Laulība visiem 21

Šodien sešas no septiņām Zviedrijas parlamentā pārstāvētajām partijām nobalsoja par izmaiņām likumā, kas definē laulību - no 1. maija laulība nozīmēs savienību divu indivīdu starpā, neatkarīgi no viņu dzimuma. Līdz ar to Zviedrija pievienosies tām četrām Eiropas valstīm, kas jau ir pieņēmušas līdzīgus likumus - Nīderlande, Beļģija, Spānija un Norvēģija. Ārpus Eiropas paplašinātā laulības definīcija eksistē jau Kanādā, Dienvidāfrikā un dažos ASV štatos (Konektikutā un Masačūsetsā).

Iesaki citiem:

Tīri personīgi man ir prieks, ka šo lēmumu pieņēma pēc Konservatīvās partijas vadītās koalīcijas valdības iniciatīvas. Tas nozīmē, ka modernam konservatīvismam nav nekāda sakara ar neiecietību un aizspriedumainību. Dažiem Austrumeiropas politiķim to nāktos likt aiz auss.

Tīri personīgi man tas nozīmē, ka manas līdzšinējās partnerattiecības, kuras es noslēdzu pirms diviem gadiem juridiski tagad tiks sauktas par laulību. Līdz ar to Zviedrijas valsts būs izdzēsusi pēdējo legālās segregācijas zīmi, kas pastāvēja līdz šim. Ņemot vērā, ka esmu izbaudījis arī sabiedrības un īpaši dažu politiķu attieksmi Latvijā, protams, ka Zviedrijas politiķu rīcība man šķiet vienkārši pasakaina. Bet, ja godīgi, tad man liekas, ka tas ir pats par sevi saprotams, ka visiem ir vienādas tiesības noslēgt laulību ar to cilvēku, kuru Tu mīli. Galu galā mēs visi esam cilvēki un mums visiem ir tiesības uz cilvēka cienīgu attieksmi.

Papildinājums: kopumā par nobalsoja 261 parlamentārieši (87%), pret 22 (7%), bet atturējās 16 (6%).

Iesaki citiem:
Creative commons c6ae3e51884b139b45a669ce829ac99646bf0ceb328fc95963f1703a58a032d0 CREATIVE COMMONS LICENCE ĻAUJ RAKSTU PĀRPUBLICĒT BEZ MAKSAS, ATSAUCOTIES UZ AUTORU UN PORTĀLU PROVIDUS.LV, TAČU PUBLIKĀCIJU NEDRĪKST LABOT VAI PAPILDINĀT. AICINĀM ATBALSTĪT PROVIDUS.LV AR ZIEDOJUMU!

Komentāri (21) secība: augoša / dilstoša

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

gerard 21.12.2011 14:09
classic wedding ceremony attire. This way, it is possible to prevent falling in adore using the unattainable. two, You might not put on your typical gown dimension within a classic wedding ceremony gown. Not merely have folks normally gotten taller and thicker, however the clothes business continues to be steadily adjusting measurements downward. If you are acquiring a gown on the internet, the very best factor to accomplish would be to cautiously acquire your measurements and consult the vendor to give you with precise measurements too. http://www.somedresses.co.uk Examine measurements like shoulders and rise too as bust, waist, and hips. http://www.dayjeans.com jeans Make sure to depart some wiggle area to ensure that you'll be able to easily shift. Inside a shop, you will typically just need to attempt factors on and be open up to donning a bigger dimensions. Due to the fact a lot of wedding ceremony attire had been worn having a girdle or corset, http://www.somedresses.co.uk/prom-dress-function-occasion.ht... you could desire to put on 1 too. In this particular situation, purchase 1 prior to you have produced your last wedding ceremony gown buy to ensure that you may be sure it'

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Guntars 03.04.2009 20:21
"veči", tā problēma ir tajā, ka pēdējais vārds par šiem grēkiem būs Dzīvajam Trīsvienīgajam Dievam, kurš radījis visu kas redzams un neredzams, tai skaitā cilvēkus. Kārli S., Pēteri un citi līdzīgi domājošie, tā problēma jau nav kristiešos, kuri saka, ka šajā gadījumā viendzimuma mīlestība( seksuālas attiecības)ir grēks, to saka pats Dievs, un vēl vairāk, Viņš saka, ka tas ir sods cilvēkiem, par to, ka cilvēki ir atmetuši Dieva likumus( Toru, 10 baušļus to plašākā izpratnē, to iegūstot lasot Bībeli) un dzīvo pēc savas gudrības. Redzi vēl Kārli S, neviens "guru eksperts ekonomikā" pasaulē nevar izskaidrot, kas ir tas fenomens, ka vienlaicīgi visā pasaulē ir iestājusies stagnācija attīstībā "tā saucamā ekonomiskā krīze" un vēl jo vairāk nav nemazākās nojausmas, kad šis stāvoklis varētu izmainīties, un kādā virzienā, un kas būtu cilvēcei jādara lai to atrisinātu. Turpretī Dievs savā vārdā ir atklājis kas un kā cilvēkam jādara lai viņš neiekultos "ķezā" un beidzot šīs zemes dzīvi( tur nu neviens nevar iebilst, ka tai ir ierobežots laiks katram uz šīs zemes, lai arī kādu reliģiju pārstāvētu)nenonāktu ellē. Patīk jums vai nē obsalūta patiesība ir tikai viena, kas nozīmē pārējo "patiesībiņu"izslēgšana.
kas jūsu izpratnē ir Jēzus Kristus?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

! 03.04.2009 10:48
Jālegalizē laulības starp cilvēku un cūku!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

homo sapiens - cilvekam 02.04.2009 19:58
Tas jau ir loģiski, ko tu jautā. Ja jau laulības definīcuju paplašinam, tad kāpēc tikai mazliet? Kāpēc joprojām tik daudz ierobežojumu cilvēka mīlestībai, laimei, brīvībai? Geju lobijam nerūp plāšākas cilvēktiesības, vien šaura savu interešu aizstāvība, citādi par daudz plašāku laulības definīciju iestātos.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

cilvēks 02.04.2009 12:58
Viens labojums. 14 gadus sasnieguša bērnam nav iespēju salaulāties Latvijā pat, ja viņa vecāki to atļauj.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

vecis, iz laukiem, mežiem > cilvēkam 02.04.2009 12:02
Jūsu uzdotie jautājumi Pēterim T. tiešām ir ļoti būtiski. Es šoreiz nejokoju. Ja viņš uz tiem atbild noliedzoši, tas nozīmē, ka savā brīvības pakāpē ir pacēlies tikai līdz savai personīgai..., hmm, labi, neminēšu, līdz kam. Ja tā tiek apmierināta, viss OK, brīvība viņa uzskatiem nodrošināta.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris 02.04.2009 11:51
Šleseram un LPP/LC varētu vēlēšanās neiet visai labi, bet lai varētu konkurēt ar viņu, arī ZZS, TB/LNNK un TP pārņems Šlesera idejas. Kamēr vien PCTVL un SC neietilpst valdībā, tad pie gandrīz jebkura nacionālo spēku izkārtojuma, anti-praidistiem koalīcijā būs vairākums. Tagadējais JL būs katrai praida diskusijai kaut kur pa vidu; savukārt SCP un Pilsoniskās Savienības elektorāta nav nemaz tik daudz. Latvijā pastāv Satversmes 110.pants (laulība ir starp vīrieti un sievieti). To atcelt var vienīgi 2/3 Saeimas deputātu, vai arī 700 tūkstoši pilsoņu, kuri visi aiziet uz referendumu un vienādi nobalso.

Ja parādīsies priviliģētas institūcijas ("viendzimuma partnerattiecības"), mūsu nākošais gājiens varētu būt - prasīt tieši tādas pašas tiesības poligāmām laulībām. Vai konvertēties islāmā. Rietumvalstīs sociāli konservatīvie cilvēki ir sašķelti (kristīgi konservatīvie cilvēki neuzticas nacionālistiem un otrādi; savukārt kristieši un nacionālisti neuzticas musulmaņiem). Tādēļ praidisti var zvelt stiprāk, nekā ir viņu svara kategorija (punch above their weight). Latvijā, neraugoties uz etniskām pretrunām, krievi un latvieši ir vienoti anti-praidos. Kristieši stāv līdzās nacionālistiem. Arī mūsu musulmaņu ir nedaudz un tie ir sociāli labi integrēti tatāri. Turklāt Latvija nejūtas kā imigrācijas zeme - mums "citādā pieņemšana" nav varbūt tik aktuāla kā Zviedrijā, Nīderlandē, Beļģijā, Kanādā vai Masačusetsā.

Es nezinu, kā praidistu un anti-praidistu konflikti, kuri ik gadus atkārtojas Rīgā iespaido mūsu sabiedrības sociālo kapitālu? Mūsu valsts pilsoņi jau tāpat neizceļas ar īpašu aktivitāti NVO, vēlmi kopīgi piedalīties visādos brīvprātīgos projektos, savstarpēju uzticēšanos. Populārāk ir ģimenes un draugu lokā atrasties pie televizora. Un tagad vēl - līdzās etniskiem konfliktiem parādās pilnīgi "perpendikulārā dimensijā" vēl viens konflikts. Man praidistiem būtu par to sakāms biezs vārds. Bet es to neteikšu. Gan viņi paši sapratīs, ka nevajag izaicināt Likteni.

"Šejienieši ir lieli grēcinieki. Bet nu jau viņi ir stājušies uz grēka izpirkšanas ceļa. Atstājiet viņus, jaunais cilvēk! Atstājiet tos! Cieniet viņu skumjo misiju, aizejiet uz pirkstgaliem. Jūs nepratīsiet dalīties ar viņiem nožēlā, jo neesat piedalījies viņu noziegumā un jūsu nepiedienīgā nevainība šķir jūs no viņiem kā dziļa aiza. Aizejiet, ja viņus kaut cik mīlat. Aizejiet, citādi jūs tos pazudināsiet: pa to laiku, kamēr jūs viņus ceļā aizturēsiet, pirms jūs viņus no tā novirzīsiet, kaut arī tas notiktu tikai uz mirkli, visas viņu nožēlas, visas viņu vainas uz tiem sabiezēs kā tauki aukstumā. Viņiem ir netīra sirdsapziņa, tiem ir bailes - bet bailes un netīra sirdsapziņa ir tīkamākā smarža dievu nāsīm. Vai jūs gribēsiet viņiem laupīt dievu labvēlību? Un ko jūs viņiem dosiet vietā? Netraucētu gremošanu, provinciāli tūļīgu mieru un garlaicību." (Ž.P.Sartrs, "Mušas", Jupitera atbilde Orestam)

Domāju, ka mūsu tautas sapnis nav būt nožēlojamiem grēciniekiem un patikt praidistu dieviem. Bet pieļaujot praidisma grēku publiski, tas uz mums gulstas tāpat kā uz Staļina paaudzes sirdsapziņu gūlās stukaču grēk

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

cilvēks 02.04.2009 11:33
Es arī apsveicu zviedrus par mata tiesas pietuvināšanos brīvām laulībām. Bet līdz absolūtai brīvībai ir vēl tālu.
Ir vēl dažas problēmas, ar ko Zviedrijai un arī Latvijai būtu korekti vismaz pamēģināt tikt galā:
1) Viena no tām jau ir tā pat daudzu personu laulība, ko iepriekš pieminēja...
2) Otrā - vēl, joprojām sabiedrībā ir diskriminējoša un noraidoša attieksme pret brāļa un māsas, brāļa un brāļa, māsas un māsas attiecībām un laulībām.
3) Trešā - nav atļauts vienai personai atrasties vairāk kā vienā laulībā vienlaicīgi. Arī tas ir personas brīvības ierobežojums.
4) Ceturtā - laulības vecuma ierobežojuma slieksnis. Tas tikai diskriminē cilvēkus. Piemēram, ja 14 gadus sasniedzis bērns nācis no nelabvēlīgas ģimenes, bet veāki nedod atļauju bērnam apprecēties ar vīrieti vai sievieti, kas rūpētos par bērnu tālāk, tad tā ir diskriminācija pret bērnu, kas ierobežo ne tikai viņa gribu, bet arī attīstības iespējas.

Kopumā - tās nav neko sliktākas kā homoseksuāļu laulības. Vai raksta autors atbalsta šādas laulības?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

vecis, iz laukiem, mežiem 02.04.2009 10:49
Starp citu,
raugoties no polittehnoloģiskā viedokļa, Draudzības dienas maijā Rīgā, ir perfekts trumpis "mācītājpartijas" rokās. Te nu "x"-am pierkrītu.
Bet varbūt Freimane,Streips& Co ir šīgada Stendzenieka "slepenie ieroči" un LPP/LC aģitācijas reklāma, ko KNABam neizdosies tā arī pierādīt?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

vecis, iz laukiem, mežiem 02.04.2009 10:36
Jauki, jauki. pieņemu, ka palikšu šejienes libertāriešu nesaprasts un varbūt pat izpenlnīšos publisku "fui", tomēr pateikšu.
Jā, esmu priecīgs, ka mana dzīve iegājusi tajā fāzē, kad sāc apcerīgi uz visu raudzīties un pārdomāt, ko esi labu darījis, vai vēlies kaut ko nopietnu izdarīt utt. Un secinu, ka aiziešu no šīs pasaules brīdī, kad būs sabrukuši visi mani priekšstati par normālu lietu kārtību.
Vienīgais, par ko gan neesmu pārliecināts, vai tas viss uz ko cer un dodas "progresīvā Rietumu civilizācija" tiks akceptēts no to etnosu puses, kas jau ir patiesībā pārņēmuši t.s. rietumnieku dzivestelpu. Tas, ko nupat izdarīja Zviedrija attiecibā uz partnerattiecību legalizāciju, ir tikai izmisigs solis tajā virzienā, kur domajas ejam Rietumu civilizācija. Patiesībā viņa rok pati sev kapu un tai nav pilnīgi nekādas nākotnes.
Tie, kas pamazām aizpilda "progresīvi domājošo" dzīvestelpu, ir daudz vitālāki un tādas "Pētera problēmas" atrisinās elementāri - publiski izpildot nāvessodu. Un tas pats Zviedrijas parlaments tikpat demokrātiski ar tāduu pašu % attiecību pieņems atbilstošus likumus. Protams, pirms šīs parlamenta sēdes tiks noskaitīta lūgšana un pateicība vienīgajam patiesajam pravietim.
varat šeit mani uzskatīt par nepieklājīgu, rupji izsakošos, bet tā jau ir jūsu - jauno, brīva izvēle. Jūs esat tie, kas paši grauj un pārbūvē to, kas man likās pareizs un labs. Es tagad vien varu stāvēt malā un smaidīt par to, cik maz vajag, lai sagrūtu visas līdz šim būvētās "heopsa piramīdas".
Lai jums te visiem veicas!

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

x 02.04.2009 10:10
Tiesa, ne visās baznīcās, bet tomēr
------
atkal saakas. tagad tu Pujatam un Vanagam uzspiediisi, ko un kaa vinjiem dariit. tas nav normaali. jums ir sava bazniica un labi. visi prieciigi. visiem ir par ko panjirgaaties, piemeeram, par "priesteri kkkaarli", kas "spredikjo", "tulko" Biibles normas. jautri.
par tiem nodoklju likumiem un mantojuma tiesiibaam ir galiiga civiltiesiibu nepaarzinaashana.
par ko vareetu piekrist - par probleemaam ar apruupes tiesiibaam slimiibas gadiijumaa, bet tas skar ne tikai homo, bet arii citus, kas nav reguleejushi sho jautaajumu valstiski prasiitaa veidaa.
un jaa - praids nav par to. uz praidu brauc stokholmas, amsterdamas, berliines un EP homo, kas veido lielaako dalju no pasaakuma daliibniekiem, un pieprasa marsheeshanu Riigas CENTRAA. lai arii izmainjas likumos var panaakt, sniedzot logjiskus un neprovokatiivus priekshlikumus likumaa noteiktaa kaartiibaa. nekas taads nezin kaapeec nav noveerots, tai pashaa laikaa mozaiika iipashi raujas riikot sho pretruniigo marshu.
nekas, nekas. lejiet uudeni Buldozera dzirnavaas :)

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Kārlis Streips 02.04.2009 09:48
Linda F., starp citu, ir salaulājusies pavisam oficiāli, jo viņas sieva ir no Dānijas, kura šajā jautājumā ir progresīva. Ļoti labi, ka sarakstam pievienojusies arī Zviedrija. Nekad nesapratīšu cilvēkus, kuri uzskata, ka kaut kādas tiesības pienākas viņiem, bet nepienākas citiem. Andris pareizi pateica, ka šis ir jautājums, kuru ar laiku atrisinās Eiropas līmenī. Bet viņš turpina nesaprast Draudzības dienu mērķi. Nekad, nekad, nekad nav bijusi runa par kaut kādām īpašām privilēģijām vai tiesībām. Runa ir par pavisam prozaiskām lietām -- nodokļu likumi, kuri pret laulātiem pāriem izturas citādi, nekā pret nelaulātiem. Mantojuma tiesības. Aprūpes tiesības slimības gadījumā. Juridiska atziņa, ka mans dzīves biedrs ir ar to pašu statusu, kāds būtu, ja es būtu naturālis un viņš būtu sieviete, jo vienalga, vai kādam tas patīk vai ne, manas attiecības ar viņu ir partnerattiecības pilnā nozīmē. Lūk, Andri, kur ir diskriminācija, un tā nav ne īpaša, ne citāda. Ir infantīli gvelzt par to, ka tādā gadījumā būs jāatļauj arī laulības ar suni. Teikšu vēlreiz -- jautājums ir par to, ka negrib savas tiesības atdot arī citiem, un tas jau ir nesmuki. Sen esmu domājis, ka LGBT sabiedrībai varbūt vajag atteikties no jēdziena "laulības," jo, pirmkārt, tas ir jēdziens ar smagu bagāžu, un, otrkārt, arī Latvijā, ja kāds vēlas, partnerattiecības var iesvētīt arī baznīcā. Tiesa, ne visās baznīcās, bet tomēr. Taču pēdīgi, es nedomāju, ja aptaujātu visus Latvijas precētos pārus, sanāktu liels vairākums, kurš teiktu, ka galvenais ir atražot sugu. Ir taču arī tāda lieta, kā savstarpēja mīlestība. Ja kas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris Kaža 02.04.2009 01:01
Pēteri T,
Ticu, ka tradicionālie apzīmējumi sadrups. Bet tiem tomēr ir informatīva jēga. Ja progresīvam jaunietim Arnim sieva pasaka, ka ciemos nāks laulāts pāris, tad būs gan vīriem un sievām ko parunām, bet ja Arņa sieva saka, ka nāks viņas darba kolēģis Jānis ar savu civīlpartneri, tad izredzes ir, ka trīs veči varēs dzert alu un skatīties hokeju, bet Arņa sieva... Nu jā, seksisms un dzimumstereotipi arī lēnam mirst :)
Zviedriem jau ir neitrālais jēdziens "sambo" . Tāda ir manam dēlam Nīlam (ne tam, kas Umeo tusē ar to crackpot partiju :), bet otram crackpot partijas atbalstītājam Stokhomā ), bet tikai ja pasaku, ka Nīlam un viņa sambo vasarā dzims bērns, saprotam, ka tie ir "tradicionāļi" . Tikpat labi jau arī var būt viendzimuma sambo. Eller? (kā zviedri teiktu).
P.S. Nīla beibe (domniece) ir kolēģe tam Haninges pilsētas domes loceklim, kuru neo-nacisti mēģināja noklapēt, ja redzēji avīzes. Nepatīkami.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris > arī Pēteris 01.04.2009 23:53
>>> Es labprāt gribētu redzēt laulības definīciju vēl plašāku, jo ja mīlestība un uzticība ir pamats, tad šīs jūtas un uzticība var būt arī starp 3 cilvēkiem.
====
Tagadējais Londonas mērs Boris Johnson reiz par viendzimuma laulībām teica šādi: "If gay marriage was OK - and I was uncertain on the issue - then I saw no reason in principle why a union should not be consecrated between three men, as well as two men, or indeed three men and a dog." (Sk. http://en.wikipedia.org/wiki/Boris_Johnson ).

Manuprāt, poligāmas laulības starp 3-5 cilvēkiem pasaulē ir pierasta lieta. Tādas savā autonomijā legalizēja 1999.g. Ingušijas prezidents un ģenerālis Ruslans Auševs (Krievijas Federācija); sk. arī http://i-r-p.ru/page/stream-event/index-20920.html .

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pēteris 01.04.2009 23:04
arī Pēteris,
Interesants viedoklis. Diez vai es būšu spējīgs izteikties par visu Zviedriju un nospriest, vai tā ir reliģijas gūstā vai nav - pieļauju, ka tas bija retorisks jautājums.

Man personīgi šķiet, ka laulības ir sabiedrisks institūcija, kas mainās visai lēni. Pēdējo divu simtu gadu laikā, kā to aprakstīja britu sociologs Entonijs Gidenss, laulības ir piedzīvojušas milzīgas pārmaiņas - proti, laulības vairs neeksistē kā ekonomiska institūcija, bet galvenokārt kā divu cilvēku savienība, kuru viņi noslēdz, jo izjūt viens pret otru dziļas jūtas. Teorētiski es pieļauju, ka varētu būt cilveki, kuri var veidot uz dziļām jūtām un uzticību balstītas attiecības ar diviem vai vairāk cilvēkiem. Piemēram, Tilda Swinton. Ir arī piemēri no citām kultūrām, piemēram, rietumāfrikāņu ciltīs vai dažās Islama kultūrās. Tomēr man šķiet, ka Rietumu paradigmā (lai arī tā ir mainījusies pēdējo gadsimtu laikā, kā jau minēju) laulības tiek izprastas kā tieši 2 cilvēku savienība. Iespējams, ka tas var mainīties, tomēr man šķiet, ka tuvāko gadsimtu laikā laulības tomēr tiks slēgtas divu cilvēku vidū.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Andris Seskam 01.04.2009 23:00
Latvijā tiesu spriedumiem nebūtu jābalstās uz precedentiem, bet par līdzīgu jautājumu ir bijis ECT tiesas spriedums "E.B. pret Franciju", un vismaz teorētiski arī Latvijas lietas var nonākt līdz ECT. Sk. http://www.humanrights.org.lv/html/lv/jomas/datu_baze/29511.... . Manuprāt, jautājums par adoptētāju seksuālo orientāciju neattiecas uz lietas būtību (tas ir "non-issue"). Tieši Francijas iestādes savas neuzmanības dēļ atteikumu adoptēt pamatoja ar konkrētās sievietes homoseksuālo orientāciju - un ar to paši sevi nostādīja "zem sitiena".

Latvijā no šīs prāvas vajag izdarīt pareizos secinājumus - nekad neminēt orientāciju kā argumentu adopcijas lēmumiem. Iespēju konkrētam pieaugušajam adoptēt nosaka vienīgi konkrētā bērna intereses. Maisīt tur iekšā adoptētāja "cilvēktiesības" būtu diezgan dīvaini, jo bērni nav rotaļlietas, kuras uz vienlīdzīgiem noteikumiem izsniedz visiem gribētājiem. Ja kādam bārenim homoseksuāls cilvēks ir tuvs radinieks un nepiekopj destruktīvu dzīvesveidu, tad kādēļ gan lai viņš nevarētu adoptēt? Vai mums vajag te melodrāmu cienīgus sižetus, kur bērns zaudē abus vecākus, bet vienīgais tuvinieks izrādās nepareizi orientēts un tādēļ bērnu atdod klosterī...

Man šķiet, ka nav racionāli izturēties pret homoseksuāliem civlēkiem kā pret kādiem spitālīgajiem. Viņi ir tādi paši cilvēki kā visi citi - manas disertācijas vadītājs bija cilvēks ar netradicionālu orientāciju turklāt ļoti lādzīgs. Ne jau homoseksuālisti, bet gan praidisti ir tie, kuri provocē neiecietību un vēlas pieprasīt sev visādas privilēģijas vai pamatot "īpaši diskriminēto" statusu. Latvijā, kur daudzām ģimenēm laukos nav ko bērniem vilkt mugurā, šādi priviliģētu mozaīkistu jociņi nekādu lielu atsaucību neizraisa.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

arī Pēteris 01.04.2009 22:26
Apsveicu Pēteri!
Es lasu Tavu blogu ar prieku, kaut ne visam piekrītu. Zviedrija man ir patīkama vieta brīvdienām.

Es nesaprotu vienu lietu, kāpēc geju kopiena uzstāj uz laulības definīciju starp 2 personām. Tradicionālu laulības definīciju (1 vīrietis un 1 sieviete) determinē vienīgi bioloģija - pēcnācējus ieņemt var 1 vīr un 1 siev. Gadsimtiem ir bijušas daudzas laulības bez mīlestības, bez jūtām. Ja laulības pamats nav bioloģija un sugas turpināšana, tad kāpēc progresīvā un liberālā sabiedrībā joprojām uzstāj uz šo pāra principu. Reliģiozie fanātiķi uzstāj uz svēto grāmatu textiem, bet vai libērālā Zzviedrija ir šo reliģiozo priekšstatu gūstā? Es labprāt gribētu redzēt laulības definīciju vēl plašāku, jo ja mīlestība un uzticība ir pamats, tad šīs jūtas un uzticība var būt arī starp 3 cilvēkiem.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pēteris 01.04.2009 21:57
Atklāti sakot, Zviedrijā partnerattiecības un laulības ir pēc substances viens un tas pats. Tu vari uzskatīt mani par radikāli, bet man šķiet, ka partnerattiecības vēl joprojām nostiprina tā saucamo semantisko jeb simbolisko segregāciju. Ja jau pēc substances tas ir viens un tas pats, kāpēc tad to nesaukt tanī pašā vārdā? Tas ir mans viedoklis. Galu galā terminu "karavīrs" vai "zaldāts" var attiecināt arī uz sieviešu dzimtes pārstāvi.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Juris Kaža 01.04.2009 21:49
Es uzskatu, ka tavas attiecības ir laulība, ja tā vēlies. Tāpat uzskatu, ka mums pazīstamā Linda F. ir laulāta. Bet... laulībai standartnozīme ir pretējo dzimumu starpā, civīlās partnerattiecības attiecināmas uz nestandarta variantiem. Tas tāpat, ka "karavīrs" ir vīrietis, lai gan zinām, ka kaujas mākas, ja ne tiešus kaujas uzdevumus, pat Latvijas armija māca sievietēm. Tādēļ sabiedrība vieglāk pieradinama jēdzienam partnerība vai whatever. Jeb es maldos?

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

Pēteris 01.04.2009 21:06
sesks,
Vai Jums šķiet, ka šis jautājums šobrīd ir aktuāls Latvijā? Zviedrijā adopcijas jautājums jau ir atrisināts, pirms laulības definīcijas maiņas.

5278633172 71b63f7fe4
Komentētājs

sesks -- > autoram 01.04.2009 20:56
man arī nekas nav pret viendzimuma laulībām, tomēr vēlos zināt Tavu viedokli par adoptēšanu. Vai Tu to uzskati par nepieciešamu, par nākamo soli cilvēku līdztiesības sakarā?

Citi autora darbi