Pa fikso -- aizejošais buldozers, lidosta un aviokompānija 15

Labrīt, lasītāji!

Vēl Valdis Dombrovskis nav paguvis savu valdību sastādīt, lai gan aprises tai jau rādās. Tāpēc patlaban ir pareizais laiks, lai tā pa fikso izdarītu to, kas aizejošajai politiskajai "elitei" vēl nav izdevies. Piemēram, paziņot rezultātus konkursam par Rīgas lidostas tālāko attīstību.

Iesaki citiem:

Te redzama aizejošā (un paldies Dievam, ka aizejošā) buldozera attieksme pret dzīvi. Konkursā uzvarējusi kompānija no Turcijas, kura nekad nav darbojusies Eiropas Savienībā. Tas vēl būtu mazākais jautājums. Lielākais ir par lidostas nākotni. Buldozers un potenciālie lidostas attīstītāji paredz, ka laikā līdz 2030. gadam lidostu izmantos sliktākajā gadījumā 13,2, bet labākajā -- 42,5 miljoni pasažieru gadā. Tā nu starp cipariem ir milzīga atšķirība. Starptautiskā Gaisa satiksmes organizācija, tā informē Diena, paredz pasažieru skaitu starp 8,6 un 14 miljoniem pasažieru gadā. Un arī tā nu starp cipariem ir milzīga atšķirība. It kā no valsts šajā procesā nekas netiks prasīts ... ja nu vien līdzfinansējums Eiropas naudai, ar kuru būvēšot dzelzceļa pievadu, pievadceļus, peronus -- ES došot 110 miljonus eiro, no valsts tiks sagaidīts pārējais. Pieci santīmi tie nebūs, tas nu reiz ir skaidrs. Te jāņem vērā arī tas, ko par buldozera sarīkoto konkursu pateica tomēr stipri labāk pazīstams uzņēmums Siemens -- tam neesot bijusi pārliecība, ka Latvija piedāvā uzticamus datus par valsts un lidostas stāvokli. Protams, zinot buldozera "principus," tas nudien nav nekāds pārsteigums.

Nepārprotiet. Es tikai priecāšos, ja lidosta kļūs modernāka un it īpaši, ja uz to varēs nokļūt ātrgaitas vilcienā, nevis autobusā, kurš kursē labi, ja reizi stundā. Vispār par lidostu prieks, esmu tās pakalpojumus izmantojis kopš padomju laika, neviens nevarēs noliegt, ka kādreizējais visnotaļ briesmīgais ūķis ir kļuvis daudz plašāks, gaišāks un visnotaļ jaukāks. Taču te kārtējo reizi rodas pāris jautājumu. Dienas Bizness ziņo, ka turku firmai konkursa rezultāti tapa zināmi aizvakar, tātad -- pirmdien. Vakar notika valdības sēde un arī preses konference, kurā viņi piedalījās pēc steigšus ieplānotas vizītes Rīgā (bija nepieciešams lidot uzņēmuma privātajā lidmašīnā). Tas liecina par nopietnību? Otrkārt, nav skaidrības par to, kam lidosta pēc grandiozās pārbūves piederēs. Lidostas šefs Krišjānis Peters ir teicis, ka valsts katrā gadījumā saglabās vismaz 51 procentu. Buldozers vakar valdības sēdē teica, ka valstij piederēs 10 procenti. Tas ir tas pats buldozers, kurš ir uzstājis, ka valstij nevajag pārdot Lattelecom, no kā laikam jāsecina, ka pat viņš uzskata, ka telekomunikāciju kompānija ir daudzsološāka par lidostu. Vēl vairāk jāapšauba viņa lielīšanās par 40 miljoniem pasažieru. Katrā gadījumā sarunas ar turkiem vēl nav beigušās. Domājams, ka jautājums iekritīs nākamā satiksmes ministra (tas varētu būt tēvzemietis Kaspars Gerhards) klēpī.

Un, ja reiz par lidostu, tad arī par tās galveno klientu airBaltic. Kā vienmēr, vasarā došos uz Ameriku apmeklēt māsas un citus radiniekus. Internetā airBaltic par biļeti piedāvāja visnotaļ astronomisku cenu -- gandrīz divas reizes lielāku, nekā piedāvāja poļu aviokompānija LOT, turklāt arī ļoti krietni lielāku par to, kuru maksāju pērn divas dienas pirms Ziemassvētkiem, tātad -- aviokompāniju pat ļoti aktīvajā sezonā. Zvanīju uz airBaltic -- varbūt kaut ko var sarunāt? Meitene ilgi klabināja pa taustiņiem un tad priecīga paziņoja, ka atradusies biļete par gandrīz to pašu cenu, kādu piedāvā poļi. Klabināja vēl drusciņ un tad pateica oi, nē, atvainojiet, patiesībā cena būs ... ne gluži tik astronomiska, kāda bija internetā, bet vienalga 40 procentus augstāka par LOT piedāvāto cenu. Bet kronis visam ir kaut kas cits. Nebūdams gatavs maksāt airBaltic pieprasīto cenu, es iegāju aviokompānijas SAS mājas lapā un nopirku biļeti precīzi tajā pašā reisā, par kuru airBaltic prasīja daudz -- un samaksāju par 40 procentiem mazāk. No kā izriet, ka naudu saņems zviedri, nevis Latvijas nacionālā aviokompānija (izņemot to mazo procentu, kāds pienāksies par manis aizvešanu no Rīgas un Kopenhāgenu). Lūk, milzīgā konkurence un attīstība, par kādu dižojies buldozers pēc tam, kad, pārkāpjot Eiropas Savienības konkurences noteikumus, viņš no Rīgas lidostas ir padzinis teju vai visus pēc kārtas. Tāpēc, lasītāji, ieteikums: Darījumos ar airBaltic vispirms pārbaudiet, ko piedāvā tās it kā mazākumakcionārs SAS. Varēsit ietaupīt.

Jauku visiem dienu!

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (15) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

drakons 05.03.2009 22:33
gt
Nu, nu, Pommers neko tur neizveidoja, Pommera laikā lidosta bija maza provinciāla būdele.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

asa 05.03.2009 16:49
Bet čehiem uz ASV ir vēl lētāk. Tomēr stāsts nav par viņiem. Pateicoties buldozeram arī citi ir spiesti rosīties.
Kad airBaltic ved pa lēto nav labi, jo putina citus laukā. Kad pa dārgo atkal nav labi, jo tas ir dārgi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Bezvārdis 05.03.2009 09:54
Šī jau nav pirmā turku kompānija, kur Šlesers cer iekārtot Rīgā. Tad, kad bija runa par trešo mobilo operatoru mēs gandrīz vai dabūjām uz kakla kaut kādu viņa kaktu kompāniju no Stambulas, kura mistiskā kārtā bija vinnējusi konkursu, kuru tolaik kūrēja Šlesers. Te vēl būtu jāpapēta, vai tie tagadējie uzvarētāji vispār kaut ko tādu ir cēluši vai arī tikai lauku lidostas vien. Tomēr pats svarīgākais šajā dīlā ir jautājums par to, kas no tā visa nopelnīs. Turki vēloties lidostu savā īpašumā uz 99 gadiem. Tātad pārskatāmā nākotnē visa peļņa ies turkiem, bet varbūt arī pēc kādiem gadiem diviem - Krievijas valsts uzņēmumam, kuram turki būs pārdevuši savu uzņēmumu. Bet kas paliks Latvijai? Piesārņots gaiss un tūkstošiem ļoti neekoloģisku un ekonomiski ne visai izdevīgu tranzīttūristu.

Un galu galā: Kāpēc Šleseram tik ļoti patīk turki? Vai varbūt tāpēc, ka ar viņiem par 10% no pasūtījuma summas ir visvieglāk tirgoties?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

mazi jautājumi 05.03.2009 08:52
vai starpnieku nauda ir šādos darījumos? kam ?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pēteris 04.03.2009 19:51
Sestdienis,
Protams, ka es nezinu, ar kuriem zviedriem Tu esi runājis, bet man pazīstamie zviedri uzskata SAS par nacionālo lepnumu un lido labprāt. Bet tas varbūt ir šķirisks jautājums, jo ne visi var atļauties lidot ar SAS. Tas nu tā, man gan likās, ka diskusija bija par lidostu, nevis nacionālajām airokompānijām.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

gt 04.03.2009 17:01
Ļ.cien., a.god.!!! Vai nebūtu jāatcerās, ka Rīgas lidostu par tādu, kāda viņa ir galvenokārt izveidoja tāds Pommers, kurš, kā šķiet, kad bija savu padarījis un kļuva pa šķērsli šādiem tādiem darījumiem, tika palūgts aizvākties?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sestdienis 04.03.2009 14:39
Ak jā, Viļņa tagad ir kļuvusi par vienu no nepieejamākajām pilsētām Eiropā (un to neteica Šlesers!). Tikai 9 tiešie reisi. Drīz varēs Briseles eirokrāti ar divriteņiem mērot ceļu uz seno prūšu pēcteču galvaspilsētu :)))
Labi, pietiks, nospriedīs vēl, ka es nez kāds Šlesera fans, tas sagraus manu lielisko reputāciju :)))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sestdienis to Dzidra 04.03.2009 14:35
Tu acīmredzot neesi ēdusi neēdamās LOT un Lufthansas sviestmaizes, kā arī neesi nakšņojusi Frankfurtē tāpēc, ka Lufthansa izčakarējusi iepriekšējo reisu. Esmu arī dzirdējis, ka zviedri paši vairoties no lidošanas ar SAS. Turklāt, ja salīdzina, piem., Lufthansa un AirBaltic cenas, tad pēdējiem tās ir krietni zemākas. Vārdu sakot, Air Baltic man ir kopumā sagādājusi daudz mazāk raižu nekā tās konkurenti. Par Tajik airlines diemžēl nevaru komentēt.. pārāk exotiski... vīraks, orientālas skaņas, austrumu pasakas :)))

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 04.03.2009 14:26
pastaasti to lietuvieshiem. un igaunjiem. kuri gan ljoti censhas ar airBalticu lidot.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Dzidra to Sestdienis 04.03.2009 14:24
AirBaltic ir veiksmes stātsts!? Ha, ha, ha. Apkalpošanas un kvalitātes ziņā ne tuvu nestāv klāt ne rietumu, ne austrumu (piem. turkish, Tajik Airlines) avikompānijām. Man ir žēl, ka es nevaru lepoties ar savu nacionālo aviokompāniju. Ja vien ir iespēja, cenšos ar AirBaltic nelidot.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Sestdienis 04.03.2009 13:46
Ehh... par Šleseru absolūti neesmu sajūsmā, tomēr nevar noliegt, ka lidosta un AirBaltic kopumā ir veiksmes stāsti. Viļņas un Tallinas lidostas vispār ir miskastes, salīdzinot ar Rīgu. Kaut kādi noteikumi varbūt ir pārkāpti, taču būsim godīgi - ne visas pārējās valstis ievēro ES noteikumus, Vācija jau kuro gadu pēc kārtas pārkāpj Māstrihtas kritērijus, kas ierobežo budžeta deficīta max apjomu. Un SAS tiešām vairs nav Air Baltic mātes uzņēmums. Tā ka lamāsim Buldozeru, bet... un viņa panākumi RD vēlēšanās lielā mērā būs atkarīgi no tā, vai oponenti spēs pārliecināt vēlētājus, ka ir godīgāki, krietnāki utt. Ja vēlētājiem liksies, ka SCP, JL un PS ir "pa lielam" tādi paši, nu tad praidā tiešām varēs iet pa Gulbenes-Alūksnes mazbānīša sliedēm un katru vakaru klausīties Šlesera skaidrojumus par savītajiem ekonomiskajiem tīkliem: "Jāpasaka to, ka...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 04.03.2009 13:26
Lasītājs. aizstaaveeshu arii dombrovski un repshi, un pat shtokiju, ja kaads nepamatoti brauks virsuu ;)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lasītājs 04.03.2009 13:20
Šleseram ir preses sekretārs, kurš pārrauga vienu iestādi, šofera dēls, kurš pārrauga citu, un "x" kurš serfo pa internetu un aizstāv visu, ko Šlesers dara. Atšķirības nekādas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Una 04.03.2009 12:46
man arī vasarā braucot uz Ameriku sanāca, ka caur SAS nopirku biļeti par 400 Ls, kas caur Air Baltic maksāja 750 Ls, lidmašīnas tās pašas, reisi tie paši, arī lidojuma klase tā pati.. tikai kompānijas piedāvājumi atšķiras.. protams, izvēlējos SAS

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 04.03.2009 11:28
shie argumenti neiztur vispaar nekaadu kritiku. Turcija nav cieniijama valsts? ja konkursa rezultaati buutu zinaami pirms meenesha un par tiem kluseetu, ko tad tu teiktu? ko no savas lieliishanaas lidostas sakaraa vinsh nav izpildiijis? ko?
"Konkursā uzvarējusi kompānija no Turcijas, kura nekad nav darbojusies Eiropas Savienībā."
"turku firmai konkursa rezultāti tapa zināmi aizvakar, tātad -- pirmdien"
"Vēl vairāk jāapšauba viņa lielīšanās par 40 miljoniem pasažieru"

shis vienkaarshi ir nekompetences paraugs. tieshi Buldozers bija tas, kursh centaas paardot Lattelecom amerikaanjiem (un tavam draugam nilam) tam visizdeviigaakajaa laikaa - iisi pirms kriizes. tieshi vinsh visspeciigaak lobeeja Lattelecom un LMT akciju mainjas dariijumu. un tieshi tavi draugi no maakonjiem (kur tu eedi kuukas un laki shampanieti) sho dariijumu, izmantojot TB/LNNK tieslietu ministru, noraava un nepieljaava.
"Tas ir tas pats buldozers, kurš ir uzstājis, ka valstij nevajag pārdot Lattelecom"

hahahahaha, SAS tikko paardeva savas akcijas flikam un ko. nu un par to, ka airBaltic nevar piedaavaat uz SAS reisiem tikpat labus nosaciijumus laikam jau tev, aviaacijas magnaatam, nekad neizdosies saprast.
"Darījumos ar airBaltic vispirms pārbaudiet, ko piedāvā tās it kā mazākumakcionārs SAS"


kkkaarli, tu esi muljkjis shajaas lietaas. turklaat tu pats labi zini, ka melo (piemeeram, par konkurences "probleemaam"), bet turpini to dariit. neuztraucies, Buldozers kljuus par Riigas meeru un juusu mazais draugu pulcinsh savaas paraadees vareesiet staigaat ap Shkjeeles maaju un cuuku kompleksu Ulbrokaa :))))))

Citi autora darbi
Streips 165x152

Skumja pašdarbība 16 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Grimstošais kuģis 3 Autors:Kārlis Streips

Streips 165x152

Privātpersona Nils 1 Autors:Kārlis Streips