Atslēgvārdi:

Parex bankas Maxi konta kampaņa – Latvijas Green Wash 2008 16

Parex bankas kampaņa uzkrājumu produktam "Maxi konts" ar Māri Olti ir ieguvusi otro vietu pērnā gada labāko mārketinga kampaņu konkursā Password 2008. Un pieļauju, ka līdz ar šo veiksmīgo kampaņu Parex zināmas sabiedrības daļas apziņā ieņēmusi vietu – zaļa banka.

Iesaki citiem:

Manuprāt, tas skaidri parāda, kādā līmenī šobrīd Latvijā ir zaļo jautājumu izpratne. Es teiktu – fasādes, ietinamā papīra līmenī.

Pirmkārt, tā ir reklāmas kampaņa, kam nav nekāda sakara ar pašu banku vai produktu, ko tā reklamē. Jo ne jau banka vai tās vadība pati rūpējas un pilda Māra Oltes popularizētos uzstādījumus. Grūti iedomāties, ka Kargins taupa ūdeni un elektrību (nebrauc ar liftu) vai audzē burkānus un atsakās no auto un lidmašīnas, bet tā vietā brauc ar riteni vai sabiedrisko transportu. Nav redzēts arī, ka Parex bankai būtu kāda īpaša vides politika attiecībā uz bankas izsniegtajiem kredītiem vai investīciju projektiem. Bet tieši tas, kam un uz kādiem noteikumiem tiek izsniegti kredīti, nosaka bankas kopējo ietekmi uz vidi. Pasaulē ir populāri ētisko investīciju fondi, kur cilvēkiem ir iespēja ieguldīt savus uzkrājumus vai krāt pensijai, apzinoties, ka šī nauda netiks ieguldīta klimata izmaiņas veicinošos projektos, militārajā rūpniecībā vai vēl kādos citos videi kaitīgos un neētiskos pasākumus. Diemžēl Latvijā neviena banka šādu produktu nepiedāvā (dodiet ziņu, ja es esmu palaidis ko garām!), un arī Parex bankas „Maxi kontā” ieguldītā nauda nav pasargāta no tā, ka tā kalpos kāda militārā režīma interešu aizstāvībai.

Tāpēc es Parex bankas kampaņai "Maxi konts" dotu Green Wash 2008 titulu. Nav jau tā, ka bankas reklamētās lietas būtu aplamas, bet problēma ir tajā, ka Parex ar šādu reklāmas kampaņas palīdzību veido zaļas bankas tēlu, kuram ar pašu banku ir ļoti maza saistība. Turklāt tas arī rada priekšstatu, ka „zaļums” – tā ir kampaņa, tā vieta ir reklāmā. Es gribētu, lai Parex banka – un jebkurš cits uzņēmums, kas sava tēla spodrināšanai grib izmantot zaļo tēmu, uzdod sev jautājumu – ko mēs esam darījuši, lai samazinātu savu, savu darbinieku un klientu ietekmi uz vidi. Tas būtu daudz godīgāk.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (16) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

janis 27.05.2008 17:43

Es gan apsveicu parexiešus - viņi ir iezīmējuši to ceļu, pa kuru paši tālāk domā iet! Ja tā lieta paliks tikai pie reklāmas, tad gan būs par ko pārmest, bet šobrīd cik lasīju Dienā, tad arī brošūras, gada pārskatus u.c. izdevumu Parex jau sāk gatavot no otreizējā papīra. Izkstās, ka tas ir tikai sākums un 'Parex patiešām ir iecerējis iesist roku zaļajā lauciņā:) lai viņiem veicas un ceru, ka viņi atbalstīs arī dažādas citas zaļās iniciatīvas

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Washers 26.05.2008 21:50

Parādījies līdzīgs viedoklis PRistu aprindās: http://www.7guru.lv/blog/kompanijas/hauskapartner/article.ph...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Valdis 18.03.2008 17:39

DaceA. es sapratu! paldies! :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Valdis 14.03.2008 08:44

DaceiA- Es nemetu plinti krūmos, nevienu negrasos nošaut, nedz arī nolaist rokas, kur nu vēl skatīties uz visu pasaulē :))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Valdis 14.03.2008 08:44

DaceiA- Es nemetu plinti krūmos, nevienu negrasos nošaut, nedz arī nolaist rokas, kur nu vēl skatīties uz visu pasaulē :))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 13.03.2008 18:14

Valdim - tas, ko mēs zinām par Parex bankas šefu un viņa dzīves stilu, nevar būt iemesls, lai uzreiz mestu plinti krūmos un norakstītu visu uzņēmumu. Es atvainojos, bet Parex bankas šefs ir citas paaudzes cilvēks, ar tādu vērtību sistēmu, kurā vides aizsardzībai varbūt nav bijusi tāda nozīme, kādu mums gribētos. Tāpēc uzreiz nevajag nošaut visus tos, kas mētā plastmasas maisiņus mežos, jo nav par to aizdomājušies. Vajag ar viņiem strādāt, veikt "audzinošo darbu". Nu, nevar visu laiku ar skepticismu nolaist rokas!!! Tad jau, skatoties uz to, kas notiek pasaulē, vispār nav vērts neko darīt vides aizsardzības jomā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Valdis 13.03.2008 17:42

Vienā no projektiem kurā Olte piedalās, raidījumā Vides Fakti rādija kā Parex šefs Kargins veic nelikumīgu sētas buvniecību ap savu villu Bulduros, turklāt kāpās.
Savukārt, attiecibā uz finansēm es vairak uzticos finanšu konsultantiem. ja runa ir par makšķerēšanu, tad mani interesētu arī Oltes viedoklis. :))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pēteris 13.03.2008 12:59

Lai arī sapratu Dzesijas argumentu, tomēr piekrītu Dacei, jo viņa piedāvā lielisku veidu, kā šo "aizdomīgo" situāciju konstruktīvi atrisināt. Varbūt, ka tiešām ir vērts pajautāt bankai, kas padara tās pakalpojumu tik "zaļu"?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 13.03.2008 12:04

Dzesija - piekrītu, ka no "stingru" zaļo pozīcijas banka var tā izskatīties. Bet es šeit raugos kā NVO sektorā darbojošais cilvēks un redzu iespējas sadarboties nevis "nolikt" potenciālu sadarbības partneri, kas varētu veicināt videi draudzīgāku Latviju. Nu, lūdzu ejiet zaļie pie tās bankas un skaidrojiet, kā kļūt vēl zaļākiem, izmantojiet šo iespēju, ka banka ir reklāmā zaļumu uzrunājusi! Ja banka jums acīs pateiks, ka reklāma ir blefs un zaļuma viņos nav nekāda, tad to arī variet publiski paust un izgāzt šīs kampaņas pozitīvo tēlu! Ja banka sapratīs, ka zaļums ir vērtība un domās par veidiem, kā kļūt zaļākiem, LIELISKI, jo jūs būsiet panākuši pozitīvas izmaiņas! Es uz šo raugos pragmatiski: kā uz sadarbības un uzlabojumu veicināšanu iespēju, kas zaļajai kustībai ir jāizmanto.
Tātad, vēlreiz aicinu zaļo kustības klauvēt pie Parex (un citu uzņēmumu) durvīm un veicināt zaļumu Latvijā (un negruzdīties ar AIZDOMĀM, cik viens vai otrs blefo, kad saka, ka vide viņiem rūp...)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Dzesija 13.03.2008 07:57

Es soreiz atbalstu autora viedokli. Autors, protams, ir tads loti "stingrs" zaļais, tāpēc arī ļoti stingri vērtē šādas a la zaļās lietas. Bet, redz, Volvo kaut ko ražo - viņiem ir reāls produkts, kurš ir videi draudzīgāks nekā citi, viņi ir veltījuši tam resursus, nu, protams, domājot par peļņu. Taču aprakstītās bankas gadījumā nav jau nekāda īsta produkta tam "zaļumam" apakšā. Tā ir veikla un ciniska reklāmistu spēlīte ar aktuālām tendencēm un aktuāliem produktiem - ļoti labi atrasta saikne, super kampaņa, bet - tikai kampaņa.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pēteris 12.03.2008 15:21

Man arī liekas, ka būtu pareizāk interpretēt labticīgi šo kampaņu kā tādu. Zviedrijā Volvo ražo eko-mašīnas. Vai tas ir slikti, ja viņi reaģē uz sabiedrības rūpēm par apkārtējo vidi? Bankas un rūpnīcas taču nav labdarības organizācijas un, loģiski, ka tās motivē peļņa.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 12.03.2008 12:40

Nepiekrītu Ditai - iespējams, ka banka liekulīgi izmanto zaļo kustību, kas parādījusies modē, TAČU šai kampaņai, manuprāt, ir pozitīvie pastarpinātie rezultāti (side-effects), proti, tas, ka noteikti - te runā optimiste - kāds iedomājās ne tikai par taupīšanu, bet arī taupīšanu vides dēļ. PIEMĒRAM, kur citur reklāmas kampaņā mēs varam redzēt, ka izslēdz elektroniskās ierīces no standby režīmiem un izņem lādētājus no kontaktiem?! Manuprāt, zaļo NVO pārstāvjiem vajadzētu izmantot šo mirkli un iet pie Parex un stāstīt par citām iespējām, kā kļūt vēl zaļākiem, nevis brukt virsū un nolikt šo kampaņu. Aicinu izmantot iespējas, nevis a priori pieņemt spriedumu, ka "viņi" nav zaļi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Dita 11.03.2008 23:54

Pilnīgi piekrītu Jānim. Man šī kampaņa šķiet liekulīga, kas nevis piesaista bankai, bet no tās atgrūž. Vai tas ir izdevīgi bankas tēlam? Šaubos.
Cilvēkus par taupīšanu var rosināt aizdomāties godīga un patiesa attieksme, ne iestudētas lomas un viegla paķiķināšana kārtējā reklāmrullītī līdztekus simtiem citu reklāmu, kas slavina pulverus, šampūnus, pamperus etc.
Ja es neticu, ka Kargins un Olte taupa ikdienā, tad arī pats/i netaupīšu. Kāpēc? Reklāma - tā taču tikai tāda spēle vien, spēle!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 11.03.2008 18:36

Es piederu pie tiem, kas šo kampaņu apsveica, ņemot vērā zaļo lietu attīstības stadiju Latvijā šobrīd. Par to arī rakstīju savu blogu pirms kāda laika (http://www.politika.lv/blogi/index.php?id=60454) Protams, Taviem argumentiem ir pamats un tos ir vērts uzturēt un audzināt uzņēmumus, tai skaitā šo banku, kļūt vēl zaļākai. Taču atzīsi taču arī, ka šis ir labs sākums, kā cilvēkiem likt aizdomāties par taupīšanu kā resursu taupīšanu vides dēļ? Galu galā, ko tad Tu vari teikt par visām tām bankām un uzņēmumiem, kas pilnīgi neko šajā lietā nedara, tai skaitā joprojām met virsū plastmasas maisiņus, neļauj šķirot atkritumus, utt utt utt?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aleksis 11.03.2008 14:26

Latvijā ir pieejami dažādi uzkrājumu produkti (t.sk. arī no ārzemju bankām - Nordea, Sampo) - sk. http://www.nordea.com/About%2BNordea/Corporate%2BSocial%2BRe... . Daudzi fondi tomēr nav visai caurspīdīgi - tādēļ mums jāpaļaujas uz fonda pārvaldītāju godaprātu, ka viņi neiepirks videi bīstamu uzņēmumu akcijas. Tādas jebkurā gadījumā ir riskants ieguldījums - atcerēsimies Union Carbide izraisīto katastrofu Bhopalā, Indijā, 1984.g.

Banku korporatīvā atbildība nevar aizstāt valsts regulējumu un vides likumdošanu - katrai atsevišķajai bankai var nebūt pietiekami zināšanu un kapacitātes, lai katru projektu izvērtētu ne vien finansiāli, bet arī pēc tā ietekmes uz vidi. Banka tomēr pirmkārt ir finansu institūcija un tajā strādā eksperti, kuri labāk saprot naudas riskus (nevis, teiksim, apdraudētas putnu sugas vai tml.).


"Pasaulē ir populāri ētisko investīciju fondi, kur cilvēkiem ir iespēja ieguldīt savus uzkrājumus vai krāt pensijai, apzinoties, ka šī nauda netiks ieguldīta klimata izmaiņas veicinošos projektos, militārajā rūpniecībā vai vēl kādos citos videi kaitīgos un neētiskos pasākumus. Diemžēl Latvijā neviena banka šādu produktu nepiedāvā (dodiet ziņu, ja es esmu palaidis ko garām!), un arī Parex bankas „Maxi kontā” ieguldītā nauda nav pasargāta no tā, ka tā kalpos kāda militārā režīma interešu aizstāvībai"
=======
Kādēļ viss sajaukts vienā maisā? Militārā rūpniecība, diemžēl, ir dzīves nepieciešamība - ar militāro rūpniecību var un vajag nodarboties atbildīgi, neapdraudot apkārtējo vidi. Militārā rūpniecība, ja ar to atbildīgi nodarbojas, ir ētiska, jo atbilstošos apstākļos var nodrošināt stabilitāti un mieru. (Mēs taču neuzskatām par neētisku cirvju un citu darbarīku izgatavošanu tikai tādēļ, ka ar tiem var arī nogalināt vai savainot cilvēkus noziedzīgos nolūkos.)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

stienis 11.03.2008 12:08

manuprāt, zaļo ziņu uztvēra tie, kas to gribēja uztvert. lielākā daļa domā nevis par zaļumu, bet par to, kā ikdienā ietaupīt - uz benzīnu, uz elektrību un tamlīdzīgi

Citi autora darbi
Paparde

Lai zemei sāpes nav Autors:Jānis Brizga

Janis brizga 165x152

attīstība vai izaugsme 15 Autors:Jānis Brizga