Atslēgvārdi:

Par pensionāriem, skolēniem, skolas grāmatām, izglītības līmeni, Pujāta marismātismu un valsts attiecībām ar valsti -- pārdomas otrdienā 47

Labdien, lasītāji! Pārdomas par šo un to.

Apsveicu, Rīgas nestrādājošie pensionāri. Dome šodien Jums piešķīra tiesības tramvajā un trolejbusā braukt par velti. Izsaku līdzjūtību, Rīgas skolas bērnu vecāki. Dome šodien noraidīja priekšlikumu, ka skolēniem no 1. līdz 9. klasei arīdzan būtu dodamas tiesības tramvajā un trolejbusā braukt par velti. Atšķirība? Pensionāru priekšlikums nāca no pozīcijas, bet bērnu priekšlikums nāca no opozīcijas. Pensionāri balso. Bērni nebalso.

Iesaki citiem:

Bet bērnu vecāki balso, tomēr balso. Un pensionāri, nesapriecājieties pārāk dikti. Ņemot vērā to, ka diskusijā par Jūsu tiesībām nebija nekādas informācijas par to, kā par to tiks samaksāts, droši vien pēc vēlēšanām šīs tiesības atkal ātri vien pazudīs. Tas pats, starp citu, ir sakāms par tām partijām, kuras Jums ir sasolījušas, ka pēc vēlēšanām Jums veselības aprūpe būs par velti. Neesiet, lūdzu, pārāk labticīgi. Vai naivi.

***

Ja reiz par skolas bērniem. Būtībā visnotaļ šokējošs bija šodien laikrakstā Diena atklātais -- ka skolēni mūsu valstī par Latvijas vēsturi zina apmēram tikpat daudz, cik es zinu par kodolfiziku un ģeoloģiju, proti -- neko īpašu. Man nav viedokļa par to, vai Latvijas vēsture būtu mācāma kopā ar reģionālo un pasaules vēsturi vai atsevišķi, redzu argumentus par labu ij vienam, ij otram variantam. Taču acīmredzot kaut kas ar vēstures mācīšanu nav kārtībā, ja 4. maiju liela daļa skolēnu uzskata par mātes dienu, domā, ka Anglija kādreiz ir iebrukusi Latvijā u.tml. Iespējams, daļēji pie vainas ir tas, ka vēsture skolā tiek mācīta tikai divas stundas nedēļā.

***

Ja reiz par mācību procesu skolā. Izdevniecības ir sacēlušas lielu brēku par izskanējušo domu, ka Latvijā dažādos priekšmetos varētu būt viena konkrēta un aprobēta mācību grāmata un punkts. Izdevniecības var saprast, katra jauna grāmata ir jauni ienākumi, it īpaši, ja runa ir par mācību grāmatām, kurām ir piespiesta auditorija. Taču, ja humanitārajās zinātnēs ir jautājumi, kuriem var pieiet ar dažādu viedokli un uzsvaru, tādas jomas, kā ķīmija, trigonometrija un astronomija taču nemainās. Protams, ik pa brīdim grāmata būtu jāpapildina un jāizdod no jauna, bet nudien neticu, ka divu izdevniecību izdotas grāmatas par algebras pamatiem kaut kā atšķirtos vai arī viena būtu labāka par to otru. Var jau brēkt, ka brīvais tirgus ir brīvais tirgus, bet izglītība tomēr nav komercprece. Piekrītu tiem, kuri procesu vēlas centralizēt (un tā skolēniem un viņu vecākiem tomēr ļaut ietaupīt naudiņu).

***

Aglonas Dievmātes svētki šogad ir pieskaitāmi PLL priekšvēlēšanu kampaņai un attiecīgajiem tēriņiem. Tik bezkaunīgu uzrunu no melnsvārča, kā aizejošā Romas katoļu baznīcas vadītāja Pujāta klajo aģitāciju par vienu politisku spēku sen ... nē, vispār nebija gadījies redzēt un, ņemot vērā to, ka tas tika demonstrēts valsts televīzijā un atskaņots valsts radio, tas raidlaiks, kura laikā Pujāts aģitēja par vienu partiju, obligāti ir pieskaitāms attiecīgās partijas kampaņas izdevumiem. Pujāts reprezentē "jaunu" modi atsevišķos reliģiskos ļautiņos -- sāk tik kāds iebilst pret viņu aizspriedumiem un Romas katoļu baznīcas gadījumā par neskaitāmām dzīvēm, kādas ir izpostījuši it kā ļoti celibātu ievērojušie priesteri, tā tūliņ sākas brēkšana par "antikristīgumu." Un paldies par lieliskā režisora Hermaņa šodien avīzē teikto -- velti katoļu priesteri runā par to, ka gejiem nav bērnu un tāpēc viņi ir "bīstami sabiedrībai." Romas katoļu priesteriem arī nav bērnu. Vismaz pēc idejas. Pārliecināti par to laikam tomēr nevaram būt (savukārt par to, ka gejiem var būt un ir bērni -- par to melnsvārči acīmredzot neaizdomājas). Murgs no Pujāta puses, un ne vienā nozīmē vien.

***

Un vai nav jauki, ka airBaltic un Rīgas lidosta tagad ir parakstījušas "saprašanas memorandu" par savām savstarpējām pretenzijām? Pat ļoti jauki. Ja vien neņem vērā to, ka būtībā "saprašanas memorandu" valsts parakstīja ar valsti. Tad tomēr ir jautājums par to, ko valsts un valsts nevarēja savā starpā sadalīt.

Jauku visiem dienu!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (47) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs



Kaspars Gasūns > drakons 19.08.2010 20:13
Pēdējais komentārs izskatās tā kā pēc piekāpšanās.

Bet pie būtības. Piekrītu, ka pašreizējai koalīcijai ir maz sajēgas, ko darīt ne tikai nākotnē, bet arī tagad. Tā pat arī pagātnē.

Tomēr vai kādai no reālajiem varas pretendentiem ir vairāk? Pilnīgi noteikti ne PLL! Izrādījās, ka jefiņu un reklāmas ākstu partija (-as).

Es, starp citu, arī ļoti iespējams, ka nebalsošu par Vienotību. ;)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Jānis Jēkabsons (patriotiem.lv) > drakonam 19.08.2010 10:37
Partijas škeļ taitu, kooperācija vieno, lai izprastu mani un to ko es pārstāvu ir jāizlasa J.Kučinska grāmata "Kooperācijas attīstība Latvijā un pasaulē"
http://www.tautasforums.lv/?p=1140 http://www.tautasforums.lv/?p=1167 http://www.tautasforums.lv/?p=827

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Jānis Jēkabsons 19.08.2010 10:06
šo iepriekšējo gana sen biju rakstījis pagājušā gada beigās... kā situācija mainījusies? Viennozīmīgi uz labo pusi kritiens ir apturēts un galvenais virziens ir eksports.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Jānis Jēkabsons (patriotiem.lv) . drakonam 19.08.2010 09:40
kur es teicis, ka balsošu par vienotību... saturs ir nolaist valsti uz grunti....

Saskaņā ar starptautisko investīciju bilances datiem, Latvijas kopējā ārējā parāda dinamika attiecībā pret IKP ir sekojoša:

2000. gada beigās sasniedza 2.82 miljardu latu 66.9%
2001. gada beigās sasniedza 3.42 miljardu latu 72.3%
2002. gada beigās sasniedza 4.14 miljardu latu 79.7%
2003. gada beigās sasniedza 4.09 miljardu latu 84.2%
2004. gada beigās sasniedza 6.8 miljardu latu 93.2%
2005. gada beigās sasniedza 9.0 miljardu latu 101.1%
2006. gada beigās sasniedza 12.7 miljardu latu 112.8%
2007. gada beigās sasniedza 18.7 miljardu latu 134.2%

Kad kāds centās pateikt, ka Bankas kreditēšanas apjomu pieaugumam ir jābūt vienmērīgam un Latvijas ekonomiskajai situācijai atbilstošam, respektīvi, raugoties uz tautsaimniecības spēju nodrošināt parāda apkalpošanas maksājumus,. atbilde bija – “Tas nav Latvijas valsts parāds.” Tas ir privātstruktūru un privātpersonu parāds, kas Latvijas valstij tiešas saistības nerada.Un vispār šīs divas lietas pēc definīcijas nerēķinās kopā. Latvijas valsts parāds pret IKP - ir viens no zemākajiem ES un tas arī ir tas rādītājs, kas svarīgs. Pārējais ir teorija. Kalvītis (ar trekniem gadiem), Šlesers(gāzi grīdā) Rimšēvičš (ar mīksto piezemēšanos) ir atbildīgi par teorijas pārbaudīšanu praksē, un vistiešākā veidā ir atbildīgi par tagadējo ekonomisko situāciju valstī. Tajā laikā , kad ar nodokļu politiku varēja ierobežot nekontrolētu eiro miljardu ieplūšanu Latvijas finašnu apritē, viņi sēdēja, priecājās, bet tautai acīs bāza datus par IKP pieugumu. Pieaugumu, kurš auga uz patēriņa reiķina, nevis preču ražošanas un ražošanas kapitāla pieauguma
Eksporta, importa balances dinamika:
2005 -1.978 miljardu latu
2006 -3.085 miljardu latu
2007 -3.707 miljardu latu
2008 -3.078 miljardu latu
. Katrs miljons, ko bankas piesaistīja no savām mātes bankām bija jāapliek ar ienākuma nodokli 4-20 % apmērā, ražošanas attīstībai nepieciešamajai naudai - 4%, patēriņa kredītam 15-20%, pluss stingrāki kritēriji kredīta saņemšanai, jo kredītus izsniedza pat miroņiem…. Un tad šī patēriņa kreditēšanās apstātos, tiktu novirzīta ekonomiski perspektīvos rūpniecības un citos komerciālos investīciju projektos. Viņu bezdarbības rezultātā nauda tika noēsta ( izmantota patēriņa kreditēšanai - māju un dzīvokļu būvniecībai).Tikai ļoti neliela daļa šīs naudas tika ieguldīta ekonomiski perspektīvos rūpniecības un komerciālos investīciju projektos, kas dotu ieņēmumus no eksporta. un tagad mēs esam tur, kur esam. Ražošanas gandrīz nav, ienākumu nav, bet ir milzīgi parādi ārvalstu bankām. Pasaules krīze nebija tā, kas radīja Latvijas problēmas. Pasaules krīze vienkārši pārtrauca kreditēšanas vājprātu, kam pretī ne tuvu nav valsts ekonomiskā potenciāla….
Agrāk negatīvos rādītājus importa, eksporta bilancē centās atspēkot ar to, ka mēs importējam ražošanas iekārtas, darba galdus utt…, kas nākotnē nesīs ieņēmumus ar eksportu, bet kā rūpnīcu nav, tā nav.. Savukārt tagad makroekonomistu prognozētāji, faktu, ka uzlabojas eksporta rādītāji, cenšas pasniegt kā faktu par Latvijas tautsaimniecības atkopšanos, bet nepiemin par cik un cik lieliem jābūt ieņēmumiem no eksporta (lielos vilcienos 4 miljardi gadā), lai tas līdzsvarotu līdzšinējās plūsmas Latvijas maksājumu bilancē, un atjaunotu iepriekšējo dzīves līmeni, jo eksporta apjomu pieaugums vēl nespēj dot pieaugumu kopproduktā, tas ir pat nepietiekams, lai apstātos Latvijas ekonomikas kritiens. Problēma ir tā, ka Latvijas patēriņš joprojām ir lielāks, nekā mēs to varam atļauties. Budžetā joprojām ir deficīts, kuru finansē starptautiskie aizdevēji. Aizdevums nav novērsis šo kritumu, bet gan pārnesis to laikā….
No politikas nav iespējams izvairīties, bet no politiķiem gan. Līdz šim realizēto politiku ir taisījuši Latvijas ceļš, Tautas partija, Pirmā partija=PLL,ZZS, TB/LNNK…..

Jānis Jēkabsons
patriotiem.lv

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


anglosaxis - Kārlis Streips 19.08.2010 08:20
Jūs jau arī neatbildējāt uz jautājumu. Labi, es slēpjos aiz "nika". Man ir apnicis Jums skaidrot - kāpēc. Bet kā ar to "Ivčiku"? Vai tas ir viņa pasē ierakstītais vārds?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


anglosaxis - Kārlis Streips 19.08.2010 08:17
Līdz šim šķita, ka ar humora izjūtu Jums viss kārtībā. Tomēr izskatās, ka esat no tiem, kuri paši labprāt un neslikti joko, bet slimīgi uztver, ja viņus pasus "pavelk uz zoba". Esmu Jums jau rakstījis, cik man gadu, ka līdz šim esmu balsojis par vienu partiju, bet tagad esmu neziņā - ne jau tāpēc, ka "zagļi un blēži", tādu pietiek visās partijās, bet tapēc, ka nejūtu vairs intelektu. Savukārt, ja balssotu par Vienotību, sarakstā atstātu tikai Dombrovski, bet pārējos izsvītrotu. Nu, vēl ir laiks domāt. Atšķirībā no Jums, esmu cilvēks, kurš arī šaubās.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


drakons 19.08.2010 03:39
Kasparam Gasūnam
Jānim Jēkabsonam
Balsojiet, balsojiet par savu Vienotību, tikai pēc gada nečīkstiet, ka nav tik labi, kā plānots. Skaidrs, ka Vienotība, ZZS un TB veidos valdību, bet tas, ko vēlos pateikt - šiem trim politiskajiem spēkiem nav ne mazākās jēgas, ko darīt pēc tam. Ok, ir Dombrovskis. Un? Ja noņem viņu nost? Kur ir politika, kur ir saturs? Lai jums veicas!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mahris 18.08.2010 16:55
Godātais Ērik!
Pitagora teorēma nav mainījusies. Bet tās pierādījumi skolā - neskaitāmas reizes.
Jūs droši vien par Pitagora biksēm esat tikai lasījis pagājušā gadsimta sākuma latviešu literatūrā. Bet skolā Jums algebriski iztaisīja a^2 + b^2 = c^2, bez kādām biksēm.
Streipa kgs visdrīzāk ir redzējis īstas bikses, ASV skolās, šķiet, šis pierādījums vēl aizvien populārākais.

Un vispār - katram jau liekas, ka nozarēs, kurās viņš nespecializējas, viss ir skaidrs.
Tiesa, eksakto zinātņu skolā mācāmā daļa tikpat kā nesatur diskutablus jautājumus. Bet eksakto zinātņu metodikā grūti nāksies atrast principus, ko varētu saukt par pasaulē vispāratzītiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Mahris 18.08.2010 16:55
Godātais Ērik!
Pitagora teorēma nav mainījusies. Bet tās pierādījumi skolā - neskaitāmas reizes.
Jūs droši vien par Pitagora biksēm esat tikai lasījis pagājušā gadsimta sākuma latviešu literatūrā. Bet skolā Jums algebriski iztaisīja a^2 + b^2 = c^2, bez kādām biksēm.
Streipa kgs visdrīzāk ir redzējis īstas bikses, ASV skolās, šķiet, šis pierādījums vēl aizvien populārākais.

Un vispār - katram jau liekas, ka nozarēs, kurās viņš nespecializējas, viss ir skaidrs.
Tiesa, eksakto zinātņu skolā mācāmā daļa tikpat kā nesatur diskutablus jautājumus. Bet eksakto zinātņu metodikā grūti nāksies atrast principus, ko varētu saukt par pasaulē vispāratzītiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Jānis Jēkabsons (patriotiem.lv) ->drakonam 18.08.2010 16:29
daudz spriedelētāji ir par sorasa fondu... ja tev ir laba ideja, kas sakrīt ar fonda kopējo koncepciju uz priekšu. Varēsi iegūt līdzekļus savu mērķu realizēšanā. Kas liedz PLL vedot savu fondu kura koncepcija būtu popularizēt ofšoru zonas,ekonomikas pamatlikumu ignorēšana, TTT koncepcija (Tirdzniecība,Tūrisms,Tranzīts)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Tā viņš ir 18.08.2010 14:15
Kas konkrētajā komentārā ir MELĪGS?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kaspars Gasūns > drakons 18.08.2010 14:13
Tas ir Jūsu subjektīvais vērtējums, cik tieši vērtīgs varētu būt divu minēto kundžu pienesums, bet tam nav nekāda sakara ar viņu motivācija. Ne jau Latvijas gāzi sargāt politikā iet, piemēram, Čigāne. Ir tikai dabiski, ka cilvēki ar līdzīgiem uzskatiem tuvinās un sadarbojas. Tāpat ir dabiski, ka to dara ekonomisko interešu vārdā... tikai pēdējai grupai jau pamatos ir pašiem savas intereses, nevis nacionālās.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kaspars Gasūns > drakons 18.08.2010 14:12
Tas, ka Anniņa atņēma konfekti Pēcītim, vēl nenozīmē, ka Pēcītim bija brīv Anniņai kraut pa ģīmi. Tā ir atbilde īsumā par Jūsu argumentu veidošanas loģiku, runājot par partijām, neitralitāti, objektivitāti utt.
Pēc maniem novērojumiem Streips vispār reti izsakās par ekonomikas jautājumiem un praktiski nemēdz analizēt partiju programmās šo aspektu - nevienai no partijām.
Starp citu, kas ir šis maģiskais "plāns", kuram pilnīgi noteikti bija jābūt Vienotības programmā? :) Ka tik ne piecgades vai kaut kas bezsaturīgs ar pārliecinošu nosaukumu kā PLL.

Jūsu arguments, ka Streips atbalsta vienu partiju, jo nekritizē to tik spēcīgi kā citu, ir tāds padumjš, atvainojiet par tiešumu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris_2 18.08.2010 14:07
Kārlis Streips > Andrim_2 18.08.2010 12:04 ...Bet nudien -- ko es tādu zem sava lepnā uzvārda esmu uzrakstījis, ko Jūs par meliem uzskatāt?...
------------------------
Īpašam liekulim īpaši norādīšu, kur tika ieķēzīti MELI un turpat prasīta atbildība par tiem: http://politika.lv/blogi/index.php?id=61939&did=61939&stp=3#...
Nolaisties līdz pārējiem "žurnālistikas korifeja" epitetiem es negrasos, jo ar neapšaubāmo pārākumu to lietojuma pieredzē es nespēju konkurēt.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


drakons 18.08.2010 13:54
Kasparam Gasūnam
Ja Jūs tiešām ticiet, ka Ēlerte un Čigāne iet politikā "sabiedriska labuma" vadītas, tad man jāapšauba Jūsu spriešanas spējas. Es vismaz šo sabiedrisko labumu no viņu iespējamās darbības neesmu pamanījis. Savukārt par politologiem un visiem pārējiem "ekspertiem" esmu jau rakstījis, ka tie, kas saņēma naudu no Sarmīte Ēlertes vadītā fonda, nav ne kripatas objektīvi. Ja runājam par PLL kritizēšanu, tikpat daudz "domājošu cilvēku" ir kritizējuši arī Vienotību par totālu ideju un plāna trūkumu programmā. Vienotības programmas analžii gan spītīgi atsakās veikt šī bloga autors - Trubadūrs Streips.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

anglosaxis - Kārlis Streips 18.08.2010 12:46
Starp citu, "Ivčiks" nebija Jums piezvanījis, bet atsūtījis e-pastu, ko, būdams labs un stingrs raidījuma vadītājs, varējāt arī nelasīt. Man gan tas netraucē, tomēr gribētos, lai vārdi sakrīt ar darbiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

anglosaxis - Kārlis Streips 18.08.2010 12:43
Atvainojiet, Streipa kungs, bet tieši Jūs komentētājiem bieži pārmetat "niku" lietošanu. Man nav bail atlāt manu īsto vārdu. Par šo tēmu esmu rakstījis Jums jau vairākkārt. Vienkārši es nejūtos tik ievērojama persona, lai mans īstais vārds kādam kaut ko izteiktu. Un nav jau garantija, ka, ja kāds paziņos, ka viņš ir Jānis Bērziņš, tāds patiesi ir. Kad kļūšu tikpat slavens kā Jūs, tad visi mani pazīs arī kā "anglosaxi" un uz ielas sačukstēsies - re, kur aiziet tas slavenais anglosaxis, kas vienmēr kašķējas ar Streipu. Es tikai gribēju, lai Jūs esat konsekvents pret visiem. Nu ļoti mīļi Jūs nolasījāt to "Ivčika" e-pastu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips > anglosaksis 18.08.2010 12:06
Par anonimitāti esmu runājis arī radio. Jā, bija tāds Ivčiks no Purvčika. Es būtu tikai priecīgs, ja arī LR uzstātu, ka sarunā cilvēki nepiedalās ar gļēvu anonimitāti. Bet, pirmkārt, esmu tur vienkāršs raidījumu vadītājs. Un, otrkārt, nedomāju, ka LR saturs būtu labāks, ja no klausītājiem tas atteiktos vispār. Bet, tā kā Jūs esat viens no tiem, kuri tēmu par anonimitāti zelē jau mēnešiem sen uz jēdziena "tāpēc, ka tas ir atļauts" pamata, tad atļaušos uzdot šādu jautājumu: No kā Jūs tik ļoti baidāties, ka pat nevarat savu vārdu un uzvārdu lietot?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kārlis Streips > Andrim_2 18.08.2010 12:04
Jūs nudien esat prusaks, kurš skraida pa virtuvi un kuru nevar nosist. Nu, tad pasakiet konkrēti, kas tad ir bijuši tie "meli"? Pasakiet gan, cilvēk. Jo laikam prusaks -- tas nav pareizais salīdzinājums. Vai nu suns ar lupatu zobos vai stūrī iedzīta žurka. Vai arī vienkārši vecs kašķīgs pensionārs. Bet nudien -- ko es tādu zem sava lepnā uzvārda esmu uzrakstījis, ko Jūs par meliem uzskatāt?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Jānis Jēkabsons 18.08.2010 11:09
Vēsture nav tikai zinātnieku publikāciju kopums un mācību grāmatās ietvertais. Vēsture ir arī cilvēku atmiņas par pagātni, tautību un nāciju subjektīvais skatījums uz to, kas noticis ar pašiem un senčiem laika gaitā. Tā ir empīriski iegūtā un uzkrātā nācijas pieredze, ar kuru mēs dzīvojam tālāk. Taču dažādām sociālām grupām, kas šobrīd dzīvo vienkopus Latvijā, ir dažāda vēsturiskā pieredze, kas bieži kalpo par pamatu savstarpējiem pārpratumiem. Nācijas un valsts vēsture nav nošķirama no nacionālās identitātes. Pats nācijas jēdziens ietver kopīgas (identas) vērtības, kas sakņojas kolektīvā apziņā. Nācijas pamats ir kopīga politiskā un kultūras pieredze, kas iegūta pagātnē un tiek nodota tālāk.
http://www.patriotiem.lv/index.php/vestures/vesture-un-nacio...

Ja skolā neiemācīja 2+2 = 4, tad to dzīves laikā var mainīt, jo summa nemainās cauri gadsimtiem…. Bet ja tev nav ielikta izpratne par savas valsts vēsturi un kultūru, tad reti kurš tev to varēs izmainīt dzīves laikā…..Tev varēs grozīt un locīt smadzenes pēc patikas jebkurš “politiskais uzstādījums”. Viena valdība teiks, ka padomju laiki bija tautas genocīds un tu tā arī domāsi, kaut arī genocīds izpaudās atsevišķos vēstures notikumos un kompartijas lēmumos. Latviešu sarkano strēlnieku termins nav jālieto, kaut arī tādi viņi bija! Cita valdība slavinās “Ulmaņlaikus” un tu tā arī neuzzināsi par tautas patiesajiem dzīves apstākļiem Latgales un Kurzemes zemnīcās…
http://www.patriotiem.lv/index.php/vestures/vestule-draugam-...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


ateists 18.08.2010 11:00
baznīca vienmēr ir tieši ietekmējusi politiku, patiess jauki, ka vairs nav viduslaiki, kad katoļiem netīkamie politiķi tika nolādēti un nepaklausīgie iedzīvotāji sēdināti moku krēslā
mani uztrauc kas cits
un proti
tas, ka katoļi prasa naida, atvainojos – ticības mācību valsts skolās, ir atkal izprotams – viņi tā vēlās palielināt savu klientu loku
bet draudoši ir kas cits
ka nebija neviena politiķa, kurš citētu mūsu augstāko likumdošanas aktu – Satversmi
un pateiktu ticības mācībai, stingru – nē !

99.. Baznīca ir atdalīta no valsts.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ēriks>rūgti 18.08.2010 09:46
Piekrītu.nav nekādu problēmu saražot vienotu liter.un atdot to skolām un vecāki to naudu iztērēs veikalā un samaksās pvn.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

anglosaxis 18.08.2010 09:34
Ļoti uzmanīgi noklausījos Pujata runu un nedzirdēju NEKO tādu, par ko viņš tiek apvainots. Viņš pateica tikai to, ko jāpasaka Katoļu Baznīcas vadītājam. Protams, katrs (ieskaitot Streipa kungu) saklausa to, ko GRIB saklausīt (protams, man var pārmest, ka nesaklausīju to, ko negribēju saklausīt}. Par Streipa kunga biežajiem pārmetumiem sakarā ar "niku" lietošanu komentāros - radio pārraidē medainā balsī tika nolasīts kāds "Ivčika" komentārs, kurš raidījuma vadītājam šķita patīkams. Streipa kungs, esiet konsekvents, nelasiet anonīmus komentarus vai arī nepārmetiet anonīmiem komentētājiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Rūgti... 18.08.2010 00:46
Par mācību grāmatām. Man ir trīs bērni /ar salīdzinoši mazu gadu starpību/. Ģimenes budžetam tas jau tā ir liels slogs, bet tā kā bērni bija gaidīti, tad faktiski par to nežēlojos. Bet par grāmatu dažādību gan. Mūsu skolā nez kāpēc bibliotēkā grāmatu bija ļoti maz. Dzirdēju, ka citās skolās var paņemt gandrīz visas - jāpērk tikai darba burtnīcas. Bet mēs pirkām visu. Un katram bērnam savas grāmatas, jo skolotāji, lūk, izvēlējās dažādas. Kā ļaunāko murgu atceros mācību gada sākumu. Piemēram, angļu valodas grāmata viena pati maksā Ls10. Jā, tā nav izdota pie mums - citur tāda cena varbūt liekas zema. Bet šeit - vienam bērnam grāmata vienā priekšmetā Ls10. Gluži tas pats arī ar šeit izdotajām grāmatām. Skaistas, krāsainas, bet dārgas. Plus vēl jāpērk darba burtnīcas, kas prasa vēl vienas grāmatas cenu. Un tā trīs bērniem... Katru gadu. Nebrīnos, ka izdevniecības "Zvaigne" īpašniece Kilbloka nu ir miljonāre. Tas gan uz vecāku izmisuma rēķina. Jo skolā prasa, jo bērnam kauns, ka viņam nav, jo viņš labāk neēdīs pusdienas, bet grib visu to, ko skolotāja liek iegādāties.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ahmeds 17.08.2010 23:30
Tātad Kārli, vai tev ir vai nav bērni? (Man vēl nav.)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Halooo 17.08.2010 22:31
Un kā jūs zināt,ka jums var būt bērni? Un ļoti jauki,ka pensionāri varēs kaut mēnesi pabraukt sab. transp. par velti un apciemot ilgāk nesatiktus draugus un vēl šo unto. Amerikā jau gan pilnīgi visi brauc par velti...?Berni nu gan nevar būt! To nu nestāstiet!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Andris_2 17.08.2010 21:54
Kaspars Gasūns > drakons 17.08.2010 21:25 ... Parādiet man politologu, žurnālistikas autoritāti vai vienkārši domājošu cilvēku, kurš atzinīgi vērtētu PLL...
--------------------
Patiesības ministrijas ilgi kultivētājā un nostiprinātajā Latvijas mediju vidē politologi vai žurnālistikas autoritātes, kuri atzinīgi vērtētu PLL, vienkārši paliktu bez iztikas līdzekļiem - izdzīvošanas instinkts un merkantīls aprēķins visu ir atrisinājis.
Savukārt, ja pazīstat tikai vienu uzskatu vienkārši domājošus cilvēkus, tad tas raksturo nevis PLL, bet Jūs.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ha 17.08.2010 21:39
tas raidlaiks, kura laikā Pujāts aģitēja par vienu partiju, obligāti ir pieskaitāms attiecīgās partijas kampaņas izdevumiem
------------------------------------------------
Tam varētu pilnībā piekrist,bet...arī tas raidlaiks ,kura laikā Streipa kungs aģitē par vienu partiju,būtu pieskaitāms attiecīgās partijas kampaņas izdevumiem

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kaspars Gasūns > drakons 17.08.2010 21:25
Jūs esat nekonsekvents.
Kur Jūsu argumentam tas ir noderīgi, distancējat to no valsts ar akciju saviedrības statusu. Savukārt, runājot par Ir, "aizmirstat", ka tas vispār ir privāts pasākums. (LNT, starp citu, arī ir šajā kontekstā minami raidījumi. ;) )

Un, paturpinot šo domu, daudziem ir cepiens par Ēlerti vai Čigāni, ka visa viņu darbība it kā būtu bijusi angažēta noteiktu politisko spēku labā, kas tikai tagad atsegta.
1) Ir jābūt neobjektīvam, lai nekritizētu PLL veidojošās partijas - abas ir pelnījušas iznīcinošu kritiku (pat atmetot politisko korektumu, jo šie personāži jau sen ir pārkāpuši visas normas, un šie gadījumi ir plaši zināmi un analizēti). Neitralitāte un objektivitāte nav viens un tas pats. Parādiet man politologu, žurnālistikas autoritāti vai vienkārši domājošu cilvēku, kurš atzinīgi vērtētu PLL.
2) Ir uzskatāma atšķirība starp cilvēkiem, kuri politikā iesaistās "sabiedriskā kārtā" (kā divas iepriekšminētās kundzes), un tiem, kuriem tas ir nepiesegts lobisma projekts. Kritērijs šeit ir sabiedriskais labums.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


drakons 17.08.2010 20:47
Streipam.
Pirmkārt. Neklausos LR. Tāpēc uzrakstiet šeit, ko tad īsti jūs domājiet par to, 1) ka valdība nespēj skaidri Pasaules Bankai pateikt, ka pensijas NEDRĪKST aiztikt, 2) ka valdība (Vienotība savā programmā) neko nav pateikusi, kas notiks pēc vēlēšanām nodokļu jomā, kas tiks samazināts un kas tiks pacelts, 3) ka valdība apsver 2.pensiju līmeņa svītrošanu (jums kā topošajam pensionāram tas taču šķiet svarīgi).
Otrkārt. Es jau jums skaidri pasaku to, ko neesiet pamanījis. Dombrovska valdība ir atļāvusi Flikam palielināt airBaltic pamatkapitālu tādā veidā, ka joprojām reāla kontrole paliek privātajam akcionāram. Tajā brīdī, kad valdība lēma par to, varēja šo jautājumu izšķirt un pārtraukt valsts kapitālsabiedrības aktīvu noplicināšanu.
Treškārt, neesmu nekāds Šlesera mīlulis un arī viņš man nav nekāds mīlulis.
Ceturtkārt, žurnāls ir savās slejās nodarbojas ar to, ko Jūs un Jums līdzīgie "eksperti" - katru dienu zīlē un zelē, kurš medijs kādā veidā, cik slēpti un cik neslēpti atbalsta vienu vai otru politisko spēku. Tas, ka Jūs izmetīs no sabiedriskajiem medijiem, ir laika jautājums, jo Jums nav nekādas izpratnes par objektīvu raidījuma vadīšanu.
Piektkārt, nav jau stāsts, ka esiet "par", jūs esiet "pret" un totāli nekritisks pret pašreizējo valdību un Jūsu žurnalistikas guru (māti) Sarmīti Ēlerti. Gribētu dzirdēt Jūsu viedokli par to, ko parlamentā varētu darīt Sarmīte Ēlerte. Ko viņa spētu dot Latvijai.
Sestkārt, par blogu, paldies par ieteikumu, padomāšu. Par anonimitāti esmu jau Jums atbildējis, manuprāt, reizes piecas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


drakons 17.08.2010 20:35
Ievai - es vispār nesalīdzināju ir un baznīcu. Nesaprotu, kāpēc to dariet Jūs. Tas, ka žurnālisti no ir ir sagājuši sviestā ir patiesība.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva to drakons 17.08.2010 19:39
Žurnāli un Baznīca ir divas dažādas lietas, jo pirmo gribu - pērku, negribu - nepērku, tāpat ir visas iespējas pateikt (vismaz pie sevis), ka konkrētais žurnālists ir sviestā sagājis, galvu saspiedis vai ka viņam jumts ir aizbraucis, savukārt ar reliģisko pārliecību ir savādāk, lai gan, protams, ir cilvēki, kas spēj būt kristieši un domāt ar galvu, taču vairums tomēr akli uzticas Baznīckalpiem un jo īpaši vadītājiem. Pat nevajag krīzi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva 17.08.2010 19:34
Bet par aģitēšanu katoļu svētkos- tā ir laba doma, ja vien zinātu, kā to aprēķināt. Un, lai arī tas diez vai atturēs vienu vai otru pusi, vismaz budžets vai politikāņi dabūs kādu grasi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Ieva 17.08.2010 19:33
Par bezmaksas braukšanu precīzi pateikts, bet bezmaksas veselības aprūpi pensionāriem pat bagāta valsts nespēs noorganizēt, jo slimo ļoti dažādu vecumu cilvēki, turklāt arī slimības ir ļoti dažādas un pensionārs, piemēram, iesnas izārstēs paša spēkiem (šļura pret aizliktu degunu esot pat iztikas grozā iekļauta), strādājošam cilvēkam ar vēzi nāksies švaki.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Andris_2 17.08.2010 17:46
Alejandro 17.08.2010 17:40 ...Tiem, kas apgalvo, ka gejiem nevar būt bērnu...
----------------------
Lūdzu kādu atsauci vai citātu, kur kāds sabiedrībā pazīstams personāžs to būtu apgalvojis?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Alejandro 17.08.2010 17:40
Tiem, kas apgalvo, ka gejiem nevar būt bērnu, varētu ieteikt painteresēties tuvāk par geju dzīvi, nevis murgot pieņēmumus. Piemērs. Gejs var būt spermas donors, lesbiete var laist pasaulē bērnu, un vai nu geju vai lesbiešu pāris var šo bērnu uzaudzināt. Ak nu jā, tas taču ir perversi, amorāli un grauj mūsu nevainojamo un krietno pasaules kārtību.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Andris_2 17.08.2010 17:31
Kārlis Streips > drakonam 17.08.2010 17:23 ...acīmredzot esat pārāk gļēvs, bet tāda iespēja Jums pilnīgi noteikti ir....
-------------------
Par gļēvumu žaunu ver vaļā tipiņš, kurš, vazājoties pa citu autoru blogiem, uzbāžas ar MELĪGIEM apgalvojumiem un gļēvi notinas, neatbildot par saviem vārdiem.
Streips lepojas ar savu parakstu! Tad atbildi, meli, par saviem parakstītajiem meliem!
Apsmiekls!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips > drakonam 17.08.2010 17:23
Tā kā šoreiz Jūs uzrakstījāt mazliet vairāk par savu parasto bļaustīšanos, es Jums atbildēšu. Par PB cilvēku atkārtoti runāju radio. Kas notiks pēc pāris gadiem nav svarīgi, patlaban gan lidosta gan aviokompānija pilnībā vai daļēji pieder valstij (piedevām abas pārvalda Šlesera mīluļi, kuru starpā acīmredzot esat arī Jūs). Žurnāls Ir nav sabiedriska raidorganizācija. Savos raidījumos es NEKAD neesmu konkrēti teicis, ka vajag balsot par tādu vai citu partiju, Jūsu interpretācija par to ir Jūsu problēma. Un pēdīgi, vai katru reizi Jūs rakstāt, ka man vajadzēja rakstīt par kaut ko citu. Risinājums ir tikai viens, cienītais. Piesakieties Politikā.lv un rakstiet pats savu blogu. Protams, tad Jums būs jāatklāj, kas Jūs tāds esat, un priekš tā Jūs acīmredzot esat pārāk gļēvs, bet tāda iespēja Jums pilnīgi noteikti ir.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Kārlis Streips > Laura 17.08.2010 17:18
Skats atsāksies 30. augustā. Laipni lūgta skatīties.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Raimonds Seņko 17.08.2010 17:03
Tas ir labi, ka lā saka X, tagad bērniem māca vairāk sistemātisku domāšanu ne4kā faktus. Manuprāt gan tas patiesībā tā gluži nav. Sistemātiska domāšana piemīt viengabalainai, vispusīgai p[ersonai, kura spēj saskatīt visdažādākās kopsakarības jebkuru dzīves jomu starpā.Mūsu, un jāsaka arī Rietumeiropas izglītības modeļi tikai nupat sākuši pielāgoties apjausmai ka nevajag par katru cenu jebkuru cilvēku audzināt par izcilu speciālistu kādā šaurā jomā jo galu galā jau uz mācību beigām viņi kļūst pagalam nekonkurētspējīgi - mūsu laikos tik ātri mainās visa ekonomika un nindustrijas, ka nav iespējams veltīt 10 gadus kādas specialitātes iemācīšanai kura pati par sevi pastāv ne ilgāk par 2 gadiem. Un šobrīd mūsu izglītības sistēma ir tāds neiedomājams mistrojums - novienas puses itkā sistemātiska domāšana, bet no brīža uz brīdi tā domāšana mainās jo īsti neviens nezin kas tad ir tas kopējais pasaules uzskats, no otras joprojam šaurā specializācija, kas no tās sistemātiskās domāšānas "lec ārā".

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Laura 17.08.2010 16:37
Streipa kungs!Kad atgriezīsies raidījums '' Skats no malas ''?Ar nepacietību gaidu!!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

johaidi - drakons 17.08.2010 16:25
Un kāds tad pēc Jūsu domām ir tas zemteksts par 100 Ls algām? Vai Jums neienāk prātā, ka PB prezidents nezin vai drīzāk saputroja, kāda ir LVL vērtība? Piemēram, tāda kā jenai. Gribēji pateikt, ka viņš pieļāva domu, ka varētu maksāt tādu naudu arī dienā, kas būtu 2000 Ls mēnesī? Tāda alga jau ir tīri pieklājīga arī ierēdnim Vācijā. Kur "piesieties" jau vienmēr var atrast.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


drakons 17.08.2010 16:02
Par priekšvēlēšanu tēriņiem - visus žurnāla ir izdevumus droši var pieskaitīt Vienotībai. Tāpat arī to ētera laiku, ko Kārlis Streips pavada sabiedriskajos medijos. Savukārt par lidostas un lidsavienības memorandu nav vērts runāt - kāda valsts ar valsti, ja lidsavienības pārvaldi regulē ar akcionāru (agrāk SAS un tagad Fliks) noslēgts līgums, kas paredz, ka pārvaldes tiesības uzņēmumā ir Flikam. Šogad MK atbalstīja pamatakapitāla palielināšanu ar mērķi, ka ar laiku par vairākuma akcionāru kļūst Fliks. Tas nozīmē, ka airBaltic de facto un pēc pāris gadiem - de jure - vairs nebūs valsts kapitālsabiedrība. Tik daudz jau nu vajadzēja saprast, pirms rakstiet par šo. Kādas ir Kārļa Streipa domas par PB prezidenta izgāšanos sakarā ar Ls 100 programmu un premjera komentārus par pensiju samazināšanu un 2.pensiju līmeņa atcelšanu. Vai Vienotības trubadūrs saņemsies sākt kritizēt (vai izteikt "viedokli" valdošo koalīciju (bez balsu vairākuma gan)?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aivars 17.08.2010 15:45
Pensionāri Rīgā brauks par brīvu,bet es dzīvoju Valmierā.Vai tad citur Latvijā pensionāri sliktāki.Viss grozās ap Rīgu,itkā tā būtu visa Latvija.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 17.08.2010 15:13
runaajot par tiem skolas beerniem - pieljauju, ka tagad skolaas vairaak koncentreejas nevis uz faktu iekalshanu, bet uz to, lai vinji maaceetu sistemaatiski domaat un visu atrast. galu galaa - ir google laikmets (ja kas, es zinu, ka anglji pie mums nekad nav iebrukushi un pie kura valsts vadiitaaja devalveeja latu gygygygy).

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Raimonds Seņko 17.08.2010 15:08
Zināšanas vēsturē cieši saistītas ar sabiedrībā izplatīto virspusīgumu un pieaugošo ignoranci - ne tik daudz ar konkrētā priekšmeta mācīšanas veidu, kā ar to, ka mūsu izglītības sistēma ir māja, kas būvēta pēc Rietumu šnites bez attiecīga pamata. Par to nākamajā Universitas būs mans raksts.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ēriks 17.08.2010 15:06
Nu to rudens marasmu sen ir jābeidz.2x2 ir un būs 4 pitagora teorēma nav mainijusies.tas ir vai nu idiotisms vai korupcija augstā līmenī.

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips