Raksts

Rada notikumus, lai gūtu publicitāti


Datums:
28. augusts, 2010


Autori

Reklāmu novērotāji


21. un 22. augustā kopumā tika atlasīti 14 materiāli, kur varētu būt slēptā reklāma. 21. augustā no 12 atlasītajiem materiāliem piecos identificējam slēptās reklāmas pazīmes, trīs bija šaubīgi, kurus atstājām tālākām diskusijām, pārējos gadījumos slēptās reklāmas pazīmes nesaskatījām.

21. un 22. augustā kopumā tika atlasīti 14 materiāli, kur varētu būt slēptā reklāma. 21. augustā no 12 atlasītajiem materiāliem piecos identificējam slēptās reklāmas pazīmes, trīs bija šaubīgi, kurus atstājām tālākām diskusijām, pārējos gadījumos slēptās reklāmas pazīmes nesaskatījām. Savukārt pagājušo svētdien, 22. augustā, atlasīti divi gadījumi, no kuriem viens identificēts kā iespējama slēptā reklāma, bet otrs – šaubīgais. Šoreiz vairāk dominēja tā sauktie pseidonotikumi, kur deputātu kandidāts parādās bez kāda pamatota iemesla, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, bet kā rezultātā konkrētā partija vai deputāta kandidāts gūst publicitāti, kas pirmsvēlēšanu laikā viņiem ir TIK nepieciešama.

Iespējamās slēptās reklāmas. Aizdomīgie gadījumi 2010. gada 21. augusts.

1. На пресс-конференции мэр Вентспилса Айварс Лембергс (Вентас Балсс (Вентспилс))

Aivars Lembergs preses konferencē stāstījis par koncertzāles celtniecības projekta virzību, tikšanos ar Liepājas mēru un citām aktualitātēm.

Kritēriji:

– Deputāta kandidāts tiek izmantots kā kāda notikuma/procesa/problēmas vienīgais/galvenais komentētājs, raksturotājs/pārstāvis.

– Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.

Fragments:

2. С песней от сердца к сердцу (Вентас Балсс (Вентспилс))

Ventspils Rotari kluba prezidente Zinta Štekerhofa pateicas Aivaram Lembergam par sniegto atbalstu vokālo meistarklašu organizēšanā.

Kritēriji:

– Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.

– Raksts vai informācija par partiju vai deputāta kandidātu tiek pasniegta tajās medija tradicionālajās rubrikās, kas nav saistītas ar aktuālo politikas procesu vai priekšvēlēšanu aktualitāšu atspoguļojumu.

Fragments:

3. Пониженные налоги— инструмент для стимулирования роста эконоиики (Резекненские Вести (Резекне)

Deputāta kandidāts Vjačeslavs Novikovs (Vienotība) klāsta savus uzskatus par vēlamajām izmaiņām nodokļu politikā. Publikācija atzīmēta kā reklāma, bet uzraksts ir grūti saskatāms vai noformēts pārprotami.

Kritērijs

Kritērijs: Apzīmējums “apmaksāta politiskā reklāma” parādās tikai raidījuma beigās, ir grūti vizuāli identificējams un ir proporcionāli daudz mazāks vai nemanāmāks.

Fragments:

4. “Par Labu Latviju!” pārstāvji tiksies ar Vidzemes uzņēmējiem un pašvaldību vadītājiem/ Ziņas (SWH)

Vienas partijas veidots pasākums, lai veicinātu popularitāti. Šādus pasākumus līdzīgi, kā dažādu memorandu parakstīšanu ar entajām sabiedriskajām organizācijām PLL izmanto, lai iegūtu sev popularitāti.

Kritērijs

Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.

Fragments:

5. Rīgas svētki (SWH)

Māris Riektiņš izsaka savu sajūsmu par Rīgas svētkiem, ko viņš šajos svētkos dara un kur piedalās.

Kritērijs Partijas vai deputāta kandidāta pieminēšana/parādīšanās bez pamatota iemesla, kam nav sakara ar atspoguļojamo notikumu.

Fragments:

Papildus aizdomīgs gadījums 2010. gada 22. augustā

1. Notiek riteņbrauciens “Par Labu Latviju!” (NRA)

Vienas partijas veidots notikums, lai gūtu sev publicitāti. Īsi un smalki izstāstīts, kāds ir velobrauciena mērķis, kādi deputātu kandidāti tajā piedalīsies.

Kritērijs

Pseidonotikums. Medija vai sabiedrisko attiecību darbinieku radīts notikums, kam nav sociāli politiskas aktualitātes, kam nepiemīt t.s. ziņu vērtības, kas veidots, lai deputātu kandidāts vai partija gūtu publicitāti medijā.

Fragments


Saturs, kurš šajā mājaslapā publicēts 2014.gadā un agrāk, bija daļa no sabiedriskās politikas portāla politika.lv. Šajā portālā tika publicēti dažādi pētijumi, analīzes, viedokļraksti un blogi, kuru saturs ne vienmēr sakrīt ar politika.lv redakcionālās komandas vai Providus pozīciju.

Creative commons licence ļauj rakstu pārpublicēt bez maksas, atsaucoties uz autoru un portālu providus.lv, taču publikāciju nedrīkst labot vai papildināt. Aicinām atbalstīt providus.lv ar ziedojumu!