Atslēgvārdi:

Tukšas liberālas vietas 11

Paturpinot Eldara blogu par mūsu t.s. “liberāļu” balsojumu Eiropas Parlamentā, gribētu nedaudz aizstāvēt Krišjāni Kariņu un Sandru Kalnieti. Viņi nav vainīgi. Vainīgi esam mēs - sabiedriskās organizācijas, cilvēktiesību aktīvisti un simpatizanti, vēlētāji - kas atbalstīja un turpina atbalstīt K. Kariņu un S. Kalnieti un viņiem līdzīgus par spīti faktiem.

Iesaki citiem:

Ir starpība starp privātpersonu un ievēlēto politiķi. Ir naivi ticēt, ka liberāli, progresīvi domājošs cilvēks nenovēršami būs liberāls un progresīvs politiķis. Liberāls vai progresīvs būs politiķis, kas būs spiests rīkoties atbilstoši.

Ar politiķiem nevajag draudzēties. Uz viņiem jāspiež, lai baidās. Un tagad jautājums: vai Kariņam ir pamats baidīties, ka nākamajās vēlēšanās par viņu vairs nebalsos liberālie vēlētāji? Vai Kalnietei būtu jāšaubās, ka viņas politiskās karjeras uzturēšanai pilnīgi pietiks ar kārtējo “Padomju stāsta prezentāciju Eiropas Parlamentā? Nē, jo mēs neprotam vai negribam savus politiķus saukt pie atbildības. Mēs nelobējam, mēs kautrējamies publiski kritizēt (“nekā labāka par viņiem tik un tā nav”), mēs vēlēšanu dienā visu aizmirstam un visu piedodam (“viņi īstenībā jau visu saprot”).

Es pieļauju, ka privātpersonas S. Kalnietes uzskati cilvēktiesību jomā lielā mērā sakrīt ar manējiem. Taču Eiropas Parlamentā man ir vajadzīgi nevis S. Kalnietes uzskati, bet rīcība. Ņemot vērā viņas reālos darbus, kā labad man būtu jāatbalsta politiķe S. Kalniete Eiropas Parlamentā? Liberāļu vietas no Latvijas Eiropas Parlamentā paliek tukšas. Nākamās vēlēšanas gaidot, jādomā, ar ko šīs tukšās vietas aizpildīt.

Es piedāvātu vadīties pēc principa: ievēlētais politiķis nav nekas sakrāls. Politiķis nepārstāv nedz “valsti”, nedz “tautu”. Politiķis pārstāv savus vēlētājus un ir vēlētāju algots darbinieks. Politiķi jādresē. Tad dažs labs kļūs par valstsvīru. Būsim atbildīgi: dresēsim savus politiķus.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (11) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Eldars 19.10.2009 15:55
Savaa blogaa es arii noraadiiju, kapec Kalnietes kundzes pamatojums shajaa gadiijumaa ir nepaarliecinoshs un neadekvaats:
http://politika.lv/blogi/index.php?id=61597&&stp=1#cp14482

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mārtiņš 19.10.2009 11:40
Labdien, vēlētos visus mazliet nomierināt par Kalnietes balsojumu. Vēstulē viņa skaidri un gaiši pasaka, kādēļ balsojumā atturējās. EPP grupā bija asas debates, jo ir konservatībāki un arī liberālāki deputāti. Kalnietes kundze pieder pie liberālākajiem, jo vērtējam viņas attieksmi pret cilvēktiesībām. Iesaku iepazīties visiem ar Kalnietes kundzes motivāciju, ko viņa norādīja vēstulē Mozaīka. "Eiropas tautas partiju grupā bija ļoti asas diskusijas par šo rezolūciju, jo lielākā dala deputātu uzskatīja, ka EP nedrīkst jaukties dalībvalsts Lietuvas likumdošanas procesā pirms tas vēl nav beidzies. Kad liberāļu un zaļo grupas šo rezolūcijas projektu iesniedza EP, Lietuvas prezidente likumu bija atdevusi atpakaļ izskatīšanai Seimā. Tātad, likumdošanas procedūra vel nebija pabeigta un EP iejaucās Lietuvas likumdošanas procesā. ETP frakcija uzskatīja, ka izteikt vērtējumu par likumu, kura pieņemšana vēl nav pabeigta, nozīmē pārkāpt Lietuvas suverēnās tiesības.

Man ir patiesi žēl, ka tiesību jautājumi pārāk bieži kļūst par ķīlu politiskās spēlītēs. Ja liberāļi un zaļie būtu sagaidījuši, kamēr likums Lietuvā būtu stājies spēkā, un tad vērsušies ar rezolūcijas priekšlikumu EP, tad jautājums par iejaukšanos Lietuvas likumdošanas procesā nepastāvētu. Tad priekšplānā tiešām būtu tiesību jautājumi. Šoreiz priekšplānā izvirzījās nevis saturs, bet politiski mērķi. Arī Ždanoka, Rubiks un Mirskis balsoja par šo dokumentu ne jau, lai atbalstītu homoseksuālo cilvēku tiesības, bet gan lai kompromitētu Lietuvu."

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Krabe 18.10.2009 17:00
Viktor, piekrītu. Dresēsim!
Bet... kā?
Ko darīt? Kā darīt? Kā likt just spiedienu?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Marija 15.10.2009 13:49
Lieliski, Viktor!
Man ari žēl, ka šogad nobalsoju par JL Eiropas parlamenta vēlēšanās. Cerēju, ka uz EP nokļūs Circene, kas solija atbalstīt LGBT tiesības, bet aizbrauca Kariņš ar savu nožēlojamu konservatīvismu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

mustafā 15.10.2009 11:46
Pravozaščitņikam iesaku painteresēties par Pilsoņu kongresu,kādu lomu tas nospēlēja Dziesmotajā revolūcijā un jo sevišķi par beidru skaitu,tad viņš neturētos pie savām sazvērestību teorijām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Clash 15.10.2009 10:25
Liberāls ? konservatīvs.
Godmanis ir vienīgais politiķis Latvijā, kas atbilst liberālam politiķim, neskatoties uz to, ka aprēķina dēļ ir vienojies ar partiju, kas ar liberālismu cilvēktiesībās neizceļas.
Parējie ir nosacītie liberāļi, konservatīvie, sociālisti utt., cilvēki bez pārliecības, bet kas pie kautkā sevi pieskaitījuši.
Man patīk ASV Demokrātu vai britu Leiboristu liberālisms, kas ir liberālisms cilvēktiesībās, vārda brīvībā utt., vienlaikus tie neatbalsta totālo liberālismu ekonomikā, ko faktiski atbalsta visi konservatīvie, es pat to saucu nevis par liberālo ekonomiku, bet tā jau ir "konservatīvā ekonomika", ko faktiski ir aizstāvējusi arī Diena visus šos gadus, tāpēc es to līdz galam nevaru uzskatīt par savu laikrakstu. "Konservatīvā ekonomika" ir tā, kurā prioritārs vienmēr ir finanšu sektors - bankas, biržas, spekulācijas, monetārā politika, kreditēšana, depozīti, pensiju 2. un 3.līmeņi. "Konservatīvā ekonomika" ir tā, kas jau ir pagātne, bet to joprojām cenšās glabt un aizstāvēt konservatīvie. Grib rullēt tādā pašā garā arī tālāk.
Man vajag mēdiju un partiju, kas ir liberāli,
bet kas ir ļoti kritiski pret līdz šim finanšu dominējošo ekonomiku, un to konservatīvo spārnu, kas to joprojām grib stutēt un atbalstīt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Правозащитник 15.10.2009 09:16
Неужели надо было ждать 18 лет (именно сегодня годовщина с того дня, как нас разделили на граждан и неграждан), чтобы убедится: ЗаПЧЕЛ - единственная либеральная партия в Латвии? Она единственная, кто все это время настаивает на принципе всеобщего избирательного права. А голосование по вопросу сексуальных меньшинств только мелкая деталь, подтверждающая общее правило.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sestdienis - meinhardt 14.10.2009 20:32
Nu jā, Tev taisnība, pēc Rietumu pasaules politiskajiem principiem viss loģiski, arī Vācijā LGBT atbalsta visas lielās partijas, izņemot kristīgos demokrātus. Sex minoritātes atbalsta pat sociālisti (Linke), kuru partijas saknes daļēji meklējamas VDR kompartijā. Vienkārši Latvijā līdz šim nekas tāds nebija novērots, SC pret LGBT jautājumiem izturējās diezgan vēsi, bet Rubika vadītā LSP vispār pirms dažiem gadiem balsoja kopā ar LPP "par" homoseksuālisma propagandas aizliegumu. Man likās, ka SC/LSP vēl dzīvo padomju laiku priekšstatos par homosex, bet Rubiks tagad, izskatās, politiskajā ziņā ticis tiem pāri - ja vien vispār pievērsa uzmanību tam, par ko balso :) Bet Kariņš un Kalniete, lai gan EP strādā kopā ar konservatīvajiem, šajā ziņā, manuprāt, ir ar liberāliem uzskatiem, tāpēc dīvaini, ka viņi nepievienojās tiem savas grupas kolēģiem, kas brīvajā balsojumā nospieda "par" podziņu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

meinhardt 14.10.2009 17:45
to Sestdienis

Nav viss dīvaini - LGBT jautājumu aizstāvēšana ir tradicionāla sociāldemokrātu politika "džentlmeņa komplekta" daļa. Tieši Spānijas sociāldemokrāti Zaptero vadībā deva, ja nemaldos, tiesības uz kopdzīvi; tieši Lielbritanijas leiboristu premjers Dž. Brauns bija tas, kas atvainojās par ievērojamā "datorzinātnes tēva" Tjūrina nomocīšana pēc otrā pasaules kara viņa seksuālo preferenču dēļ, tieši leiboristu Londonas mēra Livingstona laikā bija daudz pasākumu LGTB atbalstam, tieši ASV demokrātu partija atabalsta (un sevišķi liels atbalstītājs bija nelaiķis senators Kenedijs) to, ka noziegumi pret LGTB pārstāvjiem to identitātes dēļ tiek kvalificēti kā naida noziegumi un atbilstoši sodīti smagāk (Metju Šeparda akts, pieminot Vaiomingā nomocīto puisi), ir arī daudz pozitīvu darbu - kaut vai partnerattiecību atzīšana (ar tiesībām uz sociāliem pabalstiem) valsts un pašvaldību iestādēs. Un tieši demokrātu pretinieks Švarcenēgers kā Kalifornijas gubernators savulaik uzlika veto geju laulību likumam. Ždanokas un Rubika balsojums ir politiski loģikas, bet pat Latvijas geji dažkārt to nevēlas saprast.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sestdienis 14.10.2009 17:02
Vispār tas izskatās baigi dīvaini, kad Rubiks un Ždanoka ar savu balsojumu nosoda cilvēktiesības aizskarošus likumprojektus, bet Kalniete un Kariņš - nē. EP vēlēšanās es balsoju par Kariņu, bet šitais mani nepatīkami pārsteidza. Autoram pilnīga taisnība, tikai baidos, ka tad, ja nākamajās vēlēšanās rīkošos pēc viņa ieteikuma, man nāksies balsot vai nu par Rubiku, vai par Ždanoku. Varbūt EP līmenī tā arī vajadzētu darīt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Evita 14.10.2009 16:42
Viktor, precīzi, enough is enough. Visas tās runas, ka, "ja mēs atklāti aizstāvēsim LGBT tiesības, mūsu karjera būs cauri", ir apnikušas, jo tām nav nekāda seguma.

Citi autora darbi
Makarovs 60466

Ko (ne)darīt? 11 Autors:Viktors Makarovs