Atslēgvārdi:

Par tautas skaitīšanu un ministru mainīšanu -- pārdomas otrdienā 16

Labrīt, lasītāji!

Presē ziņots, ka lielās tautas skaitīšanas ietvaros internetā saskaitījies krietni lielāks pulks ļaužu nekā bija paredzēts -- aptuveni 600 tūkstoši cilvēku, kas esot aptuveni 30 procenti no visiem iespējamajiem. Malači. Taču šajā kontekstā rodas lūk, kāds jautājums: Ja jau tā, tad kāpēc procesu nepagarināt vēl pa kādu nedēļu vai pusotru? Nezinu, varbūt Centrālajai statistikas pārvaldei rīcībā ir pārliecinoši dati par to, ka internetā piereģistrējās visi vai gandrīz visi no tiem, kuriem priekš tam bija visa nepieciešamā prasme, tehnika, interese u.tml.

Iesaki citiem:

Savukārt manā dzīves orbītā ir divas personas, kurām ir viss nepieciešamais, bet kuras tā arī nepiereģistrējās, vienā gadījumā tāpēc, ka lielākoties attiecīgajā laika posmā atradās dziļos laukos, kur internets ir minimāli vai tā nav vispār, bet otrā tāpēc, ka darbs visu laiku ķēra darbu un neatradās laika. Varbūt CSP derētu no skapja izvilkt gliemezīti, kurš reklamē tās darbu laikā pirms vēlēšanām, un uztaisīt krāšņu reklāmu (cik nu krāšņa tā var sanākt ar gliemezīti), un skaitīšanu internetā izreklamēt pavisam dūšīgi, lai to turpinātu vēl kādu brītiņu. Jo, redziet, tautas skaitīšanas organizētāji šajā kontekstā ir paguvuši paziņot vienu, ļoti zīmīgu lietiņu: Lai arī internetā piereģistrējās teju vai trīsreiz vairāk darba ļaužu nekā bija paredzēts, budžets tiem, kuri tagad siros pa darba ļaužu mājām, lai viņus skaitītu uz vietas ... nebūs mazāks. Lai arī, acīmredzot, apmeklējamo māju skaits tomēr būs krietni mazāks. Protams, mūsu pārvaldes sistēmā tas nav nekas neparasts -- reiz nauda iedota, krampjaini tā jātur nagos, jo citādi nākamajā reizē varbūt nedos. Bet patlaban, kad joprojām mums visiem josta ir jāsavelk vēl bišķīt ciešāk un tad vēl čut čut ciešāk par to, interneta process šķiet cenas ziņā pat ļoti izdevīga alternatīva tam, ka cilvēkiem pavasara palu un kūstošā sniega laikā ir jābrien pa visu republiku. Vērts padomāt.

***

Vērts padomāt arī par šajās dienās valdošās "elites" kuluāros izskanējušo domu, ka tuvojas tas brīdis, kad derētu nomainīt vienu otru valdības ministru. Vai arī, pareizāk sakot, nav īpaši vērts par to domāt, jo nekas tamlīdzīgs nenotiks vis. Nenotiks par spīti tam, ka ārlietu ministra Ģirta Valda Kristovska kontā visas kļūdiņas, pārteikšanās, minstināšanās u.tml. jau ir sasniegušas pavisam kritisku masu tajā virzienā, kas saucas apšaubāma kompetence. Par spīti tam, ka atsevišķi "zaļo zemnieku" ministri tā arī nevar saprast, kāpēc dažādos amatos nevar likt dažādus un dažādas pakāpes radiniekus. Raugi, viens no viņiem ir aizrunājies pat tik tālu, ka laiks atjaunot valsts uzņēmumu padomes, laikam jau tāpēc, ka radinieku un citu "savējo" ir tik daudz, ka visiem pie valsts pupiem nepietiek vietas. Nenotiks tāpēc, ka mums jau nav normāla valdība, mums ir divas pilnībā neatkarīgas hercogistes, kuras uz laiku ir parakstījušas nosacītu miera līgumu. It īpaši "zaļos zemniekus" tādi sīkumi, kā koalīcijas līgums, netraucē ne mirkli, ja ir laiks bīdīt savas šeptes. Netraucē arī tādi sīkumi, kā budžeta "konsolidācija," jo tā, lūk, varot notikt gan, bet tikai ne jebkādā veidā, kas saistās ar ZZS pārraudzītajām jomām, to tik ne un ne un ne. Un, jā, vēl arī cita lieta -- nedomājiet, Vienotības hercogistes cilvēkbērni, dažādos amatos likt jebkuru cilvēku, kuram kādreiz un pat visvisvisvisvisvisvisnetiešākajā veidā ir nācies saķerties ar mūsu hercogu Ventspilī, piemēram ... nu, teiksim kādreizējo Augstākās tiesas priekšsēdētāju. To gan ne. Toties pavisam priecīgi, piemēram, tiesībsarga postenī varam likt cilvēku, kurš vēl pirms zvēresta pieņemšanas ir paguvis pierādīt, ka viņaprāt, tiesībsargs drīkst runāt tikai pēc tam, kad ir ierunājušās tiesas. Valdošajai "elitei" šāds cilvēks, protams, ir pat ļoti izdevīgs. Tāpat kā pašreizējais KNAB vadītājs, kurš tik daudz laika pavada kārtodams rēķinus pats ar saviem padotajiem, ka apraudzīt nedarbus, kādi notiek "lielajā" politikā (piemēram, domājot par nu jau kārtējo reizi "neatkarīgo" deputātu Visvaldi Lāci, kurš, cik var spriest, ir ņēmis kompensāciju par dzīvokli, kurā viņš patiesībā nedzīvo) -- tam nepietiek laika.

Manuprāt, oriģināls risinājums te varētu būt viens. Nesen nācās redzēt realitātes šovu, kurā sacenšas frizieri. Pirmajā sērijā katram frizierim bija lūgts paņemt līdz savu modeli. Kad visi bija apsēdušies un sakārtojušies, raidījuma vadītāja paziņoja, ka visām modelēm ir jāraušas kājās un jādodas pie tā friziera, kurš atrodas telpas otrā pusē, respektīvi, katram frizierim tika dota pavisam cita modele. No tā, protams, friziera frizēšanas spējas nemazinājās, jautājums bija tikai par to, vai krēslā sēž "savējā" vai svešiniece. Tāpēc mans ieteikums būtu šāds: Vienotībai un "zaļajiem zemniekiem" būtu savstarpēji jāapmaina visi valdības portfeļi, kaut vai lozējot. Ja finanšu ministrs ir tik pārliecināts, ka ZZS pārraudzītajās jomās reformas nenotiek tikai "zaļo zemnieku" iecirtības dēļ, lai tad viņš ņem izglītības un/vai veselības ministriju un ķeras pie darba. Kristovskis varētu kļūt par lauksaimniecības ministru, jo govīm ir gluži vienalga, kādas kvalitātes angļu valodā runā ministrs (to redzējām ar pašreizējo ministru, kurš sākumā vaļsirdīgi atzinās, ka viņam nav tādas angļu valodas spējas, lai varētu runāt ar ļaudīm Eiropā). Tāpat Vienotība varētu ņemt savā pārraudzībā satiksmes ministriju, jo tur ir pat ļoti daudz nebūšanu un neglītumu. Tiesa, arī Vienotība nav bijusi citādi kā naska brīžos, kad posteņos ir jāsabīda "savējie," bet vismaz tā būtu pārmaiņa, jo satiksmes ministrijā ļoti, ļoti sen nav darbojies kāds, kuram, piemēram, neliktos dīvaini, ka Latvijas aviolīnijas vadītājs tik ļoti un tik ilgstoši valsti var vazāt aiz deguna, lai neteiktu -- aiz olām.

Protams, nenotiks arī tas. Valdībā visi ir iekārtojušies pavisam ērti -- tik ērti, ka valsts un sabiedrības intereses var pagrūst pavisam zem tepiķa, lai tik politikāņi var šeptēties tālāk un ne par ko neuztraukties. Piekrītu tam, ko šodien kādā laikrakstā stāsta kāds no mūsu politologiem, proti -- Vienotībai draud "Tautas" partijas liktenis kļūt par pārāk pašapmierinātu un aptaukotu veidojumu, lai no tā vairs būtu kāds labums. Tas, protams, rada jautājumu par alternatīvām šajā Saeimā (Rubiku par ārlietu ministru, Šleseru, Dievs pasargi, atpakaļ satiksmes ministrijā, Šķēli, Dievs pasargi, finanšu ministrijā, un Valēriju Kravcovu par izglītības ministru, lai bērneļiem pastāsta, kā pa fikso var iemācīties latviešu valodu tik dikti, ka pat Īrijas latvieši par to priecājas). Rada jautājumu arī citu: Kurā brīdī latviešu elektorāts ievēlēs Saeimu, par kuru nebūs nepārtrauktu jautājumu, vai tā un tās deleģētie ministri vispār ir kompetenti, lai neteiktu -- ļaunprātīgi. Kārtējo reizi šajā ziņā brāļi igauņi mūs ir apsteiguši. Arī tur premjerministrs pēc nepopulārām reformām ir ieguvis lielāko balsu skaitu. Bet igauņiem ir pietiekami liela pašcieņa, lai aptaujās par to, kam būtu jābūt par valsts prezidentu, neteiktu, ka otrā vietā būtu jābūt kriminālapsūdzētam mēram no mazpilsētas, kā tas ir pie mums.

Jauku visiem dienu.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (16) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ES 16.03.2011 14:59
Saskaitīties jau nu saskaitījos, bet kārtējo reizi pārliecinājos, cik ļoti atšķiras ierēdnieciskā domāšana no parastās. Vēl neesi iegājis lapā, kad jau saņem augstprātīgu paziņojumu- IE vismaz 8., Operu- 10 (melo maitas, tiek līdz autorizācijai un uzkaras), Chrome arī to vissvaigāko. Vai kaut vienā interneta bankā ir nācies lasīt ko tādu? Nē! Tur ir cīņa par klientiem un, laipni lūdzam!, kaut ar no vectēva mantoto browseri. Bet tautasskaitisana.lv moto būtu: "Nu, saskaitieties ar', ja jau jums tik ļoti gribas." Un tas ir akmens klerku dārziņā, jo programmētāji raksta tā, kā noteicis pasūtītājs. Mazliet izbrīnīja jautājums par latgaļu dialekta(valodas?) lietošanu. Tad būtu pajautājuši par lībiešu valodu vai ventiņu dialektu arī. Bet, nekā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Boldrix 16.03.2011 10:16
anglosaxi es nedomāju, ka tev maksā un nedomāju, ka esmu aprobežots. Vienkārši es uzskatu, ka godīgums veicina konkurenci, savukārt tā -pašcieņu un labklājību. Konservatīvie redz pasauli savādāk. Man to grūti saprast, bet būtu vieglāk saprast, ja par šādas nostājas izteikšanu maksātu, tad es redzētu loģiku tajā, kādēļ, lai cilvēks aizstāvētu tos, kas sagrābj varu. Taču sagrābšana un stingrā dūre ir konservatīvās ideoloģijas stūrakmenis, tādēļ nedomāju, ka mēs viens otru varēsim šeit pārliecināt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips > anglosaxim u.c. 16.03.2011 09:31
Manuprāt, nelaime ar Šķēli nav tajā, ka viņš jau reiz bija premjerministrs, jo piekrītu, un esmu to pietiekami daudz teicis, ka toreiz viņš bija pareizais cilvēks pareizajā vietā. Ar visu bikšu gludināšanu un zobu tīrīšanu, kā arī, ja atceramies, ar vienīgo sabalansēto budžetu visā Latvijas valsts vēsturē. Nelaime ir ar to, ka pēc tam, kad politika viņam vairs neļāva spēlēt pirmo vijoli, cilvēks sāka garlaikoties, nolika mandātu un teicās no politikas aizejam pavisam. Ja ne politikā, tad vairs nav vajadzīgs nekāds aklais trasts, cilvēks var sēdēt savos Mākoņos un skaitīt naudu. Kādu daļu savas impērijas atdot sievai, kādu daļu meitām, kādu daļu svaiņiem. Paša puika vēl maziņš, bet gan jau ar laiku arī viņam kaut kas tiks. Arī tas pats par sevi nav nekas traks, nav ko skaust. Bet, diemžēl, ģimenes rocība stiepjas atsevišķās jomās, kurās vienas dinastijas monopols tomēr nebūtu īpaši vēlams, runa konkrēti ir par alternatīviem energoresursiem un vēl konkrētāk par vēja enerģiju. Un patiesībā runa nav par Andri Šķēli konkrēti, runa ir par ne bez viņa palīdzības iedibināto "praksi" mūsu valstī, ka reiz cilvēks ir pie varas kloķiem, tas nekas, ja viņš ik pa brītiņam apmierina arī savas un "savējo" intereses. Ne jau velti pagājušajā Saeimā divas zaļās zemnieces piepeši izlēma, ka atsevišķu personu interešu labad būtu jāparevidē kadastrālās vērtības. Ne jau velti Šķēles veidotā partija darīja visu iespējamo, lai nonivelētu un vājinātu Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju. Runa tomēr ir par pilnīgu paradigmas maiņu, jo politika Latvijā jau kopš privatizācijas laikiem ir iegūlusies pagalam nelāgā gultnē. Un labs piemērs par to ir kaut kas, par ko tagad rakstīšu nākamo blogu. Jauku visiem šī ieraksta lasītājiem dienu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ieva 16.03.2011 08:58
Nezinu, skaitīties internetā uzrādot internetbankas identifikatorus, ja bankas sistēmai ir pieslēgts kaut kas tik caurs, kā Statistikas Pārvaldes sagādātais "šedevrs .....
Bet par tiem ministriem- protams, ka visi var mainīties, jo viņi vienalga ne s... nedara. Tikai tas jau arī neko nemainīs, jo pirmkārt ministri ir tikai aizsegs īstajiem, otrkārt arī partija, kuru konkrētais ministrs it kā reprezentē, necietīs, jo mums ir pārāk daudz stulbu vēlētāju, kuriem vajag tik pamest solījumus bez plāniem tos īstenot, ideju par pareizajiem latviešiem, pareizajiem pilsoņiem (lasi kristīgai Baznīcai) piederīgajiem, un cilvēki, nonākuši ekstāzē, skries balsot.....

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


anglosaxis - Boldrix 16.03.2011 07:31
Nu protams, ka man maksā šie grupējumi, un labi maksā. Vai gan citādi es rakstītu Boldrixam netīkamus komentārus. Bet, ja nopietni, Jūsu aprobežotība ir neizmērojama. Tiklīdz kaut nedaudz cits viedoklis, pat ne cits, tikai paprātošana, kas, kā un kāpēc, tā uzreiz - tev maksā. Jau jau Boldriz nevar ieraudzīt, kur var nopirkt More (katrā vietā, kur tirgo tabakas izstrādājumus), tad neticu, ka Boldrix vispār var ko ieraudzīt...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Gunta Leona 15.03.2011 23:38
Paldies autoram. Kāpēc man jāstāsta, runāju vai nerunāju čangaliski, nezinu. Cienu latgaļu valodu, bet varbūt vairāk runāju krieviski. kas tiem tautas skaitītājiem aiz ādas, tad jau redzēs. Par naudu - pieskaitīju elektroniski arī savu veco māti, kaut viņa iebilda - bet tiem skaitītājiem tak maksās algu, jo viņi nāks pie manis...
Diemžēl palasīju arī citu kom rakstīto. Nu, no tā visa tik viens - viņi varētu kaut govij teikt, lai nēsā pupturi, nevis visiem rāda savus plikos pupus. Ha.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Boldrix 15.03.2011 21:49
Pieņemsim, ka Andris nav neko pretlikumīgu izdarījis. Jā nu tāda mums bija arī normatīvā bāze 90-tajos. Arī Aivars ir tikai smagos noziegumos utt utt, vārdsakot nevainīgs.
Bet tas ko šie cilvēki ir radījuši zaļā, oranžā un citas brigādes, kurā galvenie principi mēs te viens otram pa labam. Ļoti jauki. Tikai brīdī, kad pensiju samazināums, dotācijas zemniekiem, budžetvietas studentiem ir uz jautājuma zīmes, tad šie morāles un ētikas analfabēti turpina savējo bīdīšanu un savējo interešu aizstāvību. No velētāja viedokļa tai vajadzētu saukties varas uzurpēšanai un ja vien anglosaxis un Andris_2 nesaņem kādu labumu tieši no šiem grupējumiem, tad viņus vajadētu neapmierināt šāda kārtība.
Bet cilvēki ir iekārtojušies ērti. Jūs zogat, mēs zogam; Citi par ir gatavi 17 santīmus lētāku degvielu braukt pirkt pēc sludinājuma - nu jāatzīst, ka tas ir tikai principa pēc nevis, lai izdzīvotu. Arī More pīpē uz visiem stūriem, bet neesmu redzēis kur tādas var nopirkt. Turklāt liela daļa saņem minimālās algas. Un tie, kas aizbrauc uz Īriju, daži arī tur pamanās dzīvot uz valsts pleciem. Šeit godīgam būt nozīmē būt minoritātei, tādēļ tādus politiķus nevienam nesparast, jā Vienotībai pietrūkst politiskās pieredzes, bet vai alternatīvas ar klanu atbalsta sistēmām var nosaukt par nobriedušu politiku?
pff... notiesāšana esot rādītājs. Pamēģinien lūdzu izdarīt sekojošo. Saņemiet administratīvo sodu, kur kvītī nav norādīts jūsu personas kods un tad pierādiet sistēmai, ka tas neesat jūs, jo jūs nevar identificēt pēc vārda uzvārda. Vai tikai nenonāksiet pie secinājuma, ka tiesiskums ir proporcionāls rocībai?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

anglosaxis 15.03.2011 19:12
Te nu pilnīgi piekrītu Andrim-2. Ja vēlŠķēlem varētu piesieties no morāles viedokļa - veikli izmantojis "caurumus" likumdošanā, tad oficiāli - tā kā viņš ir vētīts un tramdīts un pētīts, ja būtu par ko piesieties, vīņš jau septiņreiz sēdētu. Nenoliedzami, gudrs Šķēle ir, lai gan uz pēdējām vēlēšanam šķita, ka manāmi apdzisis. Un būtu bijis (un bija taja laikā) labs premjers, ja to nebūtu aprāvis Lemberga pasūtītais (mana versija) un Ādamsona īstenotais (tas jau acīmredzami) "pedofilijas skandāls". Noēda.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Andris_2 15.03.2011 16:22
x 15.03.2011 15:40 ...ja ir bailes, ka vinsh kaut ko nozags...
-------------
Nu tik bērnišķīgi jau nu jenoti nav!
Tāpat ikvienam ir skaidrs, ka "vinsh" neko nav zadzis, jo pretējā gadījumā pa 10 gadiem totālas rīdīšanas jau kaut kas būtu atrasts.
Bet reāli bail ir par to, ka "vinsh" kā iepriekšējās reizes, vadot valdības tieši KRĪŽU laikā, atkal vadīs kā sekmīgs krīzes menedžeris.
Un tās tiešām ir šausmas ikvienam jenotam.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


x 15.03.2011 15:40
ja ir bailes, ka vinsh kaut ko nozags, tad nevajadzeetu laist klaat nevis FM, bet EM.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


nelda 15.03.2011 15:34
Vai tad arī šī bloga autoram nav jāuzņemas zināma atbildība, ka viņa proponētais politiskais spēks ir pie varas? Vai arī izliksimies, ka zinošais žurnāists cerēja uz jaunu politiku, tāda atbilde būtu derīga labam cirka māksliniekam.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ZZ 15.03.2011 15:02
Viss jau ir pareizi,bet tik nomācoši ir tas, ka mēs varam tikai parunāt, bet neko ietekmēt.Bet kas attiecas uz elektronisko deklarēšanos, tad vajadzētu to pielietot arī vēlēšanās,jo tik daudzi, it īpaši pie datoriem sēdošie, līdz vēlēšanu iecirkņiem neaiziet un mēs patieso tautas gribu neuzzinām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Boldrix 15.03.2011 14:04
Kas no Šķēles par labumu? Vai tad vienošanās ar aizdevējiem pārtraukt un tiktu audzēts budžeta deficīts līdz brīdim x? Drošivien finansējums netiktu samazināts vēja ģenerātoriem, pārtikas rūpniecībai un atkritumiem - rezultātā labums būtu visiem Šķēles ģimenei klēpī iekritušajiem uzņēmumiem. Vai viņš panāktu devalvāciju? Var būt, bet ja netiktu samazināti nelietderīgie tēriņi, šis solis pats par sevi neko nedotu. Vai PLL spētu atņemt dotācijas un atkratīties no sociālā budžeta subjektiem? Ko sabiedrība tad teiktu? Jau tagad ir sajūta, ka palikušas tikai sarkanās līnijas, kur nu vēl 200 milj.Ls nākamā gada konsolidācijai.
Šlesers par ministru? Vai nu tā ir diagnoze vai tomēr viņam patīk stāstīt pasakas un tādēļ viņam labāk spēlēties ar bērniem un stāstīt tiem savas pasakas. Bet pieaugušiem cilvēkiem nebūtu jāklausās pasākas, bet jādomā pašiem ar savu galvu.
Kā panākt to lai sabiedrība nebūtu trula, zaglīga un naiva? Aizbraucot? Vai cīnoties ar vējdzirnavām? Jādomā, ka tomēr salīdzinājumā ar Kalvīša valdību tomēr progress ir vērojams. Jādomā ka tiem, kas jaunāki par 40 vēl būs iespēja piedzīvot kaut ko līdzīgu rietumnieciskai valstij.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kārlis Streips > x 15.03.2011 13:52
Ja Mākoņus uzskata par valsti, tad jā. Citādi diez vai.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


x 15.03.2011 11:27
starp citu, Shkjeele fin.min amataa buutu ljoti labi valstij.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

anglosaxis 15.03.2011 11:03
Visumā piekrītot Streipa kunga sacītajam, mazas pārdomas par pēdējo rindkopu. Nevilšus rodas iespaids, ka trekno gadu valdītāji bija blēdīgi, bet visai gudri, kamēr pašreizējie - relatīvi godīgi (ar izņēmumiem), bet ar to gudrību tā pašvakāk. Ar viena paša Dombrovska galvu nepietiek, jo viņam pārāk daudz enerģijas jaizšķiež, lai cīnītos ar dažu paša apvienības godkārīgu ļautiņu ietikšanu ministrēšanā un tad sastradātajiem ziliem brīnumiem. Kas nodara ne mazāk ļaunuma kā cīkstēšanās ar ZZS.

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips