Atslēgvārdi:

Svētki vai sēras? 18

Vienmēr pret Uzvaras dienu izturējos rezervēti - tomēr mums šeit ir demokrātiska valsts un, kamēr neviens nevēlas gāzt režīmu vai neaicina uz atklātu naidu, ikvienam ir tiesības pulcēties un paust tādus uzskatus, kā ienāk prātā.

Iesaki citiem:

Tam visam lemts mainīties bija šogad, kad uzzināju, ka mani tuvi draugi, kas pēc nacionalitātes ir krievi, ir bijuši uz Uzvaras dienas svinībām, un nolikt ziedus pie pieminekļa. Un ziniet ko? Tas aizvainoja manas nacionālās jūtas! Tomēr izrādās, ka man nav vienalga, un manā galvā sāka virmot visas tās nacionālistu idejas, par kuru klātbūtni savā galvā nebiju pat nojautusi. Kā tad tā - tie taču okupantu svētki, Latvijai tā nav svinama diena, tās ir sēras, jo aizsāka deportācijas un ilgu gadu ciešanas! Turklāt, Padomju režīms bija īpašs ar to, ka iznīcināja nevis citas "necienīgās, svešās" nācijas, bet citu starpā arī savējo pamatnāciju, nešķirojot pēc nacionalitātes, bet pēc intelekta, finansiālā stāvokļa un vienkārši nepieciešamības baiļu ieviešanai pielietot teroru. Tad ko svin šie lielākoties krievvalodīgie cilvēki? Savu līdzcilvēku iznīcināšanas mašīnu?

Lai nomierinātu dusmu uzplūdu, nācās atminēties visus tos par, kurus agrāk pati biju izdalījusi, domājot par Uzvaras dienas svinībām. Pirmkārt, ir skaidrs, ka ar mazākumtautību politiku kautkas nebija pareizi jau pašā sākumā. Tā tika uzspiesta caur valodu, nevis caur piederību valstij. Tika veikts dalījums latviešos, un ne-latviešos, nevis runāts par visiem tiem, kas dala šo teritoriju, jūt sevi kā valsts daļu - Latvijas tautu. Turklāt, realizējot smagu "taxation without representation" politiku. Daudziem, kas bija šeit nodzīvojuši visu dzīvi, un pat zināja latviešu valodu, tas likās aizvainojums - iet un kārtot kautkādus dokumentus, it kā viņi nepiederētu šai valstij. Un nelikās, ka valsts šos cilvēkus vēlētos sev. 18.novembris, arī 4.maijs ir īsteni latviskā nacionālisma svētki, un krievi nejūt tos kā savus svētkus. Bet ikviens taču vēlas izjust daļiņu lepnuma par savu valsti, savu nāciju? Nu neko darīt, ja ŠĪ valsts viņus negrib, tad atliek svinēt 9.maiju.

Turklāt, es uzzināju īstu insider story par to, kā ir tur iekšā, tajos svētkos. Treniņbikses, semuškas un šņabis no vienas puses. Sapucētie veterāni un jaunieši, kas ņem viņu, varoņu, autogrāfus, no otras. Dažiem tā ir iespēja iespļaut sejā Latvijas valstij par to, ka tā viņus negrib. Iespļaut sejā valdībai, nevis man vai draudzenes vectētiņam, kas nomira Sibīrijā. Citiem tā ir iespēja izjust lepnumu par tiem, kas ir ap viņiem. Par varoņiem, kas cīnījās.

Es uztraucos par šiem jauniešiem. Viņi vēlas valsti, par kuru var lepoties, cilvēkus, par kuriem priecāties. Bet viņi dzīvo pelēkajā zonā, kur mājās pie virtuves galda runā par to, ka šī valsts nekam neder. Ka tai viņi nav vajadzīgi.

Mēs šausminājāmies par skolās izplatīto video "Denj pobedi-nash prazdnik". Labas ziņas - noskatījos filmu, un tā ir ar cauri kauliem lienošu propagandas un tizluma piegaršu. Kā smadzeņu skalošanas materiāls tā neder, jo ir patētiski garlaikojošs materiāls par lielajiem varoņiem. Salikts kopā pēc labākajām 90-to gadu montāžas pieejām.

Tad ko darīt? Atliek tikai cerēt, ka izglītības sistēma iemāca viņiem atšķirt informāciju, kritiski analizēt un DOMĀT PAŠIEM. Jo no ārpuses viņi saņem dažādus, un nepareizus signālus. Bet kādam taču šajā valstī jāpaliek. Nē, ne jau izslēgt gaismu. Uzturēt gaismu.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (18) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Zanis Uberalles 31.05.2010 17:01
Uzvaras diena = okupacijas diena, navi okupantiem, lai vini man pasuka pimpi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aivars V. 16.05.2010 10:11
9.maijā iegāju pie kaimiņa un noskatījos tā saucamo uzvaras parādi,jo man šī kanāla nav.Tur ir tādi kadri,ka Vienotība tos mierīgi var izmantot priekšvēlēšanu aģitācijā.Piemēram krievu teleoperators noķēra mirkli,kad Merkelei pilnīgi žoklis atkārās,kad viņa ieraudzīja cik augstu krievu zaldāti ceļ kāju,jo šo soli kā liekas izdomāja tieši prūšu militāristi 18.gadsimtā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

uldis 15.05.2010 20:23
drakons 13.05.2010 17:50
Jā, beidzot Curika atmodās un saprata, ka integrācijas politika ir pilnīgs fufelis.
-------
Integrācijas politikas veidotāji un realizētāji ir pilnīgi nejēgas.Bet integrācija notiek,lēni, bet notiek.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Bērziņš 15.05.2010 16:01
linda. - Savā bloga ierakstā, http://www.politika.lv/blogi/index.php?id=61791, Linda Curika minēja, ka dodas prom, visticamāk un neatgriešanos. Pret strādāšanu citā valstī, man nav pretenziju. Nespēju saprast tos, kuri uz citu valsti pārvācas dzīvot pavisam. Man liekas, šīem cilvēkie kaut kas nav ielikts šūpulī, dzimtenes mīlestība ieliekas tieši tad un tieši tur. Tā ir asinīs, nevis prātā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

otra puse 15.05.2010 09:08
"nevis šī valsts tos svinētājus negrib, bet viņi negrib šo valsti"

Piekrītu par 100%.
Un krieviem ir Krievija, kur viņi, lai arī negaidīti, bet var atgriezties. Mums bez Latvijas vairs nekā nav.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

uldis 14.05.2010 22:53
Mēs šausminājāmies par skolās izplatīto video "Denj pobedi-nash prazdnik". Labas ziņas - noskatījos filmu, un tā ir ar cauri kauliem lienošu propagandas un tizluma piegaršu. Kā smadzeņu skalošanas materiāls tā neder, jo ir patētiski garlaikojošs materiāls par lielajiem varoņiem. Salikts kopā pēc labākajām 90-to gadu montāžas pieejām.---------Es šausminos par mūsu valsts galveno izglītības darbinieku nespēju domāt.Vai man būtu jānoniecina krievu tautas nacionālie varoņi Zoja Kosmodejanska ,Oļegs Koševojs un daudzi citi kas atdeva savas dzīvības par savas zemes neatkarību.Man pat nav šajā gadījumā svarīgi ka viņi līdz ar to stiprināja tā dēvēto padomju varu,kas, manuprāt,bija fašistiska-nedemokrātiska vara.Bet es vēlētos, lai šeit dzīvojošie krievi saprot.ka man arī ir tiesības pieminēt savas tautas varoņus.Man ļoti žel ka netiek pieminēti kurelieši un LCP ar J.Čaksti priekšgalā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 14.05.2010 20:35
Pats Dievs Tas kungs ir simboliski izteicis savu viedokli un pasmējies par autores aizlaišanos no "Latvijas, kur vienmēr salst" :)
Nupat no TV laika ziņām:
"Jau vairākas dienas pie mums ir par 10 grādiem siltāks kā Spānijā"

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

uldis 14.05.2010 19:52
Vai neviens nav neko dzirdējis par Ziemeļīriju.Tur angļu imperiālistu ievestie iedzīvotāji svin vel joprojām angļu uzvaru pār īriem, kaut gan ir pagājuši vairāki gadsimti un šī profince tāpēc neiekļavās neatkarīgas Īrījas sastāvā.
Krievu imperiālisms pastrādāja lielus noziegumus okupācijas laikā izvezdams daudzus tūkstošus latviešu iedzīvotājus un ievezdams citautiešus tāpat kā to darija angļu imperiālisti Īrijā.
Es neēsmu reliģiozs fanātists-nacionālists un neaicinu latviešus organizēt teroristiskas vienības kā tas ir Ziemeļīrījā.Man nav naida ne pret vienu tautu, bet ar imperiālismu es nekad nedraudzēšos,lai kāds tas nebūtu: arābu ,ķiniešu vai kāds cits.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

jumors 14.05.2010 16:17
Un es arī atkārtošos - nevis šī valsts tos svinētājus negrib, bet viņi negrib šo valsti. Un ir pilnīga demagogija runāt par atstumtajiem, kuri paši līp pie Maskavas daudzajiem TV kanāliem, latviešu presi izlasīt nevar, jo negrib iemācīties valodu un mūsu valsts viņu acīs ir briesmīgāka nekā mums tas šķiet, jo tādu to mālē vietējās krievvalodīgās avīzes.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Diesel - Andris_2 14.05.2010 14:44
Andris-2
Visiem VISIEM tas ir un paliek antifašistiskās koalīcijas tobrīd labi un kopā paveiktā darba svētki un pieminēšana.
_________________________________________________

Protams. To, ka Jums ir 101% taisnība, pierādā šajā pasākumā kuplā skaitā esošie Krievijas karogi. Kāds savā stulbumā varētu jautāt - bet vai tas nenozīmē, ka tiek svinēts kas vairāk par uzvaru pār fašismu 65 gadus iepriekš? Un atbilde, protams, būtu - nē! nē! un vēlreiz nē! Tiek svinēts tikai un vienīgi "tobrīd labi un kopā paveiktais darbs"".

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 14.05.2010 14:28
...tie taču okupantu svētki, Latvijai tā nav svinama diena, tās ir sēras, jo aizsāka deportācijas un ilgu gadu ciešanas...
---------------------------
Aiz ausīm pievilkta ļaunprātīga demagoģija!

Tieši konkrēti 8/9 maija pēc dažādiem pulksteņiem KAPITULĒJA FAŠISTISKĀ VĀCIJA.

Latviešu ciešanas un deportācijas sakās 5-4 gadus ātrāk, otrreizējā okupācija gadu iepriekš, kādreiz brīvās Latvijas galvaspilsētas ieņemšana 1/2 gadu iepriekš, II pasaules karš beidzās pēc vairākiem mēnešiem, nākamās absurdās deportācijas notika tikai pēc dažiem gadiem.

Dažādu mūsu NATO sabiedroto pārstāvju piedalīšanās 9. maija pasākumos Rīgā arī bija "mājiens ar sētas mietu" dažādiem čugunpierēm, ka visiem VISIEM tas ir un paliek antifašistiskās koalīcijas tobrīd labi un kopā paveiktā darba svētki un pieminēšana.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

AK 14.05.2010 13:11
Žēl, ka autore nepieminēja to būtisku faktu, ka 9. maijā tiek svinēta uzvara pār nacismu. Vai viņa uzskata, ka tas nav būtiski?

Dažiem tā ir iespēja iespļaut sejā Latvijas valstij
----
Nekāds pamatojums apgalvojumam nav sniegts. Vai autore uzskata, ka Latvijas valstij ir tik tuva nacistiskā ideoloģija, kura cieta sakāvi 9. maijā? Tas ir vienīgais veids, kā var saprast autores viedokli. Jo svin tieši uzvaras par nacismu dienu - nevis, piemēram, deportāciju vai Staļina nākšanas pie varas dienu. Tas, citastarp, rāda arī, ka 9. maijs (kā arī 8.) ir antifašisma, nevis krievu vai krievvalodīgo svētki.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

linda. 14.05.2010 12:14
Pilnīgi piekrītu Kalvim - var izvēlēties tādu terminu, kas mazāk tracina latvisko pašapziņu. Tā tiešām nebija nekāda Uzvaras diena, bet nacisma sagrāves diena - kāpēc ne?
Berziņam - pasaule ir mainījusies, cilvēki jau sen nav piesaistīti valstu robežām, un var brīvi ceļot, dzīvot citā valstī un pēc tam atgriezties. Un tāpēc nekļūt par valsts nodevējiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Bērziņš 14.05.2010 00:13
Bet, Jūs nepaliksiet uzturēt gaismu, Jūs aizbrauksiet prom. Un tad nebūs jābrīnās, ka latviskais sarūk, ka 9. maijs pārspēj citus svētkus... par savu brīvību ir jācīnās un nevis - ATKAL ?!??!, bet visu laiku jācīnās. Bet daži labāk izvēlas braukt prom...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

drakons 13.05.2010 17:50
Jā, beidzot Curika atmodās un saprata, ka integrācijas politika ir pilnīgs fufelis. Krievi nekur prom nebrauks, valodu nemācīsies, būs nelojāli un svinēs savus svētkus. Latvija viņiem nafig (Ušakova slengā runājot) nav vajadzīga. Viņiem ir sava prese, radio, TV un savi politiķi. Rīga ir Ļeņingrada.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

WC 13.05.2010 09:00
"kamēr neviens nevēlas gāzt režīmu ...."
Šis ir spilgts citāts un patiesi patiesi jauks un savdabīgs "sveiciens" no saulainās Portugāles.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 12.05.2010 23:25
Visumā piekrītu autorei. Pats datums jau nav ne pie kā vainīgs: piemiņas un atceres dienas var būt vairākas - 9.maijs ir tikpat piemērots kā 8.maijs, 16.marts, 1.septembris vai jebkurš cits ar 2.pasaules karu saistīts datums. Svarīgi tomēr ir - KĀ atzīmēt.

Svarīgi ir vārdi, kurus izvēlamies: Latvijas kontekstā neklātos saukt 9.maiju par "Uzvaras dienu" (jo valsts tolaik nebija - un nav jēgas runāt par to, vai esam kaut ko "uzvarējuši" vai nē). Gluži tāpat arī nav jēgas no historiogrāfijas koncepta "Lielais Tēvijas karš" - pirmie 2.pasaules kara šāvieni mūsu valstī atskanēja jau 1940.g. 15.jūnijā Masļenku robežpunktā, un vēl vairākus gadus pēc 1945.g. turpinājās nacionālo partizānu cīņas.

Lai retoriku par "Uzvaras dienu", "Lielo Tēvijas karu" un "atbrīvotājiem" izmanto citi - mums nav grūti atrast atbilstošākus nosaukumus ("nacisma sagrāves atceres diena", "2.pasaules karš", "SZSA karavīri") Ir skumji, ja arī pašvaldību deputāti un skolu direktori tādas lietas nesaprot un turpina atražot padomju propagandas štampus - http://www2.la.lv/lat/latvijas_avize/jaunakaja_numura/latvij... .

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Liidzjuteja 12.05.2010 21:59
Ja taa padomaa, mana liste "Latvijas cilveeki, ar ko lepojos"(no pagatnes un lidzgaitnieki) vai "Latvijas cilveki, kam liidzinaaties" nav iisa, bet gauzhi raiba un kopsaucejus tur var atrast tikai 2 - valoda vai valsts, kuraa dziivo(attiecibaa uz tiem, kas nav latviesi pec nacionalitates). Nezinu, savas izveeles izdariiju pati, leenaam, pec visu skolu beigshanas. Varbut parlieku lielam uztraukumam nav pamata, lielaka dala skolu beidzeju nav 100% personibas un lielakas autoritates varbut var sastapt gan ziniibu gaismas piliis, gan vilciena kupejaa- braucot uz Ukrainu, gan parkaa uz solina.

Saistītie raksti

www.miomilo.lv miomilo.lv

Citi autora darbi