Atslēgvārdi:

Par šo un to un vēl kaut ko 43

Labrīt, lasītāji! Šorīt pārdomas par dažādām tēmām. Ne patīkamām.

Iesaki citiem:

Raugi, mūsu premjerministrs ir paziņojis, ka valdība ir nonākusi pie galīgā lēmuma par nākamā gada valsts budžetu, piedevām "esam tehniskā līmenī panākuši vienošanos arī ar aizdevējiem." Cik jauki. Vien pietiekami lielu riebumu rada fakts, ka valdība budžetu ir "optimizējusi" gandrīz tikai un vienīgi ar nepieredzētu nodoķlu pacelšanu. Nevis ar valsts funkciju pārskatīšanu un optimizēšanu, bet ar rokas bāšanu absolūti katra Latvijas iedzīvotāja kabatā, ja vien viņš nav pamanījies izsprukt uz ārzemēm. Te man sakāmas divas lietas. Pirmkārt, nebūt es nebuntotos, ja Valsts prezidents šo Saeimu vienkārši padzītu. Zinu, ka citreiz esmu rakstījis, ka tas nozīmētu politisku haosu, bet Valda Dombrovska vadītās valdības nekompetence valsts izdevumu samazināšanā tomēr ir apnikusi. Un otrkārt, laiks nopietnām pārdomām Pilsoniskajai savienībai un Sabiedrībai citai politikai, kuras ar premjera (un finanšu ministra (un ekonomikas ministra)) pārstāvēto Jauno laiku ir apvienojušās politorganizācijā "Vienotība." Vēlētāji nākamgad noteikti atcerēsies, kas bija pie teikšanas tad, kad naudas maciņš katram vēlētājam tika krietni vien paplicināts. PS un SCP tas būs smags akmens ap kaklu, kad būs laiks peldēt priekšvēlēšanu kampaņas dīķī...

***

"Mēs uzskatījām par lietderīgu pievienoties šim klubam" -- tā Saskaņas centra vadītājs Jānis Urbanovičs ir teicis par savas partijas noslēgto līgumu ar Krievijas diktatorpartiju "Vienotā Krievija." SC no "lielā brāļa" mācīšoties par partiju uzbūvi un kadru politiku. Tas jāaplūko tandemā ar SC partnerorganizācijas LPP/LC līdera Šlesera interviju Krievijas radiostacijā Eho Moskvi, kurā, kā ziņots, viņš esot aicinājis Krievijas iedzīvotājus "infiltrēties" Latvijas tautsaimniecībā. Arī tas saistās ar nākamajām Saeimas vēlēšanām. Dievs nedodi, ka pie varas mūsu valstī nonāks cilvēki, kuri vēlas visu valsti pagriezt ar skatu uz austrumiem un diktatorisku varas struktūru kaimiņos uzskata par kaut ko akceptējamu. Nav tas akceptējami, nu nav.

***

Amizē, bet ne īpaši jautrā veidā, stāsts par dārgās LIVE RĪGA kampaņas centrālo elementu -- domu, ka Ziemassvētku eglīšu tradīcija ir sākusies tieši mūsu galvaspilsētā -- un apgalvojumu no Tallinas, ka patiesībā tas viss sācies tur, un nevis šeit. Vai tiešām kāds domā, ka leģenda vai mīts par Ziemassvētku eglītes izcelšanās vietu ārvalstu tūristiem liks pakot čemodānus un steigšus vien braukt šurpu?

***

Un vēl retorisks jautājums no "Tautas" partijas dižmaņa Edgara Zalāna par partijas tētuka paziņojumu, ka tuvojas laiks partijas ierindu patīrīšanai: "Vai katrs, kam ir uzlikti roku dzelži, ir jāizmet no partijas?" Tiesa, Zalāns pārstāv politisku sistēmu, kurā veselu divu gadu garumā par balsu pirkšanu notiesāts deputāts saglabāja vietu Saeimā, kamēr tiesu dzirnas māla savu lēno maļamo, iekams beidzot attiecīgajā jautājumā pateica pēdējo vārdu, bet tomēr būtu laiks mūsu valsts politikāņiem iemācīties, ka roku dzelžus tā par neko mūsu valstī nevienam neuzliek, un korupcijas smārds tomēr ir smirdošs arī pirms nācis spriedums no Augstākās tiesas un Dieva tā kunga.

***

Un slava un gods Vilim Daudziņam un Alvim Hermanim.

Jauku visiem dienu!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (43) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


ricards 28.11.2009 15:06
Vai tiesam Karlim Streipam par visu un visiem ir sakamas tikkai divas lietas?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 27.11.2009 12:11
MB - Andris_2 26.11.2009 19:52 ...lāga neizprotu dalījumu "gaišajos" un "melnajos"...
-----------------------------------
Katrā sabiedrībā dažādos laikos apritē nokļūst dažādi apzīmējumi, kuru nozīme visiem ir pati par sevi saprotama un zināma. Manuprāt, šobrīd apritē esošai dalījums "gaišajos" un "melnajos" ir vispārzināms, tāpēc nesajūtu ne vēlmi ne vajadzību šeit skaidrot tā definējumu.
Turklāt nemaz nezinu cēloņus Jūsu nezināšanai (tāla emigrācija, neinterese par politiku, ilgs ieslodzījums vai izolācija utt) - es nemaz nezinu, ar cik lielu vēsturisku atkāpi nāktos uzsākt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

MB - Andris_2 26.11.2009 19:52
Man grūti saprast un komentēt, jo lāga neizprotu dalījumu "gaišajos" un "melnajos".
Ja runājam par Latvijas plašsaziņas līdzekļu situāciju, vidi, tad tā ir ļoti bēdīgā stāvoklī. Savā ziņā notiek kaut kas līdzīgs Putina praksei - nopirkšana, izstumšana, sadalīšana, pārņemšana, pieradināšana, novārdzināšana, meļķīga radikalizēšana, iedzīšana stūrī.
Daļa politiķi nespēj, tēlaini izsakoties, iegūt žurnālistu mīlestību, tad cenšas to nopirkt, vēlāk gaužas par maucību - tas izdevies vai neizdevies.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 - MB 26.11.2009 16:14
Vai nu Jūs nesapratāt mani vai es Jūs.
Es neesmu kompetents spriest no visaptverošas starptautiskas pieredzes viedokļa, bet manuprāt Latvijā ir viena parādība, ko citur vismaz es neesmu ievērojis.
To, ka visi izčakrē visus, es vairs absolūti neuzskatu pat par pieminēšanas vēru - tieši kā Jūs teicāt - "publicitāte, skandāls, ažiotāža ir "über alles"".
Es atšķirību un dīvainību Latvijas gadījumā saskatu tajā, ka tieši "plašās Tautas masās" tā saucamie "gaišie" un viņus apkalpojošie(bet varbūt komandējošie) mediji ir tie, kas baumas, pārpratumus un izčakrēšanu ekspluatē 7x24 režīma un ar 200% jaudu, bet publikā nopeltie kā "melnie" un pret tiem mērenāk vērstie mediji šīs metodes neizmanto vai tikai vāji imitē.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


MB - Andris_2 26.11.2009 14:32
Kāds tur tabu?! Latvieši domā, ka ir baigi exclusivi šajā ziņā. Pasaulē ta ir ierasta prakse, tāda nu politika, tā atsijā vājākos ar visai nežēlīgiem paņēmieniem.
Slaktera gadījumā latvieši stulbuma vai vienkārši privātu, zemisku ambīciju un kompleksu vadīti pārkāpa pasaulē nerakstītu likumu. Tas skan - lai kā Tev savējais tautietis nepatīk, neatspārdi viņu ar pašu kājiņām pasaules priekšā. Tā nedara. Nekā Personīgi bija naidā aizmiglotas acis. Viņi gribēja ieriebt TP, nevarētu teikt, ka nepelnīti, bet galu galā izčakarēja Latviju kā pēdējos idiotus visas tautas priekša. Visi vēl pilnīgā frustrācijā ķēra baudu no šī globālā pazemojuma.
Patiesībā ir tā, ka rietumos ir nežēlīga konkurences cīņa un katrs TV kanāls, katrs žurnālists zin, ka papildus publicitāte, skandāls, ažiotāža ir "über alles". Tad viņi smalki izmantoja Slakteri, piespēlēja to mūsējiem un paŗējo jau mēs paši ar savām rociņām izdarījām - padarījām savējo latvieti, visu valsti par idiotiem globālā mērogā. Pie reizes reklamējot Bloomberg. Tas bija tieši tas ko viņiem vajadzēja.
Slakterim var pārmest daudz ko, bet viņam nevar un nedrīkst piesieties par angļu valodu. Ir neskaitāmi ministri no citām valstīm, kuri tekoši runā citās svešvalodās, bet angļu valodā, maigi izsakoties, ne pārāk spīdoši. Ir zināmi daudzi ievērojami, piemēram, franču vai spāniski runājošie politiķi, kuri runā vēl neveiklāk. Un? Ja Blooberg izdomātu viņus izčakarēt, tad viņu sabiedrība uzbruktu Bloomberg nevis savējo publiski atspārdītu. Nevajag uztvert angļu valodu, kā savulaik krievu valodu - ja neesi tajā perfekts, tad Tu neesi nekas.
Jā runājam par politisku izčkarēšanu, tad Bušu ģimenīte savulaik tā izčakarēja Makkeinu, kas tas bija novest līdz asarām, izdzīvojušas Kenedijs savulaik publisi izčakrēja partijas biedru Kārteru, kas viņam galu galā lika zaudēt cīņu par atkārtotu ievēlēšanu, tādu piemēru ir daudz. Latviešiem nevajag domāt, ka viņi ir ekskluzīvi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 26.11.2009 13:26
MB - Vera 26.11.2009 13:00 ...Būsim reāli. x?x ...vajadzēja izčakarēt y?y un viņi to sev raksturīgi izdarīja....
----------------------------------
O - un šī ir viena patiešām reāli eksistējoša lieta, kuras apspriešanai ir uzlikts vienkārši fantastisks tabu!!!
Kaut vai Slaktera un Kampara gadījums precīzi ilustrē izčakarēšanas presinga intensitātes nesalīdzināmo atšķirību 1) vai izčakarēšanu nolēmuši veikt "gaišie" spēki un to satelīt-žurnaļugas - 2) vai izčakarēšanai tiek pakļauti "tumšie" politiķi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


MB - Vera 26.11.2009 13:00
Tā ir vārdu izvēle - uzstādīja ultimātu vai savas prasības ejot valdībā. Piedevām Zalānam gadījās publisks kašķis ar Domburu un vēl atzīšanās, ka apmeklējis, daudzuprāt, ļoti apšaubāmus NLP kursus. Ir jau ari viņu viss OK, bet tā toreiz nebija veiksmīga rīcība, kas nostādīja arī Zatleru sarežģītā situācijā.
Piedod, bet 7,5 miljardu parādu nekā savādāk nevar nodēvēt, ka par ārpātīgiem sūdiem, kurus jāstrebj.
Par Ekonomikas ministru - viņs runā ļoti pieņemamā angļu valodā, kas ir apmēram tāda pati, kā vairumam neangļu izcelsmes ministru ES. Viņam vienkārši uzbruka cilvēki, kuri gribēja atslidīt veca joka ažiotāžu. Jāatzīst, ka arī Slakteris faktiski tika māksliīgi uzcepts šai ziņā. Viņa kļūda ar runāšanu bija citur - iepriekš ar neveikliem (?) izteikumiem bija tā sašūpojis lata stabilitāti, ka pāris dienu laikā aizplūda vairāki simti miljoni latu. Tā bija īsta katastrofa nevis "nothing special", ko plaši lieto citur un mierīgi. Bloomberg bja vajadzīga ažiotāža reitingiem un publicitātei nu tad viņi izmantoja latviešus. Būsim reāli. TV3 vajadzēja izčakarēt TP un viņi to sev raksturīgi izdarīja.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


vera MB 26.11.2009 11:52
Nu gan aizrakstījies, vai kāds spieda JL vadīt valdību? Kas uzstādīja ultimātu, ka valdībā neies, ja nosauks Zalānu? Atbildu - JL! Esi jau to aizmirsis? Tā ir JL PR stratēģija, vainot visus iepriekšējos un teikt, ka mēs strebjam sūdus arā, mums neļaujot strādāt! Kas notiek ar ekonomiku, tās ir vienkārši šausmas, kas mums sēž EM par vadītāju, šis cilvēks pat angliski nespēj normali runāt, nemaz nerunājot par fatāli zemo kompetences līmeni ekonomikas jautājumos. Kāds tad brīnums, ka mēs nespējam aizstāvēt savas intereses SVF priekšā!
Andris 2, jau Tev paprasīja par Dombrovska melošanu pirms pašvaldību vēlēšanam, ka nesamazinās pensijas un spēciālo budžeta grozījumu pieņemšanas novikšanu. Un ko Tu saki par Pulka un premjera juridiskās padomnieces atrašanos attiecīgi Rīgas un Ventspils brīvostu valdēs? Tā te varētu vēl turpināt, mēgini kaut uz vienu no manām nosauktajām lietām atbildēt pēc būtības.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Aivars V. 26.11.2009 11:12
Interesanti kā tam provokatoram vārds?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


WC 26.11.2009 09:15
Vienkārši Marija24.11.2009 13:33
Prieks, ka Streipa kungs vairs nelieto terminu "valdošā banda", bet vienkārši valdība ================
Man gan - nekāda prieka. Nu tagad patiešām jūtos no Kārļa nodots. Kā apzagts, ka manu māti. Streipa kungs manā apziņā bija "saaudzis" ar "valdošā banda", "idiots", "kazas" "visu gaišu".Nu kā pods ar vāciņu Viņš tā slaidi... pāri visiem.... tā ar garšu mācēja. . JA jau zūd šie epiteti, tad manuprāt zūd arī Streipa kungam ūber cilvēka status un viņs nevilšus pārvēšas par prastu geju. Neinteresant.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


drakons 26.11.2009 05:35
Šis blogs ir mēsli.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

MB - Andris-2 25.11.2009 23:17
"Un kas bija tā partija, kura savā savtīgajā procentpunktu gaidīšanā kā murkšķi paslēpās un 2 mēnešus pirms vēlēšanām visu valsts glābšanai vitāli svarīgo laiku faktiski mēģināja apmainīt pret dažiem tā arī neiegūtiem deputātu krēsliem?"
--------
Lūdzu paskaidrojiet tuvāk par ko ir runa?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 25.11.2009 20:52
MB - vera 25.11.2009 19:45 ...kas bija tā partija, kas...JL lieliski apzinājās, ka būs spiesti pieņemt drausmīgi sāpīgus un nepopulārus lēm...
--------------------------------------
Un kas bija tā partija, kura savā savtīgajā procentpunktu gaidīšanā kā murkšķi paslēpās un 2 mēnešus pirms vēlēšanām visu valsts glābšanai vitāli svarīgo laiku faktiski mēģināja apmainīt pret dažiem tā arī neiegūtiem deputātu krēsliem?!!!!
Pa to laiku, saskaņā ar likumīgu budžetu, tika notrallināti simtiem miljonu, kas turpmāk pārvērtās asiņainā dubūltnāvīgā griešanā!
Kā jums rokas nenokalst, slavējot šos NOZIEDZNIEKUS, kas jau pie visiem redzamas valsts reanimācijas nepieciešamības to APZINĀTI neveica savas partijas savtīgās interesēs, citiem pārmest treknu dzīrošanu laikos, kad trekni dzīroja visi?!!!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


MB - vera 25.11.2009 19:45
Vera, kas bija tā partija, kas uzņēmas vadīt valdību faktiski politiski pašnāvnieciskā brīdī - JL lieliski redzēju un saprata, ka valsts ir ārkārtīgi drausmīgā situācijā. Ne jau tāpat vien Godmanis ar pārējā varas partijām bija spiests lūgt 7,5 miljardu (!!!!) aizņēmumu.
JL lieliski apzinājās, ka būs spiesti pieņemt drausmīgi sāpīgus un nepopulārus lēmumus. Tagad šie lēmumi ir jāpieņem un notiek precīzi tas, ko varēja sagaidīt viņus gāna un lamā ar pēdējiem vārdiem. Premjers ar apbrīnojamu savaldību turas, pat kaulējas ar SVF (par ko arī tika nolamāts tepat uz vietas, kaut mērķis bija atvieglot budžetu par 250 mil un šī vēlme noforumlēta korekti). Tāpat viņš apbrīnojamā mierā uztver visas iespējamās intrigas - infromācijas noplūdes, manipulācijas un spekulācijas.
Ar uzmanīgu, bet neatlaidīgu spiedienu tika samazināta un joprojām mazināta ierēdņu armija (statistik uzrāda lielus skaitļus ar valsts iestādēs atlaistajiem), viņu algas - mēģinot rast kompromisu, lai labākie paši neaizmūk pie dramatiskiem algas samazinājumiem (kas notiku, ja arī labi ierēdņi uzteiktu darbu, padomes tika likvidēties, pat pēc asiem koalīcijas partneru iebildumiem, pamatīgas šaubu ēnas nomākatis VID boss un viņa nenogāžamais biedrs Vaškevičs atbīdīts malā, panākta likumu pakate, kas būtiski atvieglo jaunu uzņēmumu dibināšanu, titānisks darbs ap budžetu, kur jākliedz visiem, jo jāgriež pamatīgi un daudz. Pārskatītas ekonomikas prioritātes, pamazām uz pozītīvo pusi mainās tekošā konta bilance. Tas ir tikai niecīgs paveiktā uzskaitījums salīdzinoši neilgā laikā. Nenoliedzami, ka šī valdība nav perfekta, bet tajā ir cilvēki, kuri nenobijās uzņemties atbildību, kad valsts bruka kopā un bija uz bankrota sliekšņa, viņi to uzņēmās skaudri apzinoties, kas notiks ar viņu reitingiem tik nepopulāros lēmumu dēļ. Bet viņi dara un cīnās.
Vera, piedod, bet neesmu no Dombrovska, Repšes vai Kampara dzirdējis tādus vārdus, kā Tu savā komentārā lietoji.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

vera - M 25.11.2009 16:34
Pasaki kaut vienu no manis rakstītā, kas ir meli? Par kādu ruporu Tu runā, vai man ir tas gods runāt ar kādu no "Vienotības" atbalstītājiem, kas varētu komentēt šo faktu, ka kliedzošs piemērs ir SCP bijušā līdera Kokina iecelšana par Lattelecom padomes priekšsēdētāju. Tā pats Kokins, kura privātais bizness ir bankrotējis un kurš bija Parexā pirms un pēc bankas pārņemšanas. Tas ir tas pats Kokins, kurš pats un viņa partija bļāva, ka ir jārīko konkursi uz valdēm un padomēm, ka nedrīkst iecelt cilvēkus pēc politiskās piederības.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

M -Verai 25.11.2009 16:26
Beidz fleitēt Tautas posta partijas rupore(s), pati(s) jau zini kurš mūs noveda šajā bedrē.
Piekrītu Maijas un MB komentariem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


vera - sorosītiem 25.11.2009 16:21
Pietiks vienreiz muldēt par to, ka antiņiem no JL neļaujot strādāt. Meli un klaji ciniska demagoģija, ko JL lieto jau kopš dibināšanas 2002.gadā, šī partija ir a priori opozicijas partija, kura vienmēr ir virzījuis saukli - PRET, nevis par! Kā tiek pie varas - tā viņiem dunči mugurās, nevaram stradāt, jo redz nedevāt mums 51% vēlēšanām. Sliņķis, nepraša, nekompetents un nemakulīgs vienmēr meklēs attaisnojumu, bet tautai, kas ir JL darba devēji neinteresē attaisnojumi, bet rezultāts. Riebjas vienkārši to nodrillēto plati no JL klausīties! Ejiet taču prom beidziet piņņāt, bet sile nelaiž, vai ne?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ES 25.11.2009 15:06
Vissliktākais šajā stāstā ir tas, ka nākamajās vēlēšanās ir visas iespējas uzvarēt tiem, kas nav bijuši pie varas un nāk ar sociāli-populistiskiem lozungiem. Tāda īsa programma- "Tagad ir ļoti slikti, vainīgi ir šitie. Tiklīdz tiksim galā ar neliešiem iestāsies laimīgā ēra". Ļoti ož pēc 1933. gada.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Pensis 25.11.2009 14:50
Piekrītu Maijai un MB.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


ES > MB 25.11.2009 13:27
Un daudzbērnu ģimenes, akurāt, ir tās, kurām zeķē stāv paliels žūksnis, kas nepieciešams pirmā īpašuma iegādei, un arī bankā viņas ir priecīgi redzēt nākam pēc kārtējā kredīta. Stāsts jau nav par to, vai piedien.
Par valsts spēju ievākt naudu tur, kur ir jāievāc, man nav nekādu ilūziju, kopš reiz pa reizei ieskatīšanās Zemesgrāmatās. Rekords, ko pagaidām esmu redzējis, ir dzīvoklis Vecrīgā, ko uzdāvina kādam laimes luteklim (nodeva tiek rēķināta no kadastra vērtības 90 tūkst.), un tas pēc trim mēnešiem to pārdod tālāk par 430 tūkst. (valsts nodeva, un tikai). Un tad var parēķināt, cik ir attiecīgie procenti no 430 - 90 = 350 tūkst. Tāpēc arī partijas, kas bija pie varas visus šos gadus, tik negribīgi ieviesa jelkādu ienākuma nodokli no šādiem darījumiem, un arī tagad šo jomu uzskata par īpašas saudzēšanas vērtu.
Starp citu, nekur netiku prasījis 55% nodokli. Bet ar nodokļu likmēm valsts lielās līnijās parāda, kurp tā ieteiktu doties pavalstniekiem. Pašlaik koncepcija ir šāda:"Godājamie kungi! Pārtieciet no sava kapitāla dividendēm vai, ja paliek stipri knapi, pūtiet pa drusciņai NĪ burbulī! Bet ja jūs esat galīgi pliki, tad strādājiet algotu darbu, un vainojiet paši sevi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

MB > ES 25.11.2009 11:14
Kas ir "spekulatīvi darījumi"? Kopš kura laika "spekulācija ar dzīvokļiem" ir kaut kas tāds, kas nepiedien daudzbērnu ģimenēm? Domāju, ka bērnu skaits ģimenē nevar būt par šķērsli kaut kādām noteiktam biznesam.
Protams, var aplikt darījumus ar nekustami īpašumu arī ar augstākiem nodokļiem. Tikai cik tādu darījumu šodien ir? Nav māksla uzlikt nodokļus, ir māksla uzlikt tādus nodokļus, kam ir jēga. Labāk ievākt noteiktu summu no 15% nodokļa, nekā nekādu naudu no 55 % nodokļa.
Par auto nodokļiem - bez džipiem ir arī vēl daži transporta veidi ar augstāku masu. Piemēram ģimenes busiņi, transporta auto, kas nodarbojas ar mazo un vidējo biznesu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ES > MB 25.11.2009 10:16
Un tas, ka ienākumi no spekulatīvajiem darījumiem tiek aplikti tikai ar 15% nodokli, ir rūpes par mazturīgajiem? Kopš kura laika spekulācija ar dzīvokļiem ir kļuvusi par daudzbērnu ģimeņu pamatnodarbošanos? Nupat pieņemtās jaunās transporta nodevas paredz pieaugumu par 100% auto ar masu līdz 1800 kg, 67%- ar masu 1801 - 2600 kg, 53% - ar masu 2601 - 3500 kg un 92% - ar masu virs 3500 kg. Kurā grupā, lūdzu, ietilpst parastais ģimenes vāģis un kurā biezie džipi? Šīs valdības lozungs ir: "Karš būdiņām, miers pilīm!" Kas atliek parastajam no algas pārtiekošajam reņģēdājam? Jozt pie priekšnieka un palūgt daļu algas maksāt aploksnē vai sākt meklēt lielos koferus. Nepatriotiski? Jā! Bet ko darīt, ja valsts ir klaji likusi saprast, ka savas problēmas tā risinās uz mazo cilvēku rēķina un pēc iespējas mazāk skars savu sponsoru intereses? Man tikai nav skaidrs, kas šiem pie varas esošajiem sagādās iztiku, kad visi uzņēmīgie, prasmīgie un varošie būs aizbraukuši. Viesstrādnieki no Krievijas un Baltkrievijas?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

MB 25.11.2009 09:27
No Delfi
"... skaidrojot, kādēļ mainītas iedzīvotāju ienākumu nodokļa (IIN) likmes, premjers uzsvēra, ka ģimenēm ar vairākiem bērniem un nelieliem ienākumiem izdevīgāks ir valdības lēmums palielināt IIN visiem no pašreizējiem 23 % uz 26%. Savukārt iepriekšējais variants, kas paredzēja samazināt ar nodokļiem neapliekamo minimumu par apgādībā esošājām personām, būtu smagāks ģimenēm ar nelieliem ienākumiem, tāpēc valdība izšķīrusies palielināt IIN visiem."

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


MB 25.11.2009 08:34
Kārli Streip, saskaņā ar ministru prezidenta Vlada Dombrovska teikto - lielākie izdevumu samazinājuma griezumi ir tieši '09, '10 gada budžetos. Tas nozīmē, ka pamatīgi griezts pa valsts izdevumiem, ierēdņu skaits ir nopietni samazināts (to apliecina ar FM oficiāli dati), tāpat viņu algas (atskaitot pašvaldības, kur MK ir mazāka ietekme).
Tas pilnīgi precīzi nozīmē, ka Streipa rakstītais par valdības nespēju samazināt izdevumus ir vērtējams kā emocionāls populisms.
Par nodokļu paaugstināšanu iedzīvotājiem - šorīt Dombrvoskis precīzi pateica, ka iedzīvotājiem ar maziem un vidējiem ienākumiem, kuriem ir divi vai vairāk bērni ģimenē, šie nodokļu grozījumi ir izdevīgāki.
Protams, viņš atzīmē, ja meklējot budžetā papildus 50it miljonus, pie tik apgriezta budžeta, nav iespējams, ka netiks aizskarts neviens.
Tomēr kopumā Streipa jāvērtē, ka dusmīgas, bet nekonstruktīvas emocijas.
Tas būtu saprotams tantukam, kas zvana uz radio tiešraidi, bet ne pieredzējušam žurnālistam.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

aka saka 24.11.2009 22:56
Streipa kungs, kā skatos, Jūs beidzot esat ieraudzījis JL patieso seju, kura vairumam pilsoņu , izņemot sazombētos, ir redzama sen.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


jumors 24.11.2009 22:03
Un ko mēs te lamājām, ka nevienā neklausās- redz, koalīcijas partneri jāklausās un tad iznāk tā, kā iznāk un JL vainīgs, ka nav Vadoņi un Diktatori.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


dudū> Iespējams 24.11.2009 20:34
....pie visa vainīgi tie sliktie puikas,es jau nu ne....

Pie visa vainīga apkopēja, nevis brašais tautudēls, kas grīdu pievēmis...
Tā nu šoreiz Streipa kungam izgājis.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Iespējams>ES 24.11.2009 17:20
, iespējams, ka JL budžeta veidošanas dīķī spiests peldēt ar veseliem diviem ķieģeļiem-

pie visa vainīgi tie sliktie puikas,es jau nu ne

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva 24.11.2009 17:16
Vakar, piemēram, gaidot pie ārsta paņēmu ārstiem domātu žurnālu un tur izlasīju, ka visi attiecībā uz sirds un asinsvadu slimniekiem veiktie "taupības" pasākumi gadā radīšot ap 5 miljoniem latu tīro zaudējumu. OK., protams, insulta vai infarkta slimniekus var arī sakraut palātās, lai mirst nost, bet tad nekas netraucēs radiņiem, ja tādi ir, sūdzēties tiesā. Jo fakts ir fakts: katrai slimībai ir savs aprūpes standarts un vislētākais variants ir iedot visas zāles, izmeklējumus, lai turpina dzīvoties ārpus slimnīcas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ES 24.11.2009 16:28
Šī Saeima ir ievēlēta "treknō gadu" eiforijā un galīgi neatbilst tagadējam stāvoklim. Valdība ir labākā, kādu šie likumdevēji varēja uzburt. Bet, diemžēl, ja zivs ir pāri pusei iesmirdusi, tad pat labākais pavārs neuztaisīs kaut cik baudāmu zaci. Vienkārši jāņem cita zivs, resp. Saeima. Tāgadējā ir pārāk daudz to, kam jāatstrādā ziedojumi, tur nu [DOMAS] ir taisnība.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DOMAS 24.11.2009 16:16
Pēc izlasītā var saprast,ka nākošgad nav par ko vēlēt--tikai par tēvzemiešiem ,kuri šoreiz nav kritizēti.Tomēr JL smagi iestidzis ,,trekno gadu,, ārprātu mēģinot izmēzt --to visu laiku tur uz bremzēm ,,TP,,,kuriem vēl joprojām ir jāpilda ,,maizes tēvu,, rīkojumi un līdz ar to tiek bremzēts viss valdības darbs----domāju sen jau vajadzēja šo saeimu patriekt -jo šis nav darbs valsts labā,vēl jo vairāk izaugsmes labā--,,TP,, nemāk strādāt valsts izaugsmes labā,ne arī tautas labā.Lai redzētu ,kāds ir cilvēks ,viņam jāiedod nauda un vara ,,TP,, šo pārbaudi nav izturējusi --ļaudis neaizmirstiet to nākošgad vēlējot.Lai Dievs mums visiem palīdz un stāv klāt,lai tauta izturētu šo laiku.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Aivars V>Maija 24.11.2009 14:59
Es saprotu,ka Jūs piedāvājat apvienoties ar oligarhiem un citām sazagušamies personām.Manuprāt nevar gaidīt,kamēr tiesa izlems,kurš vainīgs,kurš ne,tā var gaidīt līdz pastardienai,biļeteni jāmet miskastē jau tikai uz aizdomu pamata par korupciju.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


ES 24.11.2009 14:56
Piekrītu Maijai. Izmantojot paša autora salīdzinājumu, iespējams, ka JL budžeta veidošanas dīķī spiests peldēt ar veseliem diviem ķieģeļiem- TP un ZZS. Visas idejas par dzīvojamo māju un dzīvokļu aplikšanu ar nodokli un progresīvo ienākuma nodokli pēkšņi nez kur pazuda un tā vietā uzradās liels un visiem vienāds algas nodoklis, bet jau krietni mazāks tiem, kas pelnās īpašumu tirgū, un vēl mazāks, saņemot dividendes no kapitāla. Klaji labējs risinājums. Es apbrīnoju Latvijas iedzīvotāju apātiju, jo jebkurā normālā valstī pēc šādiem priekšlikumiem būtu demonstrācijas, streiki un ārkārtas vēlēšanas, bet te- klusums (kā kapā, visi jau beigti?). Un tālākās idejas nav labākas. Akcīzes nodoklis gāzei paraus līdzi apkures sadārdzināšanos. NĪN, ko taisās vienkārši paaugstināt, nemainot kadastra vērtību rēķināšanas principu, izčākstēs, kā līdz šim, jo, ja kadastra vērtību rēķinās pēc zemes platības un atrašanās vietas, tad iznāks, ka tā būs vienāda gan villas gan būdiņas īpašniekam. Nodokli tautas spiesti uzliks tādu, lai arī būdiņas īpašnieks to var nomaksāt, bet villas saimniekam tas nebūs pat šķaudiena vērts. Nezinu, vai JL to nesaprot vai viņam neko neļauj izdarīt (varētu vismaz iepīkstēties, nevis padevīgi klusēt), bet šādā situācijā taisnīgi risinājumi ir bīstami. Ja saimnieks sāk taisnīgi likt vienādi mazāk visās silēs, tad resnais sivēns novājē, bet kārnais vienkārši nosprāgst. Nekas nav zināms par vidējiem, bet mums jau arī vidusslāņa tikpat kā nav

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aldons 24.11.2009 14:40
Man patīk Streips un viņa raidījums. Uzskatu, ka tas ir nr. 1 un tikai Streipa dēļ. Gudrs un atraktīvs, nav sabraukta ezīša sindroma. Forši.Žēl, ka Sallija Benfelde vairs nevar piedalīties, tā arī ir "īsta runas sieva", tāpat kā Kreituse, Čepāne.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Andris_2 24.11.2009 13:55
...roku dzelžus tā par neko mūsu valstī nevienam neuzliek...
--------------------------------------
Streips iemācījies krievu valodu!!!
Jo ka gan savādāk viņš tik precīzi varētu iztulkot
vienu no populārākajām 30-to līdz 50-to gadu Krievijas mietpilsoņu mantrām ?!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Vienkārši Marija 24.11.2009 13:33
Prieks, ka Streipa kungs vairs nelieto terminu "valdošā banda", bet vienkārši valdība.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Vārna 24.11.2009 13:33
Ka tikai ar JL nolikšanu Latvijas valstij , Streip , Jūs neizdarat lielāku kaitējumu kā SC ar visu šleseru un pārējiem valsts izzadzējiem kopā ņemot.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Vienkārši Marija 24.11.2009 13:33
Prieks, ka Streipa kungs vairs nelieto terminu "valdošā banda", bet vienkārši valdība.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


MB 24.11.2009 12:54
Domājams, ka Streips apzinās, ka jebkuru nodokļu paaugstināšana ir galējs solis, ko politiķi dara tikai spiestā kārtā. Ja viņiem būtu kāds cits puslīdz pieņemams veids, kā salāpīt budžetu, tad tas noteikt tiktu darīts.
Šajā vietā derētu mazliet konkrētāk no Streipa paskaidrot, kā viņš precīzāk redz tālāku "valsts izdevumu samazināšanu". Ja ir konkrēti un skaidri priekšlikumi, tad tos derētu lasītājiem likt priekšā, lai viņi varētu prasīt to no politiķiem.
Protams, ka valdība nav perfekta, gluži kā ikviens no mums, bet bez dusmīgas, bet aptuvenas kritikas kādreiz noder arī pavisam konkrēts priekšikumus.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Maija 24.11.2009 12:17
Jūs ,Streipa kungs, aizmirstiet,ka Pilsoniskā savienība arī ir Valdībā un tāpat ir atbildīga par Valsts budžetu.Par reitingiem! Jaunajam laikam tie ir 5,9%,bet Pilsoniskai savienībai tikai 3,5% Nevajag blefot.Valdība nav tikai JL ,bet arī Jūsu kādreiz slavētāTP,ZZS,TB /LNNK, kuri mūs noveda krīzē un šobrīd traucē pieņemt jebkuru sakarīgu lēmumu.Vienotība ne šķelšana ir pareizais ceļš. Arī žurnālistam vajag domāt,ko runā ne tikai muldēt kas ienāk prātā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aivars V. 24.11.2009 11:32
Es esmu tā saucamais apzinīgais vēlētājs,jo man politika vienmēr patikusi,kaut es pats tajā nelienu.Ja vēlēšanas notiktu šobrīd it kā varētu balsot par vienotību,bet Repše ar Dombrovski jāsvītro laukā.Bet visticamāk,ka tajā sarakstā būs daudz nepazīstamu uzvārdu,kaut arī lokomotīvju princips vairs nav spēkā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Qued 24.11.2009 11:26
Padomiņš ir traki naivs. Daudzi ietu budžetu stādīt, ja kāds viņus tur ņemtu pretī. Bet tie onkuļi tur valdībā tak "paši gudri."
Oftopiks - vakar pa radio dzirdēju daļu intervijas ar autoru. Tas bija pozitīvi! Paldies, ka esat, Kārli.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

padomiņš 24.11.2009 11:20
Streipa kungs , būtu nu Jūs pats gājis budžetu sastādīt, ja tik daudz kritikas. Es domāju , ja kritizē , tad jābūt priekšlikumiem par to , kā sastādīt labāku budžetu . Ja tādu nav , tad tāda zākāšanās vien ir.

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips