Mēs uz viļņa 19

Zināmas un nezināmas vai vismaz apšaubāmas izcelsmes miljoni, sevis parādīšana vairāk nekā citu apskatīšana, uz bezgaumības robežas balansējošs glamūrs, brendu parāde un tīksmināšanās par atrašanos „VIPu” pulciņā. Tas ir Jaunais vilnis.

Iesaki citiem:

Un tie esam mēs paši. Jo Jaunais vilnis – tā ir mūsu ikdienas, mūsu attieksmes pret dzīvi, sevi, citiem un valsti kvintesence. Viss kopā, viss vienā vilnī, tāpēc hiperbolizēti un tāpēc – tik derdzīgi.

Es Jauno vilni neskatos. Es šo pasaku pietiekami vīzdegunīgi, jo jau dienām ilgi esmu strīdējusies ar kolēģēm, mēģinot pierādīt, ka tautībai te nav nozīmes. Respektīvi, ne jau tas mani tracina, ka Krievija te svin savus „estrādes” mūzikas svētkus. Mani tracina, ka tas joprojām notiek tik ārprātīgi padomiskā garā, ka uzviļņo tādas griezīgas atmiņas un reizē arī tāda pilnīga apjausma par to, ka mēs jau patiesībā no mūsu padomiskās pagātnes nekur tālu neesam tikuši.

Jā, tādā ziņā vilnis ir labs lakmusa papīrs mums pašiem un mūsu „demokrātijas sasniegumiem”. Ko tad esam ieguvuši šajos gandrīz divdesmit neatkarības gados? Mums ir Baltezers un daudzi citi privātmāju rajoni, kur mēs demonstrējam mājas, ko par neatkarības laikā sapelnīto naudu spējam uzsliet – ar torņiem un tornīšiem, ar balkoniem un balkoniņiem, ar sētām un sargu būdām, ar strūklakām un rūķiem pagalmos, ar lodziņiem, kas drīzāk līdzinās šaujamlūkām, ar visu iespējamo un neiespējamo stilu sajaukumu, kur galvenais – lai tik būtu cakaināk, bāgātīgāk, pompozāk, lai citi redzētu, ka neesam vakarējie, ka mums ir nauda un mēs to nežēlojam kruzuļos un cakās.

Mums ir Jomas iela, kur brīvdienās defilē dāmas brendu džinsos ar smailpapēžu un smailpurnu kurpītēm vai zābaciņiem un sunīšiem uz rokas. Ir redzēts, ka šādas dāmas iemaldījušās arī, piemēram, Rundāles pilī un arī - ar sunīti uz rokas. Un viņu pavadoņi reti vairs ir tērpušies treniņbiksēs un baltās botās, bet varbūt zem krekla kādam vēl ir tomēr zelta ķēde – jo smagnējāka, jo labāk. Mums ielās ir dārgas mašīnas un attiecīga braukšanas kultūra – un ir jau saprotams, jo, ja tu sēdi tādā baigi krutā džipā, tad pasaule ir tālāk pārredzama, tu traucies to baudīt un tādos brīžos tevi kaitina tās mazās seno gadu izlaidumu „blusiņas”, kas velkas pa Šlesera nesalabotajām ceļa bedrēm, kurām tu ar savu spēkratu vienkārši pāri pārlido. Un mums ir jūra un kāpas, kas, lai neizskatītos tik mežonīgi kailas un vienkāršas, pavisam noteikti ir jāapbūvē un – pēc iespējas blīvāk, jo kā gan citādāk mēs parādīsim, cik patiesībā bagāti mēs esam?

Jā, un vēl mums ir nu ļoti sakopta Ventspils – visa vienā bruģī un ziedos, jo vispār jau latvieši ir puķu cilvēki. Un mums ir arhitektoniski nu ļoti gaumīgi mākoņi. Un mums ir lidosta, dzelzceļš un pasts, kas attīstās raķetes un varbūt pat gaismas ātrumā, un vēl tūlīt, tūlīt mums būs Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris, kaut arī, lai to oficiāli iegrāmatotu, mums nāksies mainīt šādus tādus normatīvus, kas pilnīgi muļķīgi nosaka, cik burti drīkst būt ielu nosaukumā. Un vēl mums ir arī privātās dzīves žurnāli, kuru dzeltenajās lapās mēs varam apskatīt un vairāk vai mazāk paskaust tos, kam šajā dzīvē ir veicies labāk nekā mums. Tos, kuriem ir skapji un vannas istabas, ko nav kauns parādīt glancētajos žurnālos, tos, kas „VIPu” ballītēs priecājas uz nebēdu, baudot to smalkāko barību un tos smalkākos dzērienus, kas vien ir dabūjami uz zemēm un ārpus tām.

Un tad es vairs nespēju pārmest Lilitai un Valdim, kas, beidzot, beidzot pēc ilgiem tiekšanās gadiem nokļuvuši uz viļņa, nespēj slēpt laimīgi uzvarošo smaidiņu. Beidzot, beidzot arī viņi ir nokļuvuši vidē, ko saprot, viņi ir nokļuvuši dzīves viducī, tur, kur jau gadiem silti gaidīti viesi ir Ainārs un Ingrīda, kur tautas mīlestību bauda Raimonds un Laima. Jaunajā vilnī mēs tieši un nepastarpināti sajūtam, kas esam paši. Cik lieli un vareni. Cik nozīmīgi. Cik veiksmīgi. Mēs esam.

Un tad vairs nav nozīmes tam, ka vispār jau mūsu nozagtā Latvija ir viena no nabadzīgākajām valstīm Eiropas Savienībā, jo toties mūsu galvaspilsēta ir viena no dārgākajām pilsētām pasaulē. Tad vairs nav nozīmes tam, ka inflācija nevis tikai kāpj, bet ar joni skrien, lec un aulekšo uz augšu, tikai uz augšu. Un tad vairs nav nozīmes tam, ka mūsu partijas sev būtībā nopērk vietas parlamentā, un vairs nav nozīmes tam, ka mums tiesās ir ķēķa sarunas, bet galvaspilsētas pašvaldībā – štramma būvniecība. Tad vairs nav nozīmes tam, ka paši sitam un bieži arī nositam savus bērnus un ka vēl dzīvi palikušie nezina mūsu valsts jaunāko vēsturi, toties, ļoti iespējams, drīzumā visi tiks piespiedu kārtā sadzīti dziedāt koros varbūt par to, ka varen skaista ir mūsu zeme dzimtā, mūsu valsts un tās vadoņi. Jo vadoņu un skaisto, pozitīvo notikumu kults ne pēc līdakas, bet valdošo partiju pavēles jau ir sācies lielākajā daļā mūsu mediju, un mūsu pilsoniskā sabiedrība, kuru tik savtīgi centās veidot daži aizdomīgi ārvalstu miljardieri, tomēr ne tikai nav vis izveidojusies, bet vēl vairāk – pavisam drīz, cerams, būs bankrotējusi, lai mēs brīvi varam baudīt savu bagātību un visvarenību. Lai mūs netraucē. Lai mēs esam uz viļņa, vienalga – jauna vai veca, bet uz viļņa, kurš gan, starp citu, dažkārt var būt vilinošs, bet - tik maldīgs. Kurš gluži vienkārši paņem, uzmet un noslīcina.

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (19) secība: augoša / dilstoša

Tmp author bdd174d29c18893f8040d1ca0cd30c40b76ac587432bcc3f16557adc2b366733
5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

nemirst lv 03.08.2008 10:22
Kā jau šeit tika norādīts, daudz interesantāk ir lasīt Ditas rakstu, nekā kaut kādus žultainus komentārus par to, kā mums visiem vajadzētu pareizi domāt vai nedomāt. Lai arī daļa komentāru ir vnk perfekti - par treniņbiksēm un anekdotēm no ass.lv +1 autoriem! :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


ābols 30.07.2008 11:48
hmm.. norādīšana uz citu izteikšanās kultūru vai nekultūru, kas jau tāpat ir acīmredzama, man šķiet kaut kā bērnišķīgi.:) es katrā ziņā atbalstu tādu praksi: ja kāds kaut ko nav sapratis vai ir pārpratis, nevis braukt viņam virsū par to un rādīt ar pirkstu, bet izskaidrot vēlreiz un bez agresijas. jo informācijas devējs jau pats ir iniciators un līdz ar to atbildīgs par to, kā viņa nodotā ziņa atbalsojas citos. un attiecībā uz ironiju - es piekrītu, ka pati par sevi ironija ir forša lieta. bet tā sevi piepilda tikai tad, ka tai ir pozitīvs atsvars. plika ironija velk uz bezcerību un nespēju par sevi pasmieties. nevis ļauni, bet tā labdabīgi. par sevi pašu. varbūt Dita Arāja teiks, ka valstī nav nekā smieklīga, viss ir nozagts, mēs esam sekli, viss ir tik šausmīgā ******. Bet ar tādu attieksmi un klaigāšanu arī nekur tālu netiksi, vai tad ne?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Arnolds 29.07.2008 21:41
Piedod, aizmirsu, ka gudrības un pareizās uzvešanās topā tu biji 25x augstāk par mani. Nākamreiz to paturēšu prātā un diskusijās neiesaistīšos, jo pareizi ir taču ļaut GUDRAJIEM darīt un nebojāt viņu darbus ar kritiku!

Šodien iedzeršu dārgu vīnu, diskutēšu ar draugiem par kapitālisma eksistenciālajām problēmām un inherento dihotomiju un varbūt tad palikšu tik gudrs, lai pievienotos diskusijām.

Kāds ir aizdomājies par to, ka varbūt snobisms un neprasme normāli izteikties ir viena no problēmām?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Arāja -> arnolds 29.07.2008 20:58
Pirmkārt, aicinu Jūs izvēlēties pārdomātākus izteicienus un nelietot nepieklājīgus vārdus. Šeit tomēr ir kvalitatīva diskusiju telpa, kuru nevajadzētu piesārņot ar laidara līmeņa izteicieniem.

Otrkārt, Jūs, visticamāk, arī nesapratāt, bet mana bloga galvenā doma nebija kritizēt JV, patiesībā - mani tas nemaz neinteresē. Es vienkārši izmantoju JV kā tēlu, lai parādītu, cik mēs paši esam sekli un cik dziļi mūsos ir padomju mantojums, kas liek izrādīties un ārdīt visu savā ceļā, arī šo valsti.

Treškārt, Jums, protams, ir vārda brīvība izteikt visu, ko domājat (ja vien tas nepārkāpj likuma vilktās robežas), tomēr es aicinu komentāros diskutēt par uzrakstītā būtību, nevis vienkārši kliegt kaut ko - ziņa vai neziņa - tikai kliegšanas dēļ. Taču Jūsu komentārs tikai apstiprina manis rakstīto - sekli mēs esam un citādāk nebūs, kamēr paši nemainīsimies un nepieņemsimies prātā.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis 29.07.2008 20:54
:)
Ar rietumu slavenībām un Jaunā viļņa slavenībām ir līdzīgi kā ar treniņbiksēm. Kakaja raznica "Adidas" ili "Abibas"?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

arnolds 29.07.2008 20:00
vel gribeju piebilst, ka man vecmate stastija, ka visi tie, kas piņņā par Latvijas himnas aizvainoshanu diemzheel ir no mushas izpuutushi ziloni, jo tur nekaadas aizvainoshas neesot bijis. Taapeec ierosinu beigt raudaat un uztaisiit pashiem labaaku pasaakumu!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

arnolds 29.07.2008 19:46
ok, es ieteiktu beigt pinjaat un dirst, ok? Mana vecmate nekad nemileja PSRS, bet vinjai ljoti patika un patiik krievu estraades muuzika(Kapzons, Pugachova, etc) un jaa vinja skataas jauno vilni. Es nevaru saprast kur visiem shitiem rauduljiem rodas probleemas ar to pasaakumu. Ir cilveeki, kam tas patiik, ir cilveeki, kas tur iet patuseeties un paziimeeties, galu galaa sanaak pasaakums, kas ienes juurmalai naudu. Kur ir probleema? Ja tev patiik taa muuzika, tad tev taa patiik, ja nee, tad tieshi taapat kaa geju gaajiena gadiijumaa vari nesktiities.

Dita, dita, dita, ja vara buutu manaas rokaas, tad nebuutu ne Jaunaa Viljnja, ne Eiroviiziijas un arii nebuutu dziesmu un deju sveetku un operas un baleta un nac.un dailes teaatru, jo mani tas viss totaali neinteresee. Tieshi shii iemesla deelj par gaumi nestriidas un piekopj toleranci kultuuras un personiskaas uzvediibas jomaa. Domaat vajag ar galvu dazhreiz nevis naida dziedzeri.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis 29.07.2008 15:39
Lietussarg.
Lai gan piekrītu tava komentāra pirmajam punktam, man daudz labāk patika lasīt Ditas ar ironiju aprakstītās subjektīvās domas par Jauno vilni, nekā tavu negāciju pilno komentāržulti.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 29.07.2008 15:22
Manas domas?
1. Nav nekas nosodošs, ka V.Zatlers devās uz atklāšanas koncertu. Kāpēc? Domāju, ka Dienas blogā uz to labi atbildēja Anna Novicka (piedodiet, ja sajaucu viņas uzvārdu, bet sapratāt).
2. Tagad sākas godmaniskais BET. Tajā brīdī, kad tas mudaks ar kretīnisko blondini pie sāniem, turpinot uzsāktos jociņu sēriju, "pārbrauca pāri" mūsu valsts simbolam, atbalstam no Prezidenta puses bija jābeidzas. Tostarp tikšanās nākamajā dienā ar JV rīkotājiem nebija jānotiek. Viss.
Starp citu, arī citiem politiķiem, kas tobrīd atradās zālē bija par to jāpadomā, tostarp arī Saeimas deputātam R.Paulam.

Tas tā, ja mēs šo pasākumu uztveram kā tādu, kam jāpievērš liela uzmanība. Tostarp, ja mēs uztversim katru valsts prezidenta soli kā simbolu, interesanti, cik dziļu simbolu varētu nest viņa tualetes apmeklējums, lai atvieglotos, teiksim, Eiroparlamentā? Vai tāds, kur dziļi simboliski Latvijas prezidents "uzliek kluci" parlamentam uz galvas? Bet varbūt nevajag meklēt simbolus tur, kur viņu nav? Ja kas, tad par VVF (starp citu, kā tad ar tiem pulkstenīšiem palika?) neviens īpaši neinteresējās, kurp viņa dodas, ko skatās un klausās. Nu jā, jums jau viņa likās savējā, tātad neaizskaramā. Līdz ar to te manuprāt nav jēgas par pārāk daudz diskutēt. pat pieļauju, ka gadījumā, ja VZ nebūtu devies uz JV atklāšanu, būtu iemesls pārmest, ka tas ir necieņas žsts, ka attiecībuas ar Krieviju tik sūnainas, jo viņš netusē ar viņu VIPiem utt. Tad vai maz iemeslu un iespēju, ja ir vēlme to darīt.

Bet tā, kā jau teicu, neredzu DitasA blogā neko citu kā tādu pašiecelta intelektuāļa lūzerisku žēlošanos par savu sūro likteni. Nu gluži kā vilku ar sarkanajiem karodziņiem, viņu, nabadzīti, aplikuši visriņķī "varnplaša mana zeme dzimtā" dziedātāji. Godīgi sakot, tas jau sāk izklausīties pēc paranojas.
galu galā, ir vasara, un nav ko te nīkt mūros pie datora un klabināt pa taustiņiem. Labāk lai DitaA aizbrauc kaut kur pie dabas, paskarida pa pļavu, papeldas, pacipē, ja patīk. Da maz ko var sadarīt. Galu galā vai tad viņa ir vienīgā, bez kuras sadegšanas uz paškurtas guns, Latvija neaizies postā?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Gatis 29.07.2008 15:06
Vienmēr būs patiesie miljonāri un vienmēr būs "miljonāri uz papīra", kuri atdarina TV un slavenību uzburto ilūziju par to, kā dzīvo patiesie miljonāri.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 29.07.2008 15:04
Lietussargam - es teicu, ka es Jauno Vilni skatījos un skatīšos arī nākamgad :) Ir šajā pasākumā lietas, kas var nebūt atbalstāmas vai kas neliekas foršas, piemēram, 'dziedāšana' uz fonogrammas (ja es būtu starp tiem mūziķiem, kas Jaunajā Vilnī tiešām dzied - jo tādi arī tur ir - tad man negribētos piedalīties pasākumā, kura auditorijai (vismaz tās daļai) ir jādomā, vai šis dzied dzīvajā, vai tikai plāta muti...) Bet mani šis pasākums jau vairākus gadus ļoti izklaidē, tai skaitā, ļauj paskatīties uz to, kas ir "in" Krievijas popa pasaulē - gan muzikāli, gan vizuāli, gan saturiski... Vakar, kad biju nepareizi sapratusi, ka JV jau beidzies, nopriecājos, ka tomēr vēl pēdējais koncerts :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Krista > Lietussargam ar nepiesārņoto galvu 29.07.2008 14:24
Būtu ļoti interesanti uzzināt arī Tavas domas par "spožajiem peļu mēsliem", ne tikai par intelektuāļiem un citiem, kuri jau te izteikuši savējās :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Lietussargs 29.07.2008 13:37
Vispār jau izskatās pēc tāda kā dzīves lūzera izmisuma sauciena. Kuram gan liekas, ka ir vērts pievērst visiem tiem spīguļiem uz Jomas ielas uzmanību? Kuram liekas, ka neskatīties JV ir kruti lūzeriski? Kuram liekas, ka padusē pasists suns ir galējas mietpilsonības pazīme? Un kuram tad liekas, ka kruti skaitās par to visu uzrakstīt tādā stiliņā?
Jums liekas, ka esat intelektuāles, kas tam visam stāv pāri. Jums liekas, ka būtu labi savā bariņā savākt Zatleru ar viņa sievu. Un tas nu gan būtu kruti - prezidents, kas iziet Jomas ielā ar plakātu "Nost ar Vilni!"
Tas gan nenozīmē, ka visi tie spožie JV peļu mēsli man kaut ko nozīmē. Kas nu katram tuvāks, lai piesārņotu galvu...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs


Krista 29.07.2008 13:19
Paldies par blogu, es arī pasākumu ignorēju līdzīgu apsvērumu dēļ - derdzīgas ir šīs fonogrammas "zoloto i briļianti" ietvarā. Nesaprotu divas lietas - kā Latvijas politiķiem nav kauna tur gozēties kopā ar notiesātiem un vēl nenotiesātiem pašmāju un tuvo ārzemju bandītiem, un kā tas var būt, ka "Jūrmalā pietrūkstot luksus klases viesnīcas" lai šo varzu uzņemtu, tāpēc tāda būtu steidzami jāceļ?! Uz Jūrmalu nebraucu jau nezcik gadus tieši tā iemesla dēļ, ka tur pārāk daudz luksusa viesnīcu savairojies ar plastmasas palmām, bet Vecrīgā sestdien ar draudzenēm vērojām Jaunā Viļņa putekļus: pa bruģi uz neiespējami augstiem spīdīgiem papēžiem steberēja anoreksiskas miesasbūves sieviete, pieķērusies pie elkoņa diviem būdīgiem džekiem ... lai gan, taisnību sakot, varbūt šī sieviete bija pastāvīga Rīgas iedzīvotāja, jaunā viļņa mērķauditorija ... skumji.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

pt 29.07.2008 12:14
Precīzs novērojums, ka daļa no elites dzīvo tādā kā paralēlā realitātē un, kā mantru skaitot, ka RIMI joprojām ir rindas un piekrauti iepirkumu ratiņi, neredz tos, kas nespēj ārstēties, nepietiekami ēd, kuriem nav pieejama izglītība (lai pieminam interesanto ieceri, ka visa augstākā izglītība mūsu valstī jāpadara par maksas pasākumu. Nav ko te muļķoties ar demokrātijas, iekļaušanas, vienlīdzīgu iespēju, zināšanu sabiedrības un visām citām idejām, ko tak laikam šai valstij piedāvā kaitnieki. Iespējams, tad uz citu vietu mūsu vienotās eiropas telpā pārcelsies ne tikai tie, kas ir gatavi strādāt mazkvalificētus darbus, bet arī tie, kas grib iegūt kvalitatīvu izglītību bez maksas).

Bet par Jaunā viļņa tēmu nāk prātā divas anekdotes no ass.lv
***********
Tika paziņots, ka notiks ēzeļu izstāde. Nožogoja laukumu, pārdeva biļetes. Cilvēki atnāca, staigāja, skatījās viens uz otru un jautāja:
- Bet kur tad ēzeļi?!

- Kāpēc Putins nolēmis, ka Eirovīzija notiks Maskavā, nevis Pēterburgā?
- Viņš negrib, lai Pēterburga pazaudētu kultūras galvaspilsētas titulu.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

DaceA 29.07.2008 12:02
Dita, lielisks blogs. Pat man kā cilvēkam, kas katru dienu skatījās Jauno vilni, un kas pēdējo nedēļu ar Tevi tik daudz diskutējis par Jaunā viļņa lietām, Tavs blogs liekas ļoti trāpīgs. PALDIES! Acīmredzot, arī mani tas aizmiršanās vilnis vilina...

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Bizmarite 29.07.2008 11:59
Ko tur daudz runat, Dita, jums pilnigi, pilnigi piekriitu. Darbibas kurss- 2.augusta referendums. Vairs ilgi nav jaagaida.
Tikai zheel, ka mani 70+ vecaki sho www nelasa, un uzskata, ka nav verts "njemties", jo "augshaas" viss sen nolemts.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Arāja -> Kalvis 29.07.2008 10:52
Ja nesapratāt (bet tam gan īsti neticu) ironiju, tad paskaidroju īpaši lieliem burtiem - visi korī dziedāsim par varen skaisto manu zemi dzimto, kā jau to esam darījuši padomju gados. Jo valdošā koalīcija mums mēģina iestāstīt, ka viss ir nu ļoti labi un jauki, un pozitīvi.
Lai tik līgo vien lepna dziesma vilnī un aiz viļņa, ja vien tā grib Zatlers.

P.S. Un ja Jūs uztraucaties par latviskumu, tad nu krietni nevietā ir piesaukt "Reiz mežā dzima eglīte", kas taču ir latviskojums no "V ļesu rodilas joločka" un ko tik smuki padomju multfilmās dzied Sniegbaltīte un Salatētis. Varbūt labāk tad lai kopkoris dzied "Ak, eglīte, ak, eglīte"? No vāciem šitas pantiņš nāk, varbūt tad ne tik kaitīgs?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kalvis 29.07.2008 10:39
>>> Tad vairs nav nozīmes tam, ka paši sitam un bieži arī nositam savus bērnus un ka vēl dzīvi palikušie nezina mūsu valsts jaunāko vēsturi, toties, ļoti iespējams, drīzumā visi tiks piespiedu kārtā sadzīti dziedāt koros varbūt par to, ka varen skaista ir mūsu zeme dzimtā, mūsu valsts un tās vadoņi.
=====
Tas taču ir vulgāri! Dziedāšana ir bijusi Latvijas izglītības sistēmas sastāvdaļa kopš tās pirmsākumiem; pat rusifikācijas laikā (1883.-1904.) ticības mācību un dziedāšanu parasti mācīja dzimtajā valodā. Nodarbošanās ar mūziku attīsta cilvēka domāšanu, t.sk. vērojama stipra korelācija starp mūzikas mācību pirmskolas vecumā un jaunākajās klasēs un skolēnu sekmēm matemātikā vēlākās klasēs.

Un, protams, skolu muzicēšana bieži vien ir saistīta ar valsts oficiālo ideoloģiju. Bet kādu ideoloģiju D.Arāja vēlētos tai vietā? Vai bērniem skolās būtu jādzied tikai "Yankee Doodle" un "Rudolph the Red-Nosed Reindeer" vai tomēr arī "Lai līgo lepna dziesma!" un "Reiz mežā dzima eglīte"?

Citi autora darbi
Kaut kas krasains

Un atkal jauns sākums 5 Autors:Dita Arāja