Atslēgvārdi:

Šķēres un politika 29

Un tomēr, – vairāk cilvēku droši vien atzītu, ka viņiem ir „savs” frizieris, pie kura atgriezties vēl un vēl, nevis „savi” politiķi, par kuriem balsot atkal.

Iesaki citiem:

Ar ko politiķis atšķiras no friziera? Pēc pārdomām un Platona „Politiķa” pāršķirstīšanas nolēmu tomēr sākt rakstu ar šādu vienkāršu jautājumu, nevis Poppera sīvi kritizētā sengrieķa citātu, kam vienīgais nolūks būtu drusku pavilkt uz zoba atvērtās sabiedrības aizstāvju un atmaskotāju epohālo cīkstiņu Latvijas politiskajā dūksnājā.

Pārdomāju tāpēc, ka sanāktu rūgti asarains ņirdziens, jo šī sadursme no avīžpapīra pārceļo uz ielām un diemžēl pamatbrīvību īstenošana mūsu demokrātiskajā republikā arvien biežāk izrādās atkarīga no varas visžēlības. Vārdu sakot, nav smieklīgi.

Tātad palieku pie frizieriem un politiķiem. Frizēšana un politika ir ļoti līdzīga, vai ne? Var nocirpt, var pieaudzēt, te piekrāso, tur ieveido, kaut ko uzskrullē un šo to iestīvina. Dažādām gaumēm. Vieni efekti turas dienu, citi līdz mata galam.

Abos gadījumos kāds, kuram maksājam, parūpējas par mums. Varam gurdi pasnaust vai modri sekot līdzi un pakomandēt, bet, ja nepatīk, nākamreiz izvēlēties citu.

Taču ir arī būtiskas atšķirības. Frizūra parasti šķiet svarīgāka nekā frizieris, bet politikā uzmanības lauvas tiesa tiek darītājam, nevis izdarītajam. Sēžot friziera krēslā neaizmirstas fakts, ka šobrīd kāds rīkojas ar mani. Savukārt politikas laukā ierasta lieta ir savdabīga amnēzija, sevis aizmiršana – atsvešinātais „politiķi dara” aizstāj konkrēto „politiķi dara man”. Ik pa laikam dzird arī atgriezenisko formu „es frizējos”, bet zīmīgā kārtā politikai nav ne sava darbības vārda, ne atgriezeniskās formas, atliek vien „nodarboties ar politiku” vai „politizēties”.

Un tomēr, – vairāk cilvēku droši vien atzītu, ka viņiem ir „savs” frizieris, pie kura atgriezties vēl un vēl, nevis „savi” politiķi, par kuriem balsot atkal. Tieši savējā un svešā nodalījums rada atšķirību veidā, kādā interesē vai patīk politika un frizūra – sarkana parūka uzjautrina klauna galvā, bet kas gan ar tādu dosies uz darbu, ja nestrādā cirkā?

Kurš reiz ir piedzīvojis apcirpšanu mājas apstākļos, tas zinās, ka frizieri nav neaizstājami. Drusku jāpiešaujas, un aiziet! Par to, ka nav neaizstājamu politiķu, ikviens var pārliecināties pēc katrām valstsvīru bērēm, valdību krīzēm, vēlēšanām un revolūcijām. Jautājums tikai – kas nāk vietā, jo viena politiķa nomaiņa ar citu nav īsti tas pats, kas šķēru ņemšana savās rokās.

Te nu būtu vietā atgriezties pie sākumā piesauktā Platona, kurš īstu politiķi salīdzina ar meistarīgu audēju, kas kā velkus un audus spēj pareizā līdzsvarā savīt vīrišķību un gudrību, un šāda dievišķa prasme noteikti nevar piemist daudziem. Uz ko atvērtās sabiedrības aizstāvis norādīs – jā, bet katram ir tiesības uz savu izpratni par „pareizo līdzsvaru” un nevienam uz to nav neapstrīdams monopols.

Uz šīm pārdomām par patiesības monopolu, frizēšanos un politisko darbību mani uzmudināja politika.lv piecu gadu jubileja.

Kopš pašiem portāla pirmsākumiem esmu to redzējusi kā šķēru ņemšanu savās rokās, vai vismaz politiskās darbības anamnēzi, sevis atpazīšanu politikas procesā. Dodot vārdu tiem, kas ir tieši iesaistīti dažādu rīcībpolitiku veidošanā, publiskojot resursus, kas vairo zināšanas un līdzdalības spēju, piedāvājot ekspertīzi, aicinot politiķus uz dialogu ar tiem, kam viņu pieņemtie lēmumi ir jāizdzīvo un radot rīkus ikviena ieinteresēta cilvēka iekļaušanai politikas procesā.

Man ir gandarījums par katru interviju un rakstu, kas pavērš diskusiju kvalitatīvi jaunā līmenī, sniedz argumentus juridiskos strīdos par pamattiesībām vai kalpo kā iedvesmas avots pārmaiņām. Man ir prieks, ka šis līdzdalības instrumentu krājums arvien papildinās, attīstās un to lieto.

Mani uzmundrina tas, ka Google meklētājā ievadot portāla tēmu tik vispārīgos nosaukumus, rezultātu desmitniekā vienmēr ir politika.lv materiāli.

Es ceru – tas, ka vārda „politika” meklēšanā kā pirmo atradumu Google parāda portāla sākumlapu, ir apliecinājums, ka vismaz daļai cilvēku Latvijā jēdziena „politika” izpratne ir būtiski paplašinājusies un tagad saistās ar kaut ko dziļāku, interesantāku un vērtīgāku, nekā pirms pieciem gadiem, kad Latvijā bija tikai politika bez „.lv”. Turpinām griezt!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (29) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Zobs - Autorei 28.03.2007 16:10
1) Cerams, ka ši ir vienkārši drukas vai loģikas kļūda.
"Taču ir arī būtiskas atšķirības. Frizūra parasti šķiet svarīgāka nekā frizieris, bet politikā uzmanības lauvas tiesa tiek darītājam, nevis izdarītajam."
Šī nepavisam nav atšķirība un nepavisam nejau būtiska. Politikā gluži otrādi - tāpat lielākoties pievēršam uzmanību izdarītajam. Ja vien protams ignorējam nenopietnos tikai frizūru apcerētājus.
2) Kad politika.lv kļūs par neatkarīgu portālu ar pašam savu viedokli; pagaidām vienā korītī ar dialogi.lv, "dienu" un šķiet arī sorosa fondu latvijā? Novēlu paaugties līdz savam viedoklim.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris Bogdanovs (guduris@hello.lv) - Nellijai 11.08.2006 00:02
Ek! Sanaaca uz nedeelju aizkaveeties, nav svariigi kur...

Nellija, Juus vai nu negribat, vai varbuut savaa vieglajaa aizkaitinaajumaa (saku to bez jebkaadas veelmes "iekost") nespeejat sadzirdeet to, ko saku es. Pirmkaart, es uzskatu, ka esmu gana nobriedis kaut kaadaas lietaas, lai neietekmeetos nedz no homoseksuaalisma slavinaataajiem, nedz no kaada cita. Visu vienmeer izshkjir mana speeja sev pasham pieradiit kaada viedoklja pareiziibu un KRITISKI IZVEERTEEJOT VISUS pieejamos viedokljus attieciigajaa jautaajumaa, un visus tos skatot kopsakariibaa ar visu paareejo lietu paarzinaashanu, kaadu nu man izdevies guut.

Runaajot par ietekmeeshanos es domaaju tikai un vieniigi tos beernus vai jaunieshus, kuriem nav izdevies satikt dziivee taadus cilveekus, kuri paliidz rast skaidriibu veertiibu izpratnes jautaajumos. Vinjus tieshaam var ietekmeet un zinaamaa meeraa pagruuzt homoseksuaalisma virzienaa, jo 1)ietekmeeshanaas no vides kaa taada tieshaam pastaav, vieniigi dazhos jautaajumos gruutaak pieraadaama, jo augljus nes, var nest, peec daudziem gadiem. 2)Jauni cilveeki ir seksuaali viegli uzbudinaami, un attieciigajaa vecumaa vinjaa iepoludinot domu, ka sekss sava dzimuma viduu ir piniiigi normaals, vinjsh var saakt piedomaat pie shii jautaajuma apcerot, vai vinjam arii vareetu buut seksuaala interese par savu dzimumu, un shajaa vecumaa vinjam taa var likties. bet cilveeks ir ieradumu vergs. Jums to negribeetos, bet arii Juus esat zinaamaa meeraa vergs ieradumam par katru cenu nedzirdeet un aizstaaveet tikai sev ierasto uzskatu. un kad shaadas domas cilveekaa ieseezhas, vinjsh var kljuut par ieraduma vergu domaajot par seksu ar sava dzimuma paarstaavjiem, un tad iznaaks, ka sho domu par homoseksuaalisma izplatiishanu paarstaavji sho nenobriedusho jaunieti ir iegruudushi shajaa homoseksuaalismaa vai biseksuaalismaa. Un Juus paarstaavat sho gruudeeju nometni.

Veel kas. Esmun daudzkaart uzsveeris, ka neuzskatu homoseksuaalistus par kaut ko aarkaarteeju vai kaut kaadu briesmiigu slimiibu, kropliibu vergiem. Negribu nevienu tiesaat par to, kas vinjsh ir vai kas vinjsh grib buut, tomeer izplatiit shiis domas uzskatu par galeeji nepienjemamu. Un uzskatu par pienaakumu tas paust visur un vienmeer. Tajaa pat laikaa uzskatu, ka homoseksuaalsitu jautaajumi, vinjiem paliidzot izprast sevi, paliidzeet vinju tuviniekiem izprast vinjus, veicinot saiedriibas iecietiibu un miermiiliibu pret visu citaado, ko vinjiem neuzspiezh kaa cieniijamu un ik dienu uzklausaamu veertiibu, ir jaarisina ar visslielaako nopietniibu, un to VISU VAR IZDARIIT BEZ HOMOSEKSUAALISMA IZPLATIISHANAS TO SLAVINOT CAUR LEPNIIBAS PARAADEEM, MAACOT SKOLAAS UN PADAROT CITAADI REDAMU.

Jums notekkti nav beernu, un Juus pat tuvumaa neesat staaveejusi to tapshanas gaitaa, vai arii tie Juums kriit uz nerviem, taapeec Juus nekad nepamanaat aciimredzamas lietas. Juus tik maz par to visu zinaat, ka Jums nemaz nav tiesiibu censties citiem maaciit dziivot.

Un kur tad Juusu nometnes izslaveetaa iecietiiba pret citaadi domaajoshajiem, ja reiz Juus esat viegli aizvainota tikai taapeec, ka es izsaku savu viedokli, turklaat veel arii censhos to pamatot. Juus tak pati esat neiecietiibas piemeers. Ko Juus varat maaciit un prasiit no citiem, ja pati riikojaties preteeji tam, ko prasaat no tiem? Juus tieshaam esat potenciaala linchotaaja.


Bezvaardim: Es jau tikai nesen esmu saacis shajaa portaalaa ieluukoties. Bet pirmais priekshstats ir radies...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Nellija - Jurim Bogdanovam 08.08.2006 23:36
Nē, Jums nav pamattiesību nebūt ietekmētam, ja ar to saprotat Jums nepieņemama viedokļa izškanēšanu publiskajā telpā Jums dzirdot. Tā vienkāršā iemesla dēļ, ka Jūsu eksistence, nepatika un nespēja pieņemt vienu vai otru viedokli pati par sevi nav iemesls, lai kādam citam liegtu tiesības izteikties. Uzskatāmāk: tas, ka es nepiekrītu Jūsu viedoklim nenozīmē, ka jāaizliedz Jums rakstīt.

Turklāt dažādu viedokļu izskanēšana automātiski nenozīmē, ka Jums no šiem viedokļiem jāietekmējas - tas nu ir Jūsu paša ziņā, kā vērtēt dažādus uzskatus, kam piekrist, kam oponēt, ko ignorēt.

Izņemot vieglu aizkaitinājumu par Jūsu rakstības stilu man nav ne patikas, ne nepatikas pret Jums personiski, jo galu galā Jūs nepazīstu. Savukārt Jūsu uzskatiem piekrist nekādi nevaru, jo tie man nešķiet sakarīgi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Bezvardis - Jurim Bogdanovam 06.08.2006 16:08
Juris Bogdanovs: "Ieej portaalaa politika.lv, un atrodi kaut ko citu bez homoseksuaalisma slavinaashanas aizstaaviibas."

Jāpiekrīt Nellijai, ka atrodat tikai to, ko pats meklējat. Šķiet, ka neesat nekur citur paskatījies šajā portālā, kā tikai pēdējā laika pirmajā lappusē. Nav jābrīnās, ka arī šis portāls pievērš pēdējā laikā uzmanību notikumiem ap praidu, jo tas, kas tur notika, šokēja (te domāju - morāles normu aizstāvētāju svaidīšanos ar saviem izkārnījumiem). Izsakot apgalvojumus par to, kas ir šis portāls kopumā, Jums vismaz vajadzētu paanalizēt tā kopējo rakstu daudzumu un tematiku.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris Bogdanovs - Nellijai 04.08.2006 08:33
Valsts ekonomiskaa situaacija ir atkariiga nevis no laika, bet no politikju piekoptaas politikas ekonomikas jautaajumos.

Jus gan aatri nogurstat. Vai tik gurstoshi vispaar speej koncentreeties uz eksistenciaali svariigiem jautajumiem? Tie ir veel daudz garaaki, ja vien nav amerikanizeeti iisinaajumi uz divaam rindinjaam, kuri nekaadu redzeejumu nav speejiigi sniegt.

Ja vaarda briviibai ir ierobezhojumi, un taa nedriikst kljuut par aizsegu... citu personu pamattiesiibu apdraudeejumam.... Sakiet, vai iejaukshanaas ar savas seksuaalaas orientaacijas demonstraaciju un taas izplatiishanu skolaas, arii maniem iepseejamajiem beerniem pret manu gribu, njemot veeraa iespeejamo ietekmeeshanos, un pret manu gribu, nav manu pamattiesiibu paarkaapums? Vai man nav pamattiesiibu nebuut ietekmeetam un lai man neuzspiezh man nepienjemamu viedokli un nepienjemamaa veidaa. Vinjiem to uzspiest nedriikstu, bet vinji man...? Kaa tur ir ar to interpretaaciju.

Redzat, viedoklju apmainja man shkjiet svariiga, bet demonstraacija un viedoklju nedzirdeeshana nav to apmainja. Un apmainja, kura nekur neved, nav nekaada apmainja. To ir jaamaak dariit un visiem ir jaabut gataviem arii atkaapties, ja pieraadisiies kaadi jauni un neapgaazhami apstaaklji. Ja tas nenotiek nekad, tad ir vispirms jaaiemaaca to dariit. Arii Dienai un Politika.lv

Par pedofiiliju - es Jums vaicaaju nevis par pedofiiliju kaa noziegumu, bet par Juusu riiciibu, ja Latvijaa kaada grupa iestaasies par seksa ar 12 gadiigiem beerniem atljaushanu. Vai Juus meegjinaat leeti izvairiities no atbildes, jo nespeejat buut godiiga arii pret sevi?

Juus man vienmeer esat shkjitusi simpaatiska tieshi taapeec, ka esat ljoti veseliigi un logjiski domaajosha, bet shobriid redzu, ka personiskaa nepatika pret mani Juus padara par nespeejiigu domaat. Esmu viilies.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins 04.08.2006 01:05
Nu viens no shii portaala misijas meerkiem ir intelektualizeet politiku,padariit to paardomaataaku,izdiskuteetaaku,jo biezhi kljudas gadaas taapeec,ka nav paardomaata.Diemzheel ,diemzheel...Intelektuaalim buut arii ir mazaakuma liktenis-jebkuraa tirguslaukumaa to parbljaus((

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Nellija 04.08.2006 00:44
Jūsu komentāru izlasīšana līdz galam vien jau pamatīgi nokausē.

Zīmīgi, ka runājot par cilvēktiesību iluzorumu Jūs piesaucat sociālās tiesības, kas salīdzinoši nesen iekļautas pamattiesību lokā un kuru īstenošana ir atkarīga no valsts ekonomiskās situācijas. Laikam tie ir spēcīgākie argumenti, kas ir Jūsu rīcībā.

Par fašisma, antisemītisma utt. tēmu neatklāšu neko jaunu norādot, ka vārda brīvībai ir robežas - tā nedrīkst kļūt par aizsegu citu personu pamattiesību apdraudējumam vai ierobežojumam.

Ja Jūs piekrītat, ka idejas ir vērtīgas, ka domāšana un domu apmaiņa un dažāda veida (t.sk. politiskā) konkurence ir vērtīga, nu tad Jūs esat atbildējis uz jautājumu par vārda brīvības vērtīgumu. Ja viedokļu apmaiņa Jums nešķiet vērtīga, nu tad es īsti nesaprotu, kāpēc un ar ko Jūs nodarbojaties šajā diskusiju vietā.

Par pedofiliju - noziegums ir nevis tiesību īstenošana, bet gan sodāms pārkāpums.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris Bogdanovs (guduris@hello.lv) - Nellijai 03.08.2006 22:58
Nellija laikam lepna palikusi. Varbut vienmeer taada ir bijusi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Juris Bogdanovs (guduris@hello.lv) - Nellijai 02.08.2006 17:55
Nellijai laikam tieshaam ir dikti daudz ko dariit, taapeec vienkaarshi papildinaahsu jau teikto un uzdoshu dazhus jautajumus, ceriibaa uz tiem sanjemt kaadreiz arii atbildi.

Mani interesee pashas Nellijas domas par to, kur vinja saskata vaarda briiviibas veertiigumu, un vai viekaarsha izteikshanaas, bez izgliitoshanaas visai sabiedriibai svariigos jautaajumos, tajaa skaitaa par cilveeka apzinjas dabu un atbildiibu Radiitaaja priekshaa, ja pienejemam Vinju par esoshu, bez shiis sapratnes par cilveeka buutiibu un suutiibu, ir kaut kas veertiigs pats par sevi. Jo izteikt var gan veertiigas, gan kaitiigas domas. Un nevien nezin, kaa un kad taas cilveekbeernu ietekmee vai nee.

Un ja tomeer ir iznjeemumi (ir), kuri tiek atziitu par nepieljaujamiem, tad uz kaadu kriteeriju pamata tie par taadiem tiek atziiti, un kas to nosaka. Kur ir taa robezha, pie kuras shodien kaut kaadu iemeslu deelj par nepieljaujamiem tiek atziiti antisemiitisku, fashistisku, rasistisku un citu liidziigu domu pauzshana. Kaa to nosaka? Un kas? Un kaapeec tas ir slikti?

Vai nebuutu jaabuut taa, ka mums visiem, ja paraadaas kaut tikai aizdomas par iespeejamo beernu ietekmeeshanos no apkaarteejaa videe valdoshaajaam veertiibaam, buutu jaabuut iipashi piesardziigiem un nopietni jaadomaa, kaa padariit sho vidi taadu, lai taa kluutu gudraaka jeb visu izprotoshaaka patiesaakaa gaismaa, kas arii nodroshinaatu gan iecietiibu, gan atsauciibu izpaliidziigumaa, gan nesavtiigumaa.

Vai Nellijas kundze arii tikpat stingri iestaasies par pedofilu tiesiibaam, kad vinji Latvijaa prasiis atljaut beernu seksuaalu "lietoshanu" no 12 gadu vecuma? Niiderlandee tiesa atzina, ka vinjiem uz to ir tiesiibas. Tad jau Latvijaa arii, jo mees esam vineaa un tajaa pashaa cilveektiesiibu zonaa. Vai Juus iestaasieties par vinju tiesiibaam?

Un vai Juus iestaatos arii par zoofilu tiesiibaam uz seksu ar dziivniekiem, jo visticamaak par radiibas, arii cilveeka patiku no shaada veida "miilestiibas" runaa to organisma kjiimiskais sastaavs, kursh pieraada, vai tie no taa guust baudu, vai nee. Ar meeli veel var samelot, pasakot kaut ko baiju vai mulsuma iespaidaa. Ja atklaatos, ka dziivniekiem patiik sekss ar cilveekiem, vai Juus iestaatos par zoofilu "cilveektiesiibaam"?

Mani tieshaam ljoti interesee Juusu domas visos shajos jautaaumos.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Juris Bogdanovs (guduris@hello.lv) - Nellijai 02.08.2006 01:09
Jums nav nekaadas vajadziibas censties man sleepti noraadiit, ka es esmu dienaszaglis, jo seezhu Internetaa. Taa vienkaarshi shobriid ir sanaacis, un ceru, ka ilgi taa neturpinaasies. Bet iespeeju izmantot nav nekaads greeks. Varbuut es Juus vienkaarshi paarpratu. Tagad, ziniet, visi tik gudri, visur zemtekstus iekodee...

Ja tas raksturo rietumu sabiedriibu, tad pie mums taas veel ilgi nebus.

Pirmkaart, mees zinaam, ka ikvienam ir tieiisiibas uz pajumti un eedienu un darbu un cilveeka cienjai atbilstoshu atalgojumu. Tas nedarbojas. Man par to ir ljoti daudz un ljoti uzskataamu faktu. Tiesiibas uz papiira. Papiira tiesiibas.

Arii vaarda un apzinjas briiviibu man nav. Ja es gribeetu MIERMIILIIGAA GAAJIENAA AR SAVIEM IESPEEJAMAJIEM DRAUGIEM PAUST VIEDOKLI, KA LATVIESHI IR PAARAAKI PAAR VISIEM CITIEM, BET AFRIKAANJI IR DIVUS LIIMENJUS ZEMAAKI, MAN TO NEVIENS NELJAUTU. Cik nedemokraatiski. JA ES TO VEEL ARII MEEGJINAATU IZDARIIT KAADAA AAFRIKAS VALSTII, MANI, VISTICAMAAK, NOINCHOTU, PAR SPIITI VISAAM MANAAM TIESIIBAAM UZ VAAARDA BRIIVIIBU. UN PAREIZI DARIITU, JO AR SAVU SLIMIIGO ATTIEKSMI KAUT KAADAAS LIETAAS NEVAR IET CITU TELPAA UN LEPNIIBAA TO UZSLIET KAA KAROGU.

Otrkaart, likuma vara pastaav prieksh vieniem taada, prieksh citiem citaada. Viss atkariigs no staavoklja un ienaakumiem. Moderni. Rietumnieciski. Likums saka, ka katram ir tiesiibas paust savu viedokli, pat ja tas kaadam ir nepatiikams un nepienjemams, un taadaa veidaa, kaadaa to gribas dariit taa paudejam. Bet shis likums darbojas tikai tad, ja savu seksuaalo orientaaciju pauzsh homoseksuaalisti. Vinjus uzklausa un visur citee utt. Vinji visiem gauzhas. Ja kaads paver muti par to, ka shaadu riiciibu uzskata par amoraalu un katiigu beeru attiistiibaa, tad vinju saak lamaat un nedz Diena, nedz politika.lv to neuzklausa. Ja paveicas, var tikt komentaaros un parunaat pashi ar sevi. Taads likums. Vienos gadijumos der, citos neder. Bazniicai taadu tiesiibu nav. To uzreiz nories.

Modernaa rietumu sabiedriibaa vaards greeks nepastaav. Greeku nav. Un ja buutu, tas nevienu neintereseetu, jo pietiek noskaitiit rozhukroni, pavaavuljot kaut ko par Jeezu, kursh izpircis visus manus greekus, un atkal balts un puukains uz naakoshajiem greekiem. Manaa vaardu kraajumaa vaards cilveektiesiibas noziimee tiesiibas uz taisniigumu, paliidziibu veertiibu izpratnes veidoshanaa un nostiprinaashanaa, kaa arii ievirziishanaa uz to kopshanu, vienaliciigi ar cilveekcieniigu atalgojumu par atbildiigi padariitu darbu, iecietiibu pret citu cilveeku uzskatiem tos neignoreejot un nebaazhoties vinjiem virsuu. Bet peedeejo attiecina uz Bazniicu, bet geju kultuuras slavinaataajiem savus uzskatus uzbaazt , bet man tos klausiities un pienjemt ir pat pienaakums. Diivainas ir taas cilveektiesiibas. Ja neesm gejs un par Lepniibas paraadi, tad man nemaz tiesiibu nav, vai arii mans viedoklis tuuliit tiek saukaats par tumsoniigu un dumju.

Es izmantoju tiesiibas tikt nesadedzinaatam, bet es arii neienam nekaadas aplamiibas necenshos uzspiezt. Ja mani kaads gribeetu dedzinaat uz saarta par to, ka es aicinu uz tikumiibaa ievirzoshu un veertiibaas attiistoshu vidi, tad dariet taa. man buus tikai gods shajaa izraadee piedaliities, jo es ticu Radiitaajam un visaam ar to saistiitajaam lietaam, kas gan ir ljoti taalu no taas izpratnes, ko par to saka shodienas Bazniica.

Redzat, es tieshaam nevaru iedomaaties, kas man buutu jaapadomaa ruupiigaak, lai iedomaatos iemeslu, kaapeec mani aarpus shiis modernaas rietumu civilizaacijas buutu jaanolincho. Es, taapat kaa daudzi, savaa dziivee esmu audzis un veidojies liktenja pamestiibaa, un esmu piedziivojis notikumus, par kuriem gribeetu, lai tie nebuutu notikushi, tomeer tur nav nekaa taada, ko es buutu dariijis apzinaati ar ljaunu nodomu.

Un ja ir kas taads, kaa deelj mani buutu vareejushi nolinchot, un bijis pagaatnee, tad shodienas aciim es to nekaadaa zinjaa nebuutu dariijis, un saprotu, kaapeec es vienaa vai citaa situaacijaa esmu rikojies taa vai citaadi.

Nekad neesmu teicis, ka esmu balts. Bet es visas savas utis, kaut arii jau pagaatnee un man vairs nepiederoshas, neesmu centies lepniibaa pacelt augstaak par Dievu un likt citiem mani cieniit ar taam, un veel par to maaciit skolaas, lai mani pienjem tieshi kaa utubungu.

Kas attiecas uz veciem greecinjiem un greekiem, es buutu gribeejis, lai man ir kaads, kursh shajaas un citaas lietaas apgaismo veel beerniibaa, tad daudz kas nebuutu noticis, un daudz kas buutu izdariits daudz labaak. Ko piedaavajat Juus un Juusu aviize un portaals? Vienveidiigu, atveertai sabiedriibai preteeju informaaciju.

Taapeec es tieshi par shaadu apkaarteejo vidi iestaajos prieksh visiem beerniem, un nekaada homoseksuaalisma propoganda shaadaa videe neietilpst. Bet ar veciem un nozheelotiem greecinjiem, ja tie ir atmesti tieshi paarlieciibas deelj, ir taapat kaa ar ziidainju kakaashanu autinjos. Ja kaads Juus atceras taadaa vecumaa, un taapec sauc, redziet, tas tur kakaa biksees, tad shaadi runaataajs ir tas, kuram buutu jaakaunaas, jo vinjsh tieshaam ir tumsonja.

Es pat domaaju, ka dazhi notikumi manaa dziivee man ir naakushi kaa neizbeegama sastaavdalja, lai es nekljuutu lepns aprobezhotiibas deelj un lai labaak izprastu daudzas citas lietas. Tieshi taapeec, ja buusiet lasiijusi, es nenosodu homoseksuaalistus par vinju orientaaciju un esmu paarliecinaats, ka vinji ar to tieshaam nav vairaak vai mazaak nenormaali kaa kreilji.

Taapat es iestaajos arii par to, ka katram ir jaanodroshina pamatiiga izpratne par Radiitaaja, Dieva un cilveeka apzinjas dabas jautaajumiem, un tas ir vieniigais veids kaa tikt valjaa no dazhaadaam apmaatiibaam un speet izprast sevi un savu riiciibu kaados pagaatnes notikumos, to izcelsmi un pasha izveeles lielumu attieciigajaa riiciibaa.

Tas ir tik daudz un tik svariigi, bet Juus tikai par homoseksuaalismu. Varbuut Jums vinekaarshi nav paveicies, un Juus neko dziivee neesat pieredzeejusi taadu, kas liktu Jums to izprast, taapeec atdodat savu dziivi, lai citiem uzgruuztu lietas, kas tiem kaite un no kuraam Juus pati neko nesaprotat.

Un Juus nepiespiediisiet mani par to nerunaat, jo mana paarlieciiba man to liedz. Kas jaadara, jaadara. Turklaat, taas veel ir arii manas tiesiibas. Un es to izjuutu arii kaa pienaakumu. Taapeec, ja gribat to visu izrunaat pa mazuminjam vien, turpinaasim, ja veelaties tikai mieru no manis, tad neceriet.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Nellija - Juris Bogdanovs 01.08.2006 21:45
Atvainojiet par aizkavētu atbildi, diemžēl nevaru veltīt komentēšanai tik daudz laika kā Jūs.

Kodolīgi sakot - par modernu rietumu sabiedrību es uzskatu tādu, kurā kā minumums 1) ikviens indivīds var brīvi īstenot savas pamattiesības, tajā skaitā vārda un apziņas brīvību, 2)reāli pastāv likumu vara.

Modernā rietumu sabiedrībā tādi Jūsu lietoti jēdzieni kā, piemēram, 'grēks" ir tikai vārds kādā no daudziem līdztekus pastāvošiem vārdu krājumiem, nevis nepārsūdzams notiesājošs spriedums.

Labumu no tā visa ir daudz, tajā skaitā pilsētu laukumos vairs (vēl?) nedeg dažāda veida grēcinieku sārti un jebkurš likuma ietvaros var brīvi paust savu uzskatus. Izskatās, ka arī Jūs augstu vērtējat un labprāt izmantojat šīs brīņišķās iespējas būt nesadedzinātam un izteikties, tāpēc pieņemu, ka tālāki skaidrojumi būtu liekvārdība, ja vien Jūs spējat iedomāties jebkādu iemeslu, kura dēļ Jūs ārpus šīs modernās rietumu sabiedrības būtu jau nolinčots. Ja tādu iemeslu nevarat iedomāties, lūdzu padomājiet rūpīgāk.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Secinājumi - Nellijai 01.08.2006 17:10
Dažas atziņas par politiskajām šķerēm un manipulācijām

I.Apzināta amorālisma propoganda un demonstrēšana, kāda tā ir Vācijas "praidos", Brazīlijas parādēs. TV "reāl"šovos un citās nekaunības demonstrācijās patiešam apdraud sabiedrību, it īpaši jaunatni.

II. Vārds homofobs ir bez satura, ja tas attiecināts uz cilvēku viedokļiem par nepieņemamām uzvedības formām, - tas izdomāts, lai lamātu pederastijas kritiķus.
(Vārds homofobs sastāv no 2 daļām: homo - cilvēks fobija - baidles; neviens sabiedrībā nebaidās no homosekusālistiem, un neveins siņus nenīda līdz pirmajam praidam, situācija izmainījās, kad sabiedrība sparata, gejisma patieoss mērķus, kas atklājās geju praidiskajā uzmācībā)

III. Cilvēku nīšanai nav nekāda sakara ar normālu seksuālo orientāciju tāpat kā ar normālu tradicionālu reliģiozitāti.

IV. Cilvēku nīšana - ja tā saprotam homofobiju - drīzāk ir geju īsenotā sabiedrības dezorientācija un jauniešu iesaistīšana pervesijās kā arī izvairīšanās no bērnu radīšanas, abortu propoganda utt., kas iet cieši roku rokā ar porno industrijas un abu dzimumu prostitūcijas biznesu, kas patiešam ir odžu mudžeklis sabiedrībā!

V. Mazākuma tiesības pie mums ir pietikoši aizsargātas, cik tāl tas attiecas uz normālām minoritātēm kā etniskās, reliģiskās utt.

VI Taču pret amorālismu un noziegumiem jāvēršas ar visu likuma bardzību: par pavedināšanu vai jebkura veida deviāciju propogandu jāsoda ar naudas sodiem un reālu brīvības atņemšanu!

VII. Geji ir hiperseksuāli un hiperaktīvi (to pierāda vēsture)
Daļa no viņiem ir paaugsināi agresīvi: Labi zināms, ka daļa fašistiskās Vācijas organizācijas: SA ar Remu priekšgalā bija homoseksuālisti, iespējams, arī pats Hitllers, taču vēlāk viņs pats pārējos izkāva vienā naktī. Taču pirmsākumos saistība starp nac.sociālsmu un gejismu - bija

VIII. Homosekusāļu uzdevums varētu būt: kalpot cilvēcei - transformējot savu nenormālo seksuālitāti citās darbības jomās - mākslā, zinātnē utt.

No tā visiem labums, bet nekāda labuma nav no šo perversiju propagandas;

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris Bogdanovs (guduris@hello.lv) - ......... 01.08.2006 16:07
Vairaak Jums piekriitu, nekaa nepiekriitu, tomeer.

Es joprojaam nesaprotu, ko Juus man gribat teikt ar to gjeograafiju. Turcija un Latvija nav ciiniitaaji, jo taa ir paaraak liela, un mentalitaatei ar to nav nekaada sakara. Vaacieshi nozheelo, ka ielaidushi turkus, jo no vinjiem varaak esot iznaacis liekeezhu un paraziitu, nekaa jeegas. Un visi tikai censhas vilkt uz turieni savus tautieshus un tikai precaas, jo taa ir iespeeja tur palikt un tas jau ir pilniigi pietiekami. Saakumaa. Bet to Turciju vispaar piemineeju tikai muldeeshanas peec.

Par zhiidiem un masoniem. Juus pati sakaat, ka taa ir naudas padariishana. Piekriitu. Un kam tad pieder shii lielaa nauda? Vai mees vispaar visus zinaam, lai jebko apgalvotu? Viens gan ir droshi zinaams, vinji tiecas peec absoluutas varas un ietekmes pasaulee, peec taas paarnejmshanas. Tas arii ir vieniigais Starptautiskaa Valuutas Fonda, Pasaules bankas un Brivaas Tirdznieciibas organizaaciju meerkjis. Un neviens nezin, vai aiz taa staav , kaa Juus sakat, zhiidi vai masoni, vai abi divi. Vismaz es to nezinu.

Un R.Butiljones pimeeers ir kliedzoshs divkosiibas gadiijumus visaugstaakajaa liimenii, taapeec uzskatu pat par vajadziigu to uzsveert vienmeer, jo citaadi jau vispaar beigaas iznaaks, ka mums nav piemeeru.

Ljoti piekriitu par to pieredzi un praata jeb domaashanas atnjemshanu.

Vecaa Deriiba ir ebreju staasts, kursh, turklaat, veel esot arii ticis aptuveni 2000 gadus nodots no paaudzes uz paaudzi mutvaardos... No shodienas cilveeku speejaam kljuust skaidri saprotams, ka tik ilgi un taadu apjomu nav iespeejams nodot mutiski taalaak nesagroziitu. Un arii sagroziitu liekaas neiespeejami nodot. Bet es tur daudz ko nezinu par shiim nodoshanas tradiicijaam.

Es vairaak vai mazaak paarzinu Jauno Deriibu, un tieshaam vinemeer pieturos pie taas, lai gan Jesajas un Jeremijas graamatas arii ir iepaziishanas veertas. UN ES NEKAD NEESMU BIJIS PAR PRINCIPU ACI PRET ACI... Esmu to pat slimiigi uzsveeris daudzos citos komentaaros shajaa portaalaa un delfos. Tas ir pretrunaa ar kristietiibu.

Jaunaa Deriiba runaa par eetiskaam veertiibaam, bet izladiiigas dzimumdziives slavinaashanam pat neveeriiga to pieljaushana tajaas neietilpst. Ar praatiigaammetodeem ir jaaiet un jaarunaa par shiim lietaam vinemeer un visur, kur uzskataam to par vajadziigu. Bet mest uz citiem jebko un apsuakaaties, tas ir pretrunaa ar manu paarlieciibu. Bet gaajiens un homoseksuaalisma slavinaashana tieshi taapat.

Evanjgjeelija veests: ...nevar but taa, ka apgreeciiba nenaak, bet ak vai tiem, caur ko taa naak..., un mana izpratne no Evanjgjeelija ir taada, ka ka nebuut par izlaidiibu visaas taa izpausmees, ne tikai attieciibaa pret homoseksuaalismu, ir stirpi par maz, un tas nav nekas, jo ir jaaiestaajas un jaaruupeejas par gariigumu, par veertiibu izpratni utt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

........-> Bogdanovam 01.08.2006 15:06
Jautājums par ģeogrāfiju joprojām ir būtisks, jo skar jautājumu par mentalitāti, ekonomiku u.tml. Turcija mūs nepavilks un otrādi. Es neesmu baštika fane, tikai - viņš varbūt nav kompetents, ir nedaudz nervozs TV kameru priekšā, taču viņš ir populists, un tas visu izskaidro. Tas katrā gadījumā ir iz sērijas "situāciju komēdija" nevis "es pavisam nopietni domāju, ka...". Es pieņemu, ka konstitūciju viņš ir lasījis, bet tur šī lieta strikti noteikta. Satversme nav likums, kuru var grozīt ik pēc 1 - 4 gadiem. Un lieciet mierā nabaga Roko. Cik var??!! Kā man ir piegriezušās visas šitās teorijas par žīdiem, kas valda pār pasauli, zilajiem, kas dara to pašu, mafiju, masoniem u.t.t. u.tml. Cik var konstruēt konspirācijas teorijas! Nav nekāda konspirācija, ir tikai viena kārtīga naudas padarīšana. Kas to tur, tas jau ir sekundārs jautājums. Un tur patiesībā ir pareģojums, kur pateikts, ka sods ir ne tikai prāta atņemšana, bet arī pieredzes (= teiksim tā, pozitīvo tradīciju) nivilēšana. Turklāt mans skaidrojums vēl ir dikti sekls. Vecā derība ir ebreju stāsts, kas radīts pirms mūsu ēras noteiktā sabiedrībā. Tā kā norāde uz grēka slavināšanu te ir aiz matiem pievilkta. Ja tā gribas atsaukties uz Bībelei - meklējiet Jaunajā derībā. Ja atradīsiet. Jo Vecajā derībā valda princips - aci pret aci, zobu pret zobu, uz ko Jūs tik knaši aiiciniet, savukārt, Jaunā runā par ētiskām vērtībām, par to, kas cilvēku dara cilvēcīgu. Fui, cik skolnieciski uzrakstīju, bet man tā izskatās.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris Bogdanovs (guduris@hello.lv) - ......... 01.08.2006 14:31
Jautaajumu par gjeograafiju nesaparatu. Kas nav iespeejams shodien, taads buus riit, un gjeograafijai ar to vispaar, manupraat, nav nekaada sakara.

Bashtika teikto dzirdeeju pats, un nekas no konteksta nav izrauts. Veel vinja idejas ir par to, lai vecaakiem dotu tik daudz balsu, cik vinjiem ir beernu. Vieglaak buus nopirkt. Mazaak birokraatijas Ar vienu reizi padsmit balsu.

Neesmu ne shii, nedz kaadas citas paritjas biedrs. Un shajaa netaisos staaties jebkuraa gadiijumaa. Partija, kura viecina sabiedriibas noslaanjoshanos un nabadziibas palielinaashanos, beztiesisikumu pret darba deveejiem, nav un nevar tikt uzskatiita par kristiigu. Un vispaar par ko balsot nav, pat izsviitrojot visus kandidaatus visos sarakstos.

Nekas nav tik zils kaa Briseles birokraatija. Atcereesimies kaut vai Roko Butiljoni.

Piekriitu par ASV ietekmi uz pasauli un Latviju. Bet nekas nav iespeejams, ja tajaa visaa savu piekrisshanu nedod muusu pashu baalelinji. Un visnji visi kaa viens no kreisa liidz otram graavim dara vienu. Taapeec arii nav par ko balsot, un to arii nedariishu.

Citaatu no Biibeles megjinaashu samekleet. Jesajas graamata 3 nodalja.
citaati: ...Zeenus Es vinjiem doshu par virsniekiem un vieglpraatiigi neprashas valdiis paar tiem; Tauta buus apspiesta, cits citam maaksies virsuu, katrs savam tuvaakam; zeens uzstaasies pret sirmgalvi un palaidnis pret cieniibas pilno...

veel shis no taas pashas nodaljas: ...,par saviem greekiem tie runaa atklaati, kaa citkaart sodomieshi, un to snesleepj...
...Ak mana tauta! Taas vadonji ir beerni, un sievas valda paar vinju. Tavi vadonji ir tavi maldinaataaji, vinji padara neejamu to celju, pa kuru tev jaastaigaa...!!!
...Kaa juus uzdroshinaties postiit manu tautu un satriek tnabagus...
......taadeelj, ka ciaanas meitas ir kljuvushas LEPNAS, staigaa ar paceltu galvu un raida visapkaart nekautriigus skatienus un tipina ar siikiem soliishiem...

Buutiibaa tas ir tas pats, kas noraade, ka jauni cilveeki un greekslavinaashana, netaisniiba buus kaa Radiitaaja pamestiibas ziime attieciigajaam tautaam.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


........-> Bogdanovam 01.08.2006 13:56
Jums vajadzētu dziļi ieelpot un izelpot, Jūs jau kļūstat nervozs. Es piekrītu par visiem 100, taču mani ļoti velk Jūs pakaitināt un paķircināt.

Baštiks par bērnu vēlēšanām neteica tā, kā tas pēc tam tika izvilkts no konteksta pasniegts pārējiem baudīšanai. Tikpat labi var izraut no konteksta Bībeles citātu un pasniegt tā, kā to tikko izdarījāt Jūs. Jo - kas tajā grāmatā bija sacīts? Kādā kontekstā?

Otrkārt. T.s. praida notikumiem tiešā nozīmē nav nekāda sakara ar vēlēšanām, tas, ka kāds mazliet prātā nedziļš politiķis sāka vāvuļot par tēmu "vēlē mani, vēlē mani" (pirksti niez uzrakstīt - "velē mani, velē mani"....), vēl nenozīmē, ka kāds apvainojies bērns vecumā ap 30, lūpiņu uzmetis, principā varēs attaisnot vēlēšanu ignorēšanu. Lai noskaidrotu attiecības ar nemīlamu partijas biedru, pietiek tikai svītrot viņa vārdu biļetenā. Un tās ir pēdējās muļķības, ka mans svītrojums, ziniet, kaķim ir pie astes. Man no tā paliek vieglāk. Protams, elektorāts tiek vazāts aiz deguna, ar elektorātu manipulē jo gadu, jo izmanīgāk, taču, ja Jums nepatīk - uz priekšu, stājieties ejošas partijas rindās. Prāta daudz nevajag, galvenais - izturība. Praktiski - vienkārši iekšas kā Šleseram. Mana dvēseles struktūra tam neatbilst, taču Jūsu - kāpēc ne.

Treškārt- birokrātija nav zila. Nekad nav bijusi. Birokrātija ir varena.

Ceturtkārt. Pirkt valsti - tas ir vulgāri. Pievienot Turcijai - cik Jums bija ģeogrāfijā? No šī viedokļa raugoties, mūs visus ir nopirkusi ASV. Sen un ar visiem nagiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris Bogdanovs (guduris@hello.lv) - ........ 01.08.2006 11:53
Kur beidzas izgliitoshana un kur saakas seksisma slavinaashana? Kur ir taa robezha, ka labi domaatais paarveershas par ljaunumu?

Redzat, to nemaz nevar taa noteikt, taapeec vajag pietureeties pie droshi zinaamaam un neapstriidamaam veertiibaam publiskajaa telpaa. Protams, ka homoseksuaalisma jautaajumi ir jaarisina, un homoseksuaals cilveeks, es tam tieshaam ticu, nav vairaak vai mazaak nenormaals kaa kreilis, tomeer uz abaam shiim lietaam cilveeks var tik pamudinaats caur ietekmeeshanos vai vinekaarshi nejaushu sakritiibu rezultaataa, ja nav vispaarpienjemtaas ievirziishanas sabiedriibaa un cilveeka praata aizpildiishanas ar patieshaam gariigaam intereseem un nodarbeem.

Un sabiedriiba nav jaasagatavo homoseksuaalisma pienjemshanai, bet gan normaalai attieksmei pret citaado, tomeer ne jau beerniem pieejamaajaa veestiijumu telpaa un lielaa lepniibaa.

Bet beerniem ir jaarunaa un jaamaaca iecietiiba un sveshaadaa izpratne kaa taada, nevis jaaskaidro homoseksuaalisms un taa normaalums, kas VAR IZRAADIITIES PAMUDINAAJUMS UZ TO. Un to nevar izdariit, ja shodien visos liimenjos notiek cilveeku sashkjelshanaas gan peec ienaakumiem, gan peec intelektuaalaas attiistiibas, gan visa kaa cita. Dazahaadiiba naak tikai par sliktu saskanjai. Diemzheel, taa ir, un nekaada muldeeshana to namainiis.

Un probleemas buutiiba nav un nevar buut taada pati kaa ciinja pret rasu naidu. Un arii to nevar atrisinaat caur meedijiem un biedeeshanu ar sodiem. Taa tikai tiek izplatiita vardarbiiba, jo viss atrisinaas tikai ar speeka lietoshanas metodeem. Un tad nu nevajag briiniities, ka sabiedriiba atkal ir vardarbiiga.

Par citas rases cilveeku nevar kljuut, kaut gan viens man to gribeeja iestaastiit. Peec taa staasta par homoseksuaalistu arii vareetu kljuut tas, kuru kaads cits shaadaa vaardaa nosauc. Pilniigas bleenjas.

Un integraacija nenoziimee Baznicu ar taas uzskatiem iedziit kaktaa pashas telpaas, kameer homoseksuaalisma slavinaahsnau padarit par visas tautas veertiibu un pat skolaas maacaamu. Arii demokraatija, itkaa, ir pret shaadu divkosiigu attieksmi pret vieniem. Bet viss vinemeer beidzas tieshi taa. Briseelee zina. Briselee nekljuudaas. Kaa paavests, kura viedoklis tiek uzspiests kaa nekljuudiigs, lai gan pashi katolji sho paavesta peecteciibu Jeezum pashi vien ir izdomaajushi, lai labaak skaneetu, un tikai vinji pashi to neredz un nesaprot, jo vinjiem to patiik taadu redzeet. Bet arii homoseksuaalisti ar saviem staastiem par iedzimtiibu iet tieshi to pashu celju. Dzird un redz tikai to, ko pashiem ir patiikami dzirdeet. Shaajaa shie abi ir kaa dviinjubralji.

Shajaa pasaulee ar paarsteidzoshu precizitaati visi risinaajumi ir stulbi, un kljuust arvien stulbaaki. tagad jau beernus seksam grib no 12 gadiem, grib dot beerniem eeleeshanu tiedsiibas (Bashtiks) utt., lai gan pravietis Jeremija (vai Jesaja, visu laiku juuk), ir noraadiijis, ka beernus par valdniekiem Radiitaajs ieliks nelaimeem nolemtajaas tautaas. Vieniigi E.Stendzeniekam viss ir kaartiibaa. Taa vinja kungs un paveelnieks, naudas maksaataajs... teicis.

Mums esot iespeeja izdariit savu izveeli veeleeshanaas. Zirgam jaasmejas. Nav neviena, par ko balsot, taapeec tuvaakajaa simtgadee uz veeleeshanaam neieshu, jo taapat viss nonaaks citu valstu iizpashumaa. jau ir tur. Kaut vai lai Latvija kljuust par turcijas sastaavdalju. Manas puules neko nemqainiis, jo kurss uz tautas izniikshanu ir uznjemts, un tiek vadiits no briseles zilajiem gaitenjiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


........ 01.08.2006 11:06
Es ļoti atvainojos, varbūt manis teiktais ir nevietā, tomēr es īsti nesaprotu. Izglītojošu darbību vietā, kādu tik veiksmīgi uzsāka Cihanoviča, konsekventi tiek īstenota sabiedrības polarizācija. Tā vietā, lai elementāri sagatavotu sabiedrisko domu pieņemt, ka citi var izjust fizisku kaisli paši pret savu dzimumu (tas gan prasa daudzu gadu darbu), daži cilvēki ar garīga rakstura problēmām un daži nožēlojamas naudas, lētas slavas un pārprastas misijas apziņas dēļ padara integrāciju principā neiespējamu. Vieniem vajag ienaidnieku, otri ir gatavi uz visu, lai eksbicionētu sevi vsā krāšņumā. Problēmas būtība ir tāda pati kā cīņa pret rasu naidu, taču kādēļ risinājums izvēlēts tik STULBS?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris Bogdanovs (guduris@hello.lv) - Nellijai 31.07.2006 20:11
Kas ir modernaa rietumu civilizaacija??? Kas ir rietumu dziivesveids? Vai taa saucamaas "zviedru gjimeniites" ar vairaakiem vecaakiem vai vecaaku Nr1 un vecaaku Nr2, jo tie abi ir viena dzimuma? Un ar ko tas viss ir labs? Vai rietumu civilizaacija ir demokraatijaa, kad Roko Butiljones uzskats, kursh pats par sevi nevienu neaizvaino un vinja cilveektiesiibas nediskriminee, kljuust par iemeslu vinja izspiezshanai no aprites? Vai demokraatija noziimee skalji un biezhi teikt, ka homoseksuaalisms nav greeks un briiviibu geju Praidiem, bet visiem paareejiem mutes ciet? Kaa PSRS laikos, kad zilajos Briseles, pedofilijas skandaalu galvaspilseetas, gaitenjos tika izlemts, kaadu dziesmu mums buus dziedaat, un kaadu nee. Veemiens naak no taa "rietumu dziivesveida", kuru man visi grib uzspiest, preteeji deklareetajam. Ja esat tik atveerta un toleranta, tad vispirms iepaziistieties ar visiem maniem uzskatiem shajaa pashaa portaalaa, kaa arii cieniet manu viedokli, pat ja Jums tas nepatiik. Taa Prezidentes kundze lika visiem darit, lai gan ar to domaaja, ja homoseksuaalistu slavinaataajus visiem buus klausiit, bet paareejiem mutes ciet. Taada demokraatija, saprotiet.

Izskataas ka Nellija Y arii ir apseesta, jo nezin nedz manu attieksmi pret homoseksuaalistiem, nedz pret notikusho agresiju tajaa pasaakumaa. Tajos nav nekaa no Juusu mineetaa, ja vine Juus to ljoti negribesiet tajos saskatiit. Juus tak esat zhurnaaliste, un vinji no shaada ieraduma nekaadi netieik valjaa.

Paskaidroshu. Man nav pat nepatikas pret homoseksuaalistiem un uztveru vinjus pilniigi normaali. Kad rasktiiju komentaaru, nedomaaju tieshi sho Juusu rakstu, jo tas un, laikam, veel viens, no peedeejo laiku aprakstiem, buus vieniigie, kuri nerunaa par homoseksuaalisma slavinaashanu un shaadas nodarbes nevainiigumu.

Bet Juus slavinaat portaalu, kursh ir izteikti vienpusiigs un manipulatiivs. Taapec jau arii sanaak, ka Juus priecaajaties par portaalu, kursh slavina un ciinaas par homoseksuaalisma izplatiishanu, taatad arii pati to daraat. Matemaatika vienkaarsha. Bet, ko meklee, to atrod. Un neceru, ka Juus to speesiet sadzirdeet. Jo Jums maksaa naudu, lai Juus dzirdeetu tikai vienu viedokli.

Izteeles truukums nav noziegums, bet neuzbaaziet sho truukumu visiem citiem, jo Juus redzat tikai to un tikai taadaas kraasaas, kaadaas Jums to kaads ir iedveesis par vispareizaako. Nesagaidu no Jums nekaadu paardomaatu viedokli, jo Juus eedat sveshu maizi, un sludinaat sveshaas veertiibas.

Jums nav nekaa veertiiga, ko sabiedriibai piedaavaat, ieskaitot iecietiibu un veertiibu izpratni kaa taadu, taapeec pat nemeegjiniet.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Nellija 31.07.2006 17:04
Izskatās, ka Juris B ir tik apsēsts, ka homoseksuālisma slavināšanu droši vien saskata arī vilcienu kustības sarakstos vai citās lietās, kam nav sakara ne ar slavināšanu, ne seksualitāti. Ko meklē, to atrod.

Šo rakstu uzrakstīju 20.jūlijā - pirms 'Rīgas Naids - 2006' sestdienas, kuras laikā biju prom no Latvijas informācijas plūsmas. Tagad atgriežoties Rīgā un izlasot avīzēs par to, kas noticis, esmu vienkārši satriekta, cik daudz indes ir cilvēkos, kuri dzīvo tepat līdzās un it kā pieder šai pašai it kā modernajai it kā rietumu dzīvesveida sabiedrībai. Atbaidoša aprobežotība - nespēja saprast, ka katrs no mums ir tikai nejaušības attālumā no visdažādākajām situācijām un identitātēm, kuru pārstāvjus nicinam, nosodām, atgrūžam, novēršamies. Iztēles trūkums, protams, nav noziegums, bet tā izpausmes attiecībās ar līdzcilvēkiem gan nereti ir.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Juris Bogdanovs (guduris@hello.lv) - Bezvaardim 31.07.2006 14:59
Mums nekas cits neesot praataa, kaa tikai geji? Ieej portaalaa politika.lv, un atrodi kaut ko citu bez homoseksuaalisma slavinaashanas aizstaaviibas. Runaajot par sho portaalu vispaar ne par ko citu nevar runaat. Vinjam vajadzeetu saukties Pride.lv

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins 30.07.2006 06:05
Ja te paarmet,ka luuk te tos zilos aizstaav,tad piebildiishu,ka tas nav starpgadiijums,te taa vienmeer ir,ka sabiedriibas mazaakumu aizstaav tikpat stipri kaa vairaakumu.Vai Soross no taa zaudeetaajs? Vai mees no taa zaudeetaaji? Domaaju,ka viineetaaji bus visi.

Buus reiz sveetki uz muusu ielas...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins 30.07.2006 05:45
Nu ja personaali-tad shos frizieris man tiiri labi der,vismaz no 2003 gada jaanjiem es te tuseejos un labi juutos.Dabiski,ka mees esam bagaatinaajushi viens otru ar visvisaadiem viedokljiem,es pat teiktu,ka politikas pasaule nav vairs taada kaada taa buutu bez shii portaala.Ir guuta ari oficiaala atziniiba-piemeeram ,muusu portaals ir guvis atziiniibu ka viens no tiem 20 politiskajiem portaaliem,kas pasaules politikaa ir ieviesis ko jaunu,un sanjemis balvu no Fransuaa Miteraana rokaam.Lai sveshie nograabstas,bet taa tak ir.Tajaa Alberta ielas namaa reiz bija taa ,ka taas smalkaas podinju kraasnis tika jauktaas araa,ka tas smalkais parkets tika izjaukts un "prihvatizeets".Daudz,ljoti daudz ,ir noticies pa vienu gadsimtu ar sho Alberta ielas namu.Bet tagad ira taa,ka citi nami uz to noluukojas ar skaudiibu,un jaa-mazliet arii ar apbriinu.

Jaa es teikshu atklaati,tad shitais nams,tad shitaa iela,shitais portaals liekas paarlieku aristokraatisks,vajadzeetu buut tuvaakiem proletariaatam,sabiedriskaakiem.Nevaig baidiities no tautas,iisteniibaa taa nekozhj.Piemeeram seetnieki uz Alberta ielas labaak orienteejas pasaules politikas procesos neeka nekaa visvis superiigaakie analitikji namos uz shiis ielas.Neticiet?Lai jau...

Ir sveetki uz muusu ielas:)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stalins 29.07.2006 23:47
Nellija ira forsh zakis,bet es nesaprotu kaapeec vinjai uzkluup!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Bezvardis - Jurim Bogdanovam, STOPam un Jurim 29.07.2006 18:29
Jums nu gan, kungi, nekas cits prātā vairs nav, kā tikai geji. Nevarat neko citu izdomāt? Kāpēc nepārmetat portālam, ka tajā netiek publicēti antisemītu, rusofobu un citu fašistiskas ievirzes naida kurinātāju raksti?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

chaagons - chaagons@delfi.lv 28.07.2006 18:15
Attiecībā par politiķu salīdzināšanu ar frizieriem,uzdrošinos apgalvot ka līdzība ir tikai šķietama,jo meistaru un klientu attiecību pamatā ir tiesības un pienākumi vienam pret otru.

Cilvēks,sēžoties friziera krēslā,saglabā iespēju iejaukties frizūras tapšanas procesā,tāpat kā visādu pakalpojumu ņēmēji var"modri sekot vai pakomandēt" visādu pakalpojumu devējus.

Var jau būt ka ir valstis kur politiķi pēc būtības ir pielīdzināti sadzīves pakalpojumu sniedzējiem un politika ir tikai,uz lietotāju virzīts, servisa elements.

Tikai pie mums ir savādāk- politiskās varas sistēma neparedz kontroli no tautas puses pār politiķiem vispār,jeb attiecības"frizieris-klients" pie mums ir mainītas kā"aitu cirpējs-auns".

Protams arī aitas var"modri sekot vai pakomandēt" blējot,tikai ko tas dos,aitu frizieriem ir saistoši aitu saimnieku bet ne aitu norādījumi.

Ja pieņemt ka , vara ir kontrole,bet tautas vara ir tautas kontrole,tad sanāk ka demokrātijas Latvijā nav-starp citu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


STOP - nelijai 28.07.2006 10:25
Kāpēc tiek vajāts kardināls Pujats - draudot viņu iesūdzēt tiesāpar viņa nepiekāpīgo pozīciju gejisma propagandas lietā?

Tādu pašu iemelsu dēļ, kapēc Roko Butiljone tika diskriminēts Eiropas Savienībā - Briselē!

Par saviem uzsaktiem, viņs netika par eirokomisāru, jo atļāvās pateikt, ka domā, ka gejisms tomēr ir grēks.

Geju vara ir ļoti liela, ja jau Itālijas kultūras ministru - sabiedrībā cienījamu cilvēku - varēja diskriminēt par viņa uzskatiem (nevis par darbiem vai profesioālitāti).

tas parāda liberālās sabiedrības liekulību,

Visi ir vienlīdzīgi, bet daži vienlīdzīgāki.

Geji ir tie "visvienlīdzīgākie", un viņu kritika var maksāt ļoi dārgi. Roko nekļuva par komisāru, kardināls aspūdzēts tiesā...

izskatās, ka atgriežas totalitārisma un ateisma laiki, kad kristiešus vajāja viņa pārliecības dēļ!

Nevis rīcības, bet pārliecībās dēļ.

Vai jūtat atšķirību!??

Ko par to domā portāls "poltika.lv"?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris 28.07.2006 09:38
Labs raksts - 4. klases skolniekam.

politika.lv tiešam ir labs saits, bet ja viņi tik ļoti neaistāvētu to homīšu intreses un ieliktu kādu rakstu arī no pretējā flanga būtu vēl labāk, vai rakstu par invalīdiem kuru tiesības (reāli) tiek
apspiestas

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris Bogdanovs (guduris@hello.lv) - Autorei 26.07.2006 20:55
Vai taa bija vienkaarshi slavasdziesma portaalam politika.lv?

Par ko? Vai par to, ka atveertas sabiedriibas vaardaa, preteeji pasha Sorosa saciitajam intervijaa LTV1, notiek vineveidiigas infomraacijas popularizeeshana? Un tad veel ne tikai vienveidiigu uzsaktu, bet pat to uzspiezshanas darbiibu atbalstiishana.

Vai tad Soross nenoraadija, ka veelaas visu iesaistiito vienliidziigu diskusiju? Un vai tad taada ir? Politika.lv publicee tikai Praidu atbalstoshos rakstus, bet taa pretinieku teiktaa nav neviena, pat ja tas iestaatos par visaam homoseksuaalistu tiesiibaam un iecietiibas veicinaashanu pret citaadajiem.

Varbuut nevajag sveitk liekuliibas piecgadee (...cik padomiski skan), jo nekaadas atveertiibas un panaakumu nav. Esam no vienas savieniibas uzspiestajiem tikumiem iebraukushi otras savieniibas murgos. Vieni izspieda Dievu un paceela komunismu, un otri izspieda Dievu par labu liberalajam homoseksuaalismam.

Paareejiem "veeliigi" tiek pamesta iespeeja piedaliities komentaaros, kas domaati tikai pashiem sev. Nekaadas demokraatijas nav. Kas to piesauc, pashi to ierobezho, kad tas vinjiem nav izdeviigi. Arii atveerta sabiedriiba ir tikai prieksh tiem, kuri slavina homoseksuaalismu..

Nopietns pamats sveetkiem.

Citi autora darbi
J ikstens 255x203

Purvs un plānošana 1 Autors:Nellija Ločmele

Tisenkopfs 255x203

Labi dzīvojam?! 8 Autors:Nellija Ločmele