Atslēgvārdi:

Par lidmašīnām, baloniem, Aišu un Baibu -- pārdomas piektdienā 25

Labrīt, lasītāji!

Par "Jauno vilni" katru gadu tiek rakstīts daudz. Šogad man nebija īpašu plānu to apcerēt, taču ziņa, ka festivāla dēļ divas lidmašīnas bija spiestas nosēsties nevis Rīgas, bet gan attiecīgi Tallinas un Viļņas lidostā, tomēr vienaldzīgus mūs nevar atstāt. Jo te mazāk ir runa par augstprātīgajiem kaimiņvalsts ļaudīm, kuri katru vasaru ierodas Latvijā, lai uztaisītu vienu pavisam krievisku šovu, kā par šķietami elpu aizraujošu nekompetenci Latvijas pārvaldē.

Iesaki citiem:

Pieļausim, ka JV organizētāji jau laikus informēja attiecīgās instances, ka festivāla laikā paredzēti lidmašīnu paraugdemonstrējumi un balonu palaišana gaisā. Vispār ziņots, ka attiecīgās instances par to visu teica ladna ("lūdzu" festivāla organizētājiem droši vien ir pārāk sarežģīts svešvārds). Tādā gadījumā, kā tas var būt, ka lidmašīnas pilots par paraugdemonstrējumiem un baloniem uzzināja tikai tajā brīdī, kad jau tuvojās Rīgas lidostai?!! Šķiet, te jau sāk veidoties sava veida "sistēma" -- pirms pāris nedēļām rakstīju par iekāpšanu airBaltic lidmašīnā, lai konstatētu, ka man paredzētajā vietā kāds jau sēž. Tā kaut ko es nudien visā savā garajā mūžā redzēju pirmo reizi -- ka pēc idejas datorizēta sistēma uz vienu un to pašu sēdvietu izspļauj divas iekāpšanas kartes. Šajā gadījumā ir tieši tāds pats jautājums -- kurš cilvēks kuram cilvēkam nepateica to, kas tomēr bija obligāti paziņojams? Proti -- ka debesīs virs Latvijas kādu brīdi būs paraugdemonstrējumi un baloni? Tajās lidmašīnās, kuras bija spiestas nosēsties citur, bija 243 pasažieri. Tajā skaitā tādi, kas priecājās par atgriešanos mājās, bet ej tu nost ... nē, vismaz kāds brīdis ar visu rokas bagāžu ir jāpavada svešā lidostā.

Solīta dienesta izmeklēšana. Te nedrīkst būt ķeksītis. Aviodrošība tomēr nav kaut kas tāds, kam pieiet vieglprātīgi.

Piedevām arī "JV" organizētāji nav gluži bez vainas, tiesa, citā nozīmē. Acīmredzot viņi nav pamanījuši, ka jau visnotaļ sen vides aktīvisti pasaulē aicina izbeigt masveida balonu palaišanu gaisā, jo smuki jau izskatās, kā simtiem baloni ceļas debesīs, taču fakts ir tāds, ka agrāk vai vēlāk baloni atkal nolaidīsies. Un saplīsīs. Un nonāks dažādu dzīvnieku māgā. Un šiem dzīvniekiem radīs lielas sāpes, nepatikšanas un nāvi. Arī tad, ja noplakušo balonu neviens dzīvnieks neapēd, tas vienalga kļūst par piesārņojumu. Paldies, "JV." Paldies arī telekompānijai, kura to pārraida, par kārtējo valsts valodas likuma kliedzošu pārkāpumu. Saprotu, ka festivāla apmeklētāji Jūrmalā atstāj lielu piķi. Alla Borisovna un viņas paijpuisītis par savu "prezidenta svītu" vien maksā milzīgu naudu. Bet tomēr.

Ja reiz pateikts tas, tad arī gribu pateikt, ka man ļoti patika, kā Aiša dziedāja dziesmu "Me and Bobby McGee." Man vispār patīk, kā Aiša dzied, un "Me and Bobby McGee" ir viena no manām mīļākajām dziesmām. Interesanti, ka visur tā tika pieteikta kā Dženisas Džoplinas dziesma, un Aiša būtībā viens pret vienu izpildīja Dž. Džoplinas 1970. gadā (tikai dažas dienas pirms dīvas nāves) ierakstīto versiju. Patiesībā dziesma pieder Krisa Kristofersona spalvai, un oriģinālversijā "Bobby" bija meitene, par kuru dziedāja Rodžers Millers, kā arī pats K. Kristofersons. Tas tā -- zināšanai.

Un pēdīgi -- viedi, pat ļoti, ļoti viedi vārdi šodien Dienas Biznesā lasāmi no kādreizējās Statoil vadītājas Latvijā Baibas Rubesas. Piemēram: "Man ir milzīgs kauns par to, kas ir noticis Latvijā, ir nesapratne par to, ka joprojām, lasot ziņas un skatoties TV raidījumus, ir vērojama tēlošana, ka viss vēl ir normāli, ka ar valsts pārvaldes procesiem viss vēl ir kārtībā un kaut kā jau izķepurosimies." Un "Par to, ka Latvijā būs 'ziepes', tika runāts jau gadiem ilgi gan no Ārvalstu investoru padomes, gan vairākām citām pusēm." Un "Manuprāt, te nav runa par to, ka mēs būtu muļķi -- drīzāk mēs esam bijuši apzināti akli, kurli vai mēmi." Šodienas Dienas Biznesā -- iesaku.

Jauku visiem dienu!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (25) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

K 03.08.2009 21:11
Laikā, kad dažādās slejās parādās Bondara fotogrāfijas, nabūt nebija slikti norādīt uz B.Rubesas esamību.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Guntis Brencāns 01.08.2009 15:44
Izrauju no kopējās intervijas citātu, kas man patika: „Manuprāt, tie bija nevis treknie gadi, bet gan uzplaukuma iedīglis”! Patiesībā būtu ļoti daudzsološi, ja būtu izdevies iepriekš gūto kaut kādā līmenī arī noturēt. Protams, diemžēl, jāņem vērā īpašumu, kredītiespēju bubuli, procesu koriģētāju iemaņas un citus ietekmējošos faktorus.

Nepiekrītu viņas teiktajam, ka nav noteikti skaidri virzieni, „kas nav iezīmējušies pēdējos 15 gadus – ko darīt tālāk?!” Tas nozīmē, ka visas izstrādātās stratēģiskās programmas (pat līdz 2025. gadam )gan Rīgas, gan Latvijas mērogā, pie kā ir strādājuši daudz gudru cilvēku, ir vienā vietā izmetamas?
Mēs noniecinām ieguldīto laiku, cilvēku resursus un naudas līdzekļus! Galvenais iemesls ir, manuprāt, ka daudzi, neiesaistoties (vai netiekot iesaistītiem) plānošanas procesos, nav varējuši izsekot domu lidojumiem, kādā veidā jāattīstās cilvēkiem, videi, saimniecībai Latvijā.
Daudzas lietas nav izdevies sakārtot pat tādā vienkāršā jautājumā kā latviešu valodas augstākā līmeņa zināšanu nepieciešamību pašvaldības pārvaldē!!! Tāpat kā Kārlim Streipam bija pārsteigums par elektronisko joku par 2 sēdvietām uz vienu vietu, līdzīgi varētu raksturot vācu valodas, franču vai angļu valodas nezināšanu attiecīgo valstu pārvaldē! Bet TAS ir iespējams Latvijā! Un tas ir draņķīgi priekš apziņas dēļ tiem 18 gadiem, pa kuru laiku tas nav atrisināts! Un par to vēl ir diskusijas!?

Runājot vēl par Baibas Rubesas attieksmi pret sabiedrībā notiekošo un viņas pašas attieksmi pret darbu, iekopēju vēl pāris viņas atziņas:

1) Domā vienu , runā otru, bet dara vēl trešo – tā man liekas mūsu sabiedrības visnejēdzīgākā slimība, kas vēl aizvien nav izslimota;

2) Tāpēc atlase, piesaistīšana, noturēšana un attīstība nav tikai personālvadības, bet gan visa kolektīva uzdevums. (Tas attiecas uz visiem līmeņiem – ierēdņiem, skolotājiem, ārstiem, darbiniekiem, politiskām organizācijām, iestādēm);

3)…mēs cenšamies radīt apziņu, ka katrs ir atbildīgs pret to sabiedrību, kurā dzīvojam;

4)…ir jāattīstās vēl vienai vai divām paaudzēm, lai vērtību sistēma mainītos;

5)…vai esam gatavi dalīties labklājībā ar citiem?

Kā man viņas tēvs – Bruno R. Rubess, teica: „Ir jāizdomā kaut kas izcils un aizraujošs, lai cilvēki sekotu Tev un tavai idejai!”

Vēlu veiksmi, un lai nepamet Jūsu prātus labās domas!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aldis 01.08.2009 15:28
bet kāda būtu Kārļa u.c. exile guru members reAkcija uz šovu, kas nebūtu krievisks, bet ko rīkotu kādi briti, lai propogandētu anglosakšu jauno talantu sniegumu pir viena makteni dzerot alu un čurājot parkos un uz pieminekļiem..ja vēl tur dziedātu trimdas latviešu pārstāvji?

P.S.
Man pašam riebjas tā JV ārdīšanās Jūrmalā un nauda tam nekad nedrīkst būt attaisnojums. Tomēr ļoti dasudzie tas Latvijā ir izdevīgi. Pagājušogad pat VZ izgāzās klanoties līdzi Pugačovas rociņu komandām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Aldis 01.08.2009 15:20
Lbs raksts.
Par subtitriem-tā mums vēl liela problēma visur, bieži tulkojums ir neprofesionāls un burtisks.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva to Svins 01.08.2009 09:27
Tātad sanāk, ka visiem, kas taisās dziedāt noteiktā žanrā, ir plastiskā operācija jātaisa, lai izskatā līdzinātos grandiem? Busulis galu galā arī izskatās pēc kāmīša, kas ir sapīpējies, taču dzied ļoti labi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Svins 31.07.2009 17:25
Aiša man arī patīk, bet, manuprāt, viņas dziesmas izvēle nebija īsti veiksmīga. man īsti neiet kopā Dženisas viskijā pamatīgi izmērcētā balss ar Aišas glamūrīgo tēlu. varbūt pat Aiša nodziedāja labi, bet manuprāt ir lietas, kuras nevajag jaukt kopā. manuprāt Dženisa un Aiša ir tik atšķirīgas ...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva 31.07.2009 17:23
Bet par tiem baloniņiem - laikam jau tas ir kārtējais pierādījums vienai no Latvijas lielākajām problēmām: darba organizācijas trūkumam, jo informēšana šai situācijā taču ir pats par sevi saprotams!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva 31.07.2009 17:20
Aiša labi dzied, varbūt varēja līdz festivāla pagaidīt, lai kļūtu par prātīgo meiteni, jo īpaši tāpēc, ka krieviem vai nu jādzied to, ko viņi ir spējīgi saprast, un 1. dziesma noteikti nav tāda, vai arī jātrako. 2. dziesmu droši vien labāk būtu bijis dziedāt latviski, jo palika tāds iespaids, ka meitene centās nepieļaut pārmērīgu akcentu, turklāt dīva nav viņas tēls. Bet jebkurā gadījumā ne tas ir galvenais- galvenais ir, ko viņa iesāks pēc tam, jo Latvijā ir baigi maz to, kas var uzrakstīt kaut vai labas dziesmas. Busulis malacis, atradis i komponistus, i sakarīgus vārdu rakstītājus, īpaši Timofeju (ja aizmirst pušierus abās Eirovīzijai domātajās dziesmās), bet tā....

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Svins 31.07.2009 17:17
airBaltic ir vienkārši briesmīga aviokompānija. paldies tev, Ainār, ka aizbiedēji easyJet un citas normālas kompānijas.
droši vien, ka tas jau vairs nav nekāds noslēpums, ka airBaltic klaji ignorē jebkuras patērētāju tiesības. manam tēvam vienreiz bija ar viņiem lidošana un viņi vienā mierā pārceļ lidojumus par to savlaicīgi nebrīdinot. ir pat ES regula, kas dod tiesības pasažieriem uz kompensāciju, ja kaut kas notiek, arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs saka, ir tiesības uz kompensāciju, bet airBalticam ir PILNĪGI POFIG (atvainojos par izteicienu). viņi saviem klientiem/patērētājiem uzliek sulīgu mīksto. lūdzu jums Eiropas regulējums, lūdzu jums patērētāju tiesības, godīga konkurence, tirgus ekonomika utt. gribi lidot? paciet, ka pret tevi izturas kā pret preci. kāda gan tev ir izvēle? Ryanair vai airBaltic. izvēlies mazāko no diviem ļaunumiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Guna 31.07.2009 16:52
Paldies K.Streipam par rakstu. Pilnīgi piekrītu!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

restub 31.07.2009 16:18
nu nu , Kārli, kapēc nu tik neiecietīgs pret citu viedokli. Pēc Karļa domam ir tikai viņa uzskats un nepareizais. Iecietību vairāk darbā novēlu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

matj 31.07.2009 15:17
Cittautieši nemainīsies,stulbums un varenība uz mūžu iezīsts kopā ar mātes pienu...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

To sljivki obshestva un Kārlis 31.07.2009 14:11
Ko jūs te tautas vārdā paši muldat???Runājiet par sevi."Cik ilgi vēl pārdosimies svešai tautai?" Kurš te pārdodas? Un kurš te ir sveša tauta??? Un kur te ir "par augstprātīgajiem kaimiņvalsts ļaudīm, kuri katru vasaru ierodas Latvijā, lai uztaisītu vienu pavisam krievisku šovu" Jums kaut kas ar galvu abiem nav kārtībā...Bet Kārlis, paldies es kārtējo reizi pasmejos par Jūsu rakstu:)))))))))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

sļivki obščestva 31.07.2009 13:08
Runājot par "Jauno vilni",mani visvairāk pārsteidz R.Paula nostāja - priecājieties latvieši,viņi taču reklamē Latviju un atstāj te naudu(apmēram tā).Cik ilgi vēl pārdosimies svešai tautai saņemot pretī neprofesionālus,izcili stulbus un sen jau apnikušus "māksliniekus"? Vai šāda veida "barība"Latvijas auditorijai nepieciešama? Nu nevar būt,ka R.Pauls to nesaprot!
Ļoti žēl,ka mākslinieki nemāk laicīgi noiet maliņā,dodot vietu jaunajiem. Visu cieņu R.Paulam un viņa daiļradei,bet,kas par daudz,tas par sliktu,guuži tāpat kā ar JV - katru gadu viens un tas pats....Ārprāts!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis > Ķērsts 31.07.2009 12:43
>>> Starp citu prieka vēsts!ZZs piedāvā Lemberga kandidatūru premjera amatam priekšvēlēšanu apvienībai ar tbllnk un vl
======
Apvienošanās starp latviskajām partijām ir nepieciešama lieta - un tā notiks jebkurā gadījumā. Vai nu ar vai bez Lemberga atbalstīšanas.

Citādi kā vien ar latviešu sašķeltību un savstarpējām apsūdzībām es nevaru izskaidrot to,ka Rīgā 26 no 60 vietām (43.3%) dabūja "Saskaņas centrs". Rīgā nemaz nav 43% balstiesīgo krievu - pat ja viņi visi būtu balsojuši par SC.

Tādēļ latviešiem jābeidz citam citu apkarot. Ilgākā perspektīvā ir vieta vismaz trim dažādām partijām un ideoloģijām - "Jaunajam Laikam + ..." (starptautiskā lielkapitāla interešu pārstāvniecība), "TP+ZZS+..." (latvisko oligarhu interešu pārstāvniecība), "VL+TB+..." (latviešu nacionālistu partijai). Varbūt vēl arī kādam kreisam spēkam, kādu šobrīd grūti saskatīt. Un galvenais - mēs esam viens otram sabiedrotie, pat ja mūsu ievirze politikā ir atšķirīga.

Kā rakstīja E.Dinsberģis: "Mēs - latvieši un pie šī vārda mēs mūžam draugi paliksim." Ja ir kāda nesaticība, tad tā ir jānovērš.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips > *** 31.07.2009 12:42
Kur kaut kas ir rakstīts par amerikānisku, skandināvisku vai ukrainisku šovu? Nekur, tāpēc nemuldiet. Un JV es nekomentētu nekad, jo krievu valodu es neprotu. Saku vēlreiz -- nemuldiet. Un Jūs, tāpat kā tik ļoti daudzi, esat gļēvs un vēlreiz gļēvs savā nikā. Jauku Jums dienu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 31.07.2009 12:40
Ļoti atvainojos par saīsinājuma sajaukumu -- patlaban neesmu pie datora, kur varu to izlabot, bet tā izdarīšu, tiklīdz pie tāda nokļūšu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

*** 31.07.2009 12:09
"te mazāk ir runa par augstprātīgajiem kaimiņvalsts ļaudīm, kuri katru vasaru ierodas Latvijā, lai uztaisītu vienu pavisam krievisku šovu"

te nudien vel viens pieradijums tam, ka klustat aizvien aprobezotaks un pari savas setas zogam paskatities nemakat. jums, protams, loti gribetos, lai sis butu nevis "krievisks," bet, piemeram, amerikanisks sovs, vai ari skandinavisks. vai ari ukrainisks.
kaut gan, esmu parliecinats, ka ja jums butu iespeja, jus noteikti komentetu TV Jauno Vilni ar tadu pasu mirdzumu acis, ar kadu jus komentejat tikpat bezgaumigo un popsigo konkursu ka Eirovizija.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ķērsts 31.07.2009 11:58
Starp citu prieka vēsts!ZZs piedāvā Lemberga kandidatūru premjera amatam priekšvēlēšanu apvienībai ar tbllnk un vl.Lembergs saviem advokātiem maksā 120 ls stundā.Interesanti cik valsts maksā saviem juristiem,tas ir procesa laikā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

gt 31.07.2009 11:50
Tiešām nesaprotu, vai nu es savos gados esmu galīgs muļķis, jeb arī ar pasaulīti - vismaz tajā sektorā, kur ir Latvija - ir kaut kas galīgi sagājis grīstē. Kā var kaut kāds tur "jauns vai vecs vilnis" būt primārāks par gaisa satiksmi! Kas attiecās uz to šūmēšanos un izrādīšanos šajā laikā "iekš naša jurmala", tad šķiet, ka ar nopietnu, lai arī estrādes, mākslu, tam nav nekāda sakara. Šķiet, ka lielais PIĶIS te ir atradis vietiņu, kur var izrādīties un pirkt visu, ko te pārdod. Un laikam te pārdod visu! Bet citādi - lai nu piedod "austrumu bagātais kaimiņš", bet no malas skatoties tas izskatās pēc pasākuma - sīki mazi žagariņi, paši pūta, paši dega (ja nekļudos - Paula Putniņa vārdi).

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ķērsts 31.07.2009 11:30
Sakarā ar jauno vilni,bija ziņojums,ka kaut kāda sporta lidmašina,turklāt jauna paveida paraugdemonstrējuma laikā nav iekļāvusies tai paredzētajā gaisa iecirknī.Tādā gadījumā viens grēkāzis ir atrasts,ne tikai gaisa balonu palaidēji vien.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Ieva Stokenberga 31.07.2009 10:40
"JL" organizētāji - vai tomēr " JV" organizētāji? Kārli, izlabojiet, lūdzu!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 31.07.2009 10:13
Ja ir kaut neliela nobīde laikā starp pasākumu un tā translēšanu televīzijā, tad subtitrus VAR uztaisīt, ja vien ir vēlēšanās - laikam pat likums tāds mums ir. LNT to, protams, šoreiz ignorē - un tā ir vēl viena pretīga lieta saistībā ar "Jauno Vilni" (kuru es gan neskatos, jo mājās nav televizora).

Runāšana virsū (sinhronā tulkošana), protams, ir slikts stils. Latvijā ir ne mazums cilvēku, kuri saprot angļu, vācu, franču, krievu vai arī citas valodas. Bet mēbelei - televizoram - ir nospļauties par adekvātu cilvēku informēšanu; tādēļ tiek runāts virsū.

Manuprāt, ir jāpieprasa subtitri latviski - vienmēr un visur. Būtu interesanti, ja K.Streips kā televīzijas profesionālis arī pateiktu kādu biezu vārdu vai viedokli par šo lietu (netulkošana/runāšana virsū/subtitri).

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sestdienis 31.07.2009 10:01
JL ar JV (Jauno Vilni) nav nekāda īpaša sakara :) Lai gan vispār Jaunais Vilnis nebūtu slikts nosaukums arī partijai.

Cik atceros, tādi baloni, kas paši sadalās gaisā, tika izmantoti jau pirms desmit gadiem olimpiskajās spēlēs. Vai JV tos izmanto, ir cits jautājums. JV vispār ir tīri feins pasākums, Paulam tur ir īstā vieta un Alla vakar forši dziedāja bez fonogrammas. Acīmredzot LNT vienkārši nepietiek laika, lai paspētu sagatavot subtitrus. Ja tiešraidē tulkotu sinhroni, daudziem krievu valodu protošiem skatītājiem atkal varētu būt iebildumi. Ja godīgi, es neesmu pārliecināts, vai tas ir valsts valodas likuma pārkāpums, jo LTV7, TV5 jau arī katru dienu zināmu laiku skan krievu valodā. Pats, starp citu, par tulkojumu priecātos, jo krievu valodu pārvaldu slikti, bet vai tā ir obligāta likuma prasība, neesmu drošs. Skandāls ar lidmašīnām, protams ir nepieņemams, un vainīgajiem jāatbild.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

ahmed 31.07.2009 09:32
Saturīgs raksts, kā jau ierasts, bet vai nav sajucis Jaunais Laiks ar Jauno Vilni saīsinājumos?

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips