinām, ka viņš prot parūpēties arī par svešu ģimeni, kas nonākusi grūtībās! Var jau būt, ka esam neglābjami, sabojāti ciniķi, tomēr mums šķiet, ka šāds raksts dienu pirms vēlēšanām neparādītos, ja mērķis nebūtu parādīt Ušakova izpalīdzību un gādību.


Kritērijs:

Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli
politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidot, lai deputāta kandidāts vai
partija gūtu publicitāti medijā;

4. Vesti Segodna "Путепровод в строю" (SC, Ušakovs)

Vēl vienā rakstā par ieganstu, lai ievietotu Ušakova bildi un publicētu viņa viedokli, izmantota automaģistrāle, kuras atklāšana - kāda sakritība! - "iegadījusies" tieši pirms vēlēšanām.


Kritērijs:

Pseidonotikumi. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli
politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidot, lai deputāta kandidāts vai
partija gūtu publicitāti medijā;

LEMBERGA FRONTE

5. Ventas Balss "Mūsu iespējas palielinās" (ZZS, Lembergs)

6. Вентас Балсс "Возможностей становится больше"

Ja Ušakovs atklāja maģistrāli Rīgā pirmsvēlēšanu dienā, tad Lembergs Pārventā izbūvētās ielas atklāja pašā vēlēšanu dienā - tūlīt pēc tam, kad nobalsoja Ventspils Jaunrades namā. Vēl būtu interesanti uzzināt, ko viņš plānoja ēst vēlēšanu dienas brokastīs un kā pavadīt rezultātu gaidīšanas vakaru, taču tas šajā "ļoti saturīgajā" preses konferencē diemžēl tomēr netika pajautāts


Kritēriji:

Deputāta kandidāts vai ar partiju cieši saistīta persona (piemēram, premjerministra amata
pretendents) tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/ galvenais
komentētājs, raksturotājs/pārstāvis (netiek pamatots, kādēļ tieši šī persona uzskatāma par
labāko notikumu komentētāju);

Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam vai ar partiju cieši
saistītai personai netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus,
lai izceltu personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas
un jautājumus, kas attiecas uz personas atbildības un darbības lauku;

7. Ventas Balss "Ir jāpanāk citi un jāapsteidz" (ZZS, Lembergs)

8. Вентас Балсс "Нагнать и перегнать других"

Protams, ZZS un Lemberga slavināšanas turnejai atbilstošs noslēgums - intervija ar pašu Saimnieku. Jautājumi ir tādi, kas ļauj Lembergam izfantazēties, ko gan viņš tik nedarītu, ja būtu premjers; savukārt nav neviena, kas skartu arī "Mēness tumšo pusi".


Kritērijs:

Žurnālists, neuzdodot precīzus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam vai ar partiju cieši
saistītai personai netraucēti izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus,
lai izceltu personības pozitīvās iezīmes, sarunā neskarot būtiskas sabiedriski politiskas problēmas
un jautājumus, kas attiecas uz personas atbildības un darbības lauku;

ANTI-ZATLERA FRONTE

Interesantākais, ka dienu pirms vēlēšanām pa vienam iespējamās antireklāmas rakstam Zatlera partijas virzienā parādās gan krievu presē, gan arī no NRA puses.

9. Ves.lv "Двойные стандарты ПРЗ: с одними олигархами воюет, у других берет деньги" (antireklāma ZRP)

Kā raksta kolēģi, šeit jau bilde vien par ko liecina - bruņoti un bīstami! Protams, pats raksts pilns ar pārmetumiem, bet atkal bez ZRP viedokļa.

Raksts pieejams šeit: http://www.ves.lv/article/187263

Kritērijs: antireklāma – acīmredzami vienpusīga kādas partijas vai tās kandidātu nonievāšana

10. Nra.lv "Pieņemot naudu no oligarhiem, ZRP muļķo vēlētājus"

NRA sadūšojušies vēl pēdējam iespērienam pa ZRP pirms vēlēšanām. Atkal jāatzīst - varēja izveidot korektāku rakstu un šajā blogā tas neparādītos, ja vien būtu iegūts viedoklis no partijas, par kuru raksta.

Raksts pieejams šeit: http://zinas.nra.lv/latvija/politika/55818-pienemot-naudu-no-oligarhiem-zrp-mulko-veletajus.htm

Kritērijs: antireklāma – acīmredzami vienpusīga kādas partijas vai tās kandidātu nonievāšana

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (0) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
Citi autora darbi
V

suņupuikas 1 Autors:Reklāmu novērotāji